Shutdown-pikakuvake?

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Kun koitan tehdä system shutdownille pikakuvaketta työpöydälle alla olevien ohjeiden mukaan, tulee herja että rundll32.exe:ä ei löydy.

1. Right click an empty area of your desktop and select New then Shortcut.

2. Type [or cut n' paste] the following line in the Command line space:

To Shut Down:
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32,SHExitWindowsEx 1
Niin, tietäisikö joku miksi multa puuttu rundll32 ja miten sen saa takaisin?

Kyseiset ohjeet ovat tuolta:
http://www.burzurq.com/forum/shutdown_icon.html
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Jeps, löysin toiset ohjeet joilla homma hoitui.

Desktop Shutdown Icon
Right click on the desktop
Click [New] [Shortcut] to open the Create Shortcut Wizard
Type [shutdown -s -t 00] without the brackets.
Click [Next] and type a descriptive name of your choosing for the shortcut
Click [Finish]

Desktop Reboot Icon
Right click on the desktop
Click [New] [Shortcut] to open the Create Shortcut Wizard
Type [shutdown -r -t 00] without the brackets.
Click [Next] and type a descriptive name of your choosing for the shortcut
Click [Finish]
Tuolta: http://www.theeldergeek.com/shutdown_and_reboot_icons.htm
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mulla toi ylempi systeemi toimii, Win98.

Mutta tietääkö kukaan miksi kone jää jumiin windowslogoon sammutusvaiheessa? Sitten pitää vain katkaista virta, tai sitten mennä DOS tilaan ja sammuttaa sitä kautta. Ei ehkä kovin hyviä keinoja kumpikaan, jos kiintolevy ei noin lukitse luku/kirjotuspäitä.. eli jumittaa sammutuksessa.
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
vermula:
Mulla toi ylempi systeemi toimii, Win98.

Mutta tietääkö kukaan miksi kone jää jumiin windowslogoon sammutusvaiheessa? Sitten pitää vain katkaista virta, tai sitten mennä DOS tilaan ja sammuttaa sitä kautta. Ei ehkä kovin hyviä keinoja kumpikaan, jos kiintolevy ei noin lukitse luku/kirjotuspäitä.. eli jumittaa sammutuksessa.
Mulla susikasi teki aivan samalla tavalla satunnaisesti. XP:llä ei ole ollut samalla koneella mittään samankaltaisia ongelmia.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
mclaren:
vermula:
Mulla toi ylempi systeemi toimii, Win98.

Mutta tietääkö kukaan miksi kone jää jumiin windowslogoon sammutusvaiheessa? Sitten pitää vain katkaista virta, tai sitten mennä DOS tilaan ja sammuttaa sitä kautta. Ei ehkä kovin hyviä keinoja kumpikaan, jos kiintolevy ei noin lukitse luku/kirjotuspäitä.. eli jumittaa sammutuksessa.
Mulla susikasi teki aivan samalla tavalla satunnaisesti. XP:llä ei ole ollut samalla koneella mittään samankaltaisia ongelmia.
Tommoisia virheitä tuli 98 aikaan milloin mistäkin syystä, tosin yksi yleinen syy sammutusjumitukseen oli tekemississä verkkokortin kanssa, eli oliko vika sitten ajureissa vai windowsin bugeissa, mutta moni törmäsi verkkokortin asennuksen jälkeen siihen ettei kone sammu, ja joku korjaushan siihen löytyi, en vaan muista mikä.

Eli jos nyt muistat ongelmien tulleen samaan aikaan verkkokorttiasennuksen kanssa, niin kannattaa etsiä vikaa sieltä.

Alkuperäiseen kysymykseen... olisi kiva tietää mikä windows sinulla on...
98sissa ja sen sukulaisissa tuo dll löytyy ohjeen mukaisesta paikasta ja esim. xpssä system32 kansiosta.
 

Jani Joensuu

Well-known member
Liittynyt
15.5.2001
Viestit
179
Sijainti
Tampere
E. Tuhero:
Tommoisia virheitä tuli 98 aikaan milloin mistäkin syystä, tosin yksi yleinen syy sammutusjumitukseen oli tekemississä verkkokortin kanssa, eli oliko vika sitten ajureissa vai windowsin bugeissa, mutta moni törmäsi verkkokortin asennuksen jälkeen siihen ettei kone sammu, ja joku korjaushan siihen löytyi, en vaan muista mikä.system32 kansiosta.
Mulla ei kone sammunu 98 aikaan, jos oli polttanu cd:n. Eli aika monesta hommasta näköjään johtuu noita :p
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Korjaus löytyi, msconfig:lla kytkin nopean sammutuksen pois käytöstä.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
vermula:
Korjaus löytyi, msconfig:lla kytkin nopean sammutuksen pois käytöstä.
Hyvä, kokeile vielä jos sieltä saa kytkettyä 98:n pois käytöstä.... No ei, onhan 98se kait paras jos ei XP:tä ole mahdollisuus käyttää. Tosin täällä duunipaikassa on tullut 2000:sta räplättyä ja hyvinhän tämäkin toimii, tosin kotikäytöstä en tiedä.
 
Ylös