Schumin onnenamuletti katosi Silverstonessa
12.07.2004 17:36
F1-sarjan kuusinkertaisen maailmanmestarin Michael Schumacherin Ison-Britannian GP:stä hankkima kauden 10. voitto ei tullut täysin ongelmitta. Schumi nimittäin hukkasi sunnuntaina onnea tuottavan kaulakorunsa Silverstonen rata-alueelle.
Schumi on kuusi vuotta pitänyt kaulassaan Corinna-vaimoltaan saamaansa kultaista korua, joka on ollut kiinni nahkaisessa hihnassa. F1-kisojen aikana koru on ollut joko Schumin kaulassa tai ajopuvun taskussa. Sunnuntaina koru kuitenkin tippui jossain vaiheessa miehen kaulasta, eikä sitä löytynyt mistään etsinnöistä huolimatta.
Schumacher vetosikin kisan katsojiin, mikäli joku heistä olisi löytänyt hänelle tärkeän riipuksen.
- Amuletti on erittäin tärkeä minulle, koska sain sen Corinnalta. Olen aina tuntenut, että se on tuonut minulle onnea. Olisin erittäin kiitollinen, mikäli joku löytäisi sen, Schumacher kertoi The Sun -lehdelle.
Schumi lupasi korun löytäjälle reilun VIP-kohtelun seuraavan kerran, kun hän saapuu Silverstonen radalle joko testaamaan tai kilpailemaan.
Schumacherin mukaan koru hävisi sunnuntaina ennen kisaa järjestetyissä sponsoritilaisuuksissa. Amuletin katoamisesta huolimatta Schumi kaasutteli kisan voittajana ruutulipulle.
(MTV3)
----------------
Toivottavasti tästä katastrofista selvitään.