Sarrazin ja Atkinson

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Subarua, ranskalaisia ja australialaisia lukuunottamatta kaikki pelkäävät, että ko. kuljettajat tulevat olemaan melkoisia floppeja ruotsin hangilla. Mikä on sinun veikkauksesi aikaerosta, joka erottaa nämä kuljettajat kärjestä?

Oma veikkaukseni:

Atkinson + 8 min
Sarrazin +15 min

Ruotsin rallin aikaan vahingoniloiset voi sitten irvailla Subarulle: "Mehän sanoimme". :p Täytyy kyllä sanoa, että Subarun filosofia on aika etova. Jos on kyse ultrasuperhyperlahjaakkuudesta, niin silloin kannattaa ehkä kokematonkin äijä panna vuodeksi opettelamaan, jos sen jälkeen lasketaan voittoja ja maailmanmestaruuksia. Nyt ne testaa kaikenmaailman saraseenejä ja hirvosia, vaikka voisivat markkinoilta poimia täysin valmiita ja lahjakkaita kuskeja: Daniel Sola, Paasonen, Pykälistö jne. Pykälistökin saattaisi järjestää Petterille todellisia ongelmia lumella ja varmasti ajaisi lähietäisyydellä monessa muussakin rallissa. Samaa ei voi sanoa uusista värväyksistä.

Sarrazinin ei-asvaltti kokemuksesta on väitetty monelaista. Onko kenelläkään tietoa siitä, onko kaveri ajanut soralla rallia?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niinh. Subarun tilanne on useamman vuoden tainnut olla pahempi kuin moni käsittääkään. Pitää muistaa, että taustalla ei ole jättisuuri valmistaja (vaikka konserni onkin) ja kunnon pääsponsoria ei oikein ole löytynyt pitempään aikaan. Kuitenkin auto on varmasti yksi kalleimmista, mitä tekniikkaan tulee. Subben on ehkä pakko ajatella markkinoita... Rahaa ei KUNNON testaamiseen, ranskalaisten tapaan, ole ollut pariin vuoteen.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Subaru on kyllä autotehtaana kaikkein riippuvaisin WRC-sarjasta. Käytännössä merkin maine vakavasti otettavana autotehtaana on alkanut Imprezan rallimenestyksestä. Tiimillä ei ole varaa jättäytyä sarjasta, mutta toisaalta budjetin pitää olla erittäin tehokas. Yhdellä hyvällä ja persoonallisella kuskilla näkyy menestystä tulevan ihan kivasti.
 

onux

Voorti Vokus
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
20
Sijainti
Finland
Luulen ettei kumpikaan näe ruutulippua tässä rallissa, penkat pölisee !
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Mahtaa olla varsinkin Sarrazin suurissa vaikeuksissa Ruotsin lumella, siinä on Hirvosella makea paikka näyttää ajamisen mallia uusille subbekuskeille.
Hirvosesta vielä: Mielestäni suurin syy Mikon kehnoon suoritukseen oli juuri se ettei kaveri saanut juurikaan ajaa testiä subbella koko viime vuonna. Se taas näkyi tuloksissa, varsinkin rallien eka päivä tahtoi mennä tuntuman hakemiseen jolloin peli huippusijoitusten suhteen oli mennyttä. Se, miten korkealle Mikko paljon testaamalla olisi noussut on arvoitus.
Hieman ihmetystä herätti kauden aikana Mikon antamat lausunnot tyyliin, että vauhti on ok/ hyvin menee/ olen tyytyväinen, vaikka tallikaverille jäätiin minuuttikaupalla. Eikö Mikossa ole miestä tunnustamaan jos menee perseelleen, niinkuin Tuohino Ruotsissa:"ajettiin kuin akat!" Koko kaudesta jäi Mikon kohdalla vähän sellainen näpertelyn maku. Nyt kaverilla tuntuu olevan kova uho päällä, Ruutulipun haastattelussa Mikko tuntui olevan nyt valmis haastamaan kenet vaan ja pyrkii parantamaan viime vuotisia sijoituksiaan tänä vuonna yksityisellä Fordilla. Hyvä että tavoitteita riittää!
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Luulisi, ettei toinen hyvä kuski tallin taloudellista tilannetta pahentaisi. Esim. Daniel Sola jätettiin sivuun, vaikka kaveri olisi pystynyt tekemään enemmän tulosta kuin sarrazin-atkinson-hirvonen -akseli yhteensä. Sola olisi tuonut sponsori-rahaa ja espanja olisi ollut hulluna Subaruihin. Jos kuskin ajattaminen maksaa kymmeniä miljoonia euroja kaudessa, niin kyllä silloin pitäisi parempi kaveri laittaa etusijalle, vaikka toisikin hieman vähemmän sponsori-rahaa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Ihme valintoja Subarulta... Tuloksen teon kannalta siis.... Totesin aikaisemmin, että ihme nobodyja, josta muutama veti herneen nenään. Mitäs muuta tuo Atkinson on esimerkiksi saavuttanut rallissa, paitsi sen yhden viidennen sijan, vai mikä sija se oli? Voitti jonkun Australian rallisarjan...

Sarrazin on taas asfalttimiehiä, ei menestystä oo luvassa kuin siellä. Miksei Jani Paasonen tai Janne Tuohino kelvannut? Enemmän ainakin pisteitä olisivat saaneet kasaan...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, kyllähän Tuohino olisi ollut takuu varma kakkoskuski. Paasonen olisi ehkä tuonut hieman räväkämpiä otteita, mutta olisi sitä romuakin kai syntynyt hieman enempi. Janihan on rypistänyt noita ralliautoja WRC-urallaan ihan miehekkäällä tahdilla. Mutta silloin kun on tiellä pysynyt, on vauhtia löytynyt.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Miten on muuten tämän vuoden rengassäännöt ? Pitääkö kuskien/tallien edelleen valita etukäteen rajoitettu määrä rengasseoksia ja tyyppejä mitä tullaan käyttämään ?
Voi ehkä olla tällaisena talvena aikamoista arpomista ennen ruotsin rallia, että ajetaanko pelkällä soralla, vai pelkällä jäällä, vai löytyykö jostain myös lunta.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Subaru valitsee nimettömiä ja hitaita kakkoskuskeja tarkoituksenaan pönkittää Solbergin mainetta ja itsetuntoa :rolleyes: :D

No ei vaan, minullekin nuo nimet ovat aika yllätyksiä vaikka Sarrazin hyvä asfalttikuski onkin. Atkinson sen sijaan on itselleni aivan tuntematon enkä voi tajuta miksi Subaru meni hänet palkkaamaan. Paasonen tai Sola olisivat varmasti olleet tuloksen teon ja merkkipisteiden kannalta parempia vaihtoehtoja. Katsotaan nyt kuitenkin ensin ennen kuin tuomitaan Subarun hankinnat täysin, tiedä vaikka Sarrazin ja Atkinson yllättäisivät ensi kaudella.
 

Aslan

Banned
Liittynyt
12.1.2005
Viestit
791
Sijainti
Finland
Useinhan mm. Mitsubishi on valinnut kakkoskuskin täysin markkinointi mielessä, eivät niinkään ajotaitojen perusteella.Varsinkin kun menestystä tuova ykköskuski tuli pitkään pieneltä markkina-alueelta.

Kuten edellä mainittiin WRC on Subarun siviiliautomyynnille suhteessa tärkeämpää kuin muille merkeille ja tilanne jossa molemmat kuskit tulevat pienistä pohjoisen maista ei palvele tätä ajatusta. Lisäksi tuntuu viisaalta ratkaisulta keskittää voimat ja maksuskuskin tuomat rahat selkeään ykköskuljettajaan ja tavoitella tätä kautta kuljettajien mestaruutta, joka kuitenkin suurelle yleisölle on ylivoimaisesti se tärkein juttu.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Aslan sanoi:
Kuten edellä mainittiin WRC on Subarun siviiliautomyynnille suhteessa tärkeämpää kuin muille merkeille ja tilanne jossa molemmat kuskit tulevat pienistä pohjoisen maista ei palvele tätä ajatusta.
No eipä tuo markkina-alue homma ainakaan Hirvosen valintaa perustele. Noh onhan varmaan Australia hyvä markkina-alue Subarulle ja se on voinut nostaa Atkinsonin osakkeita.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Jokatapauksessa MM-sarjan kannalta on hyvä asia, että Ruotsissa ajaa 16 tehtaan ilmoittamaa autoa plus suuri määrä yksityisiä. Jatkuisi vaan sama tahti mahdollisimman monessa kisassa. Viime vuonna oli aivan liian monta kisaa, jossa oli vain ne 8 tehdaskuskia.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
No niin eka kisa takana ja Sarrazinin ajo oli sitten mitä oli, ei ainakaan Monen asfaltilla mikään sateentekijä....Ruotsista lupa odottaa vielä surkeempaa näiltä ihmeiden tekijöiltä....
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jos otetaan sinivalkoiset lasit silmiltä, niin Sarazzinin ajo oli sellaista, mitä vähällä kokemuksella voikin Montesta odottaa.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Toisaalta 90-luvun loppuvuonna Sarrazinista puhuttiin vielä tulevaisuuden F1-tähtenä! :confused:
 

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Kyllä sarrazin ajoi mielestäni ihan hyvää vauhtia niin kauan kuin pysyi tiellä. Eikös hän ajanut kaiteeseen ja putosi kauas. Tuskin yltää pisteille ruotsissa.
 

Juska

Well-known member
Liittynyt
9.2.2004
Viestit
58
Eikös Saraseeni ollut n. 10. ennen keskeytystään kun tien keskellä olikin kaide? :wink:
Ei Sarrazin oikein väläytellyt missään vaiheessa ja Ruotsista lienee turha edes odottaa mitään. Ihme veto Subarulta, olisivat ennemmin pitäneet Hirvosen. :nope:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Aslan sanoi:
Stephane Sarrazinhan kävi 1999 ajamassa yhden Formula 1 -GP:n (Interlagos) Minardilla.

Ainakin tuolloin lähti auto aika komeasti hanskasta!

http://video.racing.hu/files/1001/sarrazin-interlagos99_video.racing.hu.mpg
Kyseessähän oli muuten tekninen vika. Stephane saavutti paljonkin ihastusta tuon kisan ansiosta muistaakseni, vauhti oli erittäinkin kohdillaan testimäärään verrattuna. Sarrazzinhan toimi vielä tämän vuosituhannen puolella Toyotan testikuskina, uran kehitys pysähtyi yhteen todella onnettomaan vuoteen F3000-sarjassa McLarenin junioritiimissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös