Renkaat muuttuvat toukokuussa, Barcelonaan.

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
On se vaan outo päätös tuo. Se että jotkut tallit eivät osaa mukautua uusin rengasseoksiis johtaa siihen että Pirelli menee muuttamaan rengasseoksia. Aika outo päätös. Suuria talleja palvellaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lähde? Autosportissa kerrotaan vain, että Barcelonasta lähtien mahdollisesti tulisi ylimääräinen setti FP1:ssä ajaville kolmoskuskeille. Se olisi kyllä eri seosta kuin kisarenkaat, mutta kilpakuskit sitä eivät käyttöönsä saa.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Eikös tuo Bernie jotain siihen suuntaan puhellut ennen kisaa, että tulis ylimääräset renkaat perjantaille ja mahdollisesti aika-ajoon, jotta ei kävis uudestaan mitä Kiinassa kävi. On vielä vaan auki missä muodossa tuo sitten tullaan toteuttamaan.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Sportti.com uutisoi

Sportti.com uutisoi että Mersun Niki Lauda jo puhuu että varmuudella seoksen vaihtuu Barcelonasta lähtien.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
En usko ennen virallista tietoa, tuskin Ferrarikaan tätä hyväksyy.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Juu tuntuu että tämä on yhden(Mersu) tai kahden(Mersu&RB) tallin toivelistalla. Toivottavasti näillä mennään, ei ennenkään olla kesken kauden vaihdettu kun jollekin tallille ei sovellu seokset. Poikkeushan oli se vuosi kun Indianapoliksessa renkaat räjähteli mutta nyt ei ole turvallisuudesta kyse.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Laudan sanomisista:
"Pirelli has a plan," team chairman and shareholder Niki Lauda said on German RTL television in China.

It is believed new harder compounds that last longer will be brought to May's Spanish grand prix, the first European race of the season.

"I can break the good news that the situation will change from Barcelona. Then it will get better," said Lauda. Lähde.
Joko Lauda on käsittänyt homman väärin tai sitten tuo "harder compounds" tarkoittaa vain sitä, että Pirelli tuo Barcelonaan olemassaolevien seosten kovemmasta päästä olevat kumit.
Pirelli on aiemmin julkaissut tuovansa Barcelonaan softit ja hardit. Missään vaiheessa Hembery ei ole kuitenkaan puhunut mitään siihen malliin, että tavoite 2-3 stopin kisoista olisi muuttunut.

Ylimääräiset perjantairenkaat tulevat pelkästään, jotta FP1:ssä nähtäisiin enemmän actionia radalla. Nykyään ensimmäisissä harjoituksissa käytetään vain yksi setti kovia, joten alkupuoli sessiosta katsellaan lähinnä tyhjää rataa. Samasta syystä niiden seos tulee olemaan kestävämpi kuin kisarenkaiden. Ihan fiksu idea, jotta kolmoskuskeillekin saadaan vähän enemmän hommia. Idea tuli Force Indialta.

-Edit- Hembery Twitterissä vuorokausi sitten:
We will complete our start of season review next Sunday, as we have done every year. If we change anything it will be minor.
Ei kuulosta siltä, että olisi isoa muutosta tulossa ja seoksien muuttaminen olisi sellainen - ja sen pitäisi olla jo tiedossa (talleilla ja niillä jotka renkaat tekee).
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toisaalta, nyt on kolme kisaa kokemusta ja ehkä softit osoittautuivat Kiinassa kuluvammiksi kuin Pirelli ennen kautta ajatteli. Tuo soft/hard julkistettiin siis ennen ensimmäistäkään kisaa. Vasta viikonlopun jälkeen on aika arvioida oliko päätös oikea vai ei. Varman päälle pelaaminen on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin rengaskatastrofi. Syy muutokseen on kuitenkin jossain muualla kuin valittavissa talleissa.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Puolensa ja puolensa. En rehellisesti sanottuna pidä tästä nykysysteemistä kun aika-ajot saatetaan jättää väliin ja kisassa inssit antaa kuskille kierrosajat joita sitten kruisaillaan säästöliekillä. Kaiken kukkuraksi kanssailpailijat lasketaan suosiolla ohi ettei oma strategia vaan kärsi. Kilpa-autoilun kuninkuusluokka? :doubtful:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Toisaalta, nyt on kolme kisaa kokemusta ja ehkä softit osoittautuivat Kiinassa kuluvammiksi kuin Pirelli ennen kautta ajatteli. Tuo soft/hard julkistettiin siis ennen ensimmäistäkään kisaa. Vasta viikonlopun jälkeen on aika arvioida oliko päätös oikea vai ei. Varman päälle pelaaminen on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin rengaskatastrofi. Syy muutokseen on kuitenkin jossain muualla kuin valittavissa talleissa.
Sopii epäillä. Ei tee hyvää Pirellin maineelle, että joka päivä joku paddockilta haukkuu renkaita surkeiksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sopii epäillä. Ei tee hyvää Pirellin maineelle, että joka päivä joku paddockilta haukkuu renkaita surkeiksi.
Ei myöskään valittavan vähemmistön suosiminen. Vain Mersu ja RBR ovat olleet aktiivisia ja säännöllisiä itkijöitä ja renkaiden muutoksen vaatijia.

Hembery ei ole osoittanut minkäänlaista merkkiä siitä, että haukkuminen osuisi. Pirelli on strategiansa valinnut ja julkisesti ilmoittanut, ja on varsin tyytyväinen onnistumiseensa.
 
Viimeksi muokattu:

ajuu

Member
Liittynyt
9.8.2001
Viestit
187
Mikähän syy RBRlläkin valittaa renkaista. Johtaa tallien ja kuskien MM sarjaa. Tietty ne haluais voittaa kaksoisvoitolla kaikki kisat.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toisaalta, nyt on kolme kisaa kokemusta ja ehkä softit osoittautuivat Kiinassa kuluvammiksi kuin Pirelli ennen kautta ajatteli.
Korjataan sen verran, että päätös Bahrainin seosmuutoksesta tehtiin jo ennen Kiinan rengasongelmia, ja silloin myös talleja asiasta informoitiin. Kiinan kokemuksilla ei siis ollut vaikutusta. Aika kiire olisi tullutkin, kun Bahrainin renkaat oli varmaan jo tuossa vaiheessa valmistettu.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24399
Sijainti
lappeen Ranta
Tuli sellaista mieleen, että olisiko jopa jonkinlaista taktiikkaa (tai peräti strategiaa) Red Bullilta tuo renkaiden kestämisestä valittaminen. Eli heillä itse asiassa renkaat kestävätkin ihan hyvin ja koittavat vaan saada pahimmat/kovimmat kilpailijansa tuudittautumaan turvallisuudentunteeseen tyyliin: "Vaikka meillä onkin hiukan hitaammat autot, niin noillapa ei kestäkään renkaat. Hyvä me!"
 
Ylös