Sam - kysymys

Ace17

Acenteella
Oletko koskaan vastannut julkiseen polliin tällä forumilla?

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Mä oon vähän lipsunut :thumbfh: Pitäis varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja pitää huolta, ettei moista enää tapahdu.

Ace17

Acenteella
Luultavasti kerran, en ole ihan varma. :eek:
Mullakin oli semmonen hämärä muistikuva, että ikäänkuin olisit ainakin kerran vastannut ja kommentoinut, että oli niin tärkeä ja hyvä kysymys että oli pakko vastata. Saatan toki sekoittaa johonkin toiseen hahmoon.

Muita "jääriä" ovat esimerkiksi Olga ja Vellu, mutta ovat ilahduttavasti alkaneet jossain määrin vapautua periaatteiden kahleistaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kyllä mäkin muistan että kerran kaks olis Sammy vastannut julkiseen. Tosin toinen kerta tais olla vahinko.:eek:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Aivan selkeää vastuunpakoilua havaittavissa!

Ja miksei tämä kysymys ollut polli?! :mad_old:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Onko julkisen ja ei-julkisen pollin ero se, että julkisessa pollissa tulee lista siitä, kuka on äänestänyt mitäkin vaihtoehtoa ja ei-julkisessa näkee vastaavan listan vain ennen kuin on itse äänestänyt? Vai hä? En oikein ole noista polleista silleen perillä.

Mun puolesta vois vaikka kaikki olla julkisia. Jos ei halua muiden tietävän mitä on äänestänyt niin jättää vaikka äänestämättä sitten.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mietitköhän sinä kaiket päivät polleja ja teet tilastoja polleihin vastaajista ja heidän vastauksistaan? :rolleyes:
Ässä varsin kiinnitti tänään huomiota, kun vastasin julkisesti, mutten painanut pollin namiskaa lain. Noin olen jonkin verran toiminut.

Ace17

Acenteella
Mietitköhän sinä kaiket päivät polleja ja teet tilastoja polleihin vastaajista ja heidän vastauksistaan? :rolleyes:
Ymmärrän argumenttisi, mutta mielestäni hyvin harvat julkiset pollit ovat luonteeltaan sellaisia, joiden vastauksista voisi tehdä kovinkaan radikaaleja johtopäätöksiä kenestäkään. Mielestäni pollivastauksia huomattavasti kiusallisempaa tietoa on se, että on kirjoitellut tällaiselle forumille ehkä jopa kymmeniätuhansia viestejä.

Örfil

Guest
Päinvastoin, suuri postausmäärä ja kyky pidättäytyä turhanpäiväisistä pollauksista osoittaa suurta tilanneherkkyyttä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ymmärrän argumenttisi, mutta mielestäni hyvin harvat julkiset pollit ovat luonteeltaan sellaisia, joiden vastauksista voisi tehdä kovinkaan radikaaleja johtopäätöksiä kenestäkään. Mielestäni pollivastauksia huomattavasti kiusallisempaa tietoa on se, että on kirjoitellut tällaiselle forumille ehkä jopa kymmeniätuhansia viestejä.
OK. Tunnustan. Olen huono seuraihminen siinä mielessä, että en ole utelias enkä kiinnostunut asioista, jotka eivät kuulu minulle. Siksi saan usein vastata kysyjille, etten tiedä missä joku on töissä, en tiedä missä joku asuu jne. Ne asiat eivät kiinnosta minua pätkääkään. En myöskään 'seurustele' sellaisten tyyppien kanssa, jotka koko ajan utelevat minun asioitani - tai minulta muiden asioita.

Olisiko tuossa syy siihen, että en ole kovin innostunut polleista olivatpa ne julkisia tai salaisia.

Ace17

Acenteella
Kiitos Olgalle asiallisesta vastineesta hieman tungettelevaan pointtikyssäriini.

Ymmärrän toki, etteivät jotkut halua kertoa mahdollisesti henkilökohtaisista asioistaan julkisella forumilla, mikä on oikeastaan varsin fiksu asenne. Ehkä eniten minua on kummastuttanut ne tilanteet - kuten Sam jo mainitsi, joissa pollin vastausvaihtoehtoa ei suostuta valitsemaan, mutta oma mielipide kuitenkin kerrotaan sanallisesti. Eli ne tilanteet, joissa vastutetaan ihan vain periaatteesta julkista pollia, vaikka oman mielipiteensä kysyttävästä asiasta muuten olisikin valmis kertomaan.

On täysin hyväksyttävää jättää polleihin vastaamatta, eikä tarkoitukseni ole painostaa ketään toimimaan tahtonsa vastaisesti.