Schumacherin comeback

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Ei, kyllä nyt alkaa näyttää siltä, että punaiset ovat taas pahiksia :ahem:

...
Mun mielestä loistava kuitti Ferrarilta mikkihiiri Williamsille. Ihmettelen, että kukaan yleensäkään kysyy mitään joltain Williamssilta. Eikös ne ole FOTAsta vieläkin sivussa, kun kerran ovat tyypillisiä rintama karkureita.

Olis ollu mun mielestä oikein, kun FOTA olis ilmoittanu, etteivät aja ennen kuin Williams on potkittu pois sarjasta :D
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Mun mielestä loistava kuitti Ferrarilta mikkihiiri Williamsille. Ihmettelen, että kukaan yleensäkään kysyy mitään joltain Williamssilta. Eikös ne ole FOTAsta vieläkin sivussa, kun kerran ovat tyypillisiä rintama karkureita.

Olis ollu mun mielestä oikein, kun FOTA olis ilmoittanu, etteivät aja ennen kuin Williams on potkittu pois sarjasta :D
Ja olisiko red bull ja toro rossokin pitänyt potkia pois sarjasta, kun hekin vastustivat schumin testiä? Jos joku talli pitäisi potkia pois f1:stä niin on se kyllä tuo "legendaarinen" ferrari joka statuksellaan jatkuvasti aiheuttaa eripuraa ja vaatii itselleen erikoisaseman muihin tiimeihin nähden. Onhan se tänäkin vuonna jo useampaan kertaan nähty että ferrari on vain porukka itkeviä kakaroita.
 

Tapani K

Active member
Liittynyt
30.6.2009
Viestit
36
Viesti tulee 'vähän' myöhässä, mutta on kyllä hienoa saada lajin entinen valtias takaisin!
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tämä menee yhä kauemmas ketjun aiheesta.

FIA on ainut taho, jolla on oikeus muuttaa sääntöjä. Sillä on (oletettavasti pääasiassa) demokraattisesti valitut edustajat, jotka demokraattisesti valitsevat itselleen presidentin ja WMSC:n. Päätöksenteko (kuten sääntöjen vahvistaminen) tapahtuu demokraattisesti äänestämällä. Se on siis jokseenkin yhtä "diktaattorimainen" kuin Suomen eduskunta.

Radikaalit sääntömuutokset oli äänestysvaiheessa estettävissä, mutta edes Ferrari (jolla on edustus WMSC:ssä ja veto-oikeus sen päälle) ei niitä estänyt.

Yhden tallin jo lopetettua ja kolmen ollessa kahden vaiheilla (ja jälkiviisaasti neljännen lopetettua): Kyllä, sääntöjä oli oikein muuttaa radikaalisti ja mahdollistaa uusien tallien mukaantulo. FOTA:n kantaa seuraamalla miettisimme nyt nähdäänkö MM-sarjassa ehkä vain yhdeksän tallia.
Kiitti vastauksesta, tämä valaisi mukavasti kantaasi!
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Minusta Williams teki tuossa täysin oikein ja Ferrarin on ihan turha itkeä tuon takia. Kun kerran on yhdessä sovittu pelisäännöistä että kauden aikana ei testata niin sitten ei testata vaikka kuljettajat vaihtuisikin. Reilu peli kaikkien kannalta.
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Mainitaan nyt vielä sekin, että nämä testirajoitukset ovat juuri FOTAn tuomia sääntöuudistuksia, joihin FIA on myöntynyt.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Heikki Kulta kirjoittaa TS:ssä kiinnostavaa analyysiä Schumacherin kohtaamista haasteista. Esimerkiksi säätöjen kanssa tulee ongelmia, sillä toisin kuin Massa Schumacher on Räikköstä selvästi painavampi. Tällä hetkellä Schumacherin paino on 80 kg tienoilla, mutta siitä on tarkoitus tiputtaa 5 kiloa pois seuraavien kolmen viikon aikana. Sen jälkeenkin painoeroa Räikköseen on, sillä Räikkönen painaa varusteet päällä 71 kiloa. KERS:n takia kuljettajan painolla on huomattavaa merkitystä ja tilanne on jatkossa täysin erilainen Räikkösen ja "linnunluisen" Massan välillä.

http://www.ts.fi/f1/uutiset/65343.html
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Mun mielestäni on todella hyvä että on yksi talli (Williams) joka uskaltaa sanoa oman mielipiteensä asioista.
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Heikki Kulta kirjoittaa TS:ssä kiinnostavaa analyysiä Schumacherin kohtaamista haasteista. Esimerkiksi säätöjen kanssa tulee ongelmia, sillä toisin kuin Massa Schumacher on Räikköstä selvästi painavampi. Tällä hetkellä Schumacherin paino on 80 kg tienoilla, mutta siitä on tarkoitus tiputtaa 5 kiloa pois seuraavien kolmen viikon aikana. Sen jälkeenkin painoeroa Räikköseen on, sillä Räikkönen painaa varusteet päällä 71 kiloa. KERS:n takia kuljettajan painolla on huomattavaa merkitystä ja tilanne on jatkossa täysin erilainen Räikkösen ja "linnunluisen" Massan välillä.

http://www.ts.fi/f1/uutiset/65343.html
Schumin painoon täytyy myös lisätä hartioilla lepäävät suorituspaineet jotka tuo helposti kymmenen kiloa lisää.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Toi kilon painoinen haalari kyllä hieman kummastuttaa... Luulisi että haalarista olisi karsittu turhat kilot pois jo aikoja sitten.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mun mielestäni on todella hyvä että on yksi talli (Williams) joka uskaltaa sanoa oman mielipiteensä asioista.
Kyllähän moni talli ja henkilö uskaltaa lausua oman mielipiteensä. Ferrari ja Renault tuovat ainakin mielipiteensä ilmoille. Sanoisin että Williams ja McLaren ovat ehkä niitä talleja, jotka eivät mielipiteitään kauheasti lausu.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Toi kilon painoinen haalari kyllä hieman kummastuttaa... Luulisi että haalarista olisi karsittu turhat kilot pois jo aikoja sitten.
Niin, tulenkestävä kolmikerroshaalari nyt vaan aina painaa jotain. Kokeileppa punnita vaikkapa omat farkut, siihen kahdet pitkät kalsarit alle, normaali collari ja pari poolopaitaa. Äkkiä sitä painoa tulee.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Mun mielestäni on todella hyvä että on yksi talli (Williams) joka uskaltaa sanoa oman mielipiteensä asioista.
Käsitääkseni kaikki tallit ovat uskaltaneet sanoa mielipiteensä. Tätä jopa edellytettiin.

Jos taas tarkoitit sitä, että Williams "uskalsi" evätä Schumin testit, niin tästä ei voi muuta sanoa kuin, että kauneus on katsojan silmissä. Asian voi ymmärtää niinkin, että Williams on ainoa talli joka pelkää Schumia, muilla on sen sijaan rohkeutta antaa pieni harjoittelumahdollisuus Massan tuuraajalle epäonnisen ja hengenvaarallisen onnettomuuden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kaikillahan tässä "Schumintestiasiassa" on oma lehmä ojassa. Williams taistelee 3.sijasta Ferrarin kanssa tallimestaruussarjassa. Ja tietenkin ajaa omaa etuaan. Williams on myös harvoja talleja, joka on antanut testikuskeilleen testikilometrejä kisakuskiensa kustannuksella ja sillä varautunut vastaavaan tilanteeseen. Ja tietenkin Williams varmaan haluaa näpäyttää Fotaa. Eikös se juuri Fota-talleilta tämä testikieltoehdotus tullutkin?

Red bull pelkää, että Schumi vie heiltä pisteitä, kun he yrittävät ajaa takaa Brawnia. Nick Fry sanoi taas Brawnin kannattavan Schumin testiä, koska kilpailukykyisenä tämä voi viedä tosiaan Red Bullilta pisteitä ja auttaa heitä.

Fota-tallit eivät välttämättä halua ottaa kantaa vaikka vastustaisivatkin testiä, jotta viimeinkin saavutettu yhtenäisyys säilyisi. Jne.....
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Minusta on täysin älyvapaata laittaa kuljettaja kisaviikonloppuna ensimmäistä kertaa sillä kaudella käytettävän F1-auton rattiin. Siinä ei ole mitään järkeä. Testikiellon tarkoitus on estää auton kehitystyö tiettyinä aikoina. Minusta on on jo turvallisuuden nimissä järkevää, että kyseisellä kaudella ensimmäistä kertaa kisoihin tulevat kuljettajat pääsevät testaamaan sillä kaudella käytettävää autoa ennen ensimmäistä kisaviikonloppuaan. Järjestäköön FIA vaikka sellaisen valvonnan, että talli ei saa tallentaa tuossa mielessä järjestetyissä totutteluajoissa telemetriatietoja auton kehitystä varten. Näiden totutteluajojen tarkoitus olisi siis vaan varmistaa, että käytettävä auto on kuljettajalle tuttu ennen kuin ajetaan 300km/h sentin päässä toisesta autosta ja taistellaan sijoituksista.

Schumi ei toki tässä asiassa saa olla erikoistapaus. Järkeä pitää minusta käyttää tasapuolisesti kaikkien kohdalla.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Ferrari vain oli tottunut siihen, että säännöt joustavat tiettyyn suuntaan. Miksi ihmeessä ottaa kuski, jolla ei ole kisa-autosta kokemusta? Ei markkina-arvo saisi mennä esim. turvallisuuden edelle.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24305
Sijainti
lappeen Ranta
Minusta on täysin älyvapaata laittaa kuljettaja kisaviikonloppuna ensimmäistä kertaa sillä kaudella käytettävän F1-auton rattiin. Siinä ei ole mitään järkeä. Testikiellon tarkoitus on estää auton kehitystyö tiettyinä aikoina. Minusta on on jo turvallisuuden nimissä järkevää, että kyseisellä kaudella ensimmäistä kertaa kisoihin tulevat kuljettajat pääsevät testaamaan sillä kaudella käytettävää autoa ennen ensimmäistä kisaviikonloppuaan. Järjestäköön FIA vaikka sellaisen valvonnan, että talli ei saa tallentaa tuossa mielessä järjestetyissä totutteluajoissa telemetriatietoja auton kehitystä varten. Näiden totutteluajojen tarkoitus olisi siis vaan varmistaa, että käytettävä auto on kuljettajalle tuttu ennen kuin ajetaan 300km/h sentin päässä toisesta autosta ja taistellaan sijoituksista.

Schumi ei toki tässä asiassa saa olla erikoistapaus. Järkeä pitää minusta käyttää tasapuolisesti kaikkien kohdalla.
Onhan se noinkin, mutta jos Jaime Alguersuari hoiti homman ajamalla maaliin asti niin kyllä Schumacherin pitäisi pystyä samaan.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Meni kyllä Ferrarin pisteet täysin nyt. Ensin pyydetään erivapauksia ja sitten kun ei kaikki haluakaan myöntää heille erivapauksia niin sitten ryhdytään julkisesti itkemään ja täysin asiaankuulumattomasti pilkataan toista tiimiä. Onko siellä jotain hemmetin pikkulapsia kirjoittamassa noita tiedotteita? Täysin ala-arvoinen juttu italiaanoilta nyt hei.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja tietenkin Williams varmaan haluaa näpäyttää Fotaa. Eikös se juuri Fota-talleilta tämä testikieltoehdotus tullutkin?
Sitten Williams näpäyttäisi itseäänkin, sillä talli oli FOTA:ssa kun se testikieltoa ehdotti.

Red bull pelkää, että Schumi vie heiltä pisteitä, kun he yrittävät ajaa takaa Brawnia. Nick Fry sanoi taas Brawnin kannattavan Schumin testiä, koska kilpailukykyisenä tämä voi viedä tosiaan Red Bullilta pisteitä ja auttaa heitä.

Fota-tallit eivät välttämättä halua ottaa kantaa vaikka vastustaisivatkin testiä, jotta viimeinkin saavutettu yhtenäisyys säilyisi. Jne.....
Red Bull ja Toro Rosso ovat FOTA-talleja.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös