Seliö tullut viimeinkin järkiinsä

Wasserschwein

Well-known member
Liittynyt
7.7.2003
Viestit
255
Vihdoin ja viimein Seliö sai tarpeekseen Johnsonin epäluotettavuudesta. Nyt voi alkaa tulla tulosta kun pelit alkavat toivon mukaan kestää.

Formula 1-rataveneilijä Sami Seliö, 28, kilpailee jatkossa Mercuryn tehdasmoottoreilla. Seliö ajoi kolme ja puoli kautta Johnsonilla.

- Luotettavuusongelmia ei saatu ratkaistua ja päätin vaihtaa konemerkkiä. Loppukauden viisi MM-osakilpailua ajan Mercuryn koneilla, Sami Seliö kertoi.

DAC-veneen muutostyöt ja konetestit toteutetaan ensi viikolla Suomessa. Seliön tallikaverina jatkaa suomalaiskuljettaja Michael Weckström.
- Loppukauden tavoitteet ja toiveet ovat korkealla. Jatkossa pystyn taistelemaan palkintosijoista, Seliö kuvasi.

Seuraava MM-osakilpailu ajetaan Malesiassa 5. lokakuuta.

(MTV3-STT)
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
Minkä takia Sami ajeli Johnsonilla, jos se kerran Mercuryllakin pystyy palkintosijoihin? Eikös tuonlaisella erilaisuudella yleensä haeta jonkinlaista etua nopeudessa yms. Itse en seuraa lajia, mutta Helsingin GP:n yhteydessä selostaja tais sanoa Johnssonin olevan nopeampi, mutta epäluotettavampi.. Ja olikos se niin, että kaikilla muilla oli tosiaan Mercuryt?..
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Seliö ajeli Johnssonilla, koska se oli reilusti tehokkaampi kone kuin Mercury. Johnssonissa on 3000 kuutiota, kun taas Mercuryssa on vielä vanhan säännön mukaiset 2500 cc, joten ei ole mikään ihme että siitä sitä tehoa löytyy. Johnsson miellytti ainakin minun korvaani paljon enemmän kuin Mercury, sillä siinä on paljon miehekkäämmät äänet.

Miinuspuolena Johnssonissa on koneena sen Mercurya suurempi paino, joka veneen ulkopuolisena massana on aika huono juttu. Myös sääntöjen mukaan isompikuutioisilla koneilla ajavien veneen kokonaispainon pitää olla suurempi kuin pienempikuutioisilla ajavilla.

Seliöllä kyllä vehkeet kulkivat, silloin kun kone toimi täydellisesti. Niitä hetkiä vain oli tosi harvoin. Jos koneesta olisi vika löytynyt, olen varma, että Seliö olisi pystynyt täysipainoisesti taistelemaan kisojen voitosta ja maailmanemstaruudesta.

Uskoisin, että Seliöllä on aika pienet mahdollisuudet kolmen joukkoon Mercuryllä seuraavassa, koska välttämättä oikeaa potkuria ei olla ennen seuraavaa kisaa ehditty löytää ja kalustoa säätää Johnssonin jälkeen Mercurylle sopivaksi.

Ja jep, kaikki siellä ajavat Mercuryllä, koska se on paras tällä hetkellä. Ehkäpä tuleva nelitahtikoneet pakolliseksi tekevä sääntö tuo lisää konemerkkejä kisaan mukaan, kun autotehtaat alkavat tehdä koneita myös F1 -veneisiin(BMW, Porche)?
 

bernie

Guest
en usko että autotehtaat joilla ei ole kokemusta marine puolelta tulevat mukaan 4-tahtikoneiden tultuakaan! vai oliko tämä fakta?

nelareiden suhteen sellaisilla merkeillä kuin honda ja yamaha sen sijaan olisi paljon realistisemman mahdollisuudet tulla mukaan formulasirkukseen. heillähän on jo mittava kokemuksen mukana tuoma tietotaito alalta.

harmi että seliö ei luottanut johnsoniin, sillä johnsonin toimiessa mies meni hirmuista haipakkaa. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä mitä tulevaisuus olisi tuonut tullessaan, sillä kyllä OMC osaa moottoreita tehdä, harmi vaan etteivät panostaneet sitten sen enempää tohon projektiin. Yhden merkin täysi monopoli ei ole koskaan hyväksi lajille.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Autotehtaiden tulo F1 -veneisiin on ihan fakta homma, sillä siitä on keskustelu U.I.M:n ja ja autotehtaiden välillä laajastikin. Vielä ei ole ainakaan kuulunut mitään sellaista, että olisi mahdotonta tehdä nelari myös venekäyttöön, mutta kysymyksenä mielestäni onkin se että onko autotehtailla intressejä lähteä tekemään koneita F1 -veneisiin?

Toivottavasti ainakin mainitsemasi Yamaha ja Honda käyvät valmistamaan koneita F1 -veneisiin viimeistään nelitahtikoneiden tullessa pakollisiksi. Olen henk.koht. ihmetellyt paljonkin miksei Yamaha ole jo nyt mukana siinä touhussa.

F1boat.comista ainakin löytyy juttua tuosta, ja myös täälläkin oli kilpaveneet -uutispalstalla juttua siitä, mutta toi arkistojutska ei nyt oikein tunnu toimivan enkä löydä sitä uutista tähän hätään.

<small>[ 09-08-2003, 10:02: Message edited by: Juhis ]</small>
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
bernie:
en usko että autotehtaat joilla ei ole kokemusta marine puolelta tulevat mukaan 4-tahtikoneiden tultuakaan! vai oliko tämä fakta?

nelareiden suhteen sellaisilla merkeillä kuin honda ja yamaha sen sijaan olisi paljon realistisemman mahdollisuudet tulla mukaan formulasirkukseen. heillähän on jo mittava kokemuksen mukana tuoma tietotaito alalta.

harmi että seliö ei luottanut johnsoniin, sillä johnsonin toimiessa mies meni hirmuista haipakkaa. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä mitä tulevaisuus olisi tuonut tullessaan, sillä kyllä OMC osaa moottoreita tehdä, harmi vaan etteivät panostaneet sitten sen enempää tohon projektiin. Yhden merkin täysi monopoli ei ole koskaan hyväksi lajille.
kuinkas monta autotehdasta tulee mieleen jolla ei marine kokemusta ?

näin äkkiseltään ei tule kuin SAAB..niillä taasen muuta "hyvin liikkuvaa"
 
Ylös