Polkupyöräily ja -pyörät

Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Eikö tehty mitään säätöjä penkin korkeuden ja etäisyyden suhteen tankoon? Vakiostemmikö? Spacerit näytti ainakin olevan kaikki tangon yläpuolella.
Ohjainkannatin on vakio, mahdollinen ylimäärä putken yläpuolelta poistetaan, kunhan korkeus varmistuu. Sitä ei tietenkään kannata tehdä, ennen kuin on asiasta varma - jos napsaisee liikaa, niin korkeampaa ei saa kuin ostamalla kokonaan uuden etuhaarukan.
Asento vaikutti niin hyvältä että katsottiin parhaaksi se, että ajan jonkun aikaa, ja mahdollinen hienosäätö kaupassa tehdään myöhemmin.
Satulan korkeutta ja asemaahan minun on helppo kotona tarpeen vaatiessa säätää.
Hain äsken kengät kaupasta (Shimano SH-R321W) bonuksilla, samalla otin myös rulla-ajoon erityisesti tarkoitetun kumin takarenkaaseen.
Nyt pitää vain odotella että posti tuo "rainerin".
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ohjainkannatin on vakio, mahdollinen ylimäärä putken yläpuolelta poistetaan, kunhan korkeus varmistuu. Sitä ei tietenkään kannata tehdä, ennen kuin on asiasta varma - jos napsaisee liikaa, niin korkeampaa ei saa kuin ostamalla kokonaan uuden etuhaarukan.
Asento vaikutti niin hyvältä että katsottiin parhaaksi se, että ajan jonkun aikaa, ja mahdollinen hienosäätö kaupassa tehdään myöhemmin.
Satulan korkeutta ja asemaahan minun on helppo kotona tarpleen vaatiessa säätää.
Hain äsken kengät kaupasta (Shimano SH-R321W) bonuksilla, samalla otin myös rulla-ajoon erityisesti tarkoitetun kumin takarenkaaseen.
Nyt pitää vain odotella että posti tuo "rainerin".
Ton stemmin voi myös kääntää, jolloin tanko nousee jonnin verran ylöspäin. Lähde tuon penkin etäisyyden kanssa siitä, että vedä niin eteen kuin kehtaat. Saat lantionkulmia sillä vähän auki. Jos menee ahtaaksi, niin vedä vähän taakse. Tai vaihda sentin pitempi stemmi.

Kyllä se sieltä löytyy. Pitää myös malttaa ajaa aika kauan asennossa, ennenkuin menee häsäämään niiden säätöjen kanssa.
Maantiepyörissä satulan korkeus on jalan sisämitta x 0,883.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Ton stemmin voi myös kääntää, jolloin tanko nousee jonnin verran ylöspäin. Lähde tuon penkin etäisyyden kanssa siitä, että vedä niin eteen kuin kehtaat. Saat lantionkulmia sillä vähän auki. Jos menee ahtaaksi, niin vedä vähän taakse. Tai vaihda sentin pitempi stemmi.

Kyllä se sieltä löytyy. Pitää myös malttaa ajaa aika kauan asennossa, ennenkuin menee häsäämään niiden säätöjen kanssa.
Maantiepyörissä satulan korkeus on jalan sisämitta x 0,883.
Kiitos vinkeistä. Tuo boldattu on juuri aikeena. En ole mitenkään huolissani optimaalisen asennon löytymisestä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Samaan pyörään lopulta päädyin. Ilman levyjarruja ja mustana.
Millä osasarjoilla vaihteet? Tehtiinkö jotain bike-fittingiä, että on säädöt kohdillaan? Eikö tehty mitään säätöjä penkin korkeuden ja etäisyyden suhteen tankoon? Vakiostemmikö?

Ton stemmin voi myös kääntää, jolloin tanko nousee jonnin verran ylöspäin. Lähde tuon penkin etäisyyden kanssa siitä, että vedä niin eteen kuin kehtaat. Saat lantionkulmia sillä vähän auki. Jos menee ahtaaksi, niin vedä vähän taakse. Tai vaihda sentin pitempi stemmi.

Kyllä se sieltä löytyy. Pitää myös malttaa ajaa aika kauan asennossa, ennenkuin menee häsäämään niiden säätöjen kanssa.
Maantiepyörissä satulan korkeus on jalan sisämitta x 0,883.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kunhan nyt ensin hankit sen maastopyörän.

Onko Forumille nyt muodostumassa talleja? Fagis ja minä suosimme uutta teknologiaa, mutta ilman sähköhärpäkkeitä.
Puhuu jätkä jollakin matalalaippaisilla sisäkumisilla alumiinikiekolla.:frank:

Ps. Pitää odottaa että uusi teknologia mahtuu sääntöihin, kun kuitenkin tässä kisoja ajetaan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kunhan nyt ensin hankit sen maastopyörän.

Onko Forumille nyt muodostumassa talleja? Fagis ja minä suosimme uutta teknologiaa, mutta ilman sähköhärpäkkeitä.
En minä oikein tuohon kategoriaan itseäni voi laskea. Suosin toimivaa ja käyttöön soveltuvaa teknologiaa. Oli se sitten uutta tai vanhaa. Kunhan ei sähköistä.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
En minä oikein tuohon kategoriaan itseäni voi laskea. Suosin toimivaa ja käyttöön soveltuvaa teknologiaa. Oli se sitten uutta tai vanhaa. Kunhan ei sähköistä.
No kirjoitin ehkä vähän epätarkasti, parempi olisi ollut sanoa, etten ole ennakkoluuloinen uutta teknologiaa kohtaan - poislukien sähköllä toimivat jutut polkupyörässä.
 
Ylös