Nizzasta Suomeen autolla

• Viestiketjun aloittaja HRT
  • Aloituspäivämäärä

HRT

Member
Lentolippu varattu Helsinki - Nizza 12.05 2012.
Tehtävänä ajaa tuttavaperheen auto sieltä Suomeen, "joskus kesällä, ei mitään kiirettä" ;-)
Kämppä siellä olisi käytettävissä kesäkuun loppuun asti.
Eli periaatteessa voisin asuskella siellä ilmatteeks kesäkuun loppuun asti ja sit ajella Suomea kohti.
Monacon Gp olisi 24 - 27.05.
Kämpältä Monacoon olisi noin 100km, mutta auto siis käytettävissä (ja maastopyörä).
Olin ajatellut että kävisin siellä katsomassa vain torstaina, en siis varsinaista kisaa sunnuntaina.
Onko kellään kokemusta olla Monacossa F1 viikonlopun aikana autolla?
Miten lähelle saa auton ja miten parkkipaikat?
Kotimatkalla läpi Euroopan olisi myös tarkoitus poiketa jollain radalla katsomassa jotain autokisaa.
Oisko mitään vinkkejä antaa paikoista mitä on "pakko" nähdä jos on vähänkään kiinnostunut kaikesta mikä liikkuu, autoista, lentokoneista, moottoripyöristä jne..., reitti kulkisi suurinpiirtein niin kuin google mapsi sen piirtää Nizza - Turku, tanskan ja ruotsin kautta.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Oisko mitään vinkkejä antaa paikoista mitä on "pakko" nähdä jos on vähänkään kiinnostunut kaikesta mikä liikkuu, autoista, lentokoneista, moottoripyöristä jne..., reitti kulkisi suurinpiirtein niin kuin google mapsi sen piirtää Nizza - Turku, tanskan ja ruotsin kautta.
Tekniikan museot Saksan ja Ranskan rajalla eli Speyerissä ja Sinsheimissa. Löytyy sekä autoja, junia, lentokoneita sekä muutakin kivaa.

http://www.technik-museum.de/

Itse kävin tuolla Sinsheimissa mutta kyllä tuo Speyerkin kiinnostais.

oldez

Well-known member
Lentolippu varattu Helsinki - Nizza 12.05 2012.
Tehtävänä ajaa tuttavaperheen auto sieltä Suomeen, "joskus kesällä, ei mitään kiirettä" ;-)
Kämppä siellä olisi käytettävissä kesäkuun loppuun asti.
Eli periaatteessa voisin asuskella siellä ilmatteeks kesäkuun loppuun asti ja sit ajella Suomea kohti.
Monacon Gp olisi 24 - 27.05.
Kämpältä Monacoon olisi noin 100km, mutta auto siis käytettävissä (ja maastopyörä).
Olin ajatellut että kävisin siellä katsomassa vain torstaina, en siis varsinaista kisaa sunnuntaina.
Onko kellään kokemusta olla Monacossa F1 viikonlopun aikana autolla?
Miten lähelle saa auton ja miten parkkipaikat?
Kotimatkalla läpi Euroopan olisi myös tarkoitus poiketa jollain radalla katsomassa jotain autokisaa.
Aivan mahdotonta päästä autolla Monacoon ykkösten viikonlopun aikana. Itse en ole ollut, mutta olen kuullut henkilöiltä, jotka ovat siellä olleet. Nizzasta pääset parhaiten junalla Monacoon. Monacossa et autoa tarvitse etkä oikeasti pysty edes käyttämään. Kaikki on kävelymatkan päässä. Liput kannattaa hommata hyvissä ajoin etukäteen.

HRT

Member
Tekniikan museot Saksan ja Ranskan rajalla eli Speyerissä ja Sinsheimissa. Löytyy sekä autoja, junia, lentokoneita sekä muutakin kivaa.

http://www.technik-museum.de/

Itse kävin tuolla Sinsheimissa mutta kyllä tuo Speyerkin kiinnostais.
Kiitos tästä :)

Näyttää aivan mahtavilta paikoilta, muuta en tarvikkaa kuin alppien hienot maisemat ja nuo museot !

Oliko siellä mitän kuvausrajoituksia vai saako valokuvata miten haluaa?

Edit : Sivulta löytyi tietoa ettei ole mitään kuvausrajoituksia :)

Viimeksi muokattu:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Nizzasta pääsee lähelle rataa myös vesiteitse jollakin vuokrapurrella tai sitten voi tilata helikopterin.

jjv

Arschloch
Jokseenkin Nizza-Turku reitin varrella olisi isoista radoista ainakin Monza ja Hockenheim, joissa lienee tuohon aikaa vuodesta joka viikonloppu joku kisa.

Nizzasta Monacoon on tosiaan niin lyhyt junamatka, että sen seisoskelee täpötäydessä junassakin ja Monacossa asema on ihan f1-radan ykkösmutkassa.

burb

.
Jos tykkää tuijotella tunnettuja rakennuksia ja räpsiä itsestään kuvia niiden liepeillä niin matkan varrellehan niitä osuu esim. Kiovan Olympiastadion, Royal Crescent Bathissa tai Bilbaon Guggenheim-museo.

Törni

Well-known member
Nizzasta Monacoon on tosiaan niin lyhyt junamatka, että sen seisoskelee täpötäydessä junassakin ja Monacossa asema on ihan f1-radan ykkösmutkassa.
Joo, vaikka Nizzan ja Monacon välissä onkin nopea moottoritie niin tätä junavaihtoa suosittelen myös. Autolla ei kisaviikonloppuna pääse Monte Carlon kaupunkiin.

Mangelo

Well-known member
Kisan voi katsoa telkkarista myös ulkomailla. Näkee paremmin eikä tarvii mennä paikan päälle.

jjv

Arschloch
Tuonne mäkeen pääsis kyllä aika halvalla kisaakin katsomaan. 74€ sunnuntaina ja 43€ lauantaina. Ilmeisesti sinne pääsee torstaina ilmaiseksi, kun tuolla ei ollut mainittu lipunhintaa sinne torstaille tai sitten sinne ei pääse lainkaan, jolloin joutuu kuitenkin maksamaan katsomopaikasta vähintään 45€.

öö ruz

Speed for ever
Perjantaina pääsisi ilmaisieksi kaikkiin katsomoihin. Ykköset ei aja mutta Gp-kakkoset ja pari muuta luokkaa ajaa. Ehdottomasti hieno päivä pyöriä siellä. Mutta sulle käy vaan torstai niin silloinhan sieltä löytyy vähän halvemmat liput. Joo ja omalla autolla ei mitään mahiksia, lähellekkään.

HRT

Member
Perjantaina pääsisi ilmaisieksi kaikkiin katsomoihin. Ykköset ei aja mutta Gp-kakkoset ja pari muuta luokkaa ajaa. Ehdottomasti hieno päivä pyöriä siellä. Mutta sulle käy vaan torstai niin silloinhan sieltä löytyy vähän halvemmat liput. Joo ja omalla autolla ei mitään mahiksia, lähellekkään.
Ei mulle ole päivästä kiinni, jos perjantaina on ilmaista niin ilman muuta menen silloinkin. Ei mun ole pakko kisaa nähdä paikanpäällä, riittäis mulle hyvin jos näkis torstaina yhen F1 harjoitussession ja sit vaikka perjantaina kaikki muut mitä on nähtävissä. Mun majoituspaikka on Cannesista sisämaahanpäin noin 30 km, että joudun ainakin Cannesiin autolla ajamaan ja sieltä sit Monacoon bussilla tai junalla. Tai sit jos heittäis fillarin autoon ja autolla noin 20km päähän Monacosta ja fillarilla keskustaan.
Kun matkaa tulisi noin 200 km edestakaisin niin en ala monta kertaa siellä käymään.

markoj

Custom User
Tai sit vois kokeilla semmosta juttua, että monessako Eurooppalaisessa pääkaupungissa ehdit käydä kaffella yhden vuorokauden aikana.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
suosittelen tulless ajamaan San Bernadino Pass:n kautta, eikä suinkaan tunnelia pitkin. Ei lisää matka-aikaa kuink 30min - 1h ja maisemat on todella komeat.