Miguel
beagle
Iltasanomien mukaan tyttöjen itsetuhokäyttäytyminen on lisääntynyt.
Miten purat ahdistusta?
Itse en näe ahdistuksen purkamiseen parempaa keinoa, kuin uskoutua luotettavalle ystävälle ja kertoa oma stoori totuudellisesti. Valitettavasti luotettavia ystäviä ei taida olla nykypäivänä niin paljon.:frown:
Tunnetko ketään tuttua, jonka kädet olisivat arpeutuneet viiltelystä? Viilteletkö itse käsiäsi?Tyttöjen itsetuhoinen käyttäytyminen lisääntynyt
(28.6. 03:20)
Nuorten tyttöjen itsetuhoinen käyttäytyminen on lisääntynyt viime vuosina. Hälyttävään suosioon on noussut itsensä viiltely, jota tekevät eritoten 13-15-vuotiaat tytöt. Lastenpsykiatri Raisa Cacciatoren mukaan viiltely on tyttöjen keskuudessa varsin tavallinen tapa käsitellä omaa ahdistusta.
Väestöliiton seksuaaliterveysklinikalla työskentelevä Cacciatore tapaa työssään lähes viikoittain tyttöjä, joiden vasen käsivarsi on viilloilla. Joskus käsivarret ovat paksuuntuneet, kun viiltoja on satoja monessa kerroksessa.
Cacciatore tähdentää, että viiltely on aina hätähuuto, johon pitäisi puuttua: nuoret kaipaavat aikuista syliä, joka ottaa kiinni ja kysyy, mikä nuorta vaivaa.
Viiltely on nimenomaan tyttöjen oire. Pojilla ahdistus purkautuu häiriköintinä ja väkivaltaisuutena muita kohtaan. (STT)
Miten purat ahdistusta?
Itse en näe ahdistuksen purkamiseen parempaa keinoa, kuin uskoutua luotettavalle ystävälle ja kertoa oma stoori totuudellisesti. Valitettavasti luotettavia ystäviä ei taida olla nykypäivänä niin paljon.:frown:
Oletko saanut riittävästi syliä? Itse olisin tarvinnut enemmän isän syliä.Cacciatore tähdentää, että viiltely on aina hätähuuto, johon pitäisi puuttua: nuoret kaipaavat aikuista syliä, joka ottaa kiinni ja kysyy, mikä nuorta vaivaa.