Audi_sport_UK
Well-known member
- Liittynyt
- 28.2.2010
- Viestit
- 1754
Niin justiinsa. Se siis ei ollutkaan yhtä helppo vaihtaa, kuin RS200 vetosuhde.Näissä kaikissa on kiinteä voimanjako eteen/taakse jonka pystyy muuttamaan vain keskitasauspyörästön vaihtamalla (ei ajossa), suhteet mainitut 36-64 tai 50-50. Mulla oli T34 siviiliescocossussa vaihdettu 50-50 ja oli aika pässi puskemaan.
Sierran huoltovälit ovat melko maltilliset, varsinkin verrattuna johonkin F-ryhmän huippukanuunaan. Ahdin säännöllisesti irti-huoltoon ja vaihteisto (riippuen tyypistä) silloin tällöin, suorakytkentä huomattavasti tiheämpään kuin synkro.. Niille on ohjearvot Motorsportin ohjeissa. Muistaisin MS:lle olevan suositus 500 ek km. Harvemmin kuin N-ryhmän mitsuissa oli
Eikö noita kuristimien paikalla oloa tarkasteta ennen kisaa katsastuksissa? Hänkin kertoi kolmen ja puolen sadan kantturoilla tehojen pyörineen.
Aika maltilliset nuo huoltovälit. Voin kyllä kuvitella ettei noilla kyläkisoja koluavilla äijillä ole pahemmin resursseja mitään b-ryhmän quattroja huoltaa.
Eli voi siis olettaa, että quattrossa todennäköisesti on ollut kiinteä 50-50 veto soralla ajettaessa ja ainakin taka-akselilla visko-lukko (kitka lienee väärä termi?).
Sport quattrossa ainakin asfaltilla torsen-tasauspyörästö.