Black Leopard
Pantera negra
Tiedustelua ajankohtaisen asian tiimoilta.
Näinpä. Kaksilla säännöilläkin on menty jo aikaisemmin. Vapaastihengittävillä oli jopa oma mestaruutensa turbojen rinnalla.ei ole tähänkään asti säilynyt.
Vapaaehtoisuus on eri asia kuin pakko.Näinpä. Kaksilla säännöilläkin on menty jo aikaisemmin. Vapaastihengittävillä oli jopa oma mestaruutensa turbojen rinnalla.
Siis kuten silloin, myös kulukattosäännöissäkin tallit saavat ihan vapaaehtoisesti valita kumpien sääntöjen mukaan ajaa.Vapaaehtoisuus on eri asia kuin pakko.
Väärin. Tuolloin oli tallien vapaasti päätettävissä ajetaanko vapaastihengittävillä vai turboilla. Vapaastihengittäviä koneita käyttäville ei annettu kohtuutonta määrää muita sääntöetuja pelin vääristämiseksi turbojen selvää etulyöntiasemaa vastaan.Siis kuten silloin, myös kulukattosäännöissäkin tallit saavat ihan vapaaehtoisesti valita kumpien sääntöjen mukaan ajaa.
Eikä ole, ne eivät vain halua hyväksyä sitä, että joutuisivat antamaan niin paljon teknistä tasoitusta. Kulukaton alle siirtyminen ei ehkä onnistu vuodessa, mutta kahdessa sen kyllä pitäisi, jos tahtoa on.Väärin. Tuolloin oli tallien vapaasti päätettävissä ajetaanko vapaastihengittävillä vai turboilla. Nyt pelataan kiristyslinjalla joka on tehty suurille talleille mahdottomaksi hyväksyä.
Niin, kulujen leikkaamistahan suuretkaan eivät vastusta, mutta toteuttaminen, aikataulu ja muu "sääntöpelaaminen" ei niitä kuitenkaan ymmärrettävästi suuremmin miellytä.Eikä ole, ne eivät vain halua hyväksyä sitä, että joutuisivat antamaan niin paljon teknistä tasoitusta. Kulukaton alle siirtyminen ei ehkä onnistu vuodessa, mutta kahdessa sen kyllä pitäisi, jos tahtoa on.
Vahvistus osallistumisesta tuli myös Litespeediltä, joka tällä hetkellä ajaa Britannian F3 sarjassa."The Lola Group is forging ahead with its Formula 1 project with the objective of securing an entry into the 2010 FIA Formula 1 World Championship and in the expectation that the decisions of the WMSC will be respected in full."
Molemmat uutiset löytyvät Autosportin sivuilta."In times of crisis we hope that fortune will favour the brave," added Judge. "Despite the potential backlash - which has become a reality - the FIA was not afraid to introduce pioneering measures to ensure the future of F1.
"We are confident that the FIA / FOTA will find a swift compromise, which is good for F1 and that allows new teams, like ours, to enter. As an innovative, cost-efficient and engineering based organisation, the budget cap initiatives fit with the very ethos of Litespeed GP, which is why now is the right time for us to make this announcement."
Olen (edelleen) eri mieltä. F1:stä lähtevistä talleista vain Ferrari (ja McLaren jos lähtee) jatkaisi kilpailutoimintaa pitkällä tähtäimellä. Toyota, BMW, Renault ja Red Bull/Toro Rosso lopettavat parin vuoden sisään jos eivät ole F1:ssä. Jolloin Ferrari joko siirtyy protoihin tai palaa häntä koipien välissä ykkösiin.FIA ei voi voittaa tätä, itsekin sen tietävät, joten sopuun päästään.