Että mitäkö on muuttunut? Ei vain sarjan nimi Sport 2000 tourista Super 2000 Raceksi, vaan myös tapahtumien sisältö. Entinen malli oli tullut tiensä päähän, jotain uutta oli pakko tehdä. Uusi yhtiö tuo luokkiin lisää molempiin päihin ja vähän sivullekin.
Sport 2000 luokka kehittyy eurooppalaiseen suuntaan, se kasvaa osin Super 2000-luokaksi. Autot pysyvät 2 litraisina, mutta tehoa ja näyttävyyttä tulee lisää. Spoilerit, levikkeet ja isommat pyörät ovat ulkonäköä, lisänäyttävyys pitäisi syntyä myös entistä tasaväkisempien kilpailujen kautta. Uuden luokan säännöt mahdollistavat tehoiltaan saman hevosvoimamäärän automerkistä riippumatta (n. 250-260 hv). Jotta super 2000 lähdöt olisivat tapahtumarikkaita, niissä ajavat myös viimevuotiset sport 2000 ja touring saloon autot omina luokkinaan. Yhteislähdössä ajaa tämän hetken arvion mukaan kolmisenkymmentä autoa, joista supereita n. 10 kpl. Vuonna 2005 superien määrä kasvaa.
Toiseen päähän eli puhtaasti perusharrastajille on "avoin lähtö", johon odotetaan eri merkkiluokkien autojen lisäksi kokeilijoita rallista ja road sporteista. Täysi lähtöruudukko takaa kovia kaksinkamppailuja.
F3, legends, honda challence ja minit ovat tietenkin entistä autorikkaampina mukana.
Vierailevat luokat ovat viime vuoteen verrattuna SM-kisoissa uutta. Porschet, Camarot, Baltic Cupin koppiautot ja formulat sekä formula fordien ruotsalaiset, tanskalaiset ja norjalaiset kuljettajat, kotimaan kuorma-autot ja ehkä jossakin moottoripyörät antavat varmasti oman lisävärinsä.