Miikka:
sprint:
Tämä koko juttuhan lähti liikkeelle eräästä rata-autosta ja sen sääntöjen tulkinnasta. AKK "unohti" sopivasti, että SS-autoja käytetään myös sprintissä. Olikos niitä radan SS autoja ollut about 10 (hyvänä kisapäivänä), kun taas sprinttipuolella kyseisiä autoja on lähempänä 40 joka kisassa.
Ajattelin vain, että jos ratapuolellakin ryhmityttäisiin samaan "kapinaan" kun kerran nopeuden lajipäällikkönä on sama hemmo ja siten ehkä saataisiin käännettyä asia uuteen harkintaan...mutta eipä taideta tässä(kään) asiassa pystyä toimimaan yhteisenä harrastajaryppäänä, vaan jakaudutaan "ruohonleikkureihin" ja "sorapelleihin", kuten täällä nyt ainakin yhden vastaajan mielipidettä katsellessa tulee mieleen.
---Aivan , juuri näin......Suomessa meinaa muutenkin mennä nämä SS-autot "pikkusen" yli (omasta mielestä) ensimmäisenä kun ruvetaan rakentamaan tällaista "ruohonleikkuria" , mennään ja ostetaan vaikka joku F1-laatikko autoon , tai istutetaan siihen joku "ufo-moottori" ............. sitten ne pirssit käy kerran perjantain harkoissa ja katoavat sen jälkeen......moniko näistä hitekki luomuksista on ajanut esim 2 kisaa peräkkäin??
Siis tarkoitus ei ole mollata näitä uskaliaita luomuksia mutta jotain rajaa pitäisi vetää (itselleen) millaisen tekniikan/laatikon/alustan laittaa siihen autoonsa........onko se nyt parempi sitten ajaa Esson-baarissa vai oikeen kisoissa?
Toki nekin olisivat saattaneet tulla hiukan luotettavimmiksi jos (taas tämä JOS) luokan automäärät olisivat jääneet huipputasolleen.
Ja siis se huippu automäärä oli kyllä ~20 , ja ne autot näkyi yhtäaikaa wink wink wink
Sprintin/jääradan iso luokka ei taida kärsiä juuri ollenkaan uusista säännöistä?!?!
On se nyt kumma jos ei näillä harrastaja määrillä saada sääntöjä muutettua
Pitäisi saada vaan joku vetämään porukkaa yhteen , ilmeisesti ne SSA:n ehdottamat vuoden (ööö , mikä? -98??) säännöt käyvät myös muille lajeille?
Niin mielestäni jos kisat olisi alunperin pidettu pitkinä esim 25 kierrosta niin ei olis tällaisia sulakkeita radalla..ja kaikista paistaa läpi se että rahat loppui jo alkumetreillä..tai ollan liian ahneita.
Ja en tiedä mikä KAMMO ihmisillä on vapaissa säännöissä..heti huudetaan että joku tulee ja tuo jostain maailman huippusarjasta TÄNNE TAKAHIKIÄLLE "kovan pelin", tähän mennessä vain on tapauksia ollut yksi...oltiinko siitäkin niin kateita että ei haluta lisää
..toihan se katsojia...joten tervetuloa !!!
...alkaa tuntua että olen väärässä sakissa jos ei suvaita hienoja vehkeitä viivalle...ja poikihan sekin wink
Toinen on se että yhden ainoan DTM Calibran maahantuonti hankeen tiedän joka meinasi toteutua mutta kun sakut kuuli että suomalaiset ovat ostamassa vips löytyi ostaja nopeammin kuin suomesta...
Joten ei se ostaminenkaan niin helppoa ole kun autoja on kourallinen....
Ja jutut DTM Alfoista oli täyttä potaskaa italot eivät niitä anna ja Alfa itse piti ne kyllä itsellään... siellä ne on Alfan museossa...
JGTC auton kun vielä tänne näkis rantautuvan niin johan olis marjat....
Tähän mennessä sen kaltaisia rahamiehiä en ole kuullut ja nähnyt Autourheilussa vaikka AAW tykkäsikin joskus lajista...nykyään vaan veneilee kuten suvussa ollut tapana kauan.
Myös muut ns eliittilajit vievät kyllä voiton kevyesti ja esimerkkinä otan rahanpoltossa hevosurheilun ja siinä eritoten este ja kouluratsastuksen sekä kilpapurjehduksen...onkos suomessa ollut kellään 50 milj. kilpuria muuta kuin Wiikerin Maralla ??
Hjallis voi kertoa lisää mitä rahamiehet tekevät...eivät ainakaan paskasta käsiään auton ratissa edes joten pelko rahamiehistä on aika naurettava.
JA jos tulevat niin olkaa hyvä vaan mutta nykyisellä AKKn markkinointisysteemeillä ukkoja ei paikalle saada...Ainoa mitä saadaan on ottaa Rahat pois S2K kuskeilta jotta saadaan sillä suurin osa kuluja peitetyksi ja riskit minimoitua kuskien kustannnuksella ja sitten raahamalla kaikenmaailman lindoja ja muita ostosmarketti tähtiä.
Ne kun ei hetkauta, jos persettä pitää katsella niin mikadossa yhtä kauniit tulevat oma aloitteisesti jopa juttelemaan mukavia...
Vähän jäitä hattuun ja järkevästi liikeelle niin saadan vielä ne tallissakin majailevat pelit viivalle ja hups SS luokassa onkin 20 viivalla jo peräti ensi kesänä....jopa näitä kuskeja joiden luulin jo eläkkeellä olevan...
Asenteista se on kiinni lähinnä (ja vanhoista kermaperseiden kaunoista)...säännöt kyllä muutetaan (luuulisin) sellaiseksi että SS nimenomaan pysyyy Harrastajien KUNINKUUSLUOKKANA koska kynnys lähteä mukaan olisi matala ja menestyminen jopa kenties tavoitettavissa kenen vaan....nyt valtikka on Kartingissa F250 luokalla.
Ei SS mikään Suomen huippusarjan tarvii olla muuta kuin kansan sydämmissä silloin se näkyy lehtereilläkin yuck