Parasta koko viikonlopussa oli Jones-mutka. Sekä pieni vahingonilo, kun taas kerran olin oikeassa koskien FIAa ja McLarenia, ikävä kyllä. Tallien pisteet kertovat tasan tarkkaan tämän hetkisen tilanteen. Mäkkäri on viides, ja Jaguar tulee huohottamaan niskaan kohtapuolin. Jaskaako tässä enää jarnaamaan, lyödään kauden avaus-Ruupenit tiskiin, ja vielä veroalehintaan.
1) Puolet F1-forumin väestä. Elävät pumpulisessa harhakuvitelmamaailmassa, eivätkä usko kymmenien 'asiantuntijoitten' analyysejä. Usko Mäkkiin ja Kimiin oli ennen kisaa jopa lapsellisen voimakasta. Ja minä sentään itse olen McLaren-fani.
2) McLaren. Ajoi harjoituksissa vähiten kierroksia, ja surkealla teholla. Siitä huolimatta Mersun mehu-maija ei kestänyt kuin vajaan 300 kilsaa yhteensä. Ei saavuta palkintopallisijoja ennen kauden puoltaväliä, kuivalla kelillä ainakaan.
3) Juan-Pablo Montoya. Nyt löi rahanhimoissaan nenänsä kokkelikasan sijasta pashaan. Taitaa olla hätä housuissa, kun näki tulevan tallinsa vauhdin. Kannattaa tuoda Bemun-mylly mukanaan tulevaan autoonsa, ja ajaa vaikka kaikki kisat samalla moottorilla.
4) Williams. Jos Sutleri olisi ajanut koko kisan täysillä, olisi Williams tullut kiekalla rundatuksi. Nyt ajoi ilman loistoa sijoille 4. ja 5., puol kierrosta Renaultin perässä.
5) Michelin. Kehittänyt talven aikana kuplivan renkaan. Rengas toimii ainoastaan Rellun alla. Taitaa saada pahasti nokkaansa tällä kaudella Bridgestonelta.
6) FIA. Todella mielenkiintoinen perjantaipäivä. Todella mielenkiintoinen aika-ajon ensimmäinen kierros. Siinä olisi ainoa mahdollisuus ajaa kovaa tyhjällä tankilla ja aika-ajo säädöillä, kuten viime vuonna, mutta nykyiset säännöt pilaavat tuonkin mahdollisuuden. Viime vuoden perjantaissa oli sentään jotain hohtoa kun vedettiin aika-ajosäädöillä.
7) JJ Lehto. Onko tuo kaveri joskus tosiaan ajanut kilpaa? Noilla ajatuksilla saisi mennä Ferrarille pää-taktikoksi ajattamaan aika-ajon ekalle rundille autoja täydellä tankilla. Voiko mokomaa tulla edes harvalle meistä mieleen.
8) Nick Heidfeld. Tyrmäävän nopea varikkosuoralla. Löi kaksi yhdellä iskulla. Sai vihdoin auton pysähtymään varikon ulostuloportille, kiipesi autosta ulos ja perseen päällä luki että TRUST. Soisi vaihtavan tekstin seuraavaan kisaan muotoon TRY, jos seuraa haluaa pojista.
9) Paulo Filisetti. Italialainen 'F1-asiantuntija'. Oli aika-ajojen jälkeen sitä mieltä että Williams ottaa puol sekunnin eron Ferrariin kiinni kisassa. Tuli sitten puoltoista sekkaa lisää eroa. Ihme bingoamista tallien taktiikoista. Mahtoi olla Pitsa-Paulo ihmeissään kun kaikki tallit olivatkin hyvin samanlaisella taktiikalla liikkeellä. Yhtä lailla mäkin voisin kirjoittaa moisia povauksia vaikka Gazzetto dildo Sporttiin.
10) Zolt Baumgarter. Ihmisen erinomaisuus perustuu asiantuntijoitten mukaan peukalo-etusormi otteeseen joihin ei muut eläinkunnassa pysty. Mutta ei pysty kyllä Tsolttikaan. Bruni rookienakin noin paljon parempi kuski.
11) Toyota. Olipa taas kerran kallis kisa heille. Vauhtia oli kuin Mäkkärissä, ja huippuna vielä Paniinilta jäi aika-ajo ajamati. Casgoinella on paljon tehtävää, ja kun vielä on japanilainen tiimi ja hierarkia, niin tuloksia on nähtävissä todennäköisesti jo kaudella 2009.
12) Jaguar. Toinen rahanhukkaaja. Klieniltä meni hydrauliikka aika-ajoissa ja Webberiltä hajos loota kisassa. Nopeampi kuitenkin kuin Mäkkäri.
Ps. kaudesta voi tulla tosi tylsä, mutta Ruupeneita on ainakin helppo jaella. Vielä jäi varastoonkin muutama. Hyvä niin sillä onhan edessä vielä tosi mielenkiintoiset radat kuten Unkari, USA ja Monaco. Siellähän ohituksia tapahtuu melkein joka vuosi.
1) Puolet F1-forumin väestä. Elävät pumpulisessa harhakuvitelmamaailmassa, eivätkä usko kymmenien 'asiantuntijoitten' analyysejä. Usko Mäkkiin ja Kimiin oli ennen kisaa jopa lapsellisen voimakasta. Ja minä sentään itse olen McLaren-fani.
2) McLaren. Ajoi harjoituksissa vähiten kierroksia, ja surkealla teholla. Siitä huolimatta Mersun mehu-maija ei kestänyt kuin vajaan 300 kilsaa yhteensä. Ei saavuta palkintopallisijoja ennen kauden puoltaväliä, kuivalla kelillä ainakaan.
3) Juan-Pablo Montoya. Nyt löi rahanhimoissaan nenänsä kokkelikasan sijasta pashaan. Taitaa olla hätä housuissa, kun näki tulevan tallinsa vauhdin. Kannattaa tuoda Bemun-mylly mukanaan tulevaan autoonsa, ja ajaa vaikka kaikki kisat samalla moottorilla.
4) Williams. Jos Sutleri olisi ajanut koko kisan täysillä, olisi Williams tullut kiekalla rundatuksi. Nyt ajoi ilman loistoa sijoille 4. ja 5., puol kierrosta Renaultin perässä.
5) Michelin. Kehittänyt talven aikana kuplivan renkaan. Rengas toimii ainoastaan Rellun alla. Taitaa saada pahasti nokkaansa tällä kaudella Bridgestonelta.
6) FIA. Todella mielenkiintoinen perjantaipäivä. Todella mielenkiintoinen aika-ajon ensimmäinen kierros. Siinä olisi ainoa mahdollisuus ajaa kovaa tyhjällä tankilla ja aika-ajo säädöillä, kuten viime vuonna, mutta nykyiset säännöt pilaavat tuonkin mahdollisuuden. Viime vuoden perjantaissa oli sentään jotain hohtoa kun vedettiin aika-ajosäädöillä.
7) JJ Lehto. Onko tuo kaveri joskus tosiaan ajanut kilpaa? Noilla ajatuksilla saisi mennä Ferrarille pää-taktikoksi ajattamaan aika-ajon ekalle rundille autoja täydellä tankilla. Voiko mokomaa tulla edes harvalle meistä mieleen.
8) Nick Heidfeld. Tyrmäävän nopea varikkosuoralla. Löi kaksi yhdellä iskulla. Sai vihdoin auton pysähtymään varikon ulostuloportille, kiipesi autosta ulos ja perseen päällä luki että TRUST. Soisi vaihtavan tekstin seuraavaan kisaan muotoon TRY, jos seuraa haluaa pojista.
9) Paulo Filisetti. Italialainen 'F1-asiantuntija'. Oli aika-ajojen jälkeen sitä mieltä että Williams ottaa puol sekunnin eron Ferrariin kiinni kisassa. Tuli sitten puoltoista sekkaa lisää eroa. Ihme bingoamista tallien taktiikoista. Mahtoi olla Pitsa-Paulo ihmeissään kun kaikki tallit olivatkin hyvin samanlaisella taktiikalla liikkeellä. Yhtä lailla mäkin voisin kirjoittaa moisia povauksia vaikka Gazzetto dildo Sporttiin.
10) Zolt Baumgarter. Ihmisen erinomaisuus perustuu asiantuntijoitten mukaan peukalo-etusormi otteeseen joihin ei muut eläinkunnassa pysty. Mutta ei pysty kyllä Tsolttikaan. Bruni rookienakin noin paljon parempi kuski.
11) Toyota. Olipa taas kerran kallis kisa heille. Vauhtia oli kuin Mäkkärissä, ja huippuna vielä Paniinilta jäi aika-ajo ajamati. Casgoinella on paljon tehtävää, ja kun vielä on japanilainen tiimi ja hierarkia, niin tuloksia on nähtävissä todennäköisesti jo kaudella 2009.
12) Jaguar. Toinen rahanhukkaaja. Klieniltä meni hydrauliikka aika-ajoissa ja Webberiltä hajos loota kisassa. Nopeampi kuitenkin kuin Mäkkäri.
Ps. kaudesta voi tulla tosi tylsä, mutta Ruupeneita on ainakin helppo jaella. Vielä jäi varastoonkin muutama. Hyvä niin sillä onhan edessä vielä tosi mielenkiintoiset radat kuten Unkari, USA ja Monaco. Siellähän ohituksia tapahtuu melkein joka vuosi.