Rallin B-ryhmä jutustelu

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
tossa tuli katseltua tommosta vanhaa pätkää ja jäi hämään että mikä käsi/nappi kytkin härveli tossa audissa on 1.23 kohdilla,oliko se käytössä vain tossa Pikes Peak autossa???
Tuos pari vuotta sitten jossain clipissä Järvilehto istui E2:ssa ja kysyi vieressä seisseeltä Mikkolalta, miksi vaihdekepissä nappi. Mikkola vastasi olevan kytkin, jotta vasen jalka jäisi vapaaksi jarrulle...

Porschellahan oli C-ryhmäläises vastaavantyyppisiä kokeiluja tuossa 86-87.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin ja VW taisi olla osallistua tuplamoottorisella Rallye Golfilla Pikes Peakiin 87.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Olen etsiskelyt tossa noita sääntöjä/rajoituksia/määräyksiä mitä B-ryhmän autoissa oli...Kauhean tarkaa tietoa ei tunnu löytyvän,vaikka onhan sitä puhuttu että ei ne kovin tarkkoja olutkaan:D
no kumminkin ainoa minkä löysin wikipedian lisäksi on FIA:n sivuilta löytyvä juttu http://www.fia.com/resources/documents/991499716__Hist_App_J_86_Art_256_a.pdf

kirjoittakaa tänne jos tiedätte jonkun paremman sivun:confused:
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Lancia esitteli to S4 costa smeralda rallissa jossa Alen sitä "testaili",,en nyt tähän hätään löytäny kuvaa enkä videota mutta B-ryhmän aikakausi videolla on pätkää tuosta rallista ja siitä heräsikin itelleni kysymys että videolla näkyvässä S4:sessa on sivuhelmat?? joita senkoommin en ole nähnyt kuvissa/videoissa olevan autossa,,,eli käyttikö Lancia sivuhelmoja jossakin kisassa tuon jälkeen...?
eikö noi helmat kielletty vasta korsikan(1986) jälkeen?
Totesiko Lancia testeissä että niistä ei ollut mitään hyötyä vai mikähän oli syynä että niitä ei käytetty "britanian rallissa85 eikä mm-tasolla nähtävästi koskaan??
vai olenko "puusilmä" ja en vaan ole taas huomannut:jaska:
 

ttiirika

Well-known member
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
62
Lancia esitteli to S4 costa smeralda rallissa jossa Alen sitä "testaili",,en nyt tähän hätään löytäny kuvaa enkä videota mutta B-ryhmän aikakausi videolla on pätkää tuosta rallista ja siitä heräsikin itelleni kysymys että videolla näkyvässä S4:sessa on sivuhelmat?? joita senkoommin en ole nähnyt kuvissa/videoissa olevan autossa,,,eli käyttikö Lancia sivuhelmoja jossakin kisassa tuon jälkeen...?
eikö noi helmat kielletty vasta korsikan(1986) jälkeen?
Totesiko Lancia testeissä että niistä ei ollut mitään hyötyä vai mikähän oli syynä että niitä ei käytetty "britanian rallissa85 eikä mm-tasolla nähtävästi koskaan??
vai olenko "puusilmä" ja en vaan ole taas huomannut:jaska:
S4:n virallinen ensiesiintyminen taisi kuitenkin olla vuoden 1985 Mille Pistes eli 1000 Pistes rallissa Italiassa. Mulla on tässä omalla koneella tuosta kyllä kuvakin, mutta en osaa laittaa sitä tähän mukaan. Mitään helmoja en kyllä autossa näe. Toisaalta tässä on kuva jostain testistä (en tiedä tarkempaa ajankohtaa) ja siinä jonkinlaiset astinlaudat näyttää olevan: http://rallyehq.com/photos/Lancia-Delta-S4/lancia_s4_debut.jpg
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
S4:n virallinen ensiesiintyminen taisi kuitenkin olla vuoden 1985 Mille Pistes eli 1000 Pistes rallissa Italiassa. Mulla on tässä omalla koneella tuosta kyllä kuvakin, mutta en osaa laittaa sitä tähän mukaan. Mitään helmoja en kyllä autossa näe. Toisaalta tässä on kuva jostain testistä (en tiedä tarkempaa ajankohtaa) ja siinä jonkinlaiset astinlaudat näyttää olevan: http://rallyehq.com/photos/Lancia-Delta-S4/lancia_s4_debut.jpg
OK toi ensiesiintyminen voi olla juuri noin:thumbup:
joo just noita tarkoitin mitkä kuvassa näkyy,(ne "astinlaudat/helmat"), auto oli juuri tuon näköinen siinä videolla costa smeralda rallissa 85...mutta sen jälkeen helmoja ei sitten varmaan käytetty??tossa sun antamassa "testi" kuvassahan näkyy myös tuo nokanprofiili mikä myös myöhennin muutettiin tämmöseksi
[/URL][/IMG]
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Hyvältä tuntuu moottoriurheilun innokkaana seuraajana ja harrastajana huomata, että näin pullamössöviherpiiperrysKELAtuki-aikanakin ihmiset jaksavat vielä kiinnostua näistä kaikkien aikojen nopeimmista moottoriurheilumuodon edustajista, B-ryhmän pedoista oman topickin arvoisesti. Siis kilpaautoista, jotka pitivät aikansa F1:iäkin pilkkanaan F1-ratoja myöten.. Voitte vain kuvitella millaista taitoa ja rohkeutta noiden ohjusten käskeminen kapeilla sorateillä petäjien välissä pilkkopimeässä on vaatinut. Nuo kuljettajat olivat ja ovat todellisia sankareita.

Näitä tämän päivän perheautotehoisia, elektroniikalla ohjattuja tonnikeijuja "ajavat", mehua pillillä kypärän läpi imeskelevät, ajokokemuksensa playstationeilla hankkineet nykykuskit voivat vain nostaa hatun kouraan kun puhe kääntyy Oikeisiin Ralliautoihin, B-ryhmän tykkeihin. RIP Toivonen, Saloset&Alenit&Kankkuset&Vataset jne.. Teitä ei unhoiteta koskaan!:thumbup:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3369
Sijainti
Lahti
Hyvältä tuntuu moottoriurheilun innokkaana seuraajana ja harrastajana huomata, että näin pullamössöviherpiiperrysKELAtuki-aikanakin ihmiset jaksavat vielä kiinnostua näistä kaikkien aikojen nopeimmista moottoriurheilumuodon edustajista, B-ryhmän pedoista oman topickin arvoisesti. Siis kilpaautoista, jotka pitivät aikansa F1:iäkin pilkkanaan F1-ratoja myöten.. Voitte vain kuvitella millaista taitoa ja rohkeutta noiden ohjusten käskeminen kapeilla sorateillä petäjien välissä pilkkopimeässä on vaatinut. Nuo kuljettajat olivat ja ovat todellisia sankareita.

Näitä tämän päivän perheautotehoisia, elektroniikalla ohjattuja tonnikeijuja "ajavat", mehua pillillä kypärän läpi imeskelevät, ajokokemuksensa playstationeilla hankkineet nykykuskit voivat vain nostaa hatun kouraan kun puhe kääntyy Oikeisiin Ralliautoihin, B-ryhmän tykkeihin. RIP Toivonen, Saloset&Alenit&Kankkuset&Vataset jne.. Teitä ei unhoiteta koskaan!:thumbup:
Näillä tämän ja vähän jo eilisenkin päivän elektroperheautoilla ajella körötellessä ja vaaliessa pullamössöviherpiiperryskelatukiarvoja voi sattua ja sattuukin ihan riittävästi kun laitteet lähtee käsistä: http://www.youtube.com/watch?v=7ComlBW3WjY&feature=fvw

Henri Toivosen ja parin muunkin hengen vieneet laitteet olivat toki hienoja ja ajatkin olivat, jos ei yksiselitteisen hienoja, niin hienoja huonoja aikoja.

Ei tässä nyt mitään surmanajaja Onni Suurosia olla. Vähemmälläkin saa ainakin minun kunnioitukseni.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tuota äskeistä videota katsellessa tulee väkisinkin mieleen, että oli suoranainen onni, ettei B-ryhmän aikakaudella tullut ruumiita enempää. Kaipa tuon ajan kuskit ajoivat kuitenkin jossain mielessä maltillisemmin, koska tiesivät olevansa välittömässä hengenvaarassa muovikotteroissaan, toisin kuin tämän päivän lööpit, jotka luottavat lähes sokeasti peltisen panssarivaununsa antamaan suojaan. :cool:
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
"ajavat", mehua pillillä kypärän läpi imeskelevät, ajokokemuksensa playstationeilla hankkineet nykykuskit voivat vain nostaa hatun kouraan...

Niin, mieti jos olisivat nää kaverit ajaneet niitä B-ryhmän autoja kun menevät noilla perhehybrideilläkin kovempaa ku "oikeat" kuljettajat "oikeissa" kilpa-autoissa :D
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Niin, mieti jos olisivat nää kaverit ajaneet niitä B-ryhmän autoja kun menevät noilla perhehybrideilläkin kovempaa ku "oikeat" kuljettajat "oikeissa" kilpa-autoissa :D
En nyt oikein ymmärrä? Toivonen jätti taakseen suurimman osan F1-autoista B-ryhmän pedolla näytösajossa Estorilissa.. Sopii kokeilla hirvosten paljonko tulisi pataan kun yrittäisi samaa WRC:llä. Esimakua saa youtubesta, mm.juuri Focus WRC:llä kiertävät rataa formulaa vastaan. Veikkaan että yli puoli minuuttia jäisi heti.

Eikä ihme kun WRC:n tehot huitelee perheautoluokassa (jopa satoja prosentteja vähemmän kuin B-ryhmäläisissä villeimmillään) ja painoa on parin täysikokoisen kassakaapin verran B-ryhmäläisiä enemmän.

Siinä ei paljon sähköiset mehunannostelulaitteet, elektroniset ajonvakausjärjestelmät ja ilmastoinnit WRC-kopissa paina kun raakaa voima kiihdyttää vieressä (jopa soralla!) 2,5 sekuntia 0-100 km/h ja loppua ei näy kun voimaa on niin valtavasti.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24289
Sijainti
lappeen Ranta
Eikä ihme kun WRC:n tehot huitelee perheautoluokassa (jopa satoja prosentteja vähemmän kuin B-ryhmäläisissä villeimmillään) ja painoa on parin täysikokoisen kassakaapin verran B-ryhmäläisiä enemmän.
Eikös tehot mene miinuksen puolelle jo siinä vaiheessa kun on yli sata prosenttia vähemmän?
 
Ylös