Don Vito
Sekakäyttäjä
Tänään postin tuomassa uudessa VM:ssä oli erittäin mielenkiintoinen vertailu asvalttisprinttien kärkipään kalustosta. Sen yhteydessä sivuttiin myös noita SS:n uusia sääntöjä, kun käytännössä kaikki ns.sprintin erikoisautot on rakennettu SS:n säännöillä. Nyt uudet säännöt eivät enää juurikaan mahdollista vastaavien vekottimien rakentelua, syystä että enää ei ole mahdollista alunperin etuvetoisessa poikittaismoottorisessa autossa kääntää konetta pitkittäin ja rakentaa etuvetoa. Teoriassa säännöt sen mahdollistavat, mutta käytännössä tulipelti-pykälä tekee sen mahdottomaksi. Kuinkahan loppuunasti AKK:ssa mahdettiin fundeerata mitä kerrannaisvaikutuksia ko.pykälä tuo tullessaan. Nyt ainakin sprinttikalustossa vanhat takavetoiset Kadetit ja Asconat ja II korin Escot nousee suosioon uudempien korimallien kustannuksella. Radalla vaikutus ei ole aivan niin radikaali, koska esim. 900-sarjan Volvo tms. iso auto ei rata-ajossa ole mikään mahdoton - toisin kuin asvalttisprinttien syheröissä