pieni onkelma...

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
elikkä tietokoneen DVD soitto ohjelmat (joita on 2 tai 3) ei näytä kuvaa, ääni kyllä kuuluu. Joten voisikohan joku auttaa jos tietää mitä pitäis tehä (koneella on InterVideo WinDVD4, DivX Player, RealPlayer ja tietenkin sitten se hemmetin Windows Media Player ja InterVideo HomeTheater mut se ei ole toiminu ainakaan kahteen vuoteen muutenkaan :D ) ottaa vaan niin pannuun! tekis mieli :jaska:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
1) Onhan sulla vähintään Pentium 3?
2) Näytönohjaimet ajurit, onhan tuoreimmat tai sellaiset, joista tiedetään, ettei ole tuollaisia ongelmia, jos viimeisimmissä on jotain hämärää?
3) Milloin viimeksi toimi? Mitä sen jälkeen asennettu, joka voisi vaikuttaa tuohon näytönohjainpuolelle?

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
Vellu sanoi:
1) Onhan sulla vähintään Pentium 3?
2) Näytönohjaimet ajurit, onhan tuoreimmat tai sellaiset, joista tiedetään, ettei ole tuollaisia ongelmia, jos viimeisimmissä on jotain hämärää?
3) Milloin viimeksi toimi? Mitä sen jälkeen asennettu, joka voisi vaikuttaa tuohon näytönohjainpuolelle?
se on HP:n kone (2004) vanhempi on Siemens (1999)
1) siinä on NVidia (kirjoitan tätä vanhemmalla koneella)
2) Päivitetty tossa viikko sitten ja
3) toimi vielä Torstaina sen jälkeen ei ole asennettu mitään joka saattaisi vaikuttaa paitsi tietenkin Maanantaina 16.1 asensin sinne Star Wars Battlefront 2:sen...

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Kannattaa hakea pari codec packia, XP codec pack ja Codec pack all in 1. Nuo kun pistin googlessa hakusanoiksi niin auttoi ihmeesti.

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
Teemu Puumala sanoi:
Kannattaa hakea pari codec packia, XP codec pack ja Codec pack all in 1. Nuo kun pistin googlessa hakusanoiksi niin auttoi ihmeesti.
pitääpä tehrä näin heti kuin pääsen uudemmalle koneelle :)

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Jaa-a.. sitten en osaa sanoa. Mulla rupesi kaikki videotiedostot näkymään kun laitoin nuo codec packit, olivat sitten avia tai mitä vaan. Niin Laareni onnistuihan asennus?

Muuten tähän voisi laittaa kanssa kysymyksen pienestä ongelmasta.. Meinaan tässä viikko sitten joutui asentamaan windowsin uudelleen. Sitten kun se sai päivitetyksi tuon Windowsin media playerin niin miksi se näyttää niin pienessä kuvassa poltetulta dvd:ltä elokuvaa? Aiemmin se näytti vähän isommassa kuvassa... se kuva itse siis näkyy kokonaan mutta leveyssuunnassa tiivistettynä niin että sen kuvan leveys on enää puolet mitä se oli ennen windowsin uudelleenasennusta..

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
Teemu Puumala sanoi:
Jaa-a.. sitten en osaa sanoa. Mulla rupesi kaikki videotiedostot näkymään kun laitoin nuo codec packit, olivat sitten avia tai mitä vaan. Niin Laareni onnistuihan asennus?

Muuten tähän voisi laittaa kanssa kysymyksen pienestä ongelmasta.. Meinaan tässä viikko sitten joutui asentamaan windowsin uudelleen. Sitten kun se sai päivitetyksi tuon Windowsin media playerin niin miksi se näyttää niin pienessä kuvassa poltetulta dvd:ltä elokuvaa? Aiemmin se näytti vähän isommassa kuvassa... se kuva itse siis näkyy kokonaan mutta leveyssuunnassa tiivistettynä niin että sen kuvan leveys on enää puolet mitä se oli ennen windowsin uudelleenasennusta..
kyllähän se asennus onnistui... pitää kokeilla uudestaan...
meillä ainakin on siinä Windows Media Playerissä jossain kohtaa sellanen "nappula" jolla saa sen isommaksi en nyt tarkalleen muista...

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Teemu Puumala sanoi:
Lähmäise hiiren oikeaa nappulaa, saat valikon, josta löytyy zoom ja full screen -tila. Tosin kuvan pitäisi kyllä oletuksena skaalautua ikkunan koon mukaan, eli sitä venyttämälläkin pitäisi tapahtua. Taitaa XP:ssä mennä koko näyttöön jo kuvaa tuplaklikkaamallakin.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Bobakki sanoi:
Lähmäise hiiren oikeaa nappulaa, saat valikon, josta löytyy zoom ja full screen -tila. Tosin kuvan pitäisi kyllä oletuksena skaalautua ikkunan koon mukaan, eli sitä venyttämälläkin pitäisi tapahtua. Taitaa XP:ssä mennä koko näyttöön jo kuvaa tuplaklikkaamallakin.

Siis mun ymmärtääkseni tossa oli joku kuvasuhdeongelma, eikä kuvan koon ongelma. Itsehän poistin mediaplayerin, joten en osaa sanoa, mistä se valinta sieltä valikoista löytyy.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
AJ sanoi:
Siis mun ymmärtääkseni tossa oli joku kuvasuhdeongelma, eikä kuvan koon ongelma. Itsehän poistin mediaplayerin, joten en osaa sanoa, mistä se valinta sieltä valikoista löytyy.
En ihan varmaksi mennyt sanomaan, että kumpi on kun toisaalta puhui kuvan koon olevan pienempi ja sitten toisaalta leveyssuunnassa tiivistettynä... ääh. Vaan kun Media Playerin ei mielestäni pitäisi tehdä kuvasuhteelle mitään, vaan näyttää suoraan sen, mitä itse video nyt sattuu sitten olemaankaan. Jos nyt ymmärsin oikein, niin kannattanee vielä katsoa, että optionseista player-välilehdestä löytyvä autozoom player -kohta on ruksittu.

Viimeksi muokattu: