Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Tuon takia suosin paikallista ostamista. Saa osat (tai vastaavat) heti mukaan. Lisäksi saan alennusta ilman erillistä tinkaamistakin:thumbup:
Alennusta saa ainakin täällä compuutteriosista korkeintaan vain semmoisessa liikkeessä, jonka lähtöhinnat on muutenkin korkeemmat kuin muualla. Meinaan on ainakin täällä Wienissä skaba sen verran hurjaa, että ihan turha on pyytää alennuksia (paitti jos tilaat viiskytä zipaletta samaa tuotetta), myyvät useimmat sen verran pienellä katteella ettei semmoseen ole yksinkertaisesti varaa. Useat eivät eivät edes huoli pankkikorttia, koska pankkikortilla suoritetusta ostoksesta menee tietty prosentti pankille.

http://www.geizhals.at on paikallinen hinnanseurantasivu ja siellä on hauska kattella, kun muutamat liikkeet käyvät skabaa listan ykköspaikasta ja alentelevat tuotteitaan parilla centillä, kunnes taas toinen alentaa kolmella centillä ja se toinen taas kahdella jne. :rolleyes:

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Itsehän tein konetta ostaessani siten että tulostin nettikaupan A sivuilta sopivat komponentit hintoineen. Tämän jälkeen menin kauppaan B ja pyysin parempaa tarjousta samoista osista, sitten kaupan B tarjouksen kanssa menin kauppaan C ja pyysin jälleen parempaa tarjousta. Lopulta kaupan C hinta oli noin 200 e halvempi kuin kuin kaupan A hinta.
Jos pelkästään nettihintoja olisin vertaillut niin kauppa C olisi ollut kolmikosta kallein. En tiedä oliko tästä sitten todellista hyötyä, mutta samalla observoin palvelua, hintatasoa ja sain hyvän mielen :)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Noh, kauppa mitä olen suosinut on yksi halvimmista jo ihan lähtöhinnoiltaankin :) Lisäksi arvostan sieltä saamaani hyvää palvelua. Eikä tietenkään ole negatiivinen seikka, että kyseinen puoti sijaitsee työmatkani varrella:thumbup:

Axel

Well-known member
Mike Milk sanoi:
Itsehän tein konetta ostaessani siten että tulostin nettikaupan A sivuilta sopivat komponentit hintoineen. Tämän jälkeen menin kauppaan B ja pyysin parempaa tarjousta samoista osista, sitten kaupan B tarjouksen kanssa menin kauppaan C ja pyysin jälleen parempaa tarjousta. Lopulta kaupan C hinta oli noin 200 e halvempi kuin kuin kaupan A hinta.
Jos pelkästään nettihintoja olisin vertaillut niin kauppa C olisi ollut kolmikosta kallein. En tiedä oliko tästä sitten todellista hyötyä, mutta samalla observoin palvelua, hintatasoa ja sain hyvän mielen :)
Olet juuri tyyppiesimerkki niistä henkilöistä joista koneiden myyjät näkevät punaista. Siis nimenomaan ne koneiden myyjät, jotka pyörittävät vielä ns. perinteistä katutason bisnestä.
Onneksi palvelu on se mistä kate otetaan eikä koneiden myynnillä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Voi olla että minä häviän joissain tuotteissa jonkun euron, kun olen jättänyt liikkeiden kilpailuttamisen ja teen ostokseni yhdestä paikasta. Uskon kuitenkin että kokonaisuutena saan tuotteet edullisesti ja todella arvostan sitä palvelua jota aktiivisena asiakkaana saan. Kun olen muutaman kerran joutunut palauttamaan osia joko virheen tai jonkun muun syyn takia, ei ole kertaakaan ollut ongelmia myyjän suhteen.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Sam sanoi:
Tuon takia suosin paikallista ostamista. Saa osat (tai vastaavat) heti mukaan. Lisäksi saan alennusta ilman erillistä tinkaamistakin:thumbup:

Suoritinkin paikallisen ostamisen, mutta ostopaikassani ei ollut haluamiani komponennteja hyllytavarana. Lienee yritys, jolla kaikki on tilaustavarana.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Minä tein kauppaa niin, että tulostin nettikaupasta A hinnat ja menin "oikeaan" kauppaan hintojeni kanssa ja sanoin myyjälle, että nämä komponentit tarvitsisin ja tuossa on hinnat, joiden lähelle pitäisi myös teidän hintanne saada. Ihan nettikaupan hintoihin ei päästy, mutta sopivalle tasolle kuitenkin. Vielä kun saisi ne osat, ensi tiistaina tulee kuluneeksi 2 viikkoa tilauksesta.

Mitäs mieltä ootte, että missä kohtaa voisin perua kaupan sillä perusteella, että toimitus viivästyy? Kuukaudessa hinnatkin ehtivät kenties jo muuttua.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Vaikea sanoa. Itse en ole ollut niin ronkeli osien suhteen, vaan minulle on kelvannut vastaava sopuhintaan.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Mä oon aina tilannu tietokoneen komponentit nettiliikkeestä. Just viikko sitten tuli uuden halppiskoneen komponentit kotia sisälle kannettuna ja mulla oli yli 40 kiloa sitä tavaraa. :p

Ja nettiliikkeen valitsin mm. MikroBitin hintaseurannan avulla:
Missä on edulliset hinnat + mitä löytyy hyllystä + postikulut aina 14.13e tavaramäärästä riippumatta.

Hups.... virtalähteen be quiet! Blackline, BQT P5-470W-S1.3, 470W piti kyllä hakea postista. :(

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
OoPee sanoi:
Juu olen kanssa lueskellu noita LE -> GT upgreidauksia. Tuurilla saat LE:n joka on oikeastaan GT, josta on vain tietty määrä pipelineja deaktivoitu. Ne kun aktivoi, niin sulla on tosiaan GT.

Aina tuo ei tosin toimi.

Noniin, ensin tilaamaani Radeonia ei perästäkään saanut ja pistin hieman lisää rahaa ja otin tuon Atin 6800 LE:n.

Vielä kun aukeisi tuo netti, nii kelpaisi.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Sammypiru sanoi:
Noniin, ensin tilaamaani Radeonia ei perästäkään saanut ja pistin hieman lisää rahaa ja otin tuon Atin 6800 LE:n.

Atin? :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:

Voit yrittää avata niitä pipelineja, hyvällä tuurilla saat siitä GT:n. Olen tosin kuullut, että viimeaikoina onnistumisprosentti on laskenu huomattavasti.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Mike Milk sanoi:

Eiku Asus siinä lukikin.

Aikamoinen korkeataajuuksinen vinkuna kuuluu jostakin laitteesta, kylässä olleet tietokoneiden kanssa pelailleet hahmot eivät ääntä kuulleet, mutta minä kera avovaimoni kuulin. Tuulettimista se ei tule, mutta voiko mikään elektroninen osa pitää tuollaista ääntä?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Eiku Asus siinä lukikin.

Aikamoinen korkeataajuuksinen vinkuna kuuluu jostakin laitteesta, kylässä olleet tietokoneiden kanssa pelailleet hahmot eivät ääntä kuulleet, mutta minä kera avovaimoni kuulin. Tuulettimista se ei tule, mutta voiko mikään elektroninen osa pitää tuollaista ääntä?
Rööri-Monitori?

Ainakin mulla vinkuu silloin tällöin, loppuu kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Siis monitorin.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
OoPee sanoi:
Rööri-Monitori?

Ainakin mulla vinkuu silloin tällöin, loppuu kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Siis monitorin.
Tarviipas testata tota illalla kotosalla. Semmonen kuvaus vielä tohon ääneen, että se vinkuna saattaa vaihdella sen mukaan minkälainen ikkuna ruudulla on auki. Eilenkin resurssienhallinnassa avasin jonkun kansion, niin ääni loppui, suljin, ääni alkoi taas.

Vanhassa kokoonpanossa vinkunaa en kuullu ja sama monitori oli silloinkin käytössä.

PS. Richard Burns Rally pyörii hienosti.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Tarviipas testata tota illalla kotosalla. Semmonen kuvaus vielä tohon ääneen, että se vinkuna saattaa vaihdella sen mukaan minkälainen ikkuna ruudulla on auki. Eilenkin resurssienhallinnassa avasin jonkun kansion, niin ääni loppui, suljin, ääni alkoi taas.

Vanhassa kokoonpanossa vinkunaa en kuullu ja sama monitori oli silloinkin käytössä.

PS. Richard Burns Rally pyörii hienosti.
Nimenomaan, juuri noin munkin monitori ujeltaa eli jonkun ikkunan avaaminen käynnistää sen ja sammuttaminen taas saattaa lopettaa. Veikkaan että tuo riippuu jollaintavoin näyttökortin signaalista eli toisilla korteilla ujeltaa, toisilla taas ei. Kyse on siis sellaisesta todella korkeasta ujelluksesta, jota varmasti ihan kaikki, etenkään vanhemmat ihmiset, eivät ehkä edes kuule.

TFT tuskin ujeltaa.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Joo, mulla oli samantyylistä ongelmaa joskus. Todella rasittava. Onpahan hyvä (teko)syy hankkia TFT :ahem:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
No eiks toi ujellus voida laskea näytönohjaimen viaksi? Oisko mahkuja reklamoida näyttiksestä? Ääni tosiaan tulee kyllä näytönohjaimesta, ei näytöstä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Sammypiru sanoi:
No eiks toi ujellus voida laskea näytönohjaimen viaksi? Oisko mahkuja reklamoida näyttiksestä? Ääni tosiaan tulee kyllä näytönohjaimesta, ei näytöstä.
Minulla oli yksi samalla tavalla ujeltava näytönohjain hetken. Ei mennyt montaa päivää kun siitä yksi konkka kosahti. :nope: Luonnollisesti meni takuuseen.