Originally posted by kik:
...
Joka tapauksessa suomessa ei toimi yhtään oikeasti ammattimaista teamia, joka tulisi toimeen (henkilöstö päästoimisesti) pelkällä rata-autoilulla SM-sarjassa. ...
Ja muistutan: Nämä ovat pelkästään kik:n arvailuja ja olettamuksia suomen rata-autoilun nykyisestä tilasta ja tulevaisuudesta.
kik
Näin luulen minäkin. Asiaa voidaan pohtia siltäkin kannalta että mikä olisi tämän puhtaasti liikeyrityksenä (jonka toimiala on vain, ja nimenomaan kilpa-autoilu) toimivan tiimin lopputuote tai lisäarvo. Itse asiassahan se on vain viihde, jota katsojille tarjotaan. Tällöin voidaan kysyä että kuinka paljon nämä katsojat olisivat halukkaita maksamaan lisää siitä että näkevät puhtaasti ammattilaisurheilua? Tämä koskee siis sekä lipunhintoja että lisähintaa niissä tuotteissa mitä kilvanajon ohessa mainostetaan.
Ammatti_maisesti_ toimivia tiimejä on edellä mainittujen ohella varmasti muitakin, jos pidetään kriteerinä vain toiminnan laatua eikä puututa rahoitukseen.
Tämän johdatteluni takana on vain ajatukseni siitä että mitä pahaa on siinä että kilpa-autoilu toimii harrastepohjalta? Väitän jopa että asialle omistautunut harrastaja saa usein aikaan enemmän ja parempia tulokisa kuin leipääntynyt ammattilainen.
Etenkään kilpailujen järjestelypuolella ei asian harrastajien osuutta saa väheksyä. Siellä tehdään seuroissa usein sitä kaikkein pyyteetöntä työtä mistä ei monesti palkkana ole kuin valitusta...
... Eli oma näkemykseni on että koko Suomen kilpa-autoilutoiminnan selkärankana on nimenomaan asialle omistautuneiden harrastajien työpanos, jota ilman ei koko toimintaa olisi olemassakaan.