Nick Heidfeld tuossa taannoin tulistui medialle kun keskittyvät aina hänen tallikavereihinsa nyt tietty uuteen staraan Robert Kubicaan.
Katsotaanpa BMW-Sauberin toisen kuskin Quick-Shit-Nick Heidfeldin uraa taaksepäi:
Pääsi McLarenin organisaatioon ja voitti Saksan F3-sarjan McLarenin Nickiä varten perustamassa McLaren junior tiimissä. Sama homma jatku F3000-sarjassa paitti että Mäcin juniori-tiimi ei pystynytkään hommaamaan mestaruutta heti ekalla kaudella kun Montoya ja Supernova veti välistä, mutta korjasivat virheen seuraavalla kaudella ja Heidfeld pääsi kuin pääsikin F3 ja F3000-mestarina F1-sarjaan jonka piti opiskelu vuoden jälkeen jatkaa McLarenilla Häkkisen viitoittamaa linjaa. No Prostin auto olikin paska ja vaikka Quick-Shit-Nick olikin melkeen yhtä nopea kuin Alesi ei sitä kukaan huomannu. Ainoo minkä lehdistö huomas Prostin tallista koko kautena oli ku Alesi loisti Monacossa. Nickin ajos ei ollu samaa loistokkuutta, eikä Alaini sitten käyttänykkään optiotansa "superlupaukseen". Ura oli jo silloin katkolla sen verran että piii-iitkä testikuskin soppari McLarenilla oli enemmän ku lähellä ellei Saksalais-mielinen Peter Sauber olisi rientänyt apuun. Salon Mika olikin kehitelly Sauberista aikamoisen kulkupelin viime vuonna ja Heidi-Nickin palkintopalli tulikin jo toisessa Sauber-kisassa ja Nick olikin jo "varma" Häkkisen korvaaja kaudella 2002. Mutta sitten Räkä Räikkönen, jota ei olisi eräiden mukaan edes sarjaan päästää kokemattomuutensa vuoksi, näyttikin yhtä hyviä otteita ja ku sirkus siirty euroopan puolelle oli Räkä jo nopeempi. Kauden edetessä sai Heidi kattella vierestä ku räkäpallo allekirjotti Heidin sopparin McLarenin kanssa ja Heidin ura saikin jatkua Sauberilla jossa jälleen uusi kokematon tallikaveri Massa oli myös yhtä nopea (vaikka romuttikin autot kisassa ku kisassa), Seuraavana vuonna Sauberilla tuli turpaan kokeneelta Frenzeenilta. Maanmies otti yli tuplasti pisteitä ja pokkasi palkintopallilla Nickin kattoessa vierestä. Alko oleen Peter Sauberinkin mitta oli poikki. Onneksi 2004 Jordan oli ajautunut jo samanlaiseen umpikujaan kuin Heidfeld itsekkin ja kumppanit huomasivat tarvitsevansa toistensa palveluksia. Jordanilla Quick-Nick vihdoin pääsi tallinsa ykköskuskiksi, vaikka F3000-ässä Giorgio Pantano olikin pirun nopee. Monacossa Heidi loisti, tuloksena sija 7, kauden kohokohta. Mutta kukas sitä huomasi kun Nick pärtsäsi sarjan toiseksi huonoimmalla kaaralla. Toinenki pistesija tuli Montreaalista kun pari-neljä autoo hylättiin edestä mutta lehdistö huomas vaan uuden tallikaverin, tulevaisuuden tähden Timo Glockin. Kauden jälkeen Heidin ura oli yhtä huonossa jamassa kuin vuotta aikaisemmin ja EJ:kin oli myynyt tallinsa. Onneksi Heidfeld sai sovittua itselleen testikuskin paikan Frank Williamssin tiimistä. Kisaajan paikkakin olisi tarjolla jos vain talven "shoot-outissa" taakse jäisi "Jungle-boy" Antonio Pizzonia. -Ja niinhän sitten kävikin! Heidi pääsi vihdoin huipputiimiin! Tallitoveriksikkin tuli kovaluu Webber jonka päihittämisen lehdistö varmaan huomais ja hyvin Nicki pärjäski kunnes loukkaannutti ittensä ja myöhemmin. Mut ihmetyksexeen Heidi saiki kattella loppukauden sivusta ku Frank W ajattikin kilpakosiota Pizzoniaa vaikka Nicki itte tais olla jo toipunu. Mut uus aamu koitti kun Frank W:n moottori lähtikin Sauberille jonne Heidi ittekkin palasi BMW takalistossaan. Tallikaverina oli muinainen mestarismies jonka ura oli sen verta ehtoopuolella että kaverista haluttiin päästä mahollisimman äkkiä eroon. -Tässä se ny oli! Heidi oli vihdoi päässy ykköskuskiksi vormula ykkösten huipputiimiin. Ent. mestari jäi taakse ja tapahtu ku oli ennustettu muinane mestari saiki kenkää kesken kauden, johonki loukkaantumiseen vedoten, samaan tapaan ku Nick itte vuosi takaperin. Tilalle tuli joku kolmosautoo ajanu eka polski koko F1 yli 50-vuotisessa historiassa. Eipä paljo hetkauttanu Nickii. Mut sitten tää World Series-mestari alko oleenki nopee ja ajo Monzan historiallisella radalla vielä palkintopallille nii alko Quick-Nickiin veri kiehahtaa ettei tässä ny vaan oo uutta Räkää tai Massaa tai jotakuta muuta joka tekee hänestä ittestään taas viittävaille työttömän F1-kuskin. Puhumattakaan voitoista ja mestaruuksista joita jo Mersu aikanaan lupaili ja Frankki&Thiessen asettivat seuraavaksi tavoitteeksi kun 2005 Monacossa (ja kotikisassa Nurrella) toiseksi ajo...?:alppu:
Katsotaanpa BMW-Sauberin toisen kuskin Quick-Shit-Nick Heidfeldin uraa taaksepäi:
Pääsi McLarenin organisaatioon ja voitti Saksan F3-sarjan McLarenin Nickiä varten perustamassa McLaren junior tiimissä. Sama homma jatku F3000-sarjassa paitti että Mäcin juniori-tiimi ei pystynytkään hommaamaan mestaruutta heti ekalla kaudella kun Montoya ja Supernova veti välistä, mutta korjasivat virheen seuraavalla kaudella ja Heidfeld pääsi kuin pääsikin F3 ja F3000-mestarina F1-sarjaan jonka piti opiskelu vuoden jälkeen jatkaa McLarenilla Häkkisen viitoittamaa linjaa. No Prostin auto olikin paska ja vaikka Quick-Shit-Nick olikin melkeen yhtä nopea kuin Alesi ei sitä kukaan huomannu. Ainoo minkä lehdistö huomas Prostin tallista koko kautena oli ku Alesi loisti Monacossa. Nickin ajos ei ollu samaa loistokkuutta, eikä Alaini sitten käyttänykkään optiotansa "superlupaukseen". Ura oli jo silloin katkolla sen verran että piii-iitkä testikuskin soppari McLarenilla oli enemmän ku lähellä ellei Saksalais-mielinen Peter Sauber olisi rientänyt apuun. Salon Mika olikin kehitelly Sauberista aikamoisen kulkupelin viime vuonna ja Heidi-Nickin palkintopalli tulikin jo toisessa Sauber-kisassa ja Nick olikin jo "varma" Häkkisen korvaaja kaudella 2002. Mutta sitten Räkä Räikkönen, jota ei olisi eräiden mukaan edes sarjaan päästää kokemattomuutensa vuoksi, näyttikin yhtä hyviä otteita ja ku sirkus siirty euroopan puolelle oli Räkä jo nopeempi. Kauden edetessä sai Heidi kattella vierestä ku räkäpallo allekirjotti Heidin sopparin McLarenin kanssa ja Heidin ura saikin jatkua Sauberilla jossa jälleen uusi kokematon tallikaveri Massa oli myös yhtä nopea (vaikka romuttikin autot kisassa ku kisassa), Seuraavana vuonna Sauberilla tuli turpaan kokeneelta Frenzeenilta. Maanmies otti yli tuplasti pisteitä ja pokkasi palkintopallilla Nickin kattoessa vierestä. Alko oleen Peter Sauberinkin mitta oli poikki. Onneksi 2004 Jordan oli ajautunut jo samanlaiseen umpikujaan kuin Heidfeld itsekkin ja kumppanit huomasivat tarvitsevansa toistensa palveluksia. Jordanilla Quick-Nick vihdoin pääsi tallinsa ykköskuskiksi, vaikka F3000-ässä Giorgio Pantano olikin pirun nopee. Monacossa Heidi loisti, tuloksena sija 7, kauden kohokohta. Mutta kukas sitä huomasi kun Nick pärtsäsi sarjan toiseksi huonoimmalla kaaralla. Toinenki pistesija tuli Montreaalista kun pari-neljä autoo hylättiin edestä mutta lehdistö huomas vaan uuden tallikaverin, tulevaisuuden tähden Timo Glockin. Kauden jälkeen Heidin ura oli yhtä huonossa jamassa kuin vuotta aikaisemmin ja EJ:kin oli myynyt tallinsa. Onneksi Heidfeld sai sovittua itselleen testikuskin paikan Frank Williamssin tiimistä. Kisaajan paikkakin olisi tarjolla jos vain talven "shoot-outissa" taakse jäisi "Jungle-boy" Antonio Pizzonia. -Ja niinhän sitten kävikin! Heidi pääsi vihdoin huipputiimiin! Tallitoveriksikkin tuli kovaluu Webber jonka päihittämisen lehdistö varmaan huomais ja hyvin Nicki pärjäski kunnes loukkaannutti ittensä ja myöhemmin. Mut ihmetyksexeen Heidi saiki kattella loppukauden sivusta ku Frank W ajattikin kilpakosiota Pizzoniaa vaikka Nicki itte tais olla jo toipunu. Mut uus aamu koitti kun Frank W:n moottori lähtikin Sauberille jonne Heidi ittekkin palasi BMW takalistossaan. Tallikaverina oli muinainen mestarismies jonka ura oli sen verta ehtoopuolella että kaverista haluttiin päästä mahollisimman äkkiä eroon. -Tässä se ny oli! Heidi oli vihdoi päässy ykköskuskiksi vormula ykkösten huipputiimiin. Ent. mestari jäi taakse ja tapahtu ku oli ennustettu muinane mestari saiki kenkää kesken kauden, johonki loukkaantumiseen vedoten, samaan tapaan ku Nick itte vuosi takaperin. Tilalle tuli joku kolmosautoo ajanu eka polski koko F1 yli 50-vuotisessa historiassa. Eipä paljo hetkauttanu Nickii. Mut sitten tää World Series-mestari alko oleenki nopee ja ajo Monzan historiallisella radalla vielä palkintopallille nii alko Quick-Nickiin veri kiehahtaa ettei tässä ny vaan oo uutta Räkää tai Massaa tai jotakuta muuta joka tekee hänestä ittestään taas viittävaille työttömän F1-kuskin. Puhumattakaan voitoista ja mestaruuksista joita jo Mersu aikanaan lupaili ja Frankki&Thiessen asettivat seuraavaksi tavoitteeksi kun 2005 Monacossa (ja kotikisassa Nurrella) toiseksi ajo...?:alppu: