Toisessa topicissa innostuttiin taas pitkästä aikaa väittelemään ikuisuusaiheesta, oliko B-ryhmän aikakausi parempi kuin nyky-WRC. Tästä inspiroituneena oli ihan pakko tulla "muistelemaan" vanhoja kunnon, legendaarisia B-ryhmän aikoja. Muistan niin kirkkaasti, minkälaista Ounissa oli olla penkalla joskus B-ryhmän aikaan. Olin tosin silloin about 3v., mutta se ei nyt tässä yhteydessä haittaa yhtään mitään. Muistan, kuinka silloin yleisöä oli triplasti enemmän ja katselupaikkoja ei oltu rajoitettu mitenkään. B-ryhmän monstereiden ääni ja pauke kuului ainakin 20 kilometrin päästä ja autojen lähestyessä osa yleisöstä juoksi karkuun. Silloin sai katsella ihan tien vieressä, joskus jopa tiellä! Keltaisen talon hypyllä seisoskeltiin ihan tien vieressä, kun Blomqwistin siipi-Audi hyppäsi ilmassa varpaankärkien yli. Pakoputki löi 5-metristä lieskaa niin, että toinen housunpunttini kärähti hiileksi. Seuraavana tuli Salonen, joka heitti juuri kohdalla 250km/h vauhdista tupakantumpin ikkunasta ja suoraan toiseen housunpunttiin, joka sekin kärähti. Pätkän jälkeen täytyi sitten rämpiä shortseiksi muuttuneilla housuilla yli 30km kaatosateessa ja pimeässä takaisin autolle. Silloin ei tuloksiakaan katsottu mistään netistä vaan tuloksia jännitettiin putkiradion ääressä ainakin 3 päivää.
Huoltojakaan ei pidetty missään Paviljongissa hienoissa sisätiloissa, vaan siirtymillä keskellä pimeää metsää, kaatosateessa. Kerrankin oltiin katsomassa Alenin huoltoa ja ihan vierestä pääsi seuraamaan. Satoi niin kaatamalla, että pääsin seuraamaan Lancian huoltoa jopa Alenin auton sisältä! Kuskinpenkillä siinä katselin ikkunasta, kun mekaanikot ahersivat auton kimpussa. Ei nykyään vaan onnistuisi.
Ja oliskohan ollut Ruuhimäessä joku vuosi, kun Salonen lasketteli kohdalle ihan hiljaa ja luultiin jo, että joku tekninen vika iski. Mutta ei sentään, "Löysä" vaan oli hukannut kesken pätkää tupakkiaskinsa Peugeotin jalkatilaan ja pysähtyi pätkälle Harjanteen kanssa etsiskelemään sitä. Timo kirjoitteli siinä parit nimmaritkin ja ainakin 3 autoa ehti ohittaa paikan. Siitä huolimatta "Löysä" veti minuutin pohjat.
Oliskohan ollut serkun serkku, kun oli kuullut että Vatanen oli tullut joskus Myhinpään kokonaan läpi yhdellä kädellä ja veti minuutin pohjat. Niin paljon toinen käsi hämmensi H-kaavioo kokoajan, että koko pätkän oli vaan yksi käsi ratissa. Ja pimeässä ja kaatosateessa tottakai. Ja mitään taukoja ei todellakaan silloin pidetty. Ensin vedettiin nuottia 3 viikkoo putkeen, eikä kuulemma koko aikana nukuttu kertaakaan! Ja siihen sitten heti perään kisa, eikä todellakaan mitään yötaukoja pidetty. Nyt vaan nysvätään virka-aikaan joku muutama pätkä autoilla, joilla ei tarvitse tehdä itse käytännössä mitään! Sama kuin istuis vaan kyydissä ja laittaa autopilotin päälle. Ja pidetään pitkät tauot jossain ilmastoiduissa Motorhomeissa gourmet-ruokaa maistellen pikku päiväunien kera. Siis aivan pehmoilua. Oli ne B-ryhmän ajat vaan niin saatanan legendaarisia.