Rolex 24 at Daytona - 27-28.1.2007

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315

Cheever Racingin Porsche Crawford (grand-am.com)






Uuden rata-autokauden avaa tänäkin vuonna Daytonan 24 tunnin kilpailu, jonka osananottajalista on jälleen täynnä mielenkiintoisia ja tunnettuja nimiä. Grand-Am –sarjan avauskilpailuun osallistuu kuljettajia kaikista kolmesta suuresta moottoriurheiluluokasta joita Pohjois-Amerikassa ajetaan. Heidän lisäkseen mukana on kymmenen entisiä F1-kuljettajaa, joista yksi on Suomen Jyrki Järvilehto Krohn Racingin Pontiacilla.
Tässä nimekkäimmät autokunnat:

01 - Telmex Chip Ganassi Racing with Felix Sabates - Lexus Riley
Scott Pruett, Auburn, CA
Salvador Duran, Cuernavara, Mexico
Juan Pablo Montoya, Colombia​

02 - Target Chip Ganassi Racing with Felix Sabates - Lexus Riley
Scott Dixon, New Zealand
Dan Wheldon, England
Memo Rojas, Indianapolis, IN​

05 - Sigalsport BMW - BMW Riley
Bill Auberlen, Redondo Beach, CA
Matthew Alhadeff, Los Angeles, CA
Gene Sigal, Los Angeles, CA
Karl Wendlinger, Austria​

6- Michael Shank Racing - Lexus Riley
Henri Zogaib, Daytona Beach, FL
Ian James, Paradise Valley, AZ
Paul Tracy, Scarborough, ON Canada
AJ Allmendinger, Denver, CO​

7 – SAMAX - Pontiac Riley
Tom Kimber-Smith, England
Tomas Enge, Czech Republic
Jeff Bucknum, Lake Havasu City, AZ​

10 - SunTrust Racing - Pontiac Riley
Wayne Taylor, Altamonte Springs, FL
Max Angelelli, Monaco
Jeff Gordon, Vallejo, CA
Jan Magnussen, Denmark​

11 – SAMAX - Pontiac Riley
Milka Duno, Venezuela,
Patrick Carpentier, Canada,
Darren Manning, England,
Ryan Dalziel, Scotland​

15 - Blackforest Motorsports - Mustang Cobra (GT)
Tom Nastasi, Stamford, CT
Alex Tagliani, Montreal, QC Canada
Guy Cosmo, West Palm Beach, FL
Lou Gigliotti, Dallas, TX​

16 - Howard Motorsports - Pontiac Crawford
Chris Dyson, Pleasant Valley, NY
Rob Dyson, Pleasant Valley, NY
Guy Smith, England
Oliver Gavin, England​

17 - VICI Racing - Porsche Fabcar
Uwe Alzen, Germany
Robert Renauer, Germany
Terry Borcheller, Vero Beach, FL
Gaston Mazzacane, Argentina
Nicky Pastorelli, Netherlands​

18 - Finlay Motorsports - Ford Crawford
Rob Finlay, Peterborough, NH
Michael Valiante, Vancouver, BC Canada
Bobby Labonte, Corpus Christi, TX
Michael McDowell, Monroe, NC​

20 - Howard Motorsports - Pontiac Crawford
Andy Wallace, England
Butch Leitzinger, Rebersburg, PA
Tony Stewart, Rushville, IN​

39 - Cheever Racing - Porsche Crawford
Christian Fittipaldi, Brazil
Eddie Cheever Jr, Indianapolis, IN
Emmanuel Collard, France
Sascha Maassen, Germany​

58 - Red Bull/ Brumos Porsche - Porsche Riley
David Donohue, Malvern, PA
Darren Law, Phoenix, AZ
Buddy Rice, Phoenix, AZ
Scott Sharp, Tequesta, FL​

59 - Brumos Porsche/ Kendall - Porsche Riley
Hurley Haywood, Ponte Vedra, FL
JC France, Ormond Beach, FL
Joao Barbosa, Portugal
Roberto Moreno, Brazil​

60 - Michael Shank Racing - Lexus Riley
Mark Patterson, Bronxville, NY
Oswaldo Negri Jr, Aventura, FL
Helio Castroneves, Miami, FL
Sam Hornish Jr, Defiance, OH​

61 - AIM Autosport - Lexus Riley
Mark Wilkins, Toronto, ON Canada
David Empringham, Toronto, ON Canada
Brian Frisselle, Kihei, HI
Burt Frisselle, Kihei, HI​

75 - Krohn Racing - Pontiac Riley
Tracy Krohn, Houston, TX
Nic Jonsson, Sweden
Boris Said, Carlsbad, CA​

76 - Krohn Racing - Pontiac Riley
Colin Braun, Ovalo, TX
Max Papis, Miami, FL
JJ Lehto, Finland​

77 - Doran Racing - Ford Doran
Memo Gidley, Novato, CA
Fabrizio Gollin, Italy
Michel Jourdain, Huixguilucan, MX Mexico
Oriol Servia, Miami, FL​

84 - Robinson Racing - Pontiac Riley
George Robinson, Houston, TX
Wally Dallenbach, Spring Branch, TX
Paul Dallenbach, Basalt, CO
Katherine Legge, Indianapolis, IN​

91 - Lowe's Riley-Matthews Motorsports - Pontiac Riley
Jim Matthews, Boca Raton, FL
Marc Goossens, Belgium
Jimmie Johnson, El Cajon, CA
Ryan Hunter-Reay, Boca Raton, FL​

99 - Gainsco/ Bob Stallings Racing - Pontiac Riley
Jon Fogarty, Bend, OR
Alex Gurney, Irvine, CA
Jimmy Vasser, Las Vegas, NV
Bob Stallings, Dallas, TX​

Ja tietenkin kilpailun ylivoimaisesti voittava joukkue:
00 - Vision Racing - Porsche Crawford
Ed Carpenter, Indianapolis, IN
Tomas Scheckter, Indianapolis, IN
Tony George, Indianapolis, IN
Anthony Foyt, Houston, TX​

Scheckter aloitti harjoituksissa Cheever Racingilta ostetulla Porsche-protolla kohtuullisesti, mutta sitten TG:n poikapuoli Carpenter kokeili hieman auton kolhien keulaa ja tuli vaihtoon. Tallin uusin IRL-kuljettaja A.J. Foyt VI kolhi myös auton keulaa ja toi sen varikolle. Supertähti George meni radalle ja yhden nopean kierroksen jälkeen ajoi ulos. Kisassa saa TG varoa ettei satu radalle samaan aikaan vuoden 2002 Indy-voittaja Paul Tracyn kanssa... :eek: ;)

Ensimmäisten harjoituspäivien nopeimpia ovat olleet SunTrustin ja Target Chip Ganassin tiimit. Se ei liene mikään yllätys, kun katsoo millä kokoonpanoilla he ovat liikkeellä. Viime vuonna kilpailun voitti Target Chip Ganassi Racing yhdistelmällä Dan Wheldon, Scott Dixon ja Casey Mears. Tänä vuonna voittoa kilpailusta hakee miltein 70 autokuntaa.
Kilpailu ajetaan tammikuun viimeisenä viikonloppuna (27-28.1.)
Lisätietoja: www.grand-am.com
 
Viimeksi muokattu:

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
CARTer sanoi:

Cheever Racingin Porsche Crawford (grand-am.com)


Uuden rata-autokauden avaa tänäkin vuonna Daytonan 24 tunnin kilpailu, jonka osananottajalista on jälleen täynnä mielenkiintoisia ja tunnettuja nimiä. Grand-Am –sarjan avauskilpailuun osallistuu kuljettajia kaikista kolmesta suuresta moottoriurheiluluokasta joita Pohjois-Amerikassa ajetaan. Heidän lisäkseen mukana on kymmenen entisiä F1-kuljettajaa, joista yksi on Suomen Jyrki Järvilehto Krohn Racingin Pontiacilla.
Tässä nimekkäimmät autokunnat:

01 - Telmex Chip Ganassi Racing with Felix Sabates - Lexus Riley
Scott Pruett, Auburn, CA
Salvador Duran, Cuernavara, Mexico
Juan Pablo Montoya, Colombia​

02 - Target Chip Ganassi Racing with Felix Sabates - Lexus Riley
Scott Dixon, New Zealand
Dan Wheldon, England
Memo Rojas, Indianapolis, IN​

05 - Sigalsport BMW - BMW Riley
Bill Auberlen, Redondo Beach, CA
Matthew Alhadeff, Los Angeles, CA
Gene Sigal, Los Angeles, CA
Karl Wendlinger, Austria​

6- Michael Shank Racing - Lexus Riley
Henri Zogaib, Daytona Beach, FL
Ian James, Paradise Valley, AZ
Paul Tracy, Scarborough, ON Canada
AJ Allmendinger, Denver, CO​

7 – SAMAX - Pontiac Riley
Tom Kimber-Smith, England
Tomas Enge, Czech Republic
Jeff Bucknum, Lake Havasu City, AZ​

10 - SunTrust Racing - Pontiac Riley
Wayne Taylor, Altamonte Springs, FL
Max Angelelli, Monaco
Jeff Gordon, Vallejo, CA
Jan Magnussen, Denmark​

11 – SAMAX - Pontiac Riley
Milka Duno, Venezuela,
Patrick Carpentier, Canada,
Darren Manning, England,
Ryan Dalziel, Scotland​

15 - Blackforest Motorsports - Mustang Cobra (GT)
Tom Nastasi, Stamford, CT
Alex Tagliani, Montreal, QC Canada
Guy Cosmo, West Palm Beach, FL
Lou Gigliotti, Dallas, TX​

16 - Howard Motorsports - Pontiac Crawford
Chris Dyson, Pleasant Valley, NY
Rob Dyson, Pleasant Valley, NY
Guy Smith, England
Oliver Gavin, England​

17 - VICI Racing - Porsche Fabcar
Uwe Alzen, Germany
Robert Renauer, Germany
Terry Borcheller, Vero Beach, FL
Gaston Mazzacane, Argentina
Nicky Pastorelli, Netherlands​

18 - Finlay Motorsports - Ford Crawford
Rob Finlay, Peterborough, NH
Michael Valiante, Vancouver, BC Canada
Bobby Labonte, Corpus Christi, TX
Michael McDowell, Monroe, NC​

20 - Howard Motorsports - Pontiac Crawford
Andy Wallace, England
Butch Leitzinger, Rebersburg, PA
Tony Stewart, Rushville, IN​

39 - Cheever Racing - Porsche Crawford
Christian Fittipaldi, Brazil
Eddie Cheever Jr, Indianapolis, IN
Emmanuel Collard, France
Sascha Maassen, Germany​

58 - Red Bull/ Brumos Porsche - Porsche Riley
David Donohue, Malvern, PA
Darren Law, Phoenix, AZ
Buddy Rice, Phoenix, AZ
Scott Sharp, Tequesta, FL​

59 - Brumos Porsche/ Kendall - Porsche Riley
Hurley Haywood, Ponte Vedra, FL
JC France, Ormond Beach, FL
Joao Barbosa, Portugal
Roberto Moreno, Brazil​

60 - Michael Shank Racing - Lexus Riley
Mark Patterson, Bronxville, NY
Oswaldo Negri Jr, Aventura, FL
Helio Castroneves, Miami, FL
Sam Hornish Jr, Defiance, OH​

61 - AIM Autosport - Lexus Riley
Mark Wilkins, Toronto, ON Canada
David Empringham, Toronto, ON Canada
Brian Frisselle, Kihei, HI
Burt Frisselle, Kihei, HI​

75 - Krohn Racing - Pontiac Riley
Tracy Krohn, Houston, TX
Nic Jonsson, Sweden
Boris Said, Carlsbad, CA​

76 - Krohn Racing - Pontiac Riley
Colin Braun, Ovalo, TX
Max Papis, Miami, FL
JJ Lehto, Finland​

77 - Doran Racing - Ford Doran
Memo Gidley, Novato, CA
Fabrizio Gollin, Italy
Michel Jourdain, Huixguilucan, MX Mexico
Oriol Servia, Miami, FL​

84 - Robinson Racing - Pontiac Riley
George Robinson, Houston, TX
Wally Dallenbach, Spring Branch, TX
Paul Dallenbach, Basalt, CO
Katherine Legge, Indianapolis, IN​

91 - Lowe's Riley-Matthews Motorsports - Pontiac Riley
Jim Matthews, Boca Raton, FL
Marc Goossens, Belgium
Jimmie Johnson, El Cajon, CA
Ryan Hunter-Reay, Boca Raton, FL​

99 - Gainsco/ Bob Stallings Racing - Pontiac Riley
Jon Fogarty, Bend, OR
Alex Gurney, Irvine, CA
Jimmy Vasser, Las Vegas, NV
Bob Stallings, Dallas, TX​

Ja tietenkin kilpailun ylivoimaisesti voittava joukkue:
00 - Vision Racing - Porsche Crawford
Ed Carpenter, Indianapolis, IN
Tomas Scheckter, Indianapolis, IN
Tony George, Indianapolis, IN
Anthony Foyt, Houston, TX​

Scheckter aloitti harjoituksissa Cheever Racingilta ostetulla Porsche-protolla kohtuullisesti, mutta sitten TG:n poikapuoli Carpenter kokeili hieman auton kolhien keulaa ja tuli vaihtoon. Tallin uusin IRL-kuljettaja A.J. Foyt VI kolhi myös auton keulaa ja toi sen varikolle. Supertähti George meni radalle ja yhden nopean kierroksen jälkeen ajoi ulos. Kisassa saa TG varoa ettei satu radalle samaan aikaan vuoden 2002 Indy-voittaja Paul Tracyn kanssa... :eek: ;)

Ensimmäisten harjoituspäivien nopeimpia ovat olleet SunTrustin ja Target Chip Ganassin tiimit. Se ei liene mikään yllätys, kun katsoo millä kokoonpanoilla he ovat liikkeellä. Viime vuonna kilpailun voitti Target Chip Ganassi Racing yhdistelmällä Dan Wheldon, Scott Dixon ja Casey Mears. Tänä vuonna voittoa kilpailusta hakee miltein 70 autokuntaa.
Kilpailu ajetaan tammikuun viimeisenä viikonloppuna (27-28.1.)
Lisätietoja: www.grand-am.com
-minkälaisia pelejä nää on tekniikaltaan...olin jo menossa kyttäämään jykkeä vanjalinna rallyyn,ei tullu jälleennäkemistä ei...mutta änywäy pääasia että jj on löytyny....missä on jj...däytönässä hei...:D
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Daytona Protojen säännöt on laadittu siten, että kustannukset pysyisivät hallussa (ainakin paremmin kuin LM protoissa). Niinpä vaikka runkoja on seitsemää merkkiä (osaa ei taida kukaan tällä hetkellä käyttää?) on autoissa esim takasiipi kaikilla sama. Moottoreita on valittavana 6. Iskutilavuus vaihtelee välillä 3,8 .. 5 litraa ja tehoa löytyy kai n. 500hv. Mikä tahansa runko ja moottori on ainakin teoriassa mahdollista parittaa keskenään ja vaihteistokin on standardi 6-pykäläinen sequentiaali (taitaa olla kaksi vaihtoehtoa laatikoksi). Paino heilunee jossain n. tonnissa moottorin koosta riippuen.

GT-säännöistä ei sitten olekaan oikein mitään hajua, mutta ovat kaiketi melko lähellä vakioita, joten vastaisivatkohan nuo sitten FIA:n luokista parhaiten vaikkapa GT3:a?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Ei ole Daytonan kisoja tullut oikein seurattua. Täytyy kyllä sanoa että on vaikuttava lista nimiä. Lieneeköhän JJ Lehdon autokunnalla olla mahdollisuuksia voittoon. Ei muistu mieleen että JJ olisi Daytonassa ennen ollut. Mad Max Papis kyllä osaa homman mutta Colin Braun on täysin tuntematon suuruus minulle, vaikka sivujensa perusteella onkin one of the rising stars in American Motorsports. ja viime vuoden Grand Am Moment of The Year
-Tarkemmin tutustuessa sivuihin täytyy sanoa etteivät kyllä turhaa kehu. Nuori kaveri ja suhteellisen kovia saavutuksia viime kaudelta.
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Grand Am on siitä hauska sarja, että tekniikkasäännöt julkistettiin aika lailla samaan aikaan kuin vanhan SS:n autot julistettiin Suomessa laittomaksi. Eli kun Suomessa putkirungot kiellettiin vanhan aikaisina ja vaarallisina, Ameriikan mantereella julkistivat täysin uuden putkirunkoisen luokan... Maassa maan tavalla -ja jokainen saa itse miettiä millä suunnalla on enemmän kokemusta rata-autoilusta...

Grand-Amia voitaisiin kait pitää urheiluautojen Nascarina (samat taustavoimat taitaa olla kyseessä). Pikkasen menee "mutun" puolelle, mutta olettaisin, että perustana on jokaisella merkillä varsin identtinen putkirunko, jonka päällä on sitten säännöillä tiukasti sidottu siluettikori. Pikkasen hassun näköisiähän noi on ja alkuvaiheessa taisi osa autonvalmistajista kieltää näköissiluetin ajattamisen, mutta yli taidettiin moisesta päästä varsin nopeasti.

Tietääkseni Lehto ei ole Daytonassa aikaisemmin ajanut. Grand-Am kun on kilpailija ACO:n, Panozin ja IMSA:n American Le Mans Seriesille, jossa JJ on ajanut BMW, Caddyn ja Championin riveissä. Mutta onhan tuolla muita suomalaisia vieraillut, mm. Bob Lappalainen useampaan kertaan.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Colin Braun on täysin tuntematon suuruus minulle
Colin Braun nousi otsikoihin kun Grand-Am –toimitsijat eväsivät häneltä kolmeen osakilpailuun, jotka ajettiin IRL-sarjan kanssa samalla radalla. Tuolloin 17-vuotias Braun oli alaikäinen, eikä saanut olla mukana kilpailussa, jossa mainostettiin tupakkatuotteita. Roger Pensken formuloissa tunnetusti löytyy tällainen tuote, joten nuori tulokas joutui istumaan varikolla Homesteadin, Watkins Glenin ja Sears Pointin osakilpailut. Tilanne kuumeni kesällä kun hänen tiiminsä haastoi Watkins Glenin ratayhtiön ja useita muita tahoja oikeuteen, koska Braunille ei annettu mahdollisuutta kilpailla. Se oli surullisen kuuluisan ”Master Settlement Agreementin” vastaista. Tuomari itse asiassa antoi hänelle luvan startata, mutta joku sai peloteltua tallin vetämään Braun pois kilpailusta. Myöhemmin samassa kuussa hän voitti Daytona 250-kilpailun ja lopulta hänen ajoparinsa voitti mestaruuden yksin, koska oli ajanut kaikki osakilpailut.
Tänä vuonna vastaavaa ongelmaa ei enää tule, sillä Marlboro vähentää mukanaoloaan moottoriurheilussa ja Braunkin on jo 18-vuotias.
Poika osaa ajaa, mutta alku oli hieman tahmeahko... :rolleyes:

Vaikea lähteä veikkaamaan onko Lehdon autokunnalla mahdollisuuksia voittoon, sillä sen verran kovia ovat nuo muutkin joukkueet. JJ on aina ollut kehuttu yöllä ajotaidoistaan ja Daytonassa on sitä luvassa enemmän kuin esimerkiksi Le Mansissa joka ajetaan kesällä valoisaan aikaan... :cool:

Daytonan kolmipäiväisen testin nopein oli SunTrustin autokunta Max Angelellin nopeimmalla kierroksella 1:43.483. Italialainen voitti kilpailun vuonna 2005.
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Grand-Am on nascaria hallitsevan porukan -99 pystyyn pistämä mutkarata sarja. 2003 säännöt laitettiin uusiksi ja Daytona Prototyyppi luokka tuli kuvioihin. Tavoitteena on olla edullinen ammattiliassarja, kärkitallien budjetit eivät tosin ole ihan pieniä (Krohn 2006 ~$6milj).

Tekniset säännöt on todella tarkkaan rajattu eikä muutoksia perus paketeille kummemmin tehdä. Noin 500hv moottoreita toimittaa BMW, Ford, Infiniti, Lexus, Porsche ja Pontiac (mahdollista merkitä Chevy/Caddy). Perus minimipaino on 2250lbs (1020kg) ja putkirunkoja valmistaa seitsemän pajaa. Lola osti Chasen loppuvuodesta, koska noin vain ei pääse sajaan runkovalmistajaksi. Kierrosajoissa DP sijoittuu alms GT1 ja GT2 autojen väliin.
Alussa kilpailijoista oli pula, mutta nyt alkaa olla jo ahdasta.

GT luokka on melkoista sillisalaattia, osa, kuten Pontiac, on putkirunkoisia. 2003 24h kisassa oli kourallinen protyyppejäja ja Porsche GT3 RS voitti koko kisan, niinpä GT luokkaa piti hidastaa. Nykyään Porschet ovat GT3 Cup tasoa.


JJ:n ja porukan haastattelu ennen testejä:
http://www.racingone.com/mc_video.aspx?artnum=32709

edit- testipäivien aikoja:
1. Angelelli 1.43.483
2. Gurney 1.43.730
3. Dixon 1.43.997
4. Moreno 1.44.190
5. Auberlen 1.44.213
10. Papis 1.44.413 (2004 sarjan mestari)
11. Braun 1.44.428
15. Bergmeister 1.44.605 (hallitseva mestari)
17. Montoya 1.44.666
20. Lehto 1.44.719
92 kuljettajaa mukana
 
Viimeksi muokattu:

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
JJ:n porukka lähtee kisaan 11. ruudusta. Papis jäi reilun sekunnin paalupaikasta aika-ajossa. Tiimi vaihtoi autojen numeroita, eli JJ on nyt autossa numero 75.

Lähtö tapahtuu 20:30 Suomen aikaan ja http://www.grand-am.com löytyy live timing.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Rolex 24h: Race day


Paalulta kisaan lähtee GAINSCO/Blackhawk Racingin autokunta. Kiitos menee moottoriurheilulegendan nuorimmaiselle pojalle Alex Gurneylle. Hän murskasi aika-ajoissa Daytonan radan rataennätyksen ajamalla ajan 1:43.475. Gurneyn parina ajavat Atlantic-mestarit Jon Fogarty ja Jimmy Vasser, sekä tallipäällikkö Bob Stallings. Fogarty ja Gurney ovat ilmoittautuneet koko vuodeksi Grand-Am sarjaan.

Tässä ryhmäkuva kisaan lähtevistä mestareista. Kaikkia voittajia ei kuvaa luonnollisesti saatu, nimekkäimpänä siitä puuttuu tietenkin Tony Stewart. Rolex 24-kisaan osallistuu tänä vuonna kuusi kuljettajaa, jotka ovat saaneet kasvonsa Borg Warner –maljaan Indy 500 –voiton kunniaksi ja kaksi Champ Car –mestaria, joista toinen moista kunniaa vuonna 2002 saanut...

Mukana on myös hallitseva NASCAR-mestari Jimmie Johnson. Muita mestareita aiemmin mainittu Stewart, Johnsonin tallitoveri Jeff Gordon ja Finlay Motorsportin Fordia ohjaava Bobby Labonte. Kilpailun kolminkertaiset voittajat Andy Wallace ja Butch Leitzinger lähtevät tänäkin vuonna mukaan. Samoin tekevät Wayne Taylor, Max Angelelli ja sarjan hallitseva mestari Jorg Bergmeister. Pikkuformula luokkien mestareista mukana ovat Justin Wilson, Graham Rahal ja Oriol Servia ja tietenkin paalulta illalla lähtevä Jon Fogarty. Tänä vuonna kilpailuun lähtee yhteensä 78 kuljettajaa, jotka uransa varrella ovat voittaneet vähintään yhden suurenluokan mestaruuden.
Tallit ovat tosiaan muuttaneet kokoonpanojaan, joten viimeisimmät tiedot saadaan virallisesta lähtöjärjestyksestä.

Kilpailun alkuhetket näytetään FOXilla. Lähetys alkaa klo 20.00 Suomen aikaa. Jos jollekin on vielä jäänyt epäselväksi minkä näköistä autoa kannatetaan niin tässä JJ Lehdon joukkueen auto. Älkää välittäkö taustalla pyörivästä visionääristä... :D
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jos ei Daytona ole tuttu rata niin tässäpä kuva:



Tässä kisassa on radasta käytössä pidempi ja syheröisempi versio, eli tämä 3,56 mailin (n. 5,73km) rykäisy:

 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Haastatteluissa Lehdolla ei ole ollut kovin positiivista sanottavaa autoista, etenkin jarrut ja renkaat saavat huutia. Kuitenkin luottoa mahdollisuuksiin löytyy.

Dailysportscaria pääsee toistaiseksi lukemaan ilmaiseksi ja sieltä löytyy pari kommenttia JJ:ltä torstailta ja perjantailta. http://www.dailysportscar.com/
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Paljon tapahtumaa heti alussa. GT-luokka ei päässyt kolmanteen mutkaan kun jo rytisi. Protoissa Angelelli siirtyi johtoon ja Gurney tippui kolmanneksi. Seuraavalla kierroksella kaikki menikin sitten pieleen 99-joukkueelle. Gurney väisti konepelti pystyssä ajanutta GT-luokan autoa ja rikkoi autoaan. Hän sai sinniteltyä ilman eturengasta takaisin varikolle ja pääsi jatkamaan. Juuri äsken hän palasi varikolle ja ei hyvältä kuulostanut. Autossa on takana jokin rikki, en kuullut mikä, mutta 20 menee vikaa korjattaessa. :frown:
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Tapahtumia riitti, oli sadetta, keltaisia lippuja ja jopa pitkähkö keskeytys kaiteen korjauksen takia. Tasaista oli loppuun saakka, voittajaksi selvisi 01 Ganassi toiseksi 11 SAMAX ja kolmanneksi 10 Sun Trust. GT luokan voitti 22 Porsche 7,5 sekunnilla ennen 07 Pontiacia, kokonaiskilpailussa Porsche oli 11.

JJ:n autokunnan kisa meni pilalle parin tunnin ajon jälkeen. Sytkävian takia ensin vaihdettiin ecu, mutta se ei auttanut ja seuraavaksi vaihdettiin "kaikki minkä saattoi vaihtaa".

David Brown (ex-F1 McLaren race engineer), engineering Krohn Racing #75. They had a recurring misfire …They’d changed the ECU first time out and the misfire continued so they brought the car into the garage and changed “everything they could get their hands on” to try and cure the problem.
Lopulta auto tuli maaliin 53 kierrosta voittajalle hävinneenä sijalla 17, edelle ehti kuusi gt-luokan vehjettäkin.
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Harmitti kun mun kone ei tykännyt tuosta liveseurannasta vaan hyydytti selaimen, välillä en saanut koko liveseurantaa esiin.
No tulipahan Montoyallekin vähän voitonhuumaa pitkän kuivan kauden jälkeen...:wink:
 
Ylös