Mystiset osaajat

Archie

Well-known member
On olemassa sellaisia mystisiä osaajia (guruja), joita ilman ei valtakunta pyörisi.

Yksi esimerkki niistä on guru-kassapääteneidit. Asia ilmenee siten, että menet kassalle, ja homma alkaa kestää, kestää ja kestää. Sitten neiti sanoo, että hetkinen vain - ja lähtee paikalta, saapuen toisen neidin kanssa. Toinen neiti näppäilee kassaa kunnes kuuluu (ilahduttava) kilahdus. Sitten ko. neiti näppäilee kassaa aikansa ja ostaminen alkaa sujua! Epäonnistuneen neidin kasvoilla käy helpotuksen väre.

Timanfaya

Group Speed Devils
Otsikko hämäs kyl sikana, petyin. Luulin aivan muuta...

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Eilen olisi Ärrälle guru-kassapääteneitiä tarvittu. En tiedä mikä pisti koneen juntturaan, mutta jollakin 10min ainakin kesti dvd:n vuokraaminen, sitten tympäännyin odottamaan ja menin pois. Sekin hämmästytti miten yhteen Ärrään oli sullottu kolme työntekijää kerralla, ikuna nähnyt kahta enämpi.. Nämä kaikki tietty painivat koneen parissa koettaen saada vuokrausta onnistumaan, kun ei toista kassaakaan lain'.

Niin ja minä osaan ainakin yhden JUTUN!

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Valtion virastoissa osaajat ovat aina poissa tiskien ääreltä. Harvassa on asiat, jotka saisi hoidettua ilman että palveluhenkilö käy takahuoneessa kysymässä mystiseltä osaajalta asioita. Ja toisin päin, melkein mitä tahansa viraston toimenkuvaan kuuluvaa kysytkin, niin takahuoneesta löytyy vastaus muutamassa minuutissa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Autoliikkeessä asioidessani ymmärsin, että autoliikkeiden takahuoneessa on myös toikin tarkoittama mystinen osaaja.

Olin tuolloin saanut s-postitse useita tarjouksia hankinnan alla olleesta uudesta autosta.
Oman paikkakuntani liikkeen tarjous oli sieltä heikoimmasta päästä, paras tarjous tuli pohjanmaalta.
Kävelin ko halvin tarjous kädessäni paikkauntani liikkeeseen ja kysyin tarjouksen antaneelta automyyjältä, että todellako haluatte, että käyn hakemassa autoni pohjanmaalta, kun mielellään se tästä omalta paikkakunnaltakin ottaisin.

Tuohon myyjä ei osannut itse vastata lainkaan, vaan ilmoitti käyvänsä kysymässä mystiseltä osaajalta oikean vastauksen esittämääni kysymykseen.
Ja hän saikin vastauksen sieltä. Takahuoneesta.

Minulle tämä mystinen osaaja ei koskaan suoraan näyttäytynyt. Hän puhuu ilmeisesti vain välikäsien kautta.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Autoliikkeiden mystiset osaajat ovat varmaan oma kantansa. Sen verran suuria summia käsitellään, että kai se on vain fiksua pitää matalaa profiilia. Key personels.

Yleisemmin kyllä kohtaa näitä osaajia ihan ruokakaupoissa. Lähikaupoissa jopa. Sympatiat voivat tosin kääntyä sen ei-osaajankin puoleen, jos toista kohdellaan huonosti.

Kerran tällaisessa tilanteessa teki mieli sanoa nuoremmalle, kun vanhempi osaaja oli poistunut kassalta jo jonnekin takahuoneeseen, että ainakin sulla on helvetin paljon parempi pylly, mutta nielin sen onneksi.

Luulen et sitä ei olisi ymmärtänyt hän niinkuin itse sen ajattelin vilpittömänä kehuna.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Stockmannilla lähettäessäni pakettia ulkomaille suunnilleen kaikki meni pieleen. Ensin leluosaston kassa laskutti minua vaikka maksun olisi pitänyt mennä vientiosaston kautta. Sitten oli sählinkiä alv:n kanssa, kun ne piti saada pois, koska paketti meni EU:n ulkopuolelle. :thumbfh: Sillä kertaa mystinen osaaja oli vieressä aspaa neuvomassa, mutta tunnin kesti lopulta sekin sessio, kun joka asiakirjassa tuntui olevan jotain hämminkiä. Lopuksi vielä huomasivat, että olisi pitänyt laskuttaa tilavuuden mukaan, mutta antoivat mennä itse painon mukaan, kun olin joutunut odottamaan niin kauan.

Mutta loota kuulemma tuli perille ehjänä. :ahem:

Alli&Talli

Tallipaallikon rehtori
Stockmannilla lähettäessäni pakettia ulkomaille
Mina en tiennytkaan, etta tavarataloista voi lahettaa postipaketteja.
Mutta sina tiesit. Taidat olla mystinen osaaja. Kiitos vinkista.
Tuohon tavaramarkettiin onkin lyhyempi matka kuin postitoimistoon.