Outoja ääniä

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kävin ulkona ja kuuntelin tosi weird soundia täällä maaseudun hiljaisuudessa.

PouVouuuvvv... minuutin-kahden tauko ja taas uudelleen PouVouuuvvv...

Aivan kuin ääni olisi ollut tosi kantava ja peittävä, vailla erityistä tulosuuntaa. Kantautui kuin jostain taivaalta. Kesto ehkä 3-4 sekuntia. Äänen taajuus muistutti jotain valaiden viestimisääntä, eli melko matalaa vesiääntä.
Voi olla täällä maalla ihan tavis soudi, mutta aiemman ikänsä kaupungissa asuneelle täysin outo lintu. Nyt täytyy hetki funtsia.

Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Itsehän myrkytin etupihan tuon äänen varalta jo eilen illalla. Saas nähdä, onko naapurit tehneet saman.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Tekstin perusteella vois olla koira tai susi. Mihin itse päädyit?
Juu, ei se mikään eläin voi olla äänen kumusta päätellen. Sitä on vähän vaikea adjektiivein kuvailla, mutta siitä voisi etäisesti tulla mieleen sointuyhdistelmä, joka syntyy kun universumi tiputtaa soittosahansa kovalle puulattialle. Soittovälineen mitat vaikkapa täältä Venukseen ja leveyttä viiden Jupiterin verran. Kokoa pitää olla tavallista sahaa enenmmän siksi, että soundi oli matala normisahan äännähdyksiin verrattuna.

Se kiekaisee pompatessaan lattiasta, että PouVoouuuvv. Sointumuutos* syntyy terän vääntymisestä kesken soinnin. Soundin fiilis on sellaista kantavaa kumua.

*Siis muutos Pou - Vovouuuuu

Mä voin muuten ihan hyvin

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Onkos siinä järveä lähistöllä? Ettei se ollut "vahvomisesta" johtuvaa urinaa ja mölinää. Tuo tuttu mökkijärvi ainakin huutaa välillä tosi kovaa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
:thumbup:
Onkos siinä järveä lähistöllä? Ettei se ollut "vahvomisesta" johtuvaa urinaa ja mölinää. Tuo tuttu mökkijärvi ainakin huutaa välillä tosi kovaa.

Tollanen useiden kymmenien neliökilometrien kokoinen, jäinen rumpukalvo kun kumahtaa sopivalla tavalla, niin ääni on vaikuttava. Soudin voimaa korostanee vielä se, että jää on lähes kauttaaltaan lumeton.

Upeat soundit oli.

Sijainti
Kerava
Ota seuraavan kerran äänite niin saadaan ihastella täällä foorumilla sitä. :thumbup:

Mangelo

Well-known member
:thumbup:

Tollanen useiden kymmenien neliökilometrien kokoinen, jäinen rumpukalvo kun kumahtaa sopivalla tavalla, niin ääni on vaikuttava. Soudin voimaa korostanee vielä se, että jää on lähes kauttaaltaan lumeton.

Upeat soundit oli.
Nuo on kyllä aika jänniä, etenkin jos olet itse siellä jäällä ja se ääni menee ihan läheltä ohi jättäen jäähän halkeaman :thumbup:

Enpä ole itse vuosiin kuullut moista. Äänitettä kehiin?

Pobeda

Well-known member
Juu, ei se mikään eläin voi olla äänen kumusta päätellen. Sitä on vähän vaikea adjektiivein kuvailla, mutta siitä voisi etäisesti tulla mieleen sointuyhdistelmä, joka syntyy kun universumi tiputtaa soittosahansa kovalle puulattialle. Soittovälineen mitat vaikkapa täältä Venukseen ja leveyttä viiden Jupiterin verran. Kokoa pitää olla tavallista sahaa enenmmän siksi, että soundi oli matala normisahan äännähdyksiin verrattuna.

Se kiekaisee pompatessaan lattiasta, että PouVoouuuvv. Sointumuutos* syntyy terän vääntymisestä kesken soinnin. Soundin fiilis on sellaista kantavaa kumua.

*Siis muutos Pou - Vovouuuuu
Ota seuraavan kerran äänite niin saadaan ihastella täällä foorumilla sitä. :thumbup:
Tai jos sais nuotit niin joku foorumin muusikko saataisi ratkaista ongelman.

Meille ilmestyi joskus korkea vinkuna olohuoneen nurkkaan. Vaimo ei tunnistanut sitä eikä kukaan muukaan joten aloin saada jo tietynlaisia katseita. Välillä ääni taisi häipyä kunnes taas huomasin sen. Kerran alakerran pariskunta tuli ovelle ja rouva ponkaisi suoraan olohuoneen nurkkaan. Mies selitti vähän vaivautuneena että vaimo kuulee jonkin äänen mutta hän ei kyllä kuule. Oli melkoinen helpotus mulle ja hetken kuluttua alakerran rouvalle kun sanoin kuulevani saman äänen. Emme saaneet ikinä selville mistä ääni tuli ja sitten se lakkasi kokonaan.

Archie

Well-known member
Meille ilmestyi joskus korkea vinkuna olohuoneen nurkkaan. Vaimo ei tunnistanut sitä eikä kukaan muukaan joten aloin saada jo tietynlaisia katseita. Välillä ääni taisi häipyä kunnes taas huomasin sen. Kerran alakerran pariskunta tuli ovelle ja rouva ponkaisi suoraan olohuoneen nurkkaan. Mies selitti vähän vaivautuneena että vaimo kuulee jonkin äänen mutta hän ei kyllä kuule. Oli melkoinen helpotus mulle ja hetken kuluttua alakerran rouvalle kun sanoin kuulevani saman äänen. Emme saaneet ikinä selville mistä ääni tuli ja sitten se lakkasi kokonaan.
Olitte naapurin rouvan kanssa Valittuja, mutta se tilaisuus meni nyt ohi.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Meille ilmestyi joskus korkea vinkuna olohuoneen nurkkaan.
Perinteisesti tuollaisia aiheuttaa erilaiset muuntajat. Paristokellotkin saattaapi aiheuttaa moista. Periaatteessa huokoisessa materiaalissa oleva kosteus ja sen siirtyminen voi aiheuttaa myöskin jotain tuollaista, mutten ole itse havainnut koskaan tuollaista.