WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Tämä on vähän väärä paikka sääntökeskustelulle, mutta olettaisin haettavan puhtaampaa ilmaa autojen taakse ja siten helpompaa seurattavuutta nopeissa mutkissa. Siis perusoletuksella, että juuri diffuusori aiheuttaa takanatulijan etusiivelle tulevan virtauksen "likaisuutta". Toinen tavoite lienee edelleen siirtymä aeropidosta enemmän mekaaniseen (joka epäonnistui totaalisesti edellisellä yrittämällä, kun insinöörit kaivoivat uusien sääntöjen autosta paremman aeropidon kuin vanhasta).Tää on sellainen sääntömuutos, jonka mielekkyyttä en ymmärrä lainkaan. Nykyisten sääntöjen mukaisillakaan diffuusorin mitoilla ei ole ajettu vielä, kun käytännössä alusta asti (osalla) on ollut nämä siiven tavoin toimivat "tuplat". Hölmöä muuttaa sääntöjä, kun edellisenkään muutoksen vaikutuksia ei tunneta. F1:n (sääntöjen hengen ja kirjaimen mukainen) diffuusori on sitä paitsi nykyiselläänkin sangen pieni.
Se on totta, että "hengen mukaisia" 17,5 sentin diffuusoreja ei käytetty kuin testeissä ja hetken alkukaudesta. Riittävästi kuitenkin, jotta nekin olisi/on ehditty kyllä todeta liian tehokkaiksi.
Enemmän minä pidän näitä liikuteltavia siipiä sellaisena toivotaan toivotaan-ammuntana. Niistä kun ei ole lainkaan aiempaa kokemusta, diffuusoreista sentään paljonkin.
Viimeksi muokattu: