Schumi vilungilla Fykkösiin!

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Michael Schumacherin manageri oli 1991 vakuuttanut Jordanin Eddielle, että Schumi tuntee Span oikein hyvin urheiluautokisoistaan. Totuushan oli, ettei Schumi ollut nähnytkään rataa. Joutui jopa kysymään neuvoa että osasi paikalle!

Pitäisköhän Schumin ajoura mitätöidä? Olisiko vaakakuppi kallistunut sittenkin Rosbergin, Johanssonin tai Warwicin puoleen jos olisi puhuttu totta? Olisiko hän saanut edes testimahdollisuutta Silverstoneen? Kenties Schumi-klaani järjesti Gachotin vankilaan, että saku pääsi puikkoihin? :frank:

Schumi oli ajanut sitten Span ensimmäisissä harjoituksissa jo toisella kierroksella Eau Rougen läpi kaasu pohjassa. Tallitoveri de Cesaris ei meinannut asiaa millään uskoa.

Miss Piggyllä olisi viime ajat ollut joulu ja ukonjuhla yhtäaikaa, jos hänelle tulisi MOTORSPORT aktuell. On meinaan ollut aika paljon Schumi-artikkeleita ja krääsääkin myytävänä. Ja täydet spekulaatiot paluun ajankohdasta.. :tongue:

Miss Piggy

Schufosa
jupla sanoi:
Miss Piggyllä olisi viime ajat ollut joulu ja ukonjuhla yhtäaikaa, jos hänelle tulisi MOTORSPORT aktuell. On meinaan ollut aika paljon Schumi-artikkeleita ja krääsääkin myytävänä. Ja täydet spekulaatiot paluun ajankohdasta.. :tongue:
:D Ihanaa, että sä ajatellet mua. Mutta leimasitko sä nyt mut tämän palstan über-schumittajaksi?:doubtful: :rolleyes:

Juu, olis ihan kiva lueskella varmaan moista lehtykäistä.:ahem:

Tuo Span juttuhan on Wanha. Mutta ihan hauska juttu. :D

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Miss Piggy sanoi:
:D Ihanaa, että sä ajatellet mua. Mutta leimasitko sä nyt mut tämän palstan über-schumittajaksi?:doubtful: :rolleyes:

Juu, olis ihan kiva lueskella varmaan moista lehtykäistä.:ahem:

Tuo Span juttuhan on Wanha. Mutta ihan hauska juttu. :D
No, olet hiukan kohentanut Schumi-fanien kuvaa. Joillakin tahtoo karata ferkku helpommin käsistä kun joku kiusaa fanittamisesta. ;)

Miss Piggy

Schufosa
jupla sanoi:
No, olet hiukan kohentanut Schumi-fanien kuvaa. Joillakin tahtoo karata ferkku helpommin käsistä kun joku kiusaa fanittamisesta. ;)
Niin, mun on pakko tunnustaa tosiasiat... Olen fani ja ylpeä siitä. :D Jotta kiusatkaa vaan, jos on pakko...:eek:

Niin, ja tuosta mitätöimisestä... Schumilta ei luonnollisestikaan pidä poistaa yhtään pistettä tilastoistaan ja ennemmin pitää lisätä vähän bonusta moisesta suorituksesta Spassa.:D Siis siitä kaasu pohjassa ajamisesta. Ja pokan pitämisestä, ku on manageri vähän liiotellut tuota ratatuntemusta...:eek:

Bowser

Well-known member
jupla sanoi:
Pitäisköhän Schumin ajoura mitätöidä?
Ei Schumin ajouraa kokonaan tarvitsisi mitätöidä, vaan ainoastaan kaikki se, mitä hän on saavuttanut vuoden 1990 Macaon F3-kisan jälkeen. :eek:

poko

Well-known member
Vilungilla Kekeltä vietiin 7 MM titteliä :mad:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Observer sanoi:
Kaudet 1994 ja 1997 riittää.
Niin, itse olen miettinyt että miks hitossa Senna on legenda? Hän oli yhtä törkeä kuin Schumi, ehkä hänen uransa pitäisi mitätöidä..
Todellisuudessa itse pidän molempia menestyneinä kuskeina, hyviä omilla vahvuuksillaan. Molemmat oli törkeitä ja sillä siisti, siinä missä Häkä oli herrasmies. Persoonia löytyy..

Miss Piggy

Schufosa
Oberfeldwebel sanoi:
Niin, itse olen miettinyt että miks hitossa Senna on legenda? Hän oli yhtä törkeä kuin Schumi, ehkä hänen uransa pitäisi mitätöidä..
Sama. Tai siis lähinnä tämä vastakkainasettelu, että Senna on suurin ja Schumi ei missään tapauksessa, vaikka molemmilla oli tapana ajaa päälle ja tehdä likaisia temppuja radalla. Siis mikä Sennan persoonassa lopulta on Schumia suurempaa yleisen mielipiteen mukaan? Sitten taas toisaalta eikös Senna ollut mitä miellyttävin persoona siviilissä, samaten Schumia yleisesti pidetään hyvin ystävällisenä ja erinäisiin hyväntekeväisystempauksiin osallistuu ym.

Tulipahan vaan mieleen...:rolleyes:

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Oberfeldwebel sanoi:
Todellisuudessa itse pidän molempia menestyneinä kuskeina, hyviä omilla vahvuuksillaan. Molemmat oli törkeitä ja sillä siisti, siinä missä Häkä oli herrasmies. Persoonia löytyy..
No tietenkin siksi että se on kuollut.

Absolut

Private member
Eikös tuota Sennan miellyttävyyttäkin voi hieman kyseenalaistaa? :doubtful: Jotkut ihmiset otti ystäväkseen, mutta aika vi**umainenkin osasi olla, tosin suurelta osin johtunee kaikilta kuskeilta vaadittavasta itsetunnosta ja voitontahdostakin toi mielikuva mikä Sennasta on joillain ihmisillä.

Kemper

Well-known member
Sijainti
pk.seutu
Miss Piggy sanoi:
Sama. Tai siis lähinnä tämä vastakkainasettelu, että Senna on suurin ja Schumi ei missään tapauksessa, vaikka molemmilla oli tapana ajaa päälle ja tehdä likaisia temppuja radalla. Siis mikä Sennan persoonassa lopulta on Schumia suurempaa yleisen mielipiteen mukaan? Sitten taas toisaalta eikös Senna ollut mitä miellyttävin persoona siviilissä, samaten Schumia yleisesti pidetään hyvin ystävällisenä ja erinäisiin hyväntekeväisystempauksiin osallistuu ym.

Tulipahan vaan mieleen...:rolleyes:
No Senna teki oikeastaan vain yhden likaisen tempun uransa aikana. Suzuka-90. Myönsi sen itsekin ja sanoi sen olleen kosto vuoden 89 Suzukan tapahtumista. Senna oli muuten sanonut kilpailupäivän aamuna tallikaverilleen Bergerille, että 'sen tyypin' on paras pysytellä poissa jaloista tänään, jos hän tulee tielle niin syyttäköön itseään. 'Se tyyppi' tarkoitti tietysti Prostia.
Olihan Senna monessa mukana uransa aikana, mutta ei ole hänen vikansa jos esim. Mansell tekee käsittämättömiä hasardiohituksia, kuten Belgiassa -87 ja Kanadassa-92 ja vie samalla Ayrtonin mukanaan hiekalle.
Kyllä Schumiin verrattuna Senna oli partiopoika. Michael oli se kuski, joka kehitti Formua ykkösistä todellisen kamppailulajin.
Sitten Schumista pari sanaa. Vaikka hän ei sinne Belgiaan -91 olisikaan päässyt ajamaan, niin varsin ilmeistä on, että jossain vaiheessa hän olisi pakosta ilmestynyt ykkösiin. Luultavasti vuoden -92 alussa.

Kemper

Well-known member
Sijainti
pk.seutu
Unohtu tosta äskestä. Kyllä Sennalla oli eräänlaista luontaista karismaa ja charmia enemmän kuin Schumacherilla.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Kemper sanoi:
Michael oli se kuski, joka kehitti Formua ykkösistä todellisen kamppailulajin.
Mielenkiintoinen kamppailulaji, jossa edetään jonossa ja ohituksetkin tehdään varikon kautta. Eli ei siis minkäänlaista kontaktia lain. :eek:

verge

Well-known member
AJ sanoi:
Mielenkiintoinen kamppailulaji, jossa edetään jonossa ja ohituksetkin tehdään varikon kautta. Eli ei siis minkäänlaista kontaktia lain. :eek:
Luulen, että Kemper tarkoitti kamppailulajia tyyliin karate tai kung-fu (kausienpäätökset 1994, 1997, Monaco 2004) eikä vertauskuvallista henkientaistoa. Kamppailulajivertaus tosin ontuu siinä kohti, että niiden ammattilaiset ovat kunnianmiehiä.

Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Absolut sanoi:
suurelta osin johtunee kaikilta kuskeilta vaadittavasta itsetunnosta ja voitontahdostakin toi mielikuva mikä Sennasta on joillain ihmisillä.
Se ja tämä kuuluisa kertomus Monacon aika-ajoista '88:
Ayrton Senna sanoi:
...the last qualifying session. I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. Suddenly I was nearly two seconds faster than anybody else, including my team mate with the same car. And suddenly I realised that I was no longer driving the car consciously. I was driving it by a kind of instinct, only I was in a different dimension. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more. I was way over the limit but still able to find even more.
Then suddenly something just kicked me. I kind of woke up and realised that I was in a different atmosphere than you normally are. My immediate reaction was to back off, slow down. I drove slowly back to the pits and I didn't want to go out any more that day. It frightened me because I was well beyond my conscious understanding. It happens rarely but I keep these experiences very much alive inside me because it is something that is important for self-preservation.
Jotenkin laittaa miettimään kuinka lähellä täydellisyyttä Senna ajoittain kävi..

---

Keep on flying, Magic

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Ylen Sankia Priha sanoi:
Se ja tämä kuuluisa kertomus Monacon aika-ajoista '88:
Noi sanat Sennalta pistää kyllä hiljaiseksi joka kerta kun niihin törmää. Parhautta. RIP Suuri Mestari.