Red Bull RB6

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jos nyt sääntöjen kirjaimet oikein ymmärsin, niin tankin etureunan pitää olla siis suora? 30 cm kuskin selästä.
Silloin syylärit on kyllä jo kovasti samassa kohtaa... Kuinka paljon niitä sit on onnistuttu muuttaan tai saamaan virtauksia tankin ympäri tms...

Kuinkas leveitä nää laitteet on? Eli paljonko tuo 40 senttiä keskilinjasta on suhteessa ponttoonin ulkoreunaan?

Joskus syylärit oli kallistettu vain eteenpäin, mutta nykysin ne taitaa olla myös kallistettu toisenkin akselin suhteen tavallaan kuskia päin...? Tällasella kallistuksella vois saada tilaa tankillekin tuolle 40 sentin sallitulle alueelle...

Alammeko pääsemään yhteisymmärrykseen? :)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tämä on jo niin tarkkaan puitu, että toivottavasti ne on kans ymmärtäneet rakentaa sen noin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jos nyt sääntöjen kirjaimet oikein ymmärsin, niin tankin etureunan pitää olla siis suora? 30 cm kuskin selästä
Ei tarvi. Etummaisin kohta tankista ei vain saa olla edempänä kuin 30cm kuskin hartioista.
Kuinkas leveitä nää laitteet on? Eli paljonko tuo 40 senttiä keskilinjasta on suhteessa ponttoonin ulkoreunaan?
Koko auton maksimileveys (renkaat mukaan lukien) on 1,8m ja "bodyworkin" leveys max 1,4m.

Voi olla helpompi verrata vaikka takasiipeen, jonka leveys on 75cm. Tankin maksimi (80cm) on siis vain n. tuuman verran ulompana / puoli.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No ei se bensatankki noilla mitoilla montaa senttiä ponttoonin puolelle tule, max 10-15 ehkä. Liekö tuolla siis osuutta siihen, että ilma ottoaukot ponttoonissa on sen yläreunassa. Tosin voihan sinne olla ponttoonin pohjalle muutakun romua työnnetyn kuin vain jäähdytinkennoja tai sitten on todettu tuolta ylhäältä saatavan niin puhdas ilmanpaine, että ilmanottoaukkoja on voitu pienentää. Näin ponttoonin alaosan virtauksia päästään ohjaamaan mm diffuun tmv.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
No ei se bensatankki noilla mitoilla montaa senttiä ponttoonin puolelle tule, max 10-15 ehkä.
Sikäli kuin ponttoonilla tarkoitetaan monokokin ulkopuolista osaa, niin ei se tankki tule sinne lainkaan. Bensatankin täytyy sijaita kokonaisuudessaan monokokin (survival cell) sisällä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi

Tuleeko takajarrujen jäähdytys katteiden sisältä?
Vai näänkö vaan omiani, että takafillareista lähtis jotkin putkimaiset härvelit katteita kohti? :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuleeko takajarrujen jäähdytys katteiden sisältä?
Vai näänkö vaan omiani, että takafillareista lähtis jotkin putkimaiset härvelit katteita kohti? :)
Tuskin niitä eteenpäin katteiden alle viedään.
Todennäköisempää on että ne on jäähdytysilman torvet jotka tuo kylmää ilmaa sisään jarruille, mutta kuva vain saa sen näyttämään hölmöltä takaapäin :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tuskin niitä eteenpäin katteiden alle viedään.
Todennäköisempää on että ne on jäähdytysilman torvet jotka tuo kylmää ilmaa sisään jarruille, mutta kuva vain saa sen näyttämään hölmöltä takaapäin :)
Häh? Siis tietenkin ilma virtaa takajarruja kohti koko ajan...
Sitähän mä kysyin, että tuleeko takajarruille tulevat jäähdytystorvet katteiden sisältä. Eli tuleeko jarrujen jäähdytysilma ponttooneista eikä suoraa vapaasta ilmasta kuten yleensä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Häh? Siis tietenkin ilma virtaa takajarruja kohti koko ajan...
Sitähän mä kysyin, että tuleeko takajarruille tulevat jäähdytystorvet katteiden sisältä. Eli tuleeko jarrujen jäähdytysilma ponttooneista eikä suoraa vapaasta ilmasta kuten yleensä.
OK ymmärsin siis väärin :)
Silti epäilen että ei tule katteiden alta, siellään on pakosarja juuri tuolla kohtaa joka hohkaa sairaan kuumana jotenka tuskin sieltä kovinkaan kylmää ilmaa edes saataisiin
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
OK ymmärsin siis väärin :)
Silti epäilen että ei tule katteiden alta, siellään on pakosarja juuri tuolla kohtaa joka hohkaa sairaan kuumana jotenka tuskin sieltä kovinkaan kylmää ilmaa edes saataisiin
Niinpä...
Jos ei sit haluta lämmittää renkaita tai vanteita. :)

Mutta putket sielä näyttää olevan. Täytynee odottaa parempia kuvia.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No tuon kuvan perusteella minäkin näkisin, että ponttoonista on pieni kanava/putki takajarruihin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta putket sielä näyttää olevan. Täytynee odottaa parempia kuvia.

Tai sitten kyseessä on vain alaviistoon lähtevät jarrujen normit jäähdytyskanavat edelleenkin,
huomatkaa takarenkaas vasemmalla puolen oleva "kyhmy"...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345


Tuossa edellisestä kuvasta otettu palanen ko. kohdasta, ja hieman lisätty gammaa & lightnessia....
Ei pahemmin putkia näy normaalin jäähdytyskanavan lisäksi.
Eli ns. "kolmoisputki" ilmiö ollut taas :)
 

Putukka

Member
Liittynyt
23.2.2006
Viestit
21
hyötyyköhän tuo redbull tuosta matalasta perästä myös alasiiven osalta, enemmän down forcea? näin ainakin luulisin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
hyötyyköhän tuo redbull tuosta matalasta perästä myös alasiiven osalta, enemmän down forcea? näin ainakin luulisin.
riippuu varmaan aikapaljon miten ne virtaukset on sinne vedetty, mutta luulen kyllä että aika hyvin hyötyvät tuosta ratkaisusta...
takapään diffuusori on kyllä erilainen kuin muilla, taino aika paljon erilaisia näkemyksiä eri talleilla on kyllä ollut muutenkin...
kiva nähdä kuinka nopea RB6 on, hienoin auto ruudukossa se on jokatapauksessa :ahem:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tuon putken osalta taisimme syyllistyä putkinäköön.

Kyllä matalaa perää on aiemminkin tavoiteltu. Taakse syntyvä jarruttava tasku poistuu/hajoaa, takasiiven toiminta tehostuu, diffu tyhjenee puhtaammin, renkaiden aiheuttamat pyörteet vähenevät. Noin alkuun voisi kuvitella. Kuin siipiprofiililla ikään - joka ei toimi, ellei ole terävä takaa.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Joko RB faneilla on RB kännykkä ?

http://redbullmobile.ch/

No sen takia heitin tuon, kun Mobilen toimesta on RB5 auto nähtävillä Zurichin lentoasemalla. Autoa oli mukava hieman tutkiskella, kun pääsi rauhassa katsomaan ihan läheltä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jep, putkinäköä taisi olla... :)

Mitä tulee matalaan perään, niin nopeasti katsoen RB:llä vetarit ja tukivarret on vaakatasossa. Sen sijaan Virginillä ne menee alaspäin. Eli tämän mukaan Virginin perä tai ainakin vaihdeaski/tukivarsien kiinnityspisteet olis matalemmalla kuin RB:llä... En oo asiaa tarkemmin tutkinut sen pualeen kyllä... :)
Esimerkki VIRGINISTÄ
 
Viimeksi muokattu:

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Jep, putkinäköä taisi olla... :)

Mitä tulee matalaan perään, niin nopeasti katsoen RB:llä vetarit ja tukivarret on vaakatasossa. Sen sijaan Virginillä ne menee alaspäin. Eli tämän mukaan Virginin perä tai ainakin vaihdeaski/tukivarsien kiinnityspisteet olis matalemmalla kuin RB:llä... En oo asiaa tarkemmin tutkinut sen pualeen kyllä... :)
On kyllä komean näköinen auto takaapäin :thumbup:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Joo todella hieno auto kyllä on takaapäin... Toivottavasti menestyy viime vuoden malliin kisoissa.:thumbup:
 
Ylös