Niinpä. Tapahtumasta olisi mahdollisuus kehittää jokavuotinen huipputapahtuma Suomeen ja Ahvenistolle. Jossa olisi semmoista vanhan ajan meininkiä. Romua ja tapahtumia riittää joka lähdössä. Ja sitten jos vielä olisi Suomalainen menestyvä kuljettaja niinkuin Jussi Pinomäki on, niin ou jee.jmt sanoi:Olisihan tuo mahtava juttu. Joku nimimies mukaan tyyliin Kankkunen/Alen niin voisi yleisön mielenkiinto lisääntyä.
Itse henk. koht. en jaksa innostua nykymuotoisesta Rallicrossista. Kun kalusto eritoten "pikkuluokassa" on mitä on, niin koko laji on kuin haaleaa ja laihaa korviketta särppis. :yuck:Petri L sanoi:Mä olin ehtinyt unohtamanaan koko threadin. Eli tosiaan suunnitelmat ovat ilmeisesti seuraavat: tänä vuonna (2005) ajetaan rallicrossia "sisään" Ahvenistolle. Mun käsityksen mukaan FIA:n ukot tulee katsomaan Ahvenistolle SRC kilpailua 17-syyskuuta jossa sitten ilmeisesti sovitaan EM-crossin järjestämisestä kaudella 2006... AKK olisi saanut sen kilpailun jo tänä vuonna Ahvenistolle mutta eivät vielä halunneet. Eli katsotaan, että kaikki pelaa sm tasolla ennen kuin Euroopan kovimmat umpiluut päästetään riehumaan ympäri rataa...
Kyllä kai nykyiset 1-divarin huippupelit kepittää noin 80-luvun autot parhaimmat rc-autot helpohkosti vaikka tehoissa jäävätkin jonkin verran.Petri L sanoi:No joo Don Vito olet omalla tavallaan oikeassa. Toisaalta pikkuluokka on pikkuluokka. Se on sama kuin vertaisi nykyisiä A-ryhmän ammuksia B-ryhmän ammuksiin. Silloin kuin nuo B-ryhmäläiset oli rallin MM sarjassa niissä oli järjestään 400-500hv mutta kun ne pääsi rallicrossiin Alamäen ja Schanchen käsiin niissä oli 600-700hv. Tehoa ja näyttävyyttä niissä oli puolet enemmän mutta kyllä nykyiset A-ryhmän pelit ovat paljon suorituskykyisempiä... Vai voitko muuta väittää? Lajihan on ihan sama. Ei se mihkään ole muuttunut... Kyllä nykyajan 1-divisioonan (entinen 2-divisioona) autoissa on järjestään 500-600hv plus turbo sekä neliveto. Ne on vieläkin melkoisia ammuksia verrattuna nykyisiin rallin-MM sarjan mopoihin.
Rallissa tuo pätee ainakin vielä hetken aikaa kiitos aktiivilukkojen yms. tietotekniikan kehityksen. Mutta kun aktiivilukot ja nää puoliautomaattiset vaihdelaatikot karsitaan pois niin tilanne ei olekaan enää niin itsestään selvää.gnz sanoi:Kyllä kai nykyiset 1-divarin huippupelit kepittää noin 80-luvun autot parhaimmat rc-autot helpohkosti vaikka tehoissa jäävätkin jonkin verran.