pmv:n kolumni Unkarista!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ihan hyvä kirjotelma...
Mika Häkkisen voitot vuosilta 1999 ja 2000 ovat jääneet myös hyvin mieliin
Tuo nosti eka verenpainetta, kun luin "Eivät ole jääneet hyvin mieliin" :D Silti haluaisin korostaa varsinkin tota 00 voittoa. Oli todella tärkeä, nousi mestaruudessa johtoon siinä, ohitus tapahtu lähössä, joka oli Erjan mukaan Mikan uran paras (siihen asti) siis kokonaisuutena, Mika paino Schumin seinää kohti ja Schumi joutu antautuu....

Muutenkin kisa oli tiukka, kaksikko ajo muilta karkuun ja varikkostopit ei ratkassut mitään... vikan stopin jälkeen Mika sai vähän rakoa! Toki tuo kisa on tärkeä minulle myös siksi, että olin paikanpäällä!
Ett silleen!!!!!!!1

Lisäys: Linkki kolumniin

<small>[ 20-08-2003, 23:22: Message edited by: Antti ]</small>

Observer

Well-known member
jaska:
Mika paino Schumin seinää kohti ja Schumi joutu antautuu....

Muutenkin kisa oli tiukka, kaksikko ajo muilta karkuun ja varikkostopit ei ratkassut mitään... vikan stopin jälkeen Mika sai vähän rakoa!
Mikahan se siinä lähössä otti sen sisälinjan ja veti siihen eka kurviin todella laidasta, Sumihan jäi sinne ulkopuolelle. En nyt pitäisi kisaa hirveän tiukkana, tuohan oli Häkkiseltä aivan silkkaa murhaa, eihän Sumilla ollut kahden ensimmäisen kierroksen jälkeen mitään jakoa. Ensimmäisten stoppien jälkeen ero oli jo yli 13s, toisten jälkeen 22s. Ja näytti siltä että Häkkisellä oli paukkuja vielä huomattavasti kovempaankin menoon, heti kun mies päätti polkasta vähän kaasua Sumi jäi heti sekunnin kierroksella.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Observer:
jaska:
Mika paino Schumin seinää kohti ja Schumi joutu antautuu....

Muutenkin kisa oli tiukka, kaksikko ajo muilta karkuun ja varikkostopit ei ratkassut mitään... vikan stopin jälkeen Mika sai vähän rakoa!
Mikahan se siinä lähössä otti sen sisälinjan ja veti siihen eka kurviin todella laidasta, Sumihan jäi sinne ulkopuolelle. En nyt pitäisi kisaa hirveän tiukkana, tuohan oli Häkkiseltä aivan silkkaa murhaa, eihän Sumilla ollut kahden ensimmäisen kierroksen jälkeen mitään jakoa. Ensimmäisten stoppien jälkeen ero oli jo yli 13s, toisten jälkeen 22s. Ja näytti siltä että Häkkisellä oli paukkuja vielä huomattavasti kovempaankin menoon, heti kun mies päätti polkasta vähän kaasua Sumi jäi heti sekunnin kierroksella.
No olikos se noin - no katsomossa ainakin riitti tunnelmaa! :D

Ja ennen kaikkea tuo merkitys (silloin vielä kuuman) MM-kamppailun kannalta oli suuri!
Ett silleen!!!!!!!1

Observer

Well-known member
No varmasti riitti. Monikaan ei varmaan uskonut Mikan mahdollisuuksiin aika-ajon jälkeen minä mukaan lukien. Mm. JJ ja Matti selostamossa vaikuttivat aika yllättyneiltä ja Schumin kisan jälkeiset ilmeet olivat myös paljon puhuvat. :D

FO110K

Banned
niin itse asiassa sumihan yritti hiemankiilata siihen mutkaan eli pakottaa häkää hieman radan sisä "seinään", mutta jätti kuitenkin hienosti sit tilaa ...

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Observer:
No varmasti riitti. Monikaan ei varmaan uskonut Mikan mahdollisuuksiin aika-ajon jälkeen minä mukaan lukien. Mm. JJ ja Matti selostamossa vaikuttivat aika yllättyneiltä ja Schumin kisan jälkeiset ilmeet olivat myös paljon puhuvat. :D
Joo Mikahan oli (jos nyt muistan oikein) tosi hidas pe treeneissä (kuten myös 97, jolloin olin edellisen kerran paikalla), mutta myös la-aamuna, jota ei 97 tapahtunut. Aa:ssa Mika onnistu jotenkin (oisko 4 ollut) mutta ei mitenkään erikoisen loistavasti!
Ett silleen!!!!!!1

Observer

Well-known member
Aika-ajoissa Mika oli 3. Sumin ja DC:n jälkeen 0.4s paalusta mutta Warm-Upissa vasta viides yli sekunnin nopeinta Coulthardia ja kakkosta eli Sumia hitaampana.

Observer

Well-known member
FO110K:
niin itse asiassa sumihan yritti hiemankiilata siihen mutkaan eli pakottaa häkää hieman radan sisä "seinään", mutta jätti kuitenkin hienosti sit tilaa ...
Sumi ei varmaan halunnut keskeyttää kolmatta kertaa peräjälkeen 1. mutkaan.. :rolleyes:

kristian.s

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Tuosta vuoden 2000 kisasta jäi erityisesti mieleen myös Kyllösen & Ekin loistavat "Mika Voittoon" -lippikset :D

Häkkisen startithan olivat lähes poikkeuksetta aivan loistavia tuona vuonna ja koko homma huipentui Unkarin tykkilähtöön. Ei tainnut Schumilla olla enää varaa päätyä ulos ensimmäisessä mutkassa, joten siinä oli Häkkisen paikka iskeä, eikä Schumi yrittänyt mitään typerää. MM:t ovat tietenkin kirkkaimpana mielessä kun puhutaan Häkkisen uran kohokohdista, mutta ei tuo syksy 2000 kauas taakse jää. Varsinkin Unkarin ja Belgian kisat tuolta vuodelta ovat jääneet mieleen Häkkisen uran ehdottomina huippuhetkinä. Jos tädillä olisi munat, olisi tuo kausi voinut tuoda Häkkiselle sen kenties arvostetuimman MM-kruunun kaikista hänen mestaruuksistaan. Noh, mestaruus tai ei, ehdottoman loistavasti ajoi Mika noihin aikoihin.

Hënkka

Guest
Mielestäni tuo kausi 2000 oli paras Häkkisen uralla. Vähän ironista että silloin ei mestaruutta irronnut.

Vaikka tuona Unkarin 2000 kisaviikonloppuna Häkkisen vauhti ei harjoituksissa vakuuttanutkaan, niin jotenkin se tyytyväisyys muutettuihin säätöihin warm-upin jälkeen (ja vielä silmänvinkkaus päälle) tiesi mitä tuleman pitää.

<small>[ 21-08-2003, 01:55: Message edited by: Henkka ]</small>

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Mutta itse Unkarista. Liekkö propakandan tulosta, että mielikuvat ovat juuri tylsästä, Kaikkien Jonossaköröttelykisojen Äidistä.

Mutta kuten kolumnistakin voi lukea niin ohituksiahan siellä on tehty niin maan peevelisti, vaikkei Senna nyt sitten Boutsenin ohi päässytkään niin sitä ennen tapahtui yhtä sun toista wink

Kimikin ohitteli ja loisti viime vuonna vaikka Ferrari-ylivoima tietysti latisti muuten koko kautta.

JariF1

Well-known member
Sijainti
Tukholma
Minäkin olin tuota katsomassa paikan päällä ja eihän siellä muita ohituksia sitten ollutkaan muistaakseni.
Mites tänä vuonna uuden lähtösuoran kanssa?

Pete1

New member
Sijainti
Pori
Kausi 2000 oli loistava taistelu kahden parhaan kuskin välillä. Todella harmi vaan, että sen piti päättyä (käytännössä) Häkkisen konerikkoon.