Joko Lauda on käsittänyt homman väärin tai sitten tuo "harder compounds" tarkoittaa vain sitä, että Pirelli tuo Barcelonaan olemassaolevien seosten kovemmasta päästä olevat kumit."Pirelli has a plan," team chairman and shareholder Niki Lauda said on German RTL television in China.
It is believed new harder compounds that last longer will be brought to May's Spanish grand prix, the first European race of the season.
"I can break the good news that the situation will change from Barcelona. Then it will get better," said Lauda. Lähde.
Ei kuulosta siltä, että olisi isoa muutosta tulossa ja seoksien muuttaminen olisi sellainen - ja sen pitäisi olla jo tiedossa (talleilla ja niillä jotka renkaat tekee).We will complete our start of season review next Sunday, as we have done every year. If we change anything it will be minor.
Perseestä...Muuttivat Bahrainiin seokset Soft/Hardista Medium/Hardiin. Paine kasvaa.
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2013/04/15/bahrain-grand-prix-preview-sakhir-19-21-april-2013/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+PirelliPress+%28Pirelli%3A+Press+Release%29
Sopii epäillä. Ei tee hyvää Pirellin maineelle, että joka päivä joku paddockilta haukkuu renkaita surkeiksi.Toisaalta, nyt on kolme kisaa kokemusta ja ehkä softit osoittautuivat Kiinassa kuluvammiksi kuin Pirelli ennen kautta ajatteli. Tuo soft/hard julkistettiin siis ennen ensimmäistäkään kisaa. Vasta viikonlopun jälkeen on aika arvioida oliko päätös oikea vai ei. Varman päälle pelaaminen on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin rengaskatastrofi. Syy muutokseen on kuitenkin jossain muualla kuin valittavissa talleissa.
Ei myöskään valittavan vähemmistön suosiminen. Vain Mersu ja RBR ovat olleet aktiivisia ja säännöllisiä itkijöitä ja renkaiden muutoksen vaatijia.Sopii epäillä. Ei tee hyvää Pirellin maineelle, että joka päivä joku paddockilta haukkuu renkaita surkeiksi.
Korjataan sen verran, että päätös Bahrainin seosmuutoksesta tehtiin jo ennen Kiinan rengasongelmia, ja silloin myös talleja asiasta informoitiin. Kiinan kokemuksilla ei siis ollut vaikutusta. Aika kiire olisi tullutkin, kun Bahrainin renkaat oli varmaan jo tuossa vaiheessa valmistettu.Toisaalta, nyt on kolme kisaa kokemusta ja ehkä softit osoittautuivat Kiinassa kuluvammiksi kuin Pirelli ennen kautta ajatteli.