Monzassa ei ole suomalaisille koskaan päivä paistanut. Epäonnesta ovat saaneet kärsiä niin Häkkinen kuin Räikkönenkin. Puhumattakaan että Jarno 'Paroni' Saarisen upea ura ja elämä päättyi siellä vuonna 1973. Säyseän kiltit ja surulliset Ruupenit tässä:
1) McLaren. Kyllä on taas homma tasaisen sekaisin. Kisaan lähtee Coulthard varikolta ja painavaksi tankatulla autolla liikkeellä oleva Räikkösen autoa ei sitten oltu tankattu vedellä ollenkaan. Span jälkeen Dennis räksytti ja läksytti Ferraria, ja samalla oma vene vuotaa niin että varmaan koko pohjatappi on kateissa. Jos tämä on vain taktiikkaa säilyttääkseen viidennen sijan tallien mm-sarjassa, niin ei se ainakaan kovin tyylikkäästi ole tehty. Ei pitäis rutista toisten tallien laillisuuksista kun ei edes vesi pysy koneessa. Vaan onhan se niin ettei se kannettu vesi kaivossa pysy.
2) Ferrari. Sumin varmistettua mm-tittelin, sai sitten Rubenskin samat osat käyttöön kuin Sumi. Oli Rubensilla helppo työ ajaa paalulle kun oli käytössä 7-vaihdetta, ja joka tulpanreiässä oli tulppa, eikä pulttia ensinkään. Sitten vielä yritettiin Barri kampata pistämällä se kisaan liikkeelle nastarenkailla, ja kun vielä vaan pahasti näytti että, perkele, sehän voittaa, käytettiin sitten reilun 10 kierroksen välein varikolla. Ettei vaan Rubens ole ajanut koko alkukautta 2006 moottorilla, eli 8 pyttyä ja 2,4 litraa. Ei siis ihme että Ferrari haluaa moottorisäännön pikaisesti käyttöön.
3) Antonio Pizzonia. No nyt oli meno kun Jaguar-kaudella. Vähän väliä ulkona radalta ja vielä hyvät osumat Sumiin ja Coulthardiin. Vaikka sai poistettua Cutilta sivuhärpäkkeen, ei päässyt ohi ennen maaliviivaa. Ralfin paluun myötä Sumin ei enää tarvitse pelätä molempien Williamsien tööttäilyjä, riittää kun Montosta väistelee.
4) Ferrarin ratahenkilökunta. Siniset liput liehuvat tehokkaasti kun Ferrari tulee. Tai kun Ferrari ajaa soralle niin nopeasti Ferrarin ratahenkilökunta työntää auton takaisin radalle. Mutta anna olla jos on toisen tallin auto, niin kädet näyttävät heti että 'cut the power off' vai miten se menee italiaksi: Automobile stoppo'. Tällä kertaa uhri oli:
5) Fernando Alonso. Joko Oriveden Oidipus on tosi virheherkkä tai sitten Flavion nappikäsi osui taas harhaan. Nyt lähti perä alta aikasen helpossa paikassa ja täysin omaan piikkiin. Ensi kausi tulee olemaan Ruupeni-toimitukselle tosi hauska, kun Rellu tallissa ajaa kaks kaveria, joilta molemmilta puuttuu kädet. Ihan oikeesti, tyhjät haalarin käsiosat joissa on vain vaahtokumia fyllinä. Eikä se kypäränkään sisällä kauheesti muuta tapahdu kuin reuhakasta tukan ja kulmakarvojen kasvua.
6) Zolt Baumgartner. Nyt selvisi sekin miksi Minardi on rakentanut ne multipaikkaiset formulat. Katsos, niissä ylimääräisissä penkeissä istuu nimittäin yleensä kartanlukija. Nyt kun veti sitten ykspaikkaisella oli Zoltilla nuotti koko ajan hukassa. Tai sitten ne etupyörät ei olekaan kääntyvää sorttia.
7) Jyrki Järvilehto. JJ 'Selkeesti' Lehto teki uuden ennätyksensä ja sanoi yhden lähetyksen aikana 'selkeesti' 107 kertaa. Mikä on selkeesti myös yhden kauden ennätys yhdessä ohjelmassa, mitä me myös selkeesti juhlistimme sillä selkeesti 107 on juuri se luku minkä f1-forum selkeesti haluaakin kuulla. Onneksi JJ lausui 'selkeesti' selkeesti.
8) MacGyver. En tiedä on F1-forumin MacGyver vai Richard Dean Anderson muuttanut Kerppeniin, mutta kumminpäin vain, muuta äkkiä pois sieltä. Muuten asut kylässä mitä hallitsee Kerpenin Paroni tai Keisari ja opetustoimesta vastaa Kerpenin Rehtori. Ja varsinkin jos kuuluu saman porukkaan kuin Rehtorin lempioppilaat kuten Alonso ja Button, olet pulassa, sillä Rehtorin oppi on aika kovakätistä, eikä murujakaan jätetä muille.
9) Nick Heidfeld. Aika-ajossa sijalle 17. ja siitä kun saa vielä 10 paikan rangastuksen moottorin vaihdosta, niin lähtöpaikka on jossain Parabolican tiennoilla. Sen verta oli Pa-Nickilläkin mennyt jo herne nekkuun että sponsorimerkki Trustista oli se ensimmäinen T tussilla mustattu. Taitaa pu-Nickin lempibiisi olla CMXn Ruoste??
10) Jaguar. Jos talli käyttää optionsa Christian Klieniin, niin ei ne edes yritä pärjätä. Onneksi sen verta on järkeä tallissa että antavat Minardille samanlaiset moottorit käyttöön. On edes yks Fordi-tiimi joka yrittää tosissaan. Maalatkaa ne Jaguarit ens kaudella harmaan värisiksi, niin ei ärsytä silmää niin paljon eikä erotu asfaltista niin hyvin. Tai tehkää kuten yleensä käsketää tehdä: Maalaa se vihreeks, ja aja mereen:thumbup:
1) McLaren. Kyllä on taas homma tasaisen sekaisin. Kisaan lähtee Coulthard varikolta ja painavaksi tankatulla autolla liikkeellä oleva Räikkösen autoa ei sitten oltu tankattu vedellä ollenkaan. Span jälkeen Dennis räksytti ja läksytti Ferraria, ja samalla oma vene vuotaa niin että varmaan koko pohjatappi on kateissa. Jos tämä on vain taktiikkaa säilyttääkseen viidennen sijan tallien mm-sarjassa, niin ei se ainakaan kovin tyylikkäästi ole tehty. Ei pitäis rutista toisten tallien laillisuuksista kun ei edes vesi pysy koneessa. Vaan onhan se niin ettei se kannettu vesi kaivossa pysy.
2) Ferrari. Sumin varmistettua mm-tittelin, sai sitten Rubenskin samat osat käyttöön kuin Sumi. Oli Rubensilla helppo työ ajaa paalulle kun oli käytössä 7-vaihdetta, ja joka tulpanreiässä oli tulppa, eikä pulttia ensinkään. Sitten vielä yritettiin Barri kampata pistämällä se kisaan liikkeelle nastarenkailla, ja kun vielä vaan pahasti näytti että, perkele, sehän voittaa, käytettiin sitten reilun 10 kierroksen välein varikolla. Ettei vaan Rubens ole ajanut koko alkukautta 2006 moottorilla, eli 8 pyttyä ja 2,4 litraa. Ei siis ihme että Ferrari haluaa moottorisäännön pikaisesti käyttöön.
3) Antonio Pizzonia. No nyt oli meno kun Jaguar-kaudella. Vähän väliä ulkona radalta ja vielä hyvät osumat Sumiin ja Coulthardiin. Vaikka sai poistettua Cutilta sivuhärpäkkeen, ei päässyt ohi ennen maaliviivaa. Ralfin paluun myötä Sumin ei enää tarvitse pelätä molempien Williamsien tööttäilyjä, riittää kun Montosta väistelee.
4) Ferrarin ratahenkilökunta. Siniset liput liehuvat tehokkaasti kun Ferrari tulee. Tai kun Ferrari ajaa soralle niin nopeasti Ferrarin ratahenkilökunta työntää auton takaisin radalle. Mutta anna olla jos on toisen tallin auto, niin kädet näyttävät heti että 'cut the power off' vai miten se menee italiaksi: Automobile stoppo'. Tällä kertaa uhri oli:
5) Fernando Alonso. Joko Oriveden Oidipus on tosi virheherkkä tai sitten Flavion nappikäsi osui taas harhaan. Nyt lähti perä alta aikasen helpossa paikassa ja täysin omaan piikkiin. Ensi kausi tulee olemaan Ruupeni-toimitukselle tosi hauska, kun Rellu tallissa ajaa kaks kaveria, joilta molemmilta puuttuu kädet. Ihan oikeesti, tyhjät haalarin käsiosat joissa on vain vaahtokumia fyllinä. Eikä se kypäränkään sisällä kauheesti muuta tapahdu kuin reuhakasta tukan ja kulmakarvojen kasvua.
6) Zolt Baumgartner. Nyt selvisi sekin miksi Minardi on rakentanut ne multipaikkaiset formulat. Katsos, niissä ylimääräisissä penkeissä istuu nimittäin yleensä kartanlukija. Nyt kun veti sitten ykspaikkaisella oli Zoltilla nuotti koko ajan hukassa. Tai sitten ne etupyörät ei olekaan kääntyvää sorttia.
7) Jyrki Järvilehto. JJ 'Selkeesti' Lehto teki uuden ennätyksensä ja sanoi yhden lähetyksen aikana 'selkeesti' 107 kertaa. Mikä on selkeesti myös yhden kauden ennätys yhdessä ohjelmassa, mitä me myös selkeesti juhlistimme sillä selkeesti 107 on juuri se luku minkä f1-forum selkeesti haluaakin kuulla. Onneksi JJ lausui 'selkeesti' selkeesti.
8) MacGyver. En tiedä on F1-forumin MacGyver vai Richard Dean Anderson muuttanut Kerppeniin, mutta kumminpäin vain, muuta äkkiä pois sieltä. Muuten asut kylässä mitä hallitsee Kerpenin Paroni tai Keisari ja opetustoimesta vastaa Kerpenin Rehtori. Ja varsinkin jos kuuluu saman porukkaan kuin Rehtorin lempioppilaat kuten Alonso ja Button, olet pulassa, sillä Rehtorin oppi on aika kovakätistä, eikä murujakaan jätetä muille.
9) Nick Heidfeld. Aika-ajossa sijalle 17. ja siitä kun saa vielä 10 paikan rangastuksen moottorin vaihdosta, niin lähtöpaikka on jossain Parabolican tiennoilla. Sen verta oli Pa-Nickilläkin mennyt jo herne nekkuun että sponsorimerkki Trustista oli se ensimmäinen T tussilla mustattu. Taitaa pu-Nickin lempibiisi olla CMXn Ruoste??
10) Jaguar. Jos talli käyttää optionsa Christian Klieniin, niin ei ne edes yritä pärjätä. Onneksi sen verta on järkeä tallissa että antavat Minardille samanlaiset moottorit käyttöön. On edes yks Fordi-tiimi joka yrittää tosissaan. Maalatkaa ne Jaguarit ens kaudella harmaan värisiksi, niin ei ärsytä silmää niin paljon eikä erotu asfaltista niin hyvin. Tai tehkää kuten yleensä käsketää tehdä: Maalaa se vihreeks, ja aja mereen:thumbup: