Williams on vahvistanut että Narain Karthikeyan jatkaa tallin testikuskina myös ensi kaudella.
Frankin mukaan talli hyötyy Narainin kokemuksesta Bridgestonen renkaista ja Toyotan moottorista sillä nehän vauhdittivat miestä 2005 Jordanilla. Frank kommentoi myös että jatkopestiin johtaneita syitä olivat myös se että Narain on kova tekemään työtä ja Williams-tallissa tykätään siitä.
Mutta pakostakin mieleen juolahtaa että paljonkohan Narain kantaa rahaa (Tata?) Williamssille ensi kaudella?
Vai onko niin että testaajan paikka sai jatkoa pelkillä suorituksilla? -Tuskimpa, sillä kovin paljoa ei ole miestä ratissa näkynyt ennen Silverstonen testejä. Liekkö sitten vakuuttanut testeissä? -Tuskimpa sillä Karthikeyan jäi Spyker-kuskejen ja Super Agurin Takuma Saton taakse testeissä, Sakon Yamoto sentään jäi taakse . Ei kierroksiakaan tosin tullut kuin alle 50. Verrattaen Williamssin toinen testikuski Toyotan V8 samalla Silverstonessa testannut Alexsander Wurz oli Spykereita, Super Agureita, Lewis Hamiltonin McLarenia, Toyotan Ralf Schumacheria ja Narain Karthikeyania itseään nopeampi. Kierroksia Wurz ajoi piirun päälle 50.
Ehkäpä Frank vakuuttui Narainin kyvystä antaa insinööreille hyvää teknistä palautetta Toyotan V8 verrattuna Cosworth vastaavaan. Siitä on vaan aika paljon aikaa kun Karthikeyan viimeksi Williamssin rattiin pääsi. Taisi olla eri kehitysversiokin...
Narain tuli suhteellisen vanhassa iässä Jordanin kuljettajaksi ja ehkä ensi vuosi vielä menee testikuskina mutta sitten pitäisi jo palata kilparadoille jos Intialainen aikoo vielä kunnollisen uran luoda F1-sarjassa, sillä formula kello tikittää kovaa vauhtia.
Kummallista sinänsä että esimerkiksi Monteirolle löytyy Portugalista tukijoita kolmennelle F1-kaudelle mutta Intiasta ei Karthikeyanille edes paikkaa Super Agurille. Tai no se on sitten eri kysymys kumpi on parampi paikka sarjan huonoimmassa tallissa vai testikuski Williamssilla. Näin Karthikeyan itse kommentoi:
“Naturally as a racing driver, my first priority is to compete, but I would far rather test with a leading team than accept a race seat that offered no real potential to learn and develop.
-Mutta testikuskina on vaara jäädä unohduksiin. Ja suuri kysymys onkin nostetaanko Karthikeyan kilpailemaan jos Wurz tai Rosberg estyvät ajamasta?
-Itse olin lukevinani rivienvälistä että Williams palkkaisi toisenkin testikuskin...:dunno:
Frankin mukaan talli hyötyy Narainin kokemuksesta Bridgestonen renkaista ja Toyotan moottorista sillä nehän vauhdittivat miestä 2005 Jordanilla. Frank kommentoi myös että jatkopestiin johtaneita syitä olivat myös se että Narain on kova tekemään työtä ja Williams-tallissa tykätään siitä.
Mutta pakostakin mieleen juolahtaa että paljonkohan Narain kantaa rahaa (Tata?) Williamssille ensi kaudella?
Vai onko niin että testaajan paikka sai jatkoa pelkillä suorituksilla? -Tuskimpa, sillä kovin paljoa ei ole miestä ratissa näkynyt ennen Silverstonen testejä. Liekkö sitten vakuuttanut testeissä? -Tuskimpa sillä Karthikeyan jäi Spyker-kuskejen ja Super Agurin Takuma Saton taakse testeissä, Sakon Yamoto sentään jäi taakse . Ei kierroksiakaan tosin tullut kuin alle 50. Verrattaen Williamssin toinen testikuski Toyotan V8 samalla Silverstonessa testannut Alexsander Wurz oli Spykereita, Super Agureita, Lewis Hamiltonin McLarenia, Toyotan Ralf Schumacheria ja Narain Karthikeyania itseään nopeampi. Kierroksia Wurz ajoi piirun päälle 50.
Ehkäpä Frank vakuuttui Narainin kyvystä antaa insinööreille hyvää teknistä palautetta Toyotan V8 verrattuna Cosworth vastaavaan. Siitä on vaan aika paljon aikaa kun Karthikeyan viimeksi Williamssin rattiin pääsi. Taisi olla eri kehitysversiokin...
Narain tuli suhteellisen vanhassa iässä Jordanin kuljettajaksi ja ehkä ensi vuosi vielä menee testikuskina mutta sitten pitäisi jo palata kilparadoille jos Intialainen aikoo vielä kunnollisen uran luoda F1-sarjassa, sillä formula kello tikittää kovaa vauhtia.
Kummallista sinänsä että esimerkiksi Monteirolle löytyy Portugalista tukijoita kolmennelle F1-kaudelle mutta Intiasta ei Karthikeyanille edes paikkaa Super Agurille. Tai no se on sitten eri kysymys kumpi on parampi paikka sarjan huonoimmassa tallissa vai testikuski Williamssilla. Näin Karthikeyan itse kommentoi:
“Naturally as a racing driver, my first priority is to compete, but I would far rather test with a leading team than accept a race seat that offered no real potential to learn and develop.
-Mutta testikuskina on vaara jäädä unohduksiin. Ja suuri kysymys onkin nostetaanko Karthikeyan kilpailemaan jos Wurz tai Rosberg estyvät ajamasta?
-Itse olin lukevinani rivienvälistä että Williams palkkaisi toisenkin testikuskin...:dunno: