Quick-Shit-Nick

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Nick Heidfeld tuossa taannoin tulistui medialle kun keskittyvät aina hänen tallikavereihinsa nyt tietty uuteen staraan Robert Kubicaan.
Katsotaanpa BMW-Sauberin toisen kuskin Quick-Shit-Nick Heidfeldin uraa taaksepäi:

Pääsi McLarenin organisaatioon ja voitti Saksan F3-sarjan McLarenin Nickiä varten perustamassa McLaren junior tiimissä. Sama homma jatku F3000-sarjassa paitti että Mäcin juniori-tiimi ei pystynytkään hommaamaan mestaruutta heti ekalla kaudella kun Montoya ja Supernova veti välistä, mutta korjasivat virheen seuraavalla kaudella ja Heidfeld pääsi kuin pääsikin F3 ja F3000-mestarina F1-sarjaan jonka piti opiskelu vuoden jälkeen jatkaa McLarenilla Häkkisen viitoittamaa linjaa. No Prostin auto olikin paska ja vaikka Quick-Shit-Nick olikin melkeen yhtä nopea kuin Alesi ei sitä kukaan huomannu. Ainoo minkä lehdistö huomas Prostin tallista koko kautena oli ku Alesi loisti Monacossa. Nickin ajos ei ollu samaa loistokkuutta, eikä Alaini sitten käyttänykkään optiotansa "superlupaukseen". Ura oli jo silloin katkolla sen verran että piii-iitkä testikuskin soppari McLarenilla oli enemmän ku lähellä ellei Saksalais-mielinen Peter Sauber olisi rientänyt apuun. Salon Mika olikin kehitelly Sauberista aikamoisen kulkupelin viime vuonna ja Heidi-Nickin palkintopalli tulikin jo toisessa Sauber-kisassa ja Nick olikin jo "varma" Häkkisen korvaaja kaudella 2002. Mutta sitten Räkä Räikkönen, jota ei olisi eräiden mukaan edes sarjaan päästää kokemattomuutensa vuoksi, näyttikin yhtä hyviä otteita ja ku sirkus siirty euroopan puolelle oli Räkä jo nopeempi. Kauden edetessä sai Heidi kattella vierestä ku räkäpallo allekirjotti Heidin sopparin McLarenin kanssa ja Heidin ura saikin jatkua Sauberilla jossa jälleen uusi kokematon tallikaveri Massa oli myös yhtä nopea (vaikka romuttikin autot kisassa ku kisassa), Seuraavana vuonna Sauberilla tuli turpaan kokeneelta Frenzeenilta. Maanmies otti yli tuplasti pisteitä ja pokkasi palkintopallilla Nickin kattoessa vierestä. Alko oleen Peter Sauberinkin mitta oli poikki. Onneksi 2004 Jordan oli ajautunut jo samanlaiseen umpikujaan kuin Heidfeld itsekkin ja kumppanit huomasivat tarvitsevansa toistensa palveluksia. Jordanilla Quick-Nick vihdoin pääsi tallinsa ykköskuskiksi, vaikka F3000-ässä Giorgio Pantano olikin pirun nopee. Monacossa Heidi loisti, tuloksena sija 7, kauden kohokohta. Mutta kukas sitä huomasi kun Nick pärtsäsi sarjan toiseksi huonoimmalla kaaralla. Toinenki pistesija tuli Montreaalista kun pari-neljä autoo hylättiin edestä mutta lehdistö huomas vaan uuden tallikaverin, tulevaisuuden tähden Timo Glockin. Kauden jälkeen Heidin ura oli yhtä huonossa jamassa kuin vuotta aikaisemmin ja EJ:kin oli myynyt tallinsa. Onneksi Heidfeld sai sovittua itselleen testikuskin paikan Frank Williamssin tiimistä. Kisaajan paikkakin olisi tarjolla jos vain talven "shoot-outissa" taakse jäisi "Jungle-boy" Antonio Pizzonia. -Ja niinhän sitten kävikin! Heidi pääsi vihdoin huipputiimiin! Tallitoveriksikkin tuli kovaluu Webber jonka päihittämisen lehdistö varmaan huomais ja hyvin Nicki pärjäski kunnes loukkaannutti ittensä ja myöhemmin. Mut ihmetyksexeen Heidi saiki kattella loppukauden sivusta ku Frank W ajattikin kilpakosiota Pizzoniaa vaikka Nicki itte tais olla jo toipunu. Mut uus aamu koitti kun Frank W:n moottori lähtikin Sauberille jonne Heidi ittekkin palasi BMW takalistossaan. Tallikaverina oli muinainen mestarismies jonka ura oli sen verta ehtoopuolella että kaverista haluttiin päästä mahollisimman äkkiä eroon. -Tässä se ny oli! Heidi oli vihdoi päässy ykköskuskiksi vormula ykkösten huipputiimiin. Ent. mestari jäi taakse ja tapahtu ku oli ennustettu muinane mestari saiki kenkää kesken kauden, johonki loukkaantumiseen vedoten, samaan tapaan ku Nick itte vuosi takaperin. Tilalle tuli joku kolmosautoo ajanu eka polski koko F1 yli 50-vuotisessa historiassa. Eipä paljo hetkauttanu Nickii. Mut sitten tää World Series-mestari alko oleenki nopee ja ajo Monzan historiallisella radalla vielä palkintopallille nii alko Quick-Nickiin veri kiehahtaa ettei tässä ny vaan oo uutta Räkää tai Massaa tai jotakuta muuta joka tekee hänestä ittestään taas viittävaille työttömän F1-kuskin. Puhumattakaan voitoista ja mestaruuksista joita jo Mersu aikanaan lupaili ja Frankki&Thiessen asettivat seuraavaksi tavoitteeksi kun 2005 Monacossa (ja kotikisassa Nurrella) toiseksi ajo...?:alppu:
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
CaPtEeNi sanoi:
Nick Heidfeld tuossa taannoin tulistui medialle kun keskittyvät aina hänen tallikavereihinsa nyt tietty uuteen staraan Robert Kubicaan.
Katsotaanpa BMW-Sauberin toisen kuskin Quick-Shit-Nick Heidfeldin uraa taaksepäi:

Pääsi McLarenin organisaatioon ja voitti Saksan F3-sarjan McLarenin Nickiä varten perustamassa McLaren junior tiimissä. Sama homma jatku F3000-sarjassa paitti että Mäcin juniori-tiimi ei pystynytkään hommaamaan mestaruutta heti ekalla kaudella kun Montoya ja Supernova veti välistä, mutta korjasivat virheen seuraavalla kaudella ja Heidfeld pääsi kuin pääsikin F3 ja F3000-mestarina F1-sarjaan jonka piti opiskelu vuoden jälkeen jatkaa McLarenilla Häkkisen viitoittamaa linjaa. No Prostin auto olikin paska ja vaikka Quick-Shit-Nick olikin melkeen yhtä nopea kuin Alesi ei sitä kukaan huomannu. Ainoo minkä lehdistö huomas Prostin tallista koko kautena oli ku Alesi loisti Monacossa. Nickin ajos ei ollu samaa loistokkuutta, eikä Alaini sitten käyttänykkään optiotansa "superlupaukseen". Ura oli jo silloin katkolla sen verran että piii-iitkä testikuskin soppari McLarenilla oli enemmän ku lähellä ellei Saksalais-mielinen Peter Sauber olisi rientänyt apuun. Salon Mika olikin kehitelly Sauberista aikamoisen kulkupelin viime vuonna ja Heidi-Nickin palkintopalli tulikin jo toisessa Sauber-kisassa ja Nick olikin jo "varma" Häkkisen korvaaja kaudella 2002. Mutta sitten Räkä Räikkönen, jota ei olisi eräiden mukaan edes sarjaan päästää kokemattomuutensa vuoksi, näyttikin yhtä hyviä otteita ja ku sirkus siirty euroopan puolelle oli Räkä jo nopeempi. Kauden edetessä sai Heidi kattella vierestä ku räkäpallo allekirjotti Heidin sopparin McLarenin kanssa ja Heidin ura saikin jatkua Sauberilla jossa jälleen uusi kokematon tallikaveri Massa oli myös yhtä nopea (vaikka romuttikin autot kisassa ku kisassa), Seuraavana vuonna Sauberilla tuli turpaan kokeneelta Frenzeenilta. Maanmies otti yli tuplasti pisteitä ja pokkasi palkintopallilla Nickin kattoessa vierestä. Alko oleen Peter Sauberinkin mitta oli poikki. Onneksi 2004 Jordan oli ajautunut jo samanlaiseen umpikujaan kuin Heidfeld itsekkin ja kumppanit huomasivat tarvitsevansa toistensa palveluksia. Jordanilla Quick-Nick vihdoin pääsi tallinsa ykköskuskiksi, vaikka F3000-ässä Giorgio Pantano olikin pirun nopee. Monacossa Heidi loisti, tuloksena sija 7, kauden kohokohta. Mutta kukas sitä huomasi kun Nick pärtsäsi sarjan toiseksi huonoimmalla kaaralla. Toinenki pistesija tuli Montreaalista kun pari-neljä autoo hylättiin edestä mutta lehdistö huomas vaan uuden tallikaverin, tulevaisuuden tähden Timo Glockin. Kauden jälkeen Heidin ura oli yhtä huonossa jamassa kuin vuotta aikaisemmin ja EJ:kin oli myynyt tallinsa. Onneksi Heidfeld sai sovittua itselleen testikuskin paikan Frank Williamssin tiimistä. Kisaajan paikkakin olisi tarjolla jos vain talven "shoot-outissa" taakse jäisi "Jungle-boy" Antonio Pizzonia. -Ja niinhän sitten kävikin! Heidi pääsi vihdoin huipputiimiin! Tallitoveriksikkin tuli kovaluu Webber jonka päihittämisen lehdistö varmaan huomais ja hyvin Nicki pärjäski kunnes loukkaannutti ittensä ja myöhemmin. Mut ihmetyksexeen Heidi saiki kattella loppukauden sivusta ku Frank W ajattikin kilpakosiota Pizzoniaa vaikka Nicki itte tais olla jo toipunu. Mut uus aamu koitti kun Frank W:n moottori lähtikin Sauberille jonne Heidi ittekkin palasi BMW takalistossaan. Tallikaverina oli muinainen mestarismies jonka ura oli sen verta ehtoopuolella että kaverista haluttiin päästä mahollisimman äkkiä eroon. -Tässä se ny oli! Heidi oli vihdoi päässy ykköskuskiksi vormula ykkösten huipputiimiin. Ent. mestari jäi taakse ja tapahtu ku oli ennustettu muinane mestari saiki kenkää kesken kauden, johonki loukkaantumiseen vedoten, samaan tapaan ku Nick itte vuosi takaperin. Tilalle tuli joku kolmosautoo ajanu eka polski koko F1 yli 50-vuotisessa historiassa. Eipä paljo hetkauttanu Nickii. Mut sitten tää World Series-mestari alko oleenki nopee ja ajo Monzan historiallisella radalla vielä palkintopallille nii alko Quick-Nickiin veri kiehahtaa ettei tässä ny vaan oo uutta Räkää tai Massaa tai jotakuta muuta joka tekee hänestä ittestään taas viittävaille työttömän F1-kuskin. Puhumattakaan voitoista ja mestaruuksista joita jo Mersu aikanaan lupaili ja Frankki&Thiessen asettivat seuraavaksi tavoitteeksi kun 2005 Monacossa (ja kotikisassa Nurrella) toiseksi ajo...?:alppu:
Hyvä juttu. Äidinkielenopettaja tosin voisi kauhistua:eek!: Kappalejaot!! :tongue:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eikös nämä ole jo haluamassa Heidfeldia pois tallista Vettelin tieltä? Nopea, muttei tarpeeksi nopea kuski..
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
CaPtEeNi sanoi:
Salon Mika olikin kehitelly Sauberista aikamoisen kulkupelin viime vuonna ja Heidi-Nickin palkintopalli tulikin jo toisessa Sauber-kisassa ja Nick olikin jo "varma" Häkkisen korvaaja kaudella 2002.
Kolmannessa! :wink: Muuten ihan jees tekstiä! :thumbup: Musta Heidfeldi on alkanu vihdoinkin kypsyä nyt 29 vuoden iässä ja nopeutta alkaa olla kiitettävästi! :ahem:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joni sanoi:
Kolmannessa! :wink: Muuten ihan jees tekstiä! :thumbup: Musta Heidfeldi on alkanu vihdoinkin kypsyä nyt 29 vuoden iässä ja nopeutta alkaa olla kiitettävästi! :ahem:
Kypsynyt kuljettajana vai muihin kuljettajiin:D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Loistava yhteenveto Capu :thumbup:

Ehkäpä siitä voi tehdä johtopäätöksen, että paras tapa aloittaa F1 ura on hankkiutua Nickin tiimikaverix :D

Varmin konsti alustaa itsensä uudeksi staraksi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joni sanoi:
Heidfeld protestoi täysin oikeutetusti Albersia vastaan. Albersin vastaus Japanissa oli kuitenkin tyly: „Heidfeld on itkupussi. Hänen pitäisi pikemminkin pelata rantalentopalloa punaiset G-stringit päällään.“

Kuinka monelle F1-kuljettajalle joku Christijan Albers voi ylipäätään vastata noin? Aivan.
:D
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Onhan tuo Heidfeld kuskina ihan perus varma suorittaja, ei siinä mitään. Mutta, Nick kyllä kitisee aivan turhaan, on kitissyt aina siitä kuinka joku nuorempi kuljettaja tulee ja pieksee hänet hyvillä suorituksillaan. Jos hän kerta on niin hyvä kuljettaja kuin sanoo, niin eiköhän hän olisi sen näyttänyt jo aikamonesti Formuloissa.
Tästä muistuukin mieleen parin vuoden takainen Vauhdin maailman tekemä juttu, jossa Eddie Irvine arvioi kuskeja. Heidfeldistä hän sanoi suurinpiirtein näin "Sillä on luuserin ruumiinkieli". Kieltämättä aika osuvasti sanottu :D
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Nick Heidfeld on kuljettaja, joka kuljettajana ei herätä oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia. Perusvarmakuljettaja, joka tuo auton pisteille ja silloin tällöin jopa podiumille. Melko väritön kuljettaja ja henkilönä, ellei lasketa nämä kitinät.

Ymmärrän toki kuinka paha paikka oli Nickille, kun tulokkaana toiminut suomalainen tallikaveri vei 'Heidfeldin paikan' McLarenilta. Heidfeld tuntuu olevan tästä edelleenkin katkera. Nyt viisi vuotta myöhemmin. Tämän kauden paras tulokas Robert Kubica on loistanut. Naurettavaa Heidfeldin vedota, että hän on saanut enemmän pisteitä kuin Kubica niissä kisoissa missä Kubica on ajanut. Kubica on kuitenkin nuorempi ja takana muutama kisa. Kubica ajaa kuin kokenut kuski. Ellei lasketa sitä Unkarin GP:n möhläystä (Joka oli osittain varmaan Kubican vika, osaksi BMW:n), joka vei häneltä kaksi pinnaa.

Hypoteesi Heidfeldin F1-urasta: Kauden 2007 (Tai 2008) jälkeen katkera Nick Heidfeld saa väistyä BMW Sauberilta. Heidfeld jatkaa uraansa 1-2 vuotta Spykerilla tai Toyotalla, kunnes ei enää mahdu sarjaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Porttilan Laki sanoi:
Kubica on kuitenkin nuorempi ja takana muutama kisa. Kubica ajaa kuin kokenut kuski. Ellei lasketa sitä Unkarin GP:n möhläystä (Joka oli osittain varmaan Kubican vika, osaksi BMW:n), joka vei häneltä kaksi pinnaa.
Eikä se ollut Kubican ainut möhläys Unkarissa. Jo kisan kestäessä hän oli pyörähtänyt ulos rikkoen etusiipensä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Porttilan Laki sanoi:
Hypoteesi Heidfeldin F1-urasta: Kauden 2007 (Tai 2008) jälkeen katkera Nick Heidfeld saa väistyä BMW Sauberilta. Heidfeld jatkaa uraansa 1-2 vuotta Spykerilla tai Toyotalla, kunnes ei enää mahdu sarjaan.
Kyllä se Vettel ottaa Heidfeldin paikan heti kun Heidin sopimus loppuu. Heidfeld olisi varmasti kovemmassa nosteessa, jollei olisi saanut tallikavereikseen formuloiden sen hetken suurimpia tulevaisuuden lupauksia.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
kouvotsvoni sanoi:
Kyllä se Vettel ottaa Heidfeldin paikan heti kun Heidin sopimus loppuu. Heidfeld olisi varmasti kovemmassa nosteessa, jollei olisi saanut tallikavereikseen formuloiden sen hetken suurimpia tulevaisuuden lupauksia.
Totta totta. Täytyy kuitenkin muistaa, että "Heidi" sai pelastettua uransa Jordanin avulla. Mutta eipä taida enää tuosta nousta, kun alkaa ikäkin pikkuhiljaa painaa. Eiköhän Nick jatka kuitenkin viel 3-4 vuotta sarjassa.:alppu:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Oma veikkaus on että Heidfleda on ykkösissä vielä pitkään. Eihän hän nyt kamalan paljoa virheitä uransa aikana ole tehnyt. Suurin ongelma taitaa olla juuri tuo Irvinen näkemys, se johtaa siihen että kaverin oikeasti hyviä suorituksia ei noteerata.

Mielestäni BMW:n pitäisi säilyttää hajuton ja väritön Heidfeld tallissa varmana kuskina. Kubica on tulevaisuuden lupaus, mutta Nick oli aivan vastaava asemassa 8 vuotta sitten vuonna 1998 f3000:ssa. En jaksaisi nyt vielä innostua tuosta Kubican erinomaisuudesta. Hyvin hemmo vetää, ei siinä mitään. Mutta aika usein on nähty, että vaikka kokemukseen nähden kuski vaikuttaakin lupaavalta, ei otteet radikaalisti parane kisojen myötä. Se johtuu siitä että ykkösissä kaikki nostaa tasoa koko ajan.

Tietty jos kalusto paranee niin tuloksetkin voi olla huikeita, mutta sitä ei tiedä vasta kun kuski ajaa mestaruudesta terävimmällä huipulla sellaisella autolla, jolla todella taistellaan mestaruudesta. Silloin veri punnitaan. Giancarlo Fisichella.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
pmv sanoi:
Oma veikkaus on että Heidfleda on ykkösissä vielä pitkään. Eihän hän nyt kamalan paljoa virheitä uransa aikana ole tehnyt. Suurin ongelma taitaa olla juuri tuo Irvinen näkemys, se johtaa siihen että kaverin oikeasti hyviä suorituksia ei noteerata.

Mielestäni BMW:n pitäisi säilyttää hajuton ja väritön Heidfeld tallissa varmana kuskina. Kubica on tulevaisuuden lupaus, mutta Nick oli aivan vastaava asemassa 8 vuotta sitten vuonna 1998 f3000:ssa. En jaksaisi nyt vielä innostua tuosta Kubican erinomaisuudesta. Hyvin hemmo vetää, ei siinä mitään. Mutta aika usein on nähty, että vaikka kokemukseen nähden kuski vaikuttaakin lupaavalta, ei otteet radikaalisti parane kisojen myötä. Se johtuu siitä että ykkösissä kaikki nostaa tasoa koko ajan.

Tietty jos kalusto paranee niin tuloksetkin voi olla huikeita, mutta sitä ei tiedä vasta kun kuski ajaa mestaruudesta terävimmällä huipulla sellaisella autolla, jolla todella taistellaan mestaruudesta. Silloin veri punnitaan. Giancarlo Fisichella.
Nykyään tilanteet vaihtuvat todella nopeasti. Kuka olisi 2v sitten uskonut, että yksi suurista eli Montoya pakotetaan kasvamaan (paksuutta) koppiautoihin hölmömmälle mantereelle? Silloin kun Dennis julkisti hyvissä ajoin JPM:n McLarenin soppari, oli yksi peruste hankkimiselle "että se on muilta pois" eli että tuo loistokuski ei ainakaan aja mäcciä vastaan.

Heidfeld kesti Räikkösen tallitoverina ihan hyvin, tosin Kimi oli silloin tuore kuski. Myös Coulthardille pitää nostaa hattua kun on saanut pidettyä itsensä F1:ssä, suomalaisista tallikavereista huolimatta. Pedro de la Rosankaan asema ei parantunut kisakuskina Kimiä vastaan. Ehkä Hamiltonia ei uskallettu ottaa Brasiliaan sen takia, koska masentuisi vaan kun ei todennäköisesti pärjäisi Kimille.

Sorry että vähän taas pomppasi ohi aiheen! Jokatapauksessa on hyvin vaikea ennustaa Heidfeldin tilannetta jatkossa. Voi saada kenkää vaikka kesken ensi kauden tai jatkaa vielä 6 vuotta.
 

kaihis

Well-known member
Liittynyt
3.8.2006
Viestit
144
Kyllä Nick saa vielä vähän aikaa suipailla sielä radalla, sillä pitähään nyt BMW:n tallissa olla edes yksi saksalainen vaikka ois miten pr-kuski.

DC tehtäväkii Redbullilla leinee PR-hommaa :)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
kaihis sanoi:
Kyllä Nick saa vielä vähän aikaa suipailla sielä radalla, sillä pitähään nyt BMW:n tallissa olla edes yksi saksalainen vaikka ois miten pr-kuski.

DC tehtäväkii Redbullilla leinee PR-hommaa :)
Taisi olla Klieni se PR:n takia mukana pyörinyt.
 

kaihis

Well-known member
Liittynyt
3.8.2006
Viestit
144
kouvotsvoni sanoi:
Taisi olla Klieni se PR:n takia mukana pyörinyt.
No DC nyt ei ole saanut tehtyä sillä redbullilla tälläkaudella oikein mitää muuta kun monacon kolmos tilan. Ja eikös red bullin pitäny olla sielä podium kamppailussa? Muutenkin ura on ollut mäcista lähdön jälkeen tasaisessa laskussa, lähtis jo eläkkeelle,
 
Ylös