Sanois Del Monte mies. Olihan sähinää ja tupeksintaa niin, että heikompaa hirvitti. Ja Marcelkin pykäsi hirven kun Monacoon pääsi. Taustakuoroa lauloi Täällä Erkki Toivanen - Lontoo ja Lauri Karhuvaara. Eiköhän pistetä nyt vuorostaan me kisa pulkkaan ja alamäkeen.:ahem:
1) David Coulthard. Täyskäsi ja värisuora ässähailla samalla kertaa. Joku tavoittelee harjoitusten nopeinta aikaa, paalupaikkaa ja kisan voittoa, mutta Taavipa se vetää auton seinään jokaisessa näissä kolmessa sessiossa. Hermo kireellä kun Webberillä on jo jatkosopimus? Mahtaa Red Bull-tallissa kulua Airfix-liimaa, kun Adrian Newey liimailee autoja kasaan jokaisen session jälkeen. Ja sen verta on niitä liimahöyryjä ilmassa että tukka lähtee eikä jalatkaan tahdo kantaa enää koko tallin väellä. Eli siinä mielessä parempi systeemi tää liimanhaistelu kuin kisan voittaminen, kun eihän siitä kälysestä Mummi-pullosta koko jengi ota kännejä sitten millään.
2) McLaren-Mercedes. Ai muka tasavertainen kalusto Heikillä ja Loi'ksella? Piti oikein tutkia tämä asia vähän tarkemmin. Ja eihän ne olleet. Lewiksen autosta löytyi Heikin jäniksenkäpälä ja hevosenkenkä. Ja tuuri sitä myöten Hämiksellä. Vai miten helvatassa voi saada rengasrikon eikä tippua juur yhtään? Kun samalla toisella ei pelit prätää starttiviivalla? Sitä vaan ihmettelen, miksei tolla autolla otettu lauantaina paalua? Autohan oli mukitolkulla nopeampi kuin Ferrari.
3) Kimi Räikkönen. Jäämies. Ja ihan jäässä olikin. Mitä helvataa se siellä Sutilin takana teki? Sanoi lukinneensa takajarrut! Miksi? Oi MIKSI? Jokainen vähänkin autolla/prätkällä ajanut tietää että 75% jarrutehoista tulee etujarruista. Mika Kallio ei piikkiluokassa käyttänyt jarruja juur laisinkaan. Ja mitä tekee Kimi? Lukitsee ne takajarrut. Vetikö se narujarrusta eli käkkäristä vai? Uukkariako se yritti tehdä? Ja kädet kävi kuin tynnyrinpesillä kun yritti korjailla ja pitää pelejä lapasessa. Siinä se nähdään kun turva-auton takana tai lämmittelykierroksella ei sitten tippaankaan lämmitetä niitä renkaita eikä jarruja. Saa sitten paskat startit ja jarrut jäässä tullaan tunnelista ulos. Voi pyhä Montoya sentään.
4) Nelson Piquet. No niin, tämän jo arvasin. Isä senior on sanoutunut irti poikansa huoltajuudesta. Epäilee että Nelsinho on joku postimiehen tai putkimiehen erikoinen. Mitäs kiertelit niitä GP-kisoja. Jäi mamma Piquet yksin kotiin. Vaikeaa oli jo treeneissä ja aika-ajossa. Vai miten voi tippua pois jo/taas ekassa sessiossa? Pipetin itsetunto vastaa tällä hetkellä suomalaista vaalirahoitus ilmoitusvelvollisuutta. Eli täynnä reikiä kumpikin. Flavio tai Symondi antoi vielä kuoliniskun kun kisassa kruisaili lähes koko ajan väärillä renkailla.
5) Nick Heidfeld. Hehehee.... Kyllä nauratti turva-autoepisodin aikana. Kierroksella jääneet autot saivat ohittaa, mutta Nick painoi lämä tiskissä minkä pääsi, ja juur pysy Maylanderin vauhdissa. No sen verta Berndt päätti maamiestään avittaa ja tiputti siviilimersun vauhtia sen verran että Pa-Nicki pääsi ohi ja jonon perään. Mutta kyllä siinä 3-4 kierrosta kuluikin. Itsetunto lienee Kurbitsan jyräämänä Pipetin luokkaa tällä hetkellä. Ei kai kukaan ole hävinnyt yhtä paljon tänä kautena kärjelle vaikka oli vielä turva-autoepisoditkin jeesaamassa Hinttapuli-Heidiä.
6) Ferrari. Siis häh? Kuka siellä niitä taktiikoita suunnittelee? Varmaan sama mies, joka yrittää saada pulttia paikalleen. Juu, meni vähän väärälle jengalle, mutta ei kai sitä kukaan huomaa kuin vasta renkaanvaihdossa korkeintaan. Aino väläytys oli pitää Kimi radalla niin kauan että saa tehtyä vähän rakoa taaksepäin eikä tipu niin paljoa vararikon läpiajorangaistuksen seuraamuksena. Mutta kyllä Sössö-Nipalta vietiin mahkut parempaan, kun taktiikkaa muutetaan yht'äkkiä. Ja eihän se Nipan ratiokaan toiminut. Tai sitten talli ei vaan jaksanut kuunnella sen sössötyksiä enää ollenkaan.
7) Fernando Alonso. Mikäs paskahousu se tämä on? Ensin uhoaa että ottaa riskejä kisoissa koska ei taistele mestaruudesta. Sitten kun ehdotetaan kuivankelin nakkeja, niin 'Veri pik risk, veri pik risk' kuuluu luureista. Eikö se perkele ole vielä 'pikimpi riski' ajella pitkin kaiteita siellä kisassa? Vai mitä varten se niitä kolusi useamman kerran? Taitaa olla kuivan kelin miehiä Kimin lailla tämä heppu.
8) Sebastian Bourbais. Silmälasikärmes iski jälleen. Kun ei saanut muuten ajettua vauhtinsa puolesta kenenkään päälle, niin päätti sitten vetästä Coulthardin pebaan, kun Cuutio oli jo parkkeerannut autonsa kaiteisiin. Turha se on enää mussuttaa jälkikäteen että 'mä vaan pidin oma linjani, kun Taavi jostakin hyppäs eteen'. No, saipahan yhdellä kuorkilla tuotua 2 samanlaista autoa varikolle yhdellä kertaa.
9) Monacon rata. Aivan turha formuloille. Ei tolla ole kilvanajon kanssa mitään tekemistä. Yhtä hyvä kuin Indianapolis. Ja se on sama kuin kuin ajais Hangon Silversandin radalla formuloita. Sama kuin ajais junaradalla tai sähköautoradalla. Ohi ei pääse. Eikä läpi, totes Bourbais ja Kimikin. Paitti Buttonista.
10) Timo Glock. Kello tikittää. Totesi että takasiipi kaipaa vähän muotoilua ja Timo (ei se Pulkkinen) vetäs persus edellä kaiteisiin suu täynnä Marabuuta Miraböössä. No eiku Miranolia pintaa ja Montrealiin testailemaan vähän Toyotan jarruja. Jotka tunnetusti voívat olla vähän alimittaiset Casino-suoran päähän. Mutta ei niitä voi enää paljoa kasvattaa kun halkaisija on kohta suurempi kuin renkaassa.
1) David Coulthard. Täyskäsi ja värisuora ässähailla samalla kertaa. Joku tavoittelee harjoitusten nopeinta aikaa, paalupaikkaa ja kisan voittoa, mutta Taavipa se vetää auton seinään jokaisessa näissä kolmessa sessiossa. Hermo kireellä kun Webberillä on jo jatkosopimus? Mahtaa Red Bull-tallissa kulua Airfix-liimaa, kun Adrian Newey liimailee autoja kasaan jokaisen session jälkeen. Ja sen verta on niitä liimahöyryjä ilmassa että tukka lähtee eikä jalatkaan tahdo kantaa enää koko tallin väellä. Eli siinä mielessä parempi systeemi tää liimanhaistelu kuin kisan voittaminen, kun eihän siitä kälysestä Mummi-pullosta koko jengi ota kännejä sitten millään.
2) McLaren-Mercedes. Ai muka tasavertainen kalusto Heikillä ja Loi'ksella? Piti oikein tutkia tämä asia vähän tarkemmin. Ja eihän ne olleet. Lewiksen autosta löytyi Heikin jäniksenkäpälä ja hevosenkenkä. Ja tuuri sitä myöten Hämiksellä. Vai miten helvatassa voi saada rengasrikon eikä tippua juur yhtään? Kun samalla toisella ei pelit prätää starttiviivalla? Sitä vaan ihmettelen, miksei tolla autolla otettu lauantaina paalua? Autohan oli mukitolkulla nopeampi kuin Ferrari.
3) Kimi Räikkönen. Jäämies. Ja ihan jäässä olikin. Mitä helvataa se siellä Sutilin takana teki? Sanoi lukinneensa takajarrut! Miksi? Oi MIKSI? Jokainen vähänkin autolla/prätkällä ajanut tietää että 75% jarrutehoista tulee etujarruista. Mika Kallio ei piikkiluokassa käyttänyt jarruja juur laisinkaan. Ja mitä tekee Kimi? Lukitsee ne takajarrut. Vetikö se narujarrusta eli käkkäristä vai? Uukkariako se yritti tehdä? Ja kädet kävi kuin tynnyrinpesillä kun yritti korjailla ja pitää pelejä lapasessa. Siinä se nähdään kun turva-auton takana tai lämmittelykierroksella ei sitten tippaankaan lämmitetä niitä renkaita eikä jarruja. Saa sitten paskat startit ja jarrut jäässä tullaan tunnelista ulos. Voi pyhä Montoya sentään.
4) Nelson Piquet. No niin, tämän jo arvasin. Isä senior on sanoutunut irti poikansa huoltajuudesta. Epäilee että Nelsinho on joku postimiehen tai putkimiehen erikoinen. Mitäs kiertelit niitä GP-kisoja. Jäi mamma Piquet yksin kotiin. Vaikeaa oli jo treeneissä ja aika-ajossa. Vai miten voi tippua pois jo/taas ekassa sessiossa? Pipetin itsetunto vastaa tällä hetkellä suomalaista vaalirahoitus ilmoitusvelvollisuutta. Eli täynnä reikiä kumpikin. Flavio tai Symondi antoi vielä kuoliniskun kun kisassa kruisaili lähes koko ajan väärillä renkailla.
5) Nick Heidfeld. Hehehee.... Kyllä nauratti turva-autoepisodin aikana. Kierroksella jääneet autot saivat ohittaa, mutta Nick painoi lämä tiskissä minkä pääsi, ja juur pysy Maylanderin vauhdissa. No sen verta Berndt päätti maamiestään avittaa ja tiputti siviilimersun vauhtia sen verran että Pa-Nicki pääsi ohi ja jonon perään. Mutta kyllä siinä 3-4 kierrosta kuluikin. Itsetunto lienee Kurbitsan jyräämänä Pipetin luokkaa tällä hetkellä. Ei kai kukaan ole hävinnyt yhtä paljon tänä kautena kärjelle vaikka oli vielä turva-autoepisoditkin jeesaamassa Hinttapuli-Heidiä.
6) Ferrari. Siis häh? Kuka siellä niitä taktiikoita suunnittelee? Varmaan sama mies, joka yrittää saada pulttia paikalleen. Juu, meni vähän väärälle jengalle, mutta ei kai sitä kukaan huomaa kuin vasta renkaanvaihdossa korkeintaan. Aino väläytys oli pitää Kimi radalla niin kauan että saa tehtyä vähän rakoa taaksepäin eikä tipu niin paljoa vararikon läpiajorangaistuksen seuraamuksena. Mutta kyllä Sössö-Nipalta vietiin mahkut parempaan, kun taktiikkaa muutetaan yht'äkkiä. Ja eihän se Nipan ratiokaan toiminut. Tai sitten talli ei vaan jaksanut kuunnella sen sössötyksiä enää ollenkaan.
7) Fernando Alonso. Mikäs paskahousu se tämä on? Ensin uhoaa että ottaa riskejä kisoissa koska ei taistele mestaruudesta. Sitten kun ehdotetaan kuivankelin nakkeja, niin 'Veri pik risk, veri pik risk' kuuluu luureista. Eikö se perkele ole vielä 'pikimpi riski' ajella pitkin kaiteita siellä kisassa? Vai mitä varten se niitä kolusi useamman kerran? Taitaa olla kuivan kelin miehiä Kimin lailla tämä heppu.
8) Sebastian Bourbais. Silmälasikärmes iski jälleen. Kun ei saanut muuten ajettua vauhtinsa puolesta kenenkään päälle, niin päätti sitten vetästä Coulthardin pebaan, kun Cuutio oli jo parkkeerannut autonsa kaiteisiin. Turha se on enää mussuttaa jälkikäteen että 'mä vaan pidin oma linjani, kun Taavi jostakin hyppäs eteen'. No, saipahan yhdellä kuorkilla tuotua 2 samanlaista autoa varikolle yhdellä kertaa.
9) Monacon rata. Aivan turha formuloille. Ei tolla ole kilvanajon kanssa mitään tekemistä. Yhtä hyvä kuin Indianapolis. Ja se on sama kuin kuin ajais Hangon Silversandin radalla formuloita. Sama kuin ajais junaradalla tai sähköautoradalla. Ohi ei pääse. Eikä läpi, totes Bourbais ja Kimikin. Paitti Buttonista.
10) Timo Glock. Kello tikittää. Totesi että takasiipi kaipaa vähän muotoilua ja Timo (ei se Pulkkinen) vetäs persus edellä kaiteisiin suu täynnä Marabuuta Miraböössä. No eiku Miranolia pintaa ja Montrealiin testailemaan vähän Toyotan jarruja. Jotka tunnetusti voívat olla vähän alimittaiset Casino-suoran päähän. Mutta ei niitä voi enää paljoa kasvattaa kun halkaisija on kohta suurempi kuin renkaassa.
Viimeksi muokattu: