Räikkösen blogi???

Pade_

Well-known member
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
Oon kuullu monissa uutisissa "Räikkönen kirjoittaa blogissaan" tai "Räikkösen blogin mukaan"... En ole aivan varma mutta täällä foorumillakin ollaan mahdollisesti viitattu siihen. Mistä toi Räikkösen blogi löytyy??? Jonkun aikaa ku oon etsiny niin ei ainakaan vielä oo tärpännyt...

patriot

Foorumin senaattori
Pade_ sanoi:
Oon kuullu monissa uutisissa "Räikkönen kirjoittaa blogissaan" tai "Räikkösen blogin mukaan"... En ole aivan varma mutta täällä foorumillakin ollaan mahdollisesti viitattu siihen. Mistä toi Räikkösen blogi löytyy??? Jonkun aikaa ku oon etsiny niin ei ainakaan vielä oo tärpännyt...
On tarkoitettu varmaan Kimin tarinointia omalla nettisivullaan: www.kimiraikkonen.com.

technine

Active member
Itseäni hieman häiritsee tuo tarkoituksellinen slangi-muotoon kirjoittaminen. Ilmeisesti kirjoittaja ei ole Kimi itse, vaan blogia vääntää joku muu. Onhan se tietenkin tavallaan rennompi tapa, mutta paikoitellen ontuu mielestäni pahasti.

Jeeves

Well-known member
technine sanoi:
Itseäni hieman häiritsee tuo tarkoituksellinen slangi-muotoon kirjoittaminen. Ilmeisesti kirjoittaja ei ole Kimi itse, vaan blogia vääntää joku muu. Onhan se tietenkin tavallaan rennompi tapa, mutta paikoitellen ontuu mielestäni pahasti.
Tai sitten Räikkönen nimenomaan kirjoittaa sinne henkilökohtaisesti ja vähät välittää jos joku asiasta huomauttaa.

Warwick

Well-known member
technine sanoi:
Juu, kylhän se aika väkinäiseltä kuulostaa, eikä ollenkaan Kimiltä.
Kuten Juha Päätalo aiheesta kirjoittaa:
Haastattelee itsensä kanssa
27. 6. 2007 kello 23:02

Formula 1:ssä tallipäällikön unelma – ja samalla usein toimittajan painajainen – on panna pystyyn tallin linjaan sopiva ja silti vastakaikua herättävä mediatyö.

Michael Schumacherin mediavastaava Sabine Kehm aloitti tällaisen trendin sillä, että piti yllä Schumacherin virallista nettisivua. Kun saksalaisen jokainen röyhtäisykin raportoitiin, tuli Schumacherin nettisivun annista monelle toimittajalle jokaviikkoista leipää. Kun he vielä sopivasti unohtivat mainita, että lähde on Schumacherin oma nettisivu, saattoi juttu jopa kuullostaa siltä, kuin lehti olisi jutellut Schumin kanssa.

Tämä vähensi huomattavasti tarvetta Schumacherin haastatteluille radalla. Mutta teki toimittajista samalla toisen käden tiedon kierrättäjiä ilman mahdollisuutta esittää itse kysymyksiä.

Nyt Schumacherin seuraajan Kimi Räikkösen kohdalla tehdään samaa. Tällä kertaa nettisivujen juttujen laatija ei ole tiedossa, mutta tulos on tallin kannalta yhtä loistava. Ferrarinpunaiseksi pestyä Kimiä lainataan niin autosport.com -sivuilla kuin kotimaisessa mediassakin.

Mielenkiintoisinta Räikkösen nettisivuissa kuitenkin on se, että sieltä löytyy kolumni myös suomeksi (menu -> news). Tai ainakin melkein suomeksi. Teksti kun kuullostaa Kimiä vanhemman ihmisen Kimin suuhun kirjoittamalta slangilta. Jotkut sutjautukset toimivat, toiset vähemmän.

„…oomme hyvin valmistautuneet näihin seuraaviin kisoihin“, sanoo Kimi kolumnissaan.

Oikean Kimin suussa ei juuri kuule aktiivin monikon kolmatta persoonaa. Sen korvaa käytännössä aina passiivi: „…me ollaan hyvin valmistauduttu…“

Jo tällaisten kukkasten etsimisen takia sivuilla kannattaa käydä. Kuka löytää niitä lisää?
http://blogit.hs.fi/formula1/haastattelee-itsensa-kanssa/

:rolleyes:

HeKi

Well-known member
Sijainti
FI
Kimi ei myöskään kirjoittaisi noin pitkää juttua mikä tuolta sivuilta Silverstonen kisasta löytyy:cool:

Epäilisin, että Riku Kuvaja kirjottaa noita Kimin nimissä. Ihan hauskaa kuitenkin, että tuollainen blogin tyylinen löytyy:thumbup:

mh_84

Well-known member
Hen.kohtaisesti en kyllä pidä yhtään noista Flash-sivuista. Todella hitaat eivätkä toimi kunnolla :(

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
mh_84 sanoi:
Hen.kohtaisesti en kyllä pidä yhtään noista Flash-sivuista. Todella hitaat eivätkä toimi kunnolla :(
Itte käytän pääsääntöisesti Operaa, eikä ainakaan sillä toiminut kunnolla. IE:llä toimi ihan hyvin.

tommii

Well-known member
Joo on tullut myös huomattua tuo ikäänkuin pakolla slangiksi vääntäminen ja ei oikein kuulosta tosiaan Kimiltä.:rolleyes:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Minusta nuo on varsin hyvät sivut, ja tekstikin on murteella sorvattuna varsin menevää.

Slangia ku vääntää nii puhe vaihtelee jonnin verran mielialan mukaan (ainai mulla), joten kirjottaminen on selvästi hankalampaa.

Vua kyllähä tuosta selevää ottaap. Ja silti tullee tuosta slangista kuitenki mielee, että Kimi vois nui sanuakki.

Suurinpiirtein tällanen ero:
Kimi: Enhän minä tiedä..
Kimi: Emmä tiiä..

Kumpi kuulostaa Kimiltä?

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Ja kyllähän on satavarmaa ettei Kimi noita ole kirjoittanut (tuskin edes lukenut). Ensinnäkin uskon että Kimi ei ole kynämiehiä ja toiseksi Kimiä ei kiinnosta.
;)

Revolt

Lead Singer
Heh, joo. Jos joku ihan oikeasti kuvittelee, että Kimi kirjoittelisi tuollaisia itse, niin ko. henkilölle pitäisi ojentaa Vuoden Sinisilmä -palkinto. Tiedän kokemuksesta, että tuollaiset jutut kirjoittaa AINA joku tiedotusammattilainen. Ja jo huomattavasti vähemmän kuuluisilla henkilöillä, saati sitten Kimin tapaisilla maailmanluokan julkkiksilla.

Joten jos nyt joku vielä epäilee, niin ei ole edes sitä kuuluisaa lumihiutaleen mahdollisuutta helvetissä, että Kimi kirjoittaisi noita juttuja itse.

WebSlave

Trackman
On tuo sivusto kyllä aika kaamea sätös. Blogin slangikin on niin epäuskottavaa, että pahaa tekee. Eipä tarvitse toistamiseen tuolla vierailla.

Minulla on normaalisti FlashBlock päällä, joten oletusarvoisesti tuosta sivustosta ei näe mitään. Tämä jo aiheuttaa inhoreaktion. Piti kuitenkin käydä vilkaisemassa mitä kamalaa sinne on keksitty. Tuosta sivustosta ei sitten googlata yhtikäs mitään. :(

Ade

Kirjanpitäjä
Sijainti
Lappeenranta
- En tiiä, onko niissä sen entisen keihäänheittäjän jutuissa perää, mutta jotain mätää tuntuu munkin kohdalla Saksanmaalla olevan, kun en oo koskaan siellä voittanut, Räikkönen kirjoitti virallisilla nettisivuillaan.
Heti kun on vähän uutisissa juttua keihäänheitosta (Pitkämäen kamikaze heitto), niin Kimi "kirjoittelee" Rädyn Seposta :D

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Minä varmaan sitten ansaitsen tämän vuoden sinisilmäpalkinnon, koska olin ainakin itse uskoa, että Kimi noita tekee. Kirjoitustyyli näyttää kyllä samalta, kuin mitä Kimi Räikkönen itse kirjoitteli (tosiaan, ITSE KIRJOITTI) Sauberaikoinaan Vauhdin Maailmaan.

Mangelo

Well-known member
En tiedä kirjoittaako Räikkönen itse, voi olla, aika huonosti kirjoitettu nimittäin :eek:

Dev

Well-known member
Kirjottaako Räikkönen itse noita? sillä tuo ei kuullosta yhtään Kimiltä.