Magnum2300
Well-known member
- Liittynyt
- 28.10.2009
- Viestit
- 788
Saby oli sentään päässyt pari vuotta aiemmin kahdeksanneksi takavetoisella 1,4-litraisella asfalttiautolla. Ei ihan poskettoman huono suoritus kuitenkaan.On hyvä muistaa, ettei tuohon aikaan vielä muut kuin skandinaavit pärjänneet Suurajoissa, joten Lancian oli turha lähettää Biasionia tai Pösön Sabya sinne.
Biasionilla oli näyttöjä, että ehtii myös soralla. Kreikan röykyissä kakkoseksi ja Uudessa-Seelannissa kolmanneksi, olkoonkin, että jäi Uudessa-Seelannissa aika tavalla Kankkusen ja Alenin kyydistä. Suurajoja edeltävässä Argentiinan rallissa tuli voittokin.
Olihan sillä Grundelilla ihan kova veto RAC:ssä edellisenä syksynä ja alkuvuodesta Ruotsista otettu kolmossija Fordilla.
Itse olisin Ninni Russon housuissa kuitenkin muistellut ensisijaisesti sitä, että Grundel ei ylivoimaisella Peugeotilla ei pystynyt pitämään edes Toivosen 037:aa takana vuotta aiemmin. Olisin siten päätynyt valinnoissani Biasioniin.
Helppo tietenkin olla jälkiviisas, mutta ei tainnut ennen Auriolin ja Sainzin 1988 suorituksia kukaan luottaa ei-pohjoismaalaisiin Jyväskylässä ja todellinen läpimurto tuli vasta 1990 ja 1992.
Laitettiinko Biasion ensimmäistä kertaa loikkimaan Suurajoissa vasta 1989?
Viimeksi muokattu: