Upea suomalainen moottoriurheiluviikonloppu sai arvoisensa päätöksen jo ekalla pitstopilla Montrioolissa. Asiaan, ettei burbbi saa kiinni.
1) Heikki Kovalainen. Suomussalmen kuha. Vai suomalainen nuhapumppu. Jeesus, 14 millin Dellorto-kaasarillakin saa laitteisiin enämpi vauhtia kuin tämä Näläkäsuomen Sumi. Tallikaveri ajaa 3 sekkaa kovempaa kierroksella, niin ei kauaksi jää asetelmasta Alonso - Piquet. Renkaat muka kuori niin paljon että talli kehotti ajamaan hiljaa. No kerrankin osasi olla tallille mieliksi no(i)lla ajotaidoilla. Ainakin tv-kuvassa näytti eturenkaat niin tuoreilta, että oli vielä ne valmistuksessa syntyvät kumivalut näkyvissä. Ja jos verrataan Kimin vasempaan etukumiin niin renkaan halkaisija oli varmaan 5 cm isompi. Se että Heikki viime kaudella pärjäsi Siankallolle, ei paljoa lohduta. Sillä Sutilkin on valovuoden Siankalloa nopeampi.
2) Nelson Piquet. Pipetti alias Piruet. Kaverihan pyöri kuin hedelmäpelissä hetelmät vähän väliä. Eikä sitä mestariksi tulla ajamalla mestarinmuuriin. No kotiväki näki kyllä savupilviviestit, jotka Piruet lähetteli jarrutuksissa. Ei formuloissa noin jarruteta, että hissukseen himmataan kurviin tullessa ja jo puolivälissä suoraa painetaan varovaisesti jarrua. Flavio on täysin sekaisin jos aikaisempia JJ:n hyllytyksiä ja Heikin hylkäämisiä verrataan Pipettiin ja tämä säilyttää paikkansa tallissa. Mahtavasti pääsi Q2seen kun Button ja Vettel ei pystynyt ajamaan lain Q1sessä.
3) Nick Heidfeld. Häviää tallikaverilleen aika-ajossa melkeen kierroksen. Kyllä oli kaverin ilme plustv-maksun arvoinen lehdistötilaisuudessa. Mahtaa ottaa pattiin, kun Lurppasilmä otti ekan voiton Sauberille. Tuosta suosta jos se vielä nousee, niin Tali-Ihantala on lastenleikkiä siihen sotaan verrattuna. Ainoo keino selvitä tuosta häpeästä on kasvattaa loppunaamakin umpeen karvaa. Ettei erota enää Chewbaccastakaan.
4) Nico Rosberg. No nyt on taas tuttu koheltaja-Nico palannut. 'Pikkiviiksi' ajaa kuten isänsäkin eli järkeä vailla. Onko kaveri värisokea kun ei erota punaista eikä vihreää valoa toisistaan? Aika-ajovauhti, hyväkään, ei paljoa lämmitä jos kisat menee siihen että käydään varikolla vähän väliä vaihtamassa siipiä tai täyttämässä limukkapulloa.
5) Montrealin rata. Siis mitä? Mitä selityksiä semmoset on radan hajoamisesta että asvaltti hajoaa, koska ei ole enää sutimisenestoa käytössä? Niinhän se rata on hajonnut jo aiemminkin joka vuosi, oli sutimisenestoa tai ei. Nyt oli pistetty se rata kasaan Red Bull-tallilta lainatulla Airfix-liimalla. Onneksi sitä löytyy Coulthardin tötöilyjen takia tallista reilusti. Miten ne muut radat muuten sitten kestää???
6) Giancarlo Fisichella. Jaahas, vanha patu ei enää kestä edes Sutilin vauhdissa. Halvemmallakin saa seinäänajajia kuin Rooman poika on. Olisko jossain joku ikuisten-lupausten-sarja, johon vois ottaa mukaan Coultti, Rubens, Button ja Heidfeld. Noistahan kaikki muut on kisan voittaneetkin joko ylivoimaisella autolla tai sitten tsäkällä.
7) Ferrari. Massalle tankattiin ekalla kertaa 'hallituksen vaalilupauksia' eli pelkkää ilmaa, joka lopulta koituu yleensä vain harmiksi. Niin tälläkin kertaa. Suoranopeudet katosivat uuden etusiipitulkinnan mukana kuin Heinäluoma pj:n paikalta. Lisäksi autot ovat rakenteeltaan turhan heikkoja. Perjantaina meni Massalta vaihdelaatikko ja sunnuntaina Kimiltä. Samalla meni myös takasiipikin. Liiman lainaukseen Red Bullille.
8) McLaren. Tallilla on huippumoderni Paragon. Siellä pystytään simuloimaan kaikki radat ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat tapahtumat ja olosuhteet radalla. Siitä huolimatta Kovalaisen autossa kestää gummit 3-4 kierrosta. Kummassa on vika, autossa vai kuskissa? On se kumma, miten Laarenilla pitää pitää aina olla yks suomalainen paskamagneetti?:doubtful:
1) Heikki Kovalainen. Suomussalmen kuha. Vai suomalainen nuhapumppu. Jeesus, 14 millin Dellorto-kaasarillakin saa laitteisiin enämpi vauhtia kuin tämä Näläkäsuomen Sumi. Tallikaveri ajaa 3 sekkaa kovempaa kierroksella, niin ei kauaksi jää asetelmasta Alonso - Piquet. Renkaat muka kuori niin paljon että talli kehotti ajamaan hiljaa. No kerrankin osasi olla tallille mieliksi no(i)lla ajotaidoilla. Ainakin tv-kuvassa näytti eturenkaat niin tuoreilta, että oli vielä ne valmistuksessa syntyvät kumivalut näkyvissä. Ja jos verrataan Kimin vasempaan etukumiin niin renkaan halkaisija oli varmaan 5 cm isompi. Se että Heikki viime kaudella pärjäsi Siankallolle, ei paljoa lohduta. Sillä Sutilkin on valovuoden Siankalloa nopeampi.
2) Nelson Piquet. Pipetti alias Piruet. Kaverihan pyöri kuin hedelmäpelissä hetelmät vähän väliä. Eikä sitä mestariksi tulla ajamalla mestarinmuuriin. No kotiväki näki kyllä savupilviviestit, jotka Piruet lähetteli jarrutuksissa. Ei formuloissa noin jarruteta, että hissukseen himmataan kurviin tullessa ja jo puolivälissä suoraa painetaan varovaisesti jarrua. Flavio on täysin sekaisin jos aikaisempia JJ:n hyllytyksiä ja Heikin hylkäämisiä verrataan Pipettiin ja tämä säilyttää paikkansa tallissa. Mahtavasti pääsi Q2seen kun Button ja Vettel ei pystynyt ajamaan lain Q1sessä.
3) Nick Heidfeld. Häviää tallikaverilleen aika-ajossa melkeen kierroksen. Kyllä oli kaverin ilme plustv-maksun arvoinen lehdistötilaisuudessa. Mahtaa ottaa pattiin, kun Lurppasilmä otti ekan voiton Sauberille. Tuosta suosta jos se vielä nousee, niin Tali-Ihantala on lastenleikkiä siihen sotaan verrattuna. Ainoo keino selvitä tuosta häpeästä on kasvattaa loppunaamakin umpeen karvaa. Ettei erota enää Chewbaccastakaan.
4) Nico Rosberg. No nyt on taas tuttu koheltaja-Nico palannut. 'Pikkiviiksi' ajaa kuten isänsäkin eli järkeä vailla. Onko kaveri värisokea kun ei erota punaista eikä vihreää valoa toisistaan? Aika-ajovauhti, hyväkään, ei paljoa lämmitä jos kisat menee siihen että käydään varikolla vähän väliä vaihtamassa siipiä tai täyttämässä limukkapulloa.
5) Montrealin rata. Siis mitä? Mitä selityksiä semmoset on radan hajoamisesta että asvaltti hajoaa, koska ei ole enää sutimisenestoa käytössä? Niinhän se rata on hajonnut jo aiemminkin joka vuosi, oli sutimisenestoa tai ei. Nyt oli pistetty se rata kasaan Red Bull-tallilta lainatulla Airfix-liimalla. Onneksi sitä löytyy Coulthardin tötöilyjen takia tallista reilusti. Miten ne muut radat muuten sitten kestää???
6) Giancarlo Fisichella. Jaahas, vanha patu ei enää kestä edes Sutilin vauhdissa. Halvemmallakin saa seinäänajajia kuin Rooman poika on. Olisko jossain joku ikuisten-lupausten-sarja, johon vois ottaa mukaan Coultti, Rubens, Button ja Heidfeld. Noistahan kaikki muut on kisan voittaneetkin joko ylivoimaisella autolla tai sitten tsäkällä.
7) Ferrari. Massalle tankattiin ekalla kertaa 'hallituksen vaalilupauksia' eli pelkkää ilmaa, joka lopulta koituu yleensä vain harmiksi. Niin tälläkin kertaa. Suoranopeudet katosivat uuden etusiipitulkinnan mukana kuin Heinäluoma pj:n paikalta. Lisäksi autot ovat rakenteeltaan turhan heikkoja. Perjantaina meni Massalta vaihdelaatikko ja sunnuntaina Kimiltä. Samalla meni myös takasiipikin. Liiman lainaukseen Red Bullille.
8) McLaren. Tallilla on huippumoderni Paragon. Siellä pystytään simuloimaan kaikki radat ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat tapahtumat ja olosuhteet radalla. Siitä huolimatta Kovalaisen autossa kestää gummit 3-4 kierrosta. Kummassa on vika, autossa vai kuskissa? On se kumma, miten Laarenilla pitää pitää aina olla yks suomalainen paskamagneetti?:doubtful: