Mustikkapiirakka?

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Suora kysymys Runar & Kyllikille: uskotko, että olisit huomannut kyseessä olevan jäätelöä, jossa on mustikkapiirakan palasia ja mustikkakastiketta jos et olisi ollut kiireessä?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei, ei se ollut minun logiikkaani.
Kyllä se väittämä, että pakkauksen harhaanjohtavat tiedot ovat huijausta vasta kun menekki ja hinta ylittävät alkuperäisen, ovat ihan omia väittämiäsi.

Lue niitä postauksia. Ja mun mielipide on edelleen se, että tuossa kyseisessä paketissa ei ole huijausta yritetty. Ei tahallisesti eikä tahattomastikaan.

KnowHow sanoi:
Huijauksesta kyseisessa pakkausasiassa voisi puhua vasta sitten kun mustikkapiirakan menekki ja hinta olisivat jäätelön menekkiä ja hintaa selvästi korkeammat.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sait kyllä aika tehokkaasti kätkettyä todellisen tarkoituksesi irvailuun "älyttömästä holhouslinjasta".
Irvailu-ase käyttöön. Taas. Just joo. Tuohon sopiikin kommentiksi lainata sun omaa tästä toikista.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Voi sinun korviisi kuullostaa. Mulla tuttavapiiri sitten taas ei hae piilomerkityksiä kysymyksistä, joissa sellaisia ei ole, eikä tavallinen kysymys "Mitä luulisit tässä paketissa olevan kun tota kantta katsot"" kyllä mun tuttavapiirissä ole piiloviittuilua tai valitusta.

Jos sun tutttavapiirissä haetaan toisten ihan asiallisista kysymyksistä piilovittuilua ja valitusta, kannattais ehkä vaihtaa tuttavapiiriä.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Jonkki sanoi:
Pakkauksesta löytyy kaikki tarvittavat merkinnät, riittävän selkeästi. Sitä R&K:kaan ei voi kieltää. Ei kai se nyt niin ihme ole, että kiireessä tulee ostettua jotain, mitä ei ollut hakemassa. Esim hylamaitoa tavallisen kevytmaidon sijaan, tai kermajäätelöä kasvisrasvajäätelön sijaan, tai villiriisiä normaalin sijaan, tai sour cream & onion sipsejä maissilastujen sijaan.
Juuri näin. Valiojäätelöä näkyy lukevan kannessa. Suomalaiseen makuun. Mutta on kyllä aika ikävään kohtaan laitettu kun sattuu just peukalo tohon päälle, ainakin näin oikeakätisellä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jonkki sanoi:
Pakkauksesta löytyy kaikki tarvittavat merkinnät, riittävän selkeästi. Sitä R&K:kaan ei voi kieltää. Ei kai se nyt niin ihme ole, että kiireessä tulee ostettua jotain, mitä ei ollut hakemassa. Esim hylamaitoa tavallisen kevytmaidon sijaan, tai kermajäätelöä kasvisrasvajäätelön sijaan, tai villiriisiä normaalin sijaan, tai sour cream & onion sipsejä maissilastujen sijaan.

Joo, sitä en ole hetkeekään kieltänyt, että tuoteselosteessa selkeesti lukee mustikkajäätelö ja mustikkapiirakan palasia. Eikä siitä ole nyt ollutkaan kyse.
(Noh, ehkä tuosta voisi tietty vääntää ovatko ne murotaikinan muruset oikeasti "mustikkapiirakan palasia")

Kyse on tosiaan siitä, kuten aikoja sitten kerroin, että pakkauksen kannen kuvan ja tekstin perusteella kiireessä otin erilaista tuotetta kuin kuvittelin ottavani. Katson pakkauksen kuvat ja tekstit harhaanjohtaviksi, koska niiden perusteella ostettaessa voi noin käydä.

Ihmettelen kovasti, että se johti siihen, että alkoi kauhea kiihkoilu, jossa on laitettu sanoja suuhuni, keksitty mulle mitä ihmeellisimpiä motiiveja yms. yms. HEI! Se on kuitenkin vaan yks jäätelöpakkaus, jossa mun mielestä on harhaanjohtavat kuvat ja tekstit. Mun mielestä se, että mä olen sellaisen vahingossa mustikkapiirakkana ostanut, ei ihan oikeuta sellaiseen hyökkäilyyn ja jopa selkeään agressioon mua kohtaan, mitä tässä toikissa on nähty.

Kuten sanoit, lienee parempi lopettaa, ennenkuin ollaan sivulla 7, ja itsekukin voipi rauhassa odotella sitä kuluttaja-asiamiehen päätöstä, kiihkoilun sijaan.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mutta itse asiaan: toi jätski on ihan saatanan imelää ja pahaa.
Että jo sillä perusteella sitä ei saisi myydä minkäänlaisin pakkausmerkinnöin missään.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kuten sanoit, lienee parempi lopettaa, ennenkuin ollaan sivulla 7, ja itsekukin voipi rauhassa odotella sitä kuluttaja-asiamiehen päätöstä, kiihkoilun sijaan.
Oikeestihan vastaisin noille jarnaajille vielä muutamankin postauksen verran, mutta en kertakaikkiaan ehdi, koska mulla on rehvit klo 13 ja tarttee ehtii käydä suihkussa ja tankkaamassa vielä ennen sitä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Captain Howdy sanoi:
Mutta itse asiaan: toi jätski on ihan saatanan imelää ja pahaa.
Että jo sillä perusteella sitä ei saisi myydä minkäänlaisin pakkausmerkinnöin missään.
Mä tykkäsin. Mut ymmärrän hyvin jos joku muu ei tykkää. On se aika makeeta, eikä sitä paljoo kerralla voi/viitsi syödä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Runar ja Kyllikki sanoi:
koska mulla on rehvit klo 13 ja tarttee ehtii käydä suihkussa ja tankkaamassa vielä ennen sitä.
Vie treffeille tuliaisiksi vaikkapa pakastepiirakkaa!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Captain Howdy sanoi:
Vie treffeille tuliaisiksi vaikkapa pakastepiirakkaa!
Eiku ne rehvit on paikassa, jossa saa safkaa sun muuta (varmaan ihan oikeeta mustikkapiirakkaakin) joten en tällä kertaa ota omia eväitä mukaan. Paitti tietty voipaperiin käärittyjä voileipiä ja piimää kossupullossa.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Runar ja Kyllikki sanoi:
On se aika makeeta, eikä sitä paljoo kerralla voi/viitsi syödä.
Niin kato ku mä syön jäätelöä kerralla aina vähintään sen puoli litraa, senpä takia normivaniljajäätelö on parasta. Puolukoiden kera.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mun mielestä se, että mä olen sellaisen vahingossa mustikkapiirakkana ostanut, ei ihan oikeuta sellaiseen hyökkäilyyn ja jopa selkeään agressioon mua kohtaan, mitä tässä toikissa on nähty.
Mutta oikeuttaako se sut sellaiseen käytökseen? Tai väittämään että sua vastaan tässä on hyökkäilty? Onko henkilökohtaisen ja oikeutetun mielipiteen ilmaiseminen ja puolustaminen agressiota ja hyökkäilyä? Tää on vapaa ja täällä roiskitaan kovallakin huumorilla. Että anteeksi jos tulin loukanneeksi. Joskus tulee vahingossa ja joskus tilaisuus tekee varkaan.

Mutta kaksi asiaa on varmaa: se että, joka makeannälässä googlettaa Ainon mustikkapiirakka -jäätelöä joutuu tähän toikkiin. :D Ja toinen että ainakin mä tiedän, että mitä vien Runarille kahvipöydän tuliaisiksi jos siellä päin satun joskus ajelemaan! (ja jos olen tervetullut!:wink: ) Ihan pakko.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Captain Howdy sanoi:
Vie treffeille tuliaisiksi vaikkapa pakastepiirakkaa!
Mutta mitä jos Runar menee treffeille joilla uskoo saavansa ripsipiirakkaa, mutta piirakasta puuttuukin ripset?

Ainakin mä oisin moisesta yllätyksestä enemmän kuin mielissäni.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jonkki sanoi:
Pakkauksesta löytyy kaikki tarvittavat merkinnät, riittävän selkeästi. Sitä R&K:kaan ei voi kieltää. Ei kai se nyt niin ihme ole, että kiireessä tulee ostettua jotain, mitä ei ollut hakemassa. Esim hylamaitoa tavallisen kevytmaidon sijaan, tai kermajäätelöä kasvisrasvajäätelön sijaan, tai villiriisiä normaalin sijaan, tai sour cream & onion sipsejä maissilastujen sijaan.
Ostin minäkin kerran vanijasokeria, vaikka piti osta vanilliinisokeria. Ei kuitenkaan päiväni mennyt pilalle.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Aika kiva jarna. :)

Moen kanssa edelleen samoilla linjoilla. Toikin ensimmäisessä postauksessa olevan kuvan perusteella (vaikka siinä lukeekin pienellä valiojäätelöä) mainos on harhaanjohtava ja siksi syvästi paheksuttava.

Ja varmasti kaupassa ollessa itse olisin katsonut pakkausta ennen ostoa tarkemmin ja havainut, että kyse ei olekaan mustikkapiirakasta vaan jäätelöstä tai tarkemmin mustikkapiirakkajäätelöstä. Joillekin voi kuitenkin tapahtua virhe l. ostavat muuta kuin olettivat saavansa. Ihan sama onko kyse naapurin mummosta tai muuten vaan vanhoista pieruista tahi lapsosista jne. jne.

Tyypillisen jarnan mukaisesti tässä ollaan menty asiassa vähän sivuraiteille.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
KnowHow sanoi:
Mutta mitä jos Runar menee treffeille joilla uskoo saavansa ripsipiirakkaa, mutta piirakasta puuttuukin ripset?

Ainakin mä oisin moisesta yllätyksestä enemmän kuin mielissäni.
Sehän riippuu siitä, onko piirakka pakattu niin, että sivusta näkee tavaran pakkauksen sisällä. Onko kaukoaasian shemale-heebojen pakkausmerkinnöissä tai -tavoissa vikaa?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Te ootte uskomattomia. :D Mitenkäs, jos Alkossa myydään VIINA -nimellä nautintoainetta ja sitten jossain pienellä on kaikkien muiden lisäainekoodien sekaan merkitty pitoisuudeksi 2 %, kaikki muu on vettä jne. Pullo on kirkas ja sisältö näkyy läpi.

Ostinpa tänään ihan piruuttani mustikkapiirakkajäätelöä ja tarjoan työkavereille maanantaina kaksi prosenttista mustikkapiirakkaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olga sanoi:
Te ootte uskomattomia. :D Mitenkäs, jos Alkossa myydään VIINA -nimellä nautintoainetta ja sitten jossain pienellä on kaikkien muiden lisäainekoodien sekaan merkitty pitoisuudeksi 2 %, kaikki muu on vettä jne. Pullo on kirkas ja sisältö näkyy läpi.

Ostinpa tänään ihan piruuttani mustikkapiirakkajäätelöä ja tarjoan työkavereille maanantaina kaksi prosenttista mustikkapiirakkaa.
Itsellä ensimmäinen asia viinapulloa ostaessani on prosenttiluvun tarkistus, jotta ei haittaisi yhtään. Ainut seuraus olisi, että saataisiin uusi toikki Runarilta sitten.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
kouvotsvoni sanoi:
Itsellä ensimmäinen asia viinapulloa ostaessani on prosenttiluvun tarkistus, jotta ei haittaisi yhtään. Ainut seuraus olisi, että saataisiin uusi toikki Runarilta sitten.
Kun nuo viranomaiset tarkistavat harhaanjohtavuutta yms. niin pohjana on keskivertokuluttaja, ei tuollainen tarkka ja asiantunteva 'ammattilainen'. :wink:
 
Ylös