Ruotsin MM-ralli 2022

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
3910
Sijainti
Maalla
Ollaan vissiin vääriä haastiksia katsottu, eilen ainakin oli vikan pätkän lopussa kuin Naanendaalin aurinko.
Juu eilen oli noin. Mutta tämän aamun ekan maalipäässä oli toisin. Toisen maalipäässäkin oli vielä "maansa myynyt". Ihan turhaan kun Nevilleen ero on edelleen pieni. Kaks EK:ta jäljellä niin kaikki on vielä mahdollista. Ei muuta kuin niska kyyryyn ja menoks. Murehditaan sitten ruutulipun jälkeen jos siihen on aihetta. :)
Kalle taas tuli todella hyvin. Molemmat pätkät ilman hybridiä. (Näin ainakin koti monitoriin näytti).
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
266
Omaan silmään näytti että ensin meni penkkaan ja sitten lämä tiskissä yritti ajaa vielä suoraan eteenpäin kaataen valon jne siinä sivussa. Vähän turhan harkitsettomasti.
Latvala sanoi että aikasakko olisi tullut koska katsottiin että Evans hyötyi ulkoilustaan mitä ei tosiaan tapahtunut. Sen sijaan Evans ei ollut enää maalilipun jälkeen reitillä ja pysähtyi maalin ja aikatarkastuksen välissä mikä on säännöissä kiellettyä, tosin jälkimmäinen tapahtui parkkipaikan puolella joten oikeasti siitä ei vaaraa aiheutunut.

Mutta mun mielestä vaarallisinta oli että Evans veti lämä pohjassa maalikennojen yli ja törmäsi siihen valotolppaan, se kun olisi kaatunut katsojien päälle niin ois voinut tulla ruumiita, Evansin ois vaan pitänyt penkassa ollessaan pistää pakki päälle ja hävitä muutama lisä sekunti niin kaikki olis ollut Ok.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2339
Sijainti
JKL
Jep. Nyt olisi aika muuttaa tuo sunnuntain pisteytys sillätavalla että pätkäpohjasta 1 piste ja powerista kuten ennenkin... Tällainen terveisien ajaminen on /c:stä
 

dyrone69

Well-known member
Liittynyt
24.11.2018
Viestit
261
Thierry vei nyt ton keskinopeus ennätyksen, No annettaan sille nyt jotain ;)
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
149
Evans jatkoi vielä ulosajopätkänsä (ek 16) maaliin 57 minuuttia kärjelle jääneenä, mutta ei näytä olevan enää mukana seuraavan ek:n tuloksissa.
Aika vetomies, jos tuolla autolla olisi ajettu vielä powerstagen pisteistä.
270222_Evans_SS16_.jpg
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
266
Mä ehdottaisin että sunnuntaina ajetaan vain power stage kahteen kertaan, kuten 2015 Jyskälässä
Mä taas ehdottaisin että rally1 kuljettajille olisi renkaanvaihto mahdollisuus ennen poweria niin kenenkään ei tarvitsisi säästellä, ainakaan enemmän näitä pätkäkohtaisia pisteitä ei tarvitsisi jakaa.
 

mufcAleksi

Well-known member
Liittynyt
17.7.2017
Viestit
68
Oma ehdotus: Powerilta 4-3-2-1 ja joka sunnuntain pätkältä pohja-aika piste voittajalle. Kokonaisuudessaan extrapisteet vähenee ja powerilta on usein liian helppo saada pisteitä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2339
Sijainti
JKL
Vähän perusteita mun ehdotukselle... Ei tämäkään tietty mikään optimi ole mutta jotain mielestäni voisi tuolle pisteytykselle tehdä...

Mieluummin enemmän pätkiä kun vähemmän. Kaksi pätkää sunnuntaille on vähän tylsän kuuloinen. Eikä se poista sitä että ekalla kierroksella ajetaan terveisiä. Neljä pätkää on mielestäni ihan hyvä määrä. Oikea rallipäivä kuitenkin ja yleensä noin 40-50km... Sama oikeastaan tuolla renkaanvaihdolla ennen poweria. Super-rallilla mukana olevat ajelee terveisiä ilman panosta ja säästelee autoa...

Mun ehdotuksessa paras ratkaisu tulisi koko pisteytyksen muuttamisen kautta. Rallin voittajalle 30p ja muut siitä samassa suhteessa kun nytkin. Sunnuntaina voisi saada siis max 8pistettä eikä se olisi suhteettoman paljon voittajaan verraten mikä taas olisi tilanne jos voittajalle annetaan nykyiset 25p. 8p on kuitenkin sen verran että pisteissä takamatkalla oleva koittaa ne saada jos mahdollista... Ja toisaalta 5p on vähän suhteessa 30p ja se taas saa yrittämään kaikkia 8 pistettä. Ja saataisiin panosta koko sunnuntai päivälle...

Mut ei ole helppo tilanne ja kaikille vaihtoehdoille on kannattajansa, niin myös nykyiselle...
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
466
Itse poistaisin koko power stagen kokonaan, ei ole rallin kanssa mitään tekemistä ja nyt saa suhteessa aivan järkyttävät pisteet verrattuna koko ralliin. Mutta kun nykyään raha, viihde ja tv edellä mennään niin täytyyhän se olla.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
266
Mikä motivaatio on silloinkaan ajaa täysiä jos on superrallissa tai eteen ja taakse minuutti?
no ei välttämättä ole motivaatiota ajaa täysiä, mutta ajaisivat todennäköisesti kuitenkin rallia, en usko että kukaan kisakuski tykkää ajella yhden päivän aivan siirtymä vauhtia, eihän Tänakilla ja Breenilläkään ollut eilen mitään ”syytä” ajaa kovaa, molemmat tiesivät että kympin joukkoon ei ole mahiksia, silti ajeltiin kuitenkin pohja-aika vauhtia.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
266
Vähän perusteita mun ehdotukselle... Ei tämäkään tietty mikään optimi ole mutta jotain mielestäni voisi tuolle pisteytykselle tehdä...

Mieluummin enemmän pätkiä kun vähemmän. Kaksi pätkää sunnuntaille on vähän tylsän kuuloinen. Eikä se poista sitä että ekalla kierroksella ajetaan terveisiä. Neljä pätkää on mielestäni ihan hyvä määrä. Oikea rallipäivä kuitenkin ja yleensä noin 40-50km... Sama oikeastaan tuolla renkaanvaihdolla ennen poweria. Super-rallilla mukana olevat ajelee terveisiä ilman panosta ja säästelee autoa...

Mun ehdotuksessa paras ratkaisu tulisi koko pisteytyksen muuttamisen kautta. Rallin voittajalle 30p ja muut siitä samassa suhteessa kun nytkin. Sunnuntaina voisi saada siis max 8pistettä eikä se olisi suhteettoman paljon voittajaan verraten mikä taas olisi tilanne jos voittajalle annetaan nykyiset 25p. 8p on kuitenkin sen verran että pisteissä takamatkalla oleva koittaa ne saada jos mahdollista... Ja toisaalta 5p on vähän suhteessa 30p ja se taas saa yrittämään kaikkia 8 pistettä. Ja saataisiin panosta koko sunnuntai päivälle...

Mut ei ole helppo tilanne ja kaikille vaihtoehdoille on kannattajansa, niin myös nykyiselle...
Onhan se 8 pisteitäkin aika paljon jos ajatellaan että yksi kuski veisi kaikki pisteet sunnuntailta, melkein 30 % voittajan pisteistä, mutta tosiaan hankala löytää helppoa ratkaisua.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
1563
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
no ei välttämättä ole motivaatiota ajaa täysiä, mutta ajaisivat todennäköisesti kuitenkin rallia, en usko että kukaan kisakuski tykkää ajella yhden päivän aivan siirtymä vauhtia, eihän Tänakilla ja Breenilläkään ollut eilen mitään ”syytä” ajaa kovaa, molemmat tiesivät että kympin joukkoon ei ole mahiksia, silti ajeltiin kuitenkin pohja-aika vauhtia.
Varmaan näin kauden alkuvaiheessa ja uusien autojen kyseessä ollen he ajavat todennäköisesti testiä samalla kun paikalla kerran ovat.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
266
Varmaan näin kauden alkuvaiheessa ja uusien autojen kyseessä ollen he ajavat todennäköisesti testiä samalla kun paikalla kerran ovat.
No en nyt muista äkkiseltään että kukaan Perjantaina keskeyttänyt olisi ajanut kahta päivää mummoa kirkkoon, toki monissa soraralleissa lähtöpaikan takia hyviin pätkäaikoihin ei ole enää mahdollisuuksia ja se tietysti näkyy ajossakin, silloin viimeinen napsu jää ottamatta.

Tänään on kuitenkin säästetty ihan pelkkää rengasta monen kuskin osalta, ajettu hiljaa jarrutuksiin lähdetty rauhallisesti risteyksistä ja ajettu jopa kovavauhtisetkin paikat suoralla autolla ettei rengas kulu.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
6560
Sijainti
Helsinki
Nikolai Gryazinin sometileillä hävyttömiä kommentteja. Häntä pyydetty lopettamaan ajelut.
 
Ylös