Nopeimmat nykykuskit

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Ajattelin heittää pohdittavaksi nopeimmasta nykykuskista. Jokaisella on varmaan tuoreessa muistissa Heikki Kovalaisen näyttö stadionkisassa.

H. Kulta kirjoittaa Heikki Kovalaisen nopeudesta seuraavaa ...

Vain F1 kelpaa ensi vuodeksi

Suomalaislupaus lyö kaiken likoon vakuuttaakseen F1-päättäjät kyvyillään.

Kovalainen myöntää pettyvänsä pahasti, jos ei tasan vuoden kuluttua ole aloittamassa formula 1 -uraansa kelvollisen tallin kilpakuljettajana.

- Omasta mielestäni olisin ollut jo jonkin aikaa valmis aloittamaan F1-tasolla. Olen pystynyt F1-testeissä tekemään hyviä kierrosaikoja ja auto on pysynyt tiellä.

- Tiedän, että Renault haluaa nähdä minut F1-kuljettajana ja jaksan kyllä odottaa. Renault haluaa minun aloittavan hyvässä tallissa eikä siksi ole rahalla väkisin tyrkännyt minua johonkin heikkoon tiimiin.

- Mutta se on varma, että jos vuoden kuluttua en ole F1-kisoissa, motivaatio ja kärsivällisyys kyllä alkavat loppua, Kovalainen tunnustaa.

Kuinka suuri pettymys on, jos unelma jäisi toteutumatta.

- Sitä on vaikea arvioida tässä vaiheessa. Katsotaan nyt, miten kausi menee ja miten pystyn säilyttämään tasoni.

- F1 on sellainen bisnes, että siinä ei aina voi voittaa. Tiedän saavuttaneeni ajallisesti ja taidollisesti jo paljon korkeamman tason kuin eräät tällä hetkellä F1-tasolla ajavat. Minkäs teet.

Mikä olisikaan nopeusjärjestys samalla autolla ajettuna (vaikkapa Minardilla :D) yksi nopea ratakierros kuskiradalla ( esim. Spa). Nopeusvertailuun hyväksytään nykyiset F1 kuskit, sekä F1 autoja testanneet kuskit.

TOP 5 mun listassa (ei nopeusjärjestyksessä, kautta 2004 ajatellen) olisi

- M. Schumacher
- K. Räikkönen
- JP Montoya
- R. Barrichello
- J. Button

Hyvin lähellä heitä olisi H. Kovalainen.

Joni

Well-known member
Jos ens kaudella kaikilla olis Minardit niin Baumgartner kun tullu kokemusta siitä ratin vääntelystä! :ahem: