Renault World Series 2006

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kun kausi on alkamassa kohta ajattelin kopsata tänne Autosportista Renault World Seriesin top10-ajat (23.3?) Barcelonan testeistä. Autoja on hidastettu viime kaudesta noin 0.5 sekunnilla airodynamisilla muutoksilla (tai ilmeisesti poistamalla niitä)
1. C. Fleming -Carlin -1.26.193
2. P. Maldonado -Draco -1.26.226
3. D. Valsecchi -Epsilon (Euskadi..?) -1.26.275
4. B. Garcia -RC -1.26.442
5. B. Hanley -Cram -1.26.683
6. A. Soucek -Interwetter -1.26.775
7. M. Aleshin -Carlin -1.26.830
8. A. Danielsson -Comtec -1.26.991
9. A. Parente -Victory -1.27.353
10.C.Montanari -Prema -1.27.470

Vaikka en tiedä koko listaa sarjaan osallistuvista kuskeista voi tuosta kuitenkin poimia pari tuttua nimeä. Täytyy kuitenkin sanoa että testien nopein mies Fleming ei nyt ihan heti kilisytä kelloja..
Viime kaudella hyviä otteita Gp2-sarjassa esittänyt Borja Garcia on nopea kaveri ja viime vuodesta jo tutut ja hyvin menestyneet Cristian Montanari (9. pisteissä, Monacon voittaja) sekä Pastor Maldonado voi laskea suosikeiksi mestaruudesta kamppaillessa.
F3-kuski Alex Danielsson joka testasi Champ Careissa Conquestin autoa on kans jo aika "tuttu" nimi.
Sarjaan osallistuvat ilmeisesti myös A1-sarjassa loistaneet Robbie Kerr ja Sean McIntosh.
Muita joita tosta listasta ei löydy (jostain kummasta syystä) voisi mainita BAR-testikuskin James Rossitierin sekä Bruce Joannyn ja viime kauden lopussa yllättäneen/vakuuttaneen Patric Piletin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
CaPtEeNi sanoi:
F3-kuski Alex Danielsson joka testasi Champ Careissa Conquestin autoa on kans jo aika "tuttu" nimi.
Danielssonin etunimi on Alexander, mutta Alexin sijaan hän käyttää siitä muotoa Alx. Alx Danielsson. Olisiko markkinointikikka?

http://alx.nu/
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kisaa odotellessa huomaa että tänne alas on jäänyt topicceja joihin on jo korkea aika pistää päivitystä. World Seriesiähän on ajettu jo kolme kisaa, Zolderissa kaksi ja Monacossa yksi.
Kun ei ole kisoja päässyt katsomaan on turvauduttuva tuloksiin.
Pistelaskuhan sarjassa ei mene ihan FIA:n tapaan vaan pisteitä saa 10 parasta kuskia ja piste tulee myös paalusta ja nopeimmasta kierroksesta. Kolme ajettu ja tältä näyttää.
1 Eric Salignon 30
2 Pastor Maldonado 30
3 Borja Garcia 22
4 James Rossiter 18
5 Christian Montanari 14
6 Colin Fleming 13
7 Gregory Franchi 10
8 Alx Danielsson 9
9 Steven Kane 8
10 Robbie Kerr 8
11 Andy Soucek 8
12 Milos Pavlovic 7
13 Hayanari Shimoda 6
14 Alvaro Parente 5
15 Enrico Toccacelo 5
16 Alvaro Barba Lopez 4
17 Tomas Kostka 3
18 Bruce Joanny 2
19 Benjamin Hanley 2
20 Davide Valsecchi1

Aika hämmentävää on että kolmentena pisteissä oleva viime kauden Gp2-kuski Borja Garcia karsiutui Monacossa. Saman koki "paljon kokenut" Enrico Toccacelo ja vähän tuntemattomampi tallikarinsa Valsecchi jonka ainoa piste on kuitenkin Zolderin paalun peruja :eek: . Taisi olla tuuria, paljon muuta menestystä olekkaan. Lieneekö rahaakaan? -Mutta toivottavampi tapaus on tömä Garcian tallikaveri Bruce Joanny jonka muistan parin vuoden takaa Brittien F3-sarjasta, nappasi siellä neljännen tilan ja nyt on jo kolmas vuosi tässä sarjassa menossa eikä hyvältä näytä.
En jaksa tarkistella nyt mutta muistaakseni Monacon meinasi aluksi voittaa Montanari joka olisi nyt kenties pisteissä kolmantena, olikohan Maldonadolla osuutta asiaan vai itsekköhän valliin vetäisi?
Ihan ansaitusti kärjessä tämä Saligon on Zolderin avauksesta tuli nimittäin voitot molemmista lähdöistä. Rossiter on kanssa hyvä kuski (ja Hondan suojatti). Tuossa aikaisemmassa postauksessa testien kärjessä ollut Fleming ei myöskään näytä olevan turha kuski kun tuloksia katsoo.
Vähän epäonnea on ollut Patrick Piletillä joka kuulkaas vielä tulee näyttämään kunhan auto kestää maaliin. Monacossa tosin kesti ja tuloksena oli 13 tila joten se siitä. Yx jonka mainittin aiemmin olivat Kerr ja A1-sarjassa näyttänyt Canadan lahja maailmalle eli Sean McIntosh. En tiedä riippuuko tiimistä mutta McIntoshin tulokset tai niiden puute ei johdu epäonnesta vaan siitä että poju on ollut yksinkertaisesti liian hidas. Lieneekö A1 auto kaikkine airodynaamisine siipinensä sellanen raketti verrattuna tän kauden vielä entistäkin riisutumpaan WSR-autoon(Honda´99) että on ollut vähän luottamus pulaa pidon kanssa. Silti pettymys. ...ja kohtahan se kisa alkaakin..kai?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Vetäistäämpä tämäkin otsikko takaisin ylös sillä Monacon kisan jälkeen on tapahtunut paljon ja kausi lähenee loppuaan! Monta kisaa on tietysti ajettu; Istanbul, Misano, Spa ja Nürburgring. Taistelu mestaruudesta on ollut kovaa: Brittien ja Espanjan F3-mestarit Alvaro Parente ja Andy Soucek ovat sarjan kärjessä tasapistein, 73 pisteellä. Tosin tilanne voi hyvinkin olla toisinkin. Sillä kolmentena ja neljäntenä sarjassa olevien Pastor Maldonadon ja Borja Garcian voitot on virallisesti diskattu mutta asiaa käsitellään myöhemmin uudemman kerran ja kuljettajat saattavat saada 15 pistettään takaisin, jolloin he siirtyisivät kärkikaksikoksi.

Toinen pistejohtajista, Alvaro Parente ei ole ottanut paalupaikkoja eikä nopeimpia kierroksia. Hän on kuitenkin voittanut kahdesti; Istanbulin ja Nurburingin toisissa lähdöissä. Pistejohtajalla on ollut uskomatonta epäonnea; Spassa hän joutui antamaan tasoitusta mestaruuskamppailussa törmätessään VARIKOLLA GD Racingin Mateo Meneghellon kanssa. Nurburingin viikonlopulta olisi voinut tulla tupla-voittokin mutta Parente kolaroi Maldonadon kanssa ensimmäisessä mutkassa. Parenten osakkeita nostaa että hän ajaa sarjassa ensimmäistä kauttaan ja vaikka mestaruus lipsahtaisikin käsistä on hänen tulevaisuutensa turvattu jo näillä suorituksilla.

Andy Soucek otti Espanjan F3-mestaruuden ilman että hänen käytössään oli telemetriaa, radiota ja tallikaveria! Soucekin tiimi päihitti sarjaa hallitsevat Campos ja Racing Engineering-tiimit. Racing Engineering nappasikin hänet kuskikseen täksi kaudeksi World Seriesiin. Soucekin suorituksista voidaan mainita esimerkiksi Span kolmannet sijat jotka hän ajoi murtuneella kädellä! Istanbulissa Soucek otti kauden ainoan voittonsa. Mutta ottikin sen tyylillä ajamalla paalulta voittoon. Soucek ajaa myös ensimmäistä kauttaan ja hänen pisteitään nostaa sekin että hän on jättänyt taakseen kokeneemman tallikaverinsa Eric Saligonin totaalisesti.

Kolmantena on Pastor Maldonado, kolmella voitollaan, vain yhden pisteen kärkikaksikosta jääneenä. Maldonado on ollut ehkä sarjan nopein kuljettaja keräten viisi paalupaikkaa. Mutta Monacon voitosta huolimatta epäonni on seurannut. Voitto paalulta Misanossa diskattiin, hänet pudotettiin Renaultin Driver Development -ohjelmasta. Kenties näistä syistä Maldonado on yrittänyt liikaa ja romuttanut autonsa pariin otteeseen, Spassa Maldonado näytti ja ajoi molemmissa lähdöissä paalulta voittoon. Nurburingilla olisi voinut tulla voitto lisää mutta kolari Parenten kanssa päätti taistelun jo ensimmäiseen mutkaan.

Neljäntenä 67 pisteellä on mestaruudesta kynsin ja hampain taisteleva Borja Garcia. Garcia on Monacon pettymyksen jälkeen taistellut jokaisessa kilpailussa kärjessä mutta jäänyt ilman voittoa. Tai oikeastaan Spassa Garcia ajoi ainoan voittonsa mutta se diskattiin. Parhaat sijoitukset alkukauden jälkeen ovat tulleet Istanbulista ja Nurburingilta joissa hän sijoittui toiseksi. Vaikka tallikaveri Bruce Joanny on jäänyt täysin statistin rooliin, on Garcian voitettava mestaruus jos aikoo päästä takaisin Gp2-sarjaan tai pitemmälle urallaan.

Mestaruudesta kamppailevien lisäksi kaksi muutakin kuljettajaa ovat yltäneet voittoihin. Nurburingilla sateen ja kolareiden värittämässä toisessa lähdössä tallikaverinsa Markus Winkelhockin varjoon viime kaudella jäänyt Christian Montanari otti voiton.
Varsinainen yllätys koettiin Misanossa kun Trevor Carlinin kuljettaja Colin Fleming siirtyi USA:an Atlantic-sarjaan Gelles Racingille. Carlin antoi, F3 Euroseriesin mestaruudesta kamppailevalle, Sebastian Vettelille tilaisuuden debytoida sarjassa. Vettel kiitti voittamalla molemmat lähdöt! Ensimmäisen tosin Maldonado diskauksen jälkeen mutta toisen paalulta voittoon!
Vertailun vuoksi voidaan sanoa että Flemingin paras sijoitus tällä kaudella World Seriesissä oli neljäs ja hän on kolmessa Atlantic-sarjan kilpailussaan sijoittunut kaksi kertaa yhdeksänneksi ja on pisteissä sijalla 22 ;)
Vettel ajoi myös Spassa mutta romutti autonsa kunnolla loukaten sormensa. Myöhemmin Vettel rikkoi sormensa F3 Euroseries kisassa Nurburingilla ja toivuttuaan hän olikin jo F1-sarjassa BMW-Sauberilla!

Edellämainittujen jälkeen muut ovat jääneet kaueammas. Viime kaudella pisteissä sijalle 10 sijoittunut Eric Salignon on nyt viidentenä kerättyään 48 pistettä. Kehitystä on siis tapahtunut viime kaudesta. Saligon otti jopa Zolderin lähtöjen molemmat voitot mutta sen jälkeen JOTAIN on tapahtunut. Tallikaveri Soucek on päässyt niskanpäälle ja alkukauden jälkeen Saligon liian usein hyytynyt keskikastiin tai jopa sen alle. Parhaimmillaankin hän on päässyt vain lähelle Soucekin suorituksia.
Champ Caariin täksi kaudeksi pyrkinyt Alx Danielsson kuudentena kuusi pistettä jäljessä Saligonista. Danielsson on sijoittunut aina maaliin päästessään pisteille ja on ollut yleensä härnännyt kärkeä ja on päässyt pokkaamaan kerran palkintokorokkeella ajettuaan toiseksi Nurburingin toisessa lähdössä. Palkintokorokkeita saattaisi olla enemmänkin, esim. Spassa Danielsson olisi ottanut helpon toisen sijan mutta keskeytti Vettelin ulosajosta jättämiin auton kappaleisiin.
A1-sarjassa talvella vakuuttanut Sean McIntosh seuraavana koottuaan 38 pojoa. Kauden alun vaikeuksien jälkeen McIntosh on ottanut itseään niskasta kiinni ja on vakiotavaraa aika-ajoissa ja kisoissa top10 paremmalla puolella. Kruununa toinen sija Span ensimmäisessä lähdössä.

Dracolta Premalle siirtynyt Christian Montanari otti toisen voittonsa Nurburingilla sitten viime vuoden Monacon. Premalla Montanari on noussut tallinsa ykköskuljettajaksi vaikka tulokset ovat vieläkin varsin epätasaisia.
Tosin epäonneakin on ollut; Misanossa Ben Hanleyn auton takarengas vei Montanarin etusiiven lähdössä ja pudotti joukon taakse. Siitä huolimatta Montanari otti kilpailun nopeimman kierroksen ennen keskeytystään. Silti liian usein Montarini on jäänyt taistelemaan 10 sijan paikkeille. Montanari on sarjassa kahdeksantena 36 pisteellä.

Top10 täydentävät Ben Hanley 35 pisteellä ja ehkä hieman yllättäen Venäjän Michael Aleshin 33 pisteellä. Tämä kaksikko on yllättänyt varmaan monet positiivisesti.
Hanleyltä ei odotettu varmasti vielä tuloksia. Vasta viime vuonna Hanley nousi kartingista Italian FRenault-sarjaan taistellen mestaruudesta viimeiseen kilpailuun asti. Hän teki World Series debyyttinsä viime vuonna Estorillissa päästyään tuuraamaan Salignonia Cram-tallin autolla. Kauden alun opettelun jälkeen Hanley on ajanut Monacon jälkeen todella hyvin. Paras tulos on tullut Misanosta jossa toisen lähdön tuloksena oli toinen sija.
Toinen yllättäjä Michael Aleshin jonka monet ovat tuominneet mutta kokemus tuo näyttää tuovan tulosta. Colin Fleming oli kauden alussa Aleshinia odotetusti nopeampi mutta varsinaisesti jalkoihin hän jäi kun Vettel käväisi ajamassa kahtena viikonloppuna Carlinin tallissa. Mutta mitä pidemmälle kausi eteni sitä mukaa Aleshinin suoritukset paranivat. Parhaina saavutuksina Istanbulin toisessa lähdössä Aleshin ajoi neljännestä ruudusta toiseksi ja Nurburingilla paalulta kolmanneksi.

Sijalla 11 on Italian Davide Valsecchi joka on myös väläytellyt kärjessa. Paras viikonloppu lienee ollut Istanbulissa jossa hän ajoi sijat viisi ja kolme. Kausi on varmasti sujunut yli odotusten sillä Epsilon Euskadin ykköskuski kauden alussa oli varmastikkin tallikaveri Steven Kane joka on jäänyt täysin nuorempansa jalkoihin.
James Rossiterista on vaikea ottaa selvää. Ennen kauden alkua mestariksi veikkailtu kuski on ollut pettymys. Paras tulos sitten Monacon toisen sijan jälkeen on ollut viides sija. Kausi on ollut silkkaa alamäkeä ja Rossiterilla on ollut vaikeuksia pysyä top10 menossa mukana ja Spa sekä Nurburing ovatkin olleet varsinaisia alisuoritumisia. Doningtonissa luulisi tuloksia jo tulevan...
Pettymyksiä ovat ehdottomasti olleet Brittien F3-mestaruudenkin voittanut Robbie Kerr joka vielä kauden alussa päihitti tallikaverinsa Sean McIntoshin ja otti pari pistesijoitusta. Sittemmin pisteitä on tullut vain kaksi ja John Surteeskin on ilmaissut pettymyksensä suojattinsa suorituksiin.

Sarjaa ovat leimanneet lukuisat kuljettajien vaihdokset (kuten viime vuonnakin). Antonio Ferrarin Eurointernational on jälleen ajattanut eniten, yhteensä seitsemää eri kuskia! Ehkä mies kerää rahoitusta siirtyäkseen Champ Car-sarjaan mutta jos meno siellä jatkuisi tälläisena ei hyvältä näyttäisi, niin kuin ei näytä nytkään. Monacossa tiimin molemmat autot karsiutuivat kilpailusa ja Misanon jälkeen tuloksista vastannut ykköskuski Enrico Toccacello päätti suunnata Champ Caariin ilman talliaan.
Hänen korvaajakseen tuli Cram-tallista Milos Paclovic joka 2004 alkaneella World Series urallaan on jäänyt muutamia väläytyksiä lukuunottamatta ikuiseksi lupaukseksi. 2006 alku Cramilla oli muodustunut painajaismaiseksi Paclovicin jäädessä Ben Hanleyn varjoon. Mutta sateisissa Span aika-ajoissa hän loisti sijoittuen toiseksi kunnes auto diskattiin ja lähtöpaikka vaihtui viimeiseksi. Paclovic kuitenkin otti Spa:ta seuraneessa Nurburingin ensimmäisessä lähdössä tallin parhaan sijoituksen tällä kaudella ajamalla seitsemännestä ruudusta neljänneksi. Niin aika-ajo tulosta kuin kisaakin värittivät tosin jälleen sade ja useat kolarit.

Tallipisteissä ykkösenä on Interwetten joka on noudattanut varsin turvallista kaavaa ottamalla kuskeikseen sarjasta jo kokemusta omaavan Eric Salignon ja F3-mestarin Andy Soucekin. Kakkostilan jakavat Carlin ja Victory Engineering.
Doningtonissa ajetaan kauden kolmanneksi viimeinen viikonloppu, kaikki on siis vielä auki...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Pari kautta Englannin F3-sarjan N-ryhmässä ajellut Juho Annala tähtää mitä ilmeisimmin ensi kaudeksi FR3.5:n rattiin. En panisi lainkaan pahakseni jos tämän toteutuessa esim Urheilukanava ottaisi isommatkin Rellut ohjelmistoonsa...

WS:n mukana FR2.0 Eurocupissa kiertänyt Atte Mustonen ja FBMW-kuljettaja Mika Mäki puolestaan ovat testanneet Räikkösen tiimin kolmosta Englannissa, joten Annalan lähtiessä sekään sarja ei välttämättä jää kokonaan vaille suomalaisedustusta, jos vain rahoitus järjestyy.
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
ESS Online:

Heinolalainen Atte Mustonen nopein Räikkösen F3-tallin testeissä

Heinolalainen Formula Renault 2.0 -kuljettaja Atte Mustonen nousi Räikkösen F3-tallin testien yllätysnimeksi tällä viikolla pidetyissä testeissä. Mustonen oli testien selvästi nopein jättäen kakkoseksi tulleen Carlin Motosportin Oliver Jarviksen tiistaina kahden kymmenyksen ja keskiviikkona kolmen kymmenyksen päähän. Jarvis sijoittui kauden 2006 F3-sarjassa toiseksi.
F3-tallit kokoontuivat tällä viikolla ensimmäiseen kauden jälkeiseen isoon ryhmätestiin. Mukana olivat lähes kaikki sarjan kärkinimet hallitsevaa mestaria lukuun ottamatta. Atte Mustonen oli ainoita kuljettajia, jolla ei ollut aikaisempaa kokemusta F3-sarjan autoista.
Räikkösen F3-tallin päällikkö Anthony Hiatt toteaa, että vastaavaa nähdään harvoin. On äärimmäisen harvinaista, että kokematon kuski on F3-sarjaa jo ajaneiden kuljettajien joukossa heti nopein selkeällä erolla, hän kertoo. Talli hakee uusia kuljettajia ensi kaudeksi.

26.10.2006 09:54

:D Tuleekohan F1:siin vielä kolmaskin kova Suomalainen muutaman vuoden sisään?
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Ilkka -lehdestä lyhentäen siteerattua, 12.11.2006

Juho Annala kiinni Renault-sarjan tallipaikassa


Juho Annalan testit Pau Rikardin radalla tekivät vaikutuksen Jenzer-talliin. Ensi kauden tallipaikka on enää rahoituksesta kiinni.

Kaksi viime kautta Englannin F3-luokassa ajaneen Juho Annalan otteet Renault World Series -sarjan testeissä vakuuttivat sarjassa kolme kautta kilpailleen Jenzer-tallin johtohenkilöt. Annala ajoi keskiviikkona ja torstaina ajetuissa testeissä uusista kuljettajista toiseksi nopeimman ajan. Nuori lupaus vakuutti tallin myös ammattitaitoisella varikkotyöskentelyllään.
-Testien jälkeen tarjottiin paikkaa talliin ensi kaudeksi. He olivat tyytyväisiä ja myös itse olin tyytyväinen testipäivien antiin. Tulos oli hyvä, kiteyttää Annala.

Annala ajaa vielä ainakin yhden testipäivän Jenzer-tallissa ennen lopullisia ratkaisuja.
-Rahoitus pitää nyt saada kuntoon. Testipäivät joka tapauksessa vahvistavat sitä käsitystä, että Renault World Series-luokka on oikea tie eteenpäin, kertoo Juhon manageri isä Vesa Annala.

............

Toivottavasti Annala löytää rahoituksen. Kyseinen Jenzer -tallihan ajaa myös Formula Renault 2.0 -Eurocupia, jossa mukana pyörivät myös kotimaiset Koiranen Motorsport ja MRD Motorsport... sekä tietenkin suomalaisia kuljettajia. Eiköhön Juholle nyt paikka löydy ainakin tuolta ;)

Ps.
Juho näytti olleen testien 2. päivänä sijalla 20.
http://www.automobilsport.com/worldseries-by-renault-off-season-testing-paul-ricard-ttt-formula-3.5-barcelona-rc-motorsport-ben-hanley-comtec-racing-franck-perera-kimball---16633.html
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Los Cojones sanoi:
Ilkka -lehdestä lyhentäen siteerattua, 12.11.2006

Juho Annala kiinni Renault-sarjan tallipaikassa


Juho Annalan testit Pau Rikardin radalla tekivät vaikutuksen Jenzer-talliin. Ensi kauden tallipaikka on enää rahoituksesta kiinni.

Kaksi viime kautta Englannin F3-luokassa ajaneen Juho Annalan otteet Renault World Series -sarjan testeissä vakuuttivat sarjassa kolme kautta kilpailleen Jenzer-tallin johtohenkilöt. Annala ajoi keskiviikkona ja torstaina ajetuissa testeissä uusista kuljettajista toiseksi nopeimman ajan. Nuori lupaus vakuutti tallin myös ammattitaitoisella varikkotyöskentelyllään.
-Testien jälkeen tarjottiin paikkaa talliin ensi kaudeksi. He olivat tyytyväisiä ja myös itse olin tyytyväinen testipäivien antiin. Tulos oli hyvä, kiteyttää Annala.

Annala ajaa vielä ainakin yhden testipäivän Jenzer-tallissa ennen lopullisia ratkaisuja.
-Rahoitus pitää nyt saada kuntoon. Testipäivät joka tapauksessa vahvistavat sitä käsitystä, että Renault World Series-luokka on oikea tie eteenpäin, kertoo Juhon manageri isä Vesa Annala.

............

Toivottavasti Annala löytää rahoituksen. Kyseinen Jenzer -tallihan ajaa myös Formula Renault 2.0 -Eurocupia, jossa mukana pyörivät myös kotimaiset Koiranen Motorsport ja MRD Motorsport... sekä tietenkin suomalaisia kuljettajia. Eiköhön Juholle nyt paikka löydy ainakin tuolta ;)

Ps.
Juho näytti olleen testien 2. päivänä sijalla 20.
http://www.automobilsport.com/worldseries-by-renault-off-season-testing-paul-ricard-ttt-formula-3.5-barcelona-rc-motorsport-ben-hanley-comtec-racing-franck-perera-kimball---16633.html

Toivottavasti Annalan poika saa rahoituksen kasaan!
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Toivottavasti Juho Annala pääsisi sarjaan, lähinnä siksi että Urheilukanava varmaan alkaisi näyttämään sarjan kisoja! No, olisihan se hienoa nähdä suomalainen tämän tasoisessa sarjassa!
Jenzerin paikka sarjaanhan ei ole vielä varma. Talli ei osallistunut viimeisimpiin testeihin joka ei ole hyvä merkki! Viime kausikin meni aikalailla penkinalle sillä talli oli toiseksi huonoin tiimi pisteissä. Nekin pisteet Alvaro Barban ansiosta, joka on kuitenkin nopea kuski. Toisaalta ihan ammattimainen tiimi taitaa olla kyseessä joten luultavasti talous tulee ratkaisemaan kuka loput viisi paikkaa saa (kahdeksan yrittäjää). 10 päivän päästä se nähdään!
Sito Ponsilla luulisi olevan sen verran rahaa että hänen tiiminsä saisi jatkaa sarjassa. Samoin Victory Engineering pitäisi olla varma. Sen sijaan GD Racingin voisi tippuakkin, muistaakseni tallin kuskit (Pilet ja joku muu) tekivät lakon ja erosivat tiimistä kun huomasivat missä paskassa olivat mukana ja talli joutui jättämään yhden viikonlopun väliin koska kukaan ei halunnut ajaa autoja (ja luulisi nuilla varikoilla pyörivän jos jonkinmoista ratin kääntäjää odottamassa tilaisuuttansa!) Uusista yrittäjistä Fortec tuskin saa paikkaa mutta Singaturella voi olla hyvätkin mahdollisuudet. Kolmas, Euronova ei sanolle minulle oikein mitään. Ei kai kyseessä ole Antonio Ferrarin Eurointernational (jonka kausi oli myös yksi vitsi). Todennäköisesti ei.
Taistelu viimeisestä paikasta käydään todennäköisesti Singaturen, Fortecin, GD Racingin ja Jenzerin kesken. Toisaalta huhut kertovat että Fortec ja Jenzer olisivat yhdistämässä voimansa...

Sarjan mestaruushan on vielä auki vaikka kaikki kilpailut on jo ajettu ja Alx Danielsson ja Comtec mestaruuden veivät. Mutta myöhemmin oikeudessa päätetään saako Pastor Maldonado Misanon voittonsa takaisin. Sarjan voittajahan saa F1-testin. Silti enemmän taitaa jännittää kaatuuko Comtecin talous mikäli mestaruus valuu käsistä..on se hurjaa menoa! (hieno artikkeli Autosportissa)

Carlinilla taitavat olla tulevan kauden kuljettajat ensimmäisenä varmoja: Nimittäin Sebastian Vettel ja Michael Aleshin. Olisin jotenkin luullut että Vettelin pariksi olisi otettu Adrian Zaugg joka myös voitti kilpailun Carlinille viime kaudella mutta kenties talous on turvattava ja kyllähän Aleshin todisti olevansa kohtuullinen kyky viime kaudella. Mutta selvää on kumpi on tallin ykköskuski ja kumpi kakkonen. Vaikka ei Aleshin jäänyt viimeisimmissä testeissä Vettelistä kuin 0.2 sekunttia!
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ei tuo Annalan tilanne kovin hyvältä vaikuta. Tätäkin sarjaa tiiviisti seuraava italiaracing-sivusto listasi ennen sarjan edellisiä testejä Annalankin läsnäoleviin, vaan ei Juho sitten ajanutkaan... Tallia en muista, mutta tarkoitus oli testata jollekin muulle kuin Jenzerille.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
CaPtEeNi sanoi:
Kolmas, Euronova ei sanolle minulle oikein mitään. Ei kai kyseessä ole Antonio Ferrarin Eurointernational (jonka kausi oli myös yksi vitsi). Todennäköisesti ei.
Euronovasta ei kauheesti ole tietoa minullakaan, mutta sen verran tiedän, että tiimi ajatti tällä kaudella mm. Vitali Petrovia Italian/Euro F3000 -sarjassa. Taustalta näyttäisi löytyvän Vicenzo Sospiri. Lisää tietoa löytyy vaikkapa tallin omalta sivulta: http://www.euronova-racing.com/en/index.php

Sarjan mestaruushan on vielä auki vaikka kaikki kilpailut on jo ajettu ja Alx Danielsson ja Comtec mestaruuden veivät.
Mitä ilmeisimmin Danielssonin mestaruuden suhteen ei enää ole mitään epäilyksiä. FIA:n vetoomutuomioistuin on valitukset käsitellyt ja ruotsalainen jäi pisteissä ensimmäiseksi. Lopullinen järjestys lienee tämä: Danielsson, Garcia, Maldonado, Soucek, Parente
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Otto Hokkanen sanoi:
Mitä ilmeisimmin Danielssonin mestaruuden suhteen ei enää ole mitään epäilyksiä. FIA:n vetoomutuomioistuin on valitukset käsitellyt ja ruotsalainen jäi pisteissä ensimmäiseksi. Lopullinen järjestys lienee tämä: Danielsson, Garcia, Maldonado, Soucek, Parente
Ne on käsitelleet Zolderin kisaa koskevat valitukset, mutta Maldonadon hylkäys Misanon ensimmäisestä kilpailusta käsitellään vasta tällä viikolla.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Otto Hokkanen sanoi:
Ei tuo Annalan tilanne kovin hyvältä vaikuta. Tätäkin sarjaa tiiviisti seuraava italiaracing-sivusto listasi ennen sarjan edellisiä testejä Annalankin läsnäoleviin, vaan ei Juho sitten ajanutkaan... Tallia en muista, mutta tarkoitus oli testata jollekin muulle kuin Jenzerille.
Huhujen mukaan Juholle oltaisiin tiedusteltu F3 -paikkaa SM-sarjasta... Toivottavasti nyt ei kuitenken tuollasta takapakkia jouduta ottamaan :thumbfh:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Sarjassa 2003 toiseksi sijoittunut ja vuoden 2004 mestari Heikki Kovalainen toimii sarjan uuden tiimin Fortecin neuvonantajana! Tai kenties enemmänkin keskittyy Fortecin kuljettajan James Walker neuvomiseen.
-Hienoa ettei Heikki ole unohtanut ketkä auttoivat häntä uransa alussa.:thumbup:
Saas nähdä käykö Fortecille yhtä hyvin kuin Comtecille?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
2006 mestaruus varmitui vihdoin! Alx Danielsson sen vei kuten odotettiinkin. Danielssonin pahimmat kilpakumppanit taistossa mestaruudesta, Garcia, Maldonado ja Soucek ovat muuten jo tehneet siirtonsa kaudella 2007 ja siirtyvät Gp2-sarjaan. Mutta mikäs on Danielssonin itsensä suunnitelma? -Ei mikään. Nyt olisi ruottalaisilla käsissään fykkösiin kelpaava kandidaatti joka ei saa tallipaikkaa kun ei ole rahaa :thumbup: Mutta toisaalta onhan Danielsson vanhempi nuita muita (Garcia on vuoden nuorempi). Alkaa tuntua että mestaruustaistossa mukana ollut Portugalin Alvaro Parente saa ennemmin jonkun huippupaikan kuin Danielsson.
...Ja Parenteen Portugalilaisten pitäisikin panostaa ennemmin kuin Tiego Monteiroon.
 
Ylös