Red Bull RB6

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tää on sellainen sääntömuutos, jonka mielekkyyttä en ymmärrä lainkaan. Nykyisten sääntöjen mukaisillakaan diffuusorin mitoilla ei ole ajettu vielä, kun käytännössä alusta asti (osalla) on ollut nämä siiven tavoin toimivat "tuplat". Hölmöä muuttaa sääntöjä, kun edellisenkään muutoksen vaikutuksia ei tunneta. F1:n (sääntöjen hengen ja kirjaimen mukainen) diffuusori on sitä paitsi nykyiselläänkin sangen pieni.
Tämä on vähän väärä paikka sääntökeskustelulle, mutta olettaisin haettavan puhtaampaa ilmaa autojen taakse ja siten helpompaa seurattavuutta nopeissa mutkissa. Siis perusoletuksella, että juuri diffuusori aiheuttaa takanatulijan etusiivelle tulevan virtauksen "likaisuutta". Toinen tavoite lienee edelleen siirtymä aeropidosta enemmän mekaaniseen (joka epäonnistui totaalisesti edellisellä yrittämällä, kun insinöörit kaivoivat uusien sääntöjen autosta paremman aeropidon kuin vanhasta).

Se on totta, että "hengen mukaisia" 17,5 sentin diffuusoreja ei käytetty kuin testeissä ja hetken alkukaudesta. Riittävästi kuitenkin, jotta nekin olisi/on ehditty kyllä todeta liian tehokkaiksi.

Enemmän minä pidän näitä liikuteltavia siipiä sellaisena toivotaan toivotaan-ammuntana. Niistä kun ei ole lainkaan aiempaa kokemusta, diffuusoreista sentään paljonkin.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Kilpailijat havittelevat Red Bullin väkeä

Formula ykkösten tämän kauden merkkimestarin Red Bullin menestyksen salaisuutena on pidetty rentoa meininkiä ja hyvää tiimihenkeä. Red Bull on onnistunut haalimaan itselleen myös osaavaa ja motivoitunutta työvoimaa. Red Bullin moottoriurheilukonsultin Helmut Markon mukaan ei ole mikään salaisuus, että Red Bullin väki on saanut tarjouksia kilpailevilta talleilta.

- Kolmenkymmenen tärkeimmän henkilömme joukossa ei ole yhtäkään, joka ei olisi saanut tarjousta kilpailevasta tallista, vahvistaa Marko Motorsport.com:n mukaan.

Red Bullin tärkein henkilö lienee kuljettajien lisäksi mestaruusauton suunnittelija Adrian Newey. Aiemmin voittaja-autoja Williamsille ja McLarenille suunnitellut Newey nauttii Red Bullilla hyvää liksaa. Hänen kerrotaan olevan Formula ykkösten kallispalkkaisin autonsuunnittelija.

Newey, 51, ilmoitti Brasilian kisan mestaruushumussa, ettei hän aio työskennellä enää muualla kuin Red Bullilla. Formula ykkösissä hän aikoo jatkaa ainakin toistaiseksi, joten Red Bullin tulevaisuus vaikuttaa lupaavalta.Plaza.fi
Varmaankin aika moni tiimi on RBR:n 30 työntekijän perässä kun menestystäkin on mukavasti tullut, mutta ihan toinen asia on se että haluavatko työntekijät lähteä uusien haasteiden pariin.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Hornerin luulis haluavan... en kyllä tiedä laskeeko Marko apupoikaansa 30 tärkeimmän henkilön joukkoon.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Hornerin luulis haluavan... en kyllä tiedä laskeeko Marko apupoikaansa 30 tärkeimmän henkilön joukkoon.
Hihi :). Hyysännyt varmaan liikaa Webberiä Markon mielestä. Muutenkin kauden suoritukset häilyviä, ainoastaan varmistunut tallimestaruus ja silleen. Red Bullin vastine Domenicalille (vmvsnom).
 
Ylös