SS:n säännöt.......

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Oon nyt lueskellut niitä "ehdotelmia" jotka on listattu uusiksi säännöiksi........P..RSEESTÄ!!!
Siis --"Ohjaamoa ympäröivä osa korirakennetta (lattia, ovet, katto, paloseinä, A, B, ja C pilarit) sekä tuulilasi tulee säilyttää alkuperäisenä ja alkuperäisillä paikoillaan"--

Mikä h.ton Superi tosta nyt tulee?
Sehän on kun sproot-2000 auto.....
tekis mieli sanoa "pari" voimasanaa , eikö tälle nyt muka kukaan saa mitään? :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 

Tutkailija

Well-known member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
909
Sijainti
singularity
Siitä tulee sellainen superi joita ei juuri olekaan.Tämähän on tarkoituskin,koska AKK selkeästi haluaa ajaa k.o luokan alas.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Tutkailija:
Siitä tulee sellainen superi joita ei juuri olekaan.Tämähän on tarkoituskin,koska AKK selkeästi haluaa ajaa k.o luokan alas.
***KELE!! :mad:
Kohta on doubtful

Tehään semmonen sitten ihan kiusallakin :p

<small>[ 28-06-2002, 01:56: Message edited by: Miikka ]</small>
 

sprint

Active member
Liittynyt
28.6.2002
Viestit
38
Sprinttipuolella (johon sääntömuutos ehkä koskee pahemmin kuin ratapuolelle, ryhmään rakennettuja autoja on paljon) SS sääntömuutoksesta on meneillään kädenvääntö AKK:n tekniikkaryhmän kanssa (autoista kerätty listaa ja patistettu lajiryhmää ryhtymään toimiin)

<small>[ 28-06-2002, 12:44: Message edited by: sprint ]</small>
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
sprint:
Sprinttipuolella (johon sääntömuutos ehkä koskee pahemmin kuin ratapuolelle, ryhmään rakennettuja autoja on paljon) SS sääntömuutoksesta on meneillään kädenvääntö AKK:n tekniikkaryhmän kanssa (autoista kerätty listaa ja patistettu lajiryhmää ryhtymään toimiin)
Ja sen lobbauksen tuloksena sääntöihin lisätään sivulause(ita) jo(t)ka rajaa(vat) soveltamisalueen vain asvalttiradalla käytäviin nopeuskilpailuihin. Johan noi SS-sprintti- ja jäärata-autot on muutoinkin saaneet erivapauksia teknisissä säännöissä... yuck
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Don Vito:
sprint:
Sprinttipuolella (johon sääntömuutos ehkä koskee pahemmin kuin ratapuolelle, ryhmään rakennettuja autoja on paljon) SS sääntömuutoksesta on meneillään kädenvääntö AKK:n tekniikkaryhmän kanssa (autoista kerätty listaa ja patistettu lajiryhmää ryhtymään toimiin)
Ja sen lobbauksen tuloksena sääntöihin lisätään sivulause(ita) jo(t)ka rajaa(vat) soveltamisalueen vain asvalttiradalla käytäviin nopeuskilpailuihin. Johan noi SS-sprintti- ja jäärata-autot on muutoinkin saaneet erivapauksia teknisissä säännöissä... yuck
Tähän on kyllä syytä katsoa autojen omistajienkin peiliin..miksi eivät näy radalla??? Jos luokka on elinvoimainen AKK antaa tod.näköisesti olla.
Autot ovat oleet talleissa vuositolkulla...eikö kukaan ajattele että jos auto ei heti kulje sitä voi parantaa ja mukanakin voi olla ihan vaan ajamisen ilosta...

Jos auto pölyttyy niin myyntiin vaan....nyt on myöhäistä parkua kun putkirunkoauton hinta lähenee romumetallin arvoa ellei jotain muuta tehdä..eli perusteta uutta sarjaa tjsp...
Parkumiselle AKK on pistänyt topin nyt.
SE on jokaisen tajuttava.

Ei ole innostanut paljoa rakentaa mitään kilpa-autoa kun intressit itsellä on Slicksit ja iso V8 (joten katseet menee FHRA:n ja itse asiassa putkirunko kilpuri siihen tarkotukseen on jo.)
vaan katsella ihan muualle esim Veneisiin jossa 2x 8.2 L bensa V8(silla kun ajaa koko kesän samalla rahalla kun S2K ilmoittautumismaksut) ja pitutta tarpeeksi (yli 35 jalkaa)tai muuta kivaa..katsos suomen lyhyessä kesässä voi tehdä muutakin kuin odotella AKK:n äkkivääriä pätöksiä. Mutta kun vain AKK Autoruheilussa näköjään saa jotain aikaa..missä vika...CCCP ajatusmallissakos ..missä on oma-aloitteisuus missä feedback...mitä olen kuullut SS kuskien feedbackistä niin on tullut hyvin vähän ja huonosti AKKlle ja lisäksi tyhjiä lupauksia mukanaolosta.

....lopetetaan perkele harrastetasolla kokonaan ajaminen(koska omasta pussista ne rahat revitään) niin katotaan sitten miten suu pannaan kun ei ole kyse rahasta tai muusta vaan siitä että AKK on tyrinyt kaiken hauskan....niin tai mennään ajamaan suoraan....:)
Kaikki kun eivät halua ajaa siviilirenkailla...
Mutta jos AKK päättä antaa vielä kerran mahisken ja sekin ryssitään niin ei kannata parkua..tilausta formaatille ei löydy kuten ruotsissa...

Aina löytyy vaihtoehtoja..itse en jaksa olla niin kiinnostunut ajamaan rataa joka ei muutu miksikään joka kierroksen jälkeen koska kokemusta muistakin lajeista on ..esim 49er on erittäin mukaansatempaava luokka myös ja muita vauhtilajeja löytyy mutta niissä lajeissa pitää nostella punttia talvella eikä olla filatelisteja..:)

eli jos isot eli ei 6800cc asti vaan 8000 tai yli ja slicksit sekä mahdollisesti putkirungot (mulla ei niin väliä helpommin rakentaa ei putkirungon toimivaksi) ole luvallisia niin antaa paskan olla ..näin sanoo muuten 90% esim Radalle.com ja muut ns harrastajatasot luokista mitä viitsii edes katsia tulla....esim 600+ hv siviili neliveto saa katsojia paikalle Radalle Com tapahtumaan enemmän kuin Sport2000 tour..ja samalla saa ihailla myös Ferrareita ja Lamboja...

<small>[ 28-06-2002, 23:19: Message edited by: Mad-Mike ]</small>
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Miikka:
Oon nyt lueskellut niitä "ehdotelmia" jotka on listattu uusiksi säännöiksi........P..RSEESTÄ!!!
Siis --"Ohjaamoa ympäröivä osa korirakennetta (lattia, ovet, katto, paloseinä, A, B, ja C pilarit) sekä tuulilasi tulee säilyttää alkuperäisenä ja alkuperäisillä paikoillaan"--

Mikä h.ton Superi tosta nyt tulee?
Sehän on kun sproot-2000 auto.....
tekis mieli sanoa "pari" voimasanaa , eikö tälle nyt muka kukaan saa mitään? :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Näen asian kaksipiippuisena....liian "radikaalit" putkirungot ovat tähän asti olleet liian työläitä monelle rakentaa ja vain niillä on pärjätty (mukamas) ...toisaalta jos määrätään korikehikko orkkikseksi moni auto joka nyt makaa tallissa voi tullakin esiin...ja nostetaan kierrosten määrää kisoissa niin putkirunkohässäkät eivät pääse maaliin senkään vertaa mitä nyt..ja yleisökin tykkää noin 20 kierroksen kisoista vaikka 2 x 25 kierrosta ja seisovalla lähdöllä (sekin on yksi kilpailutapahtuma.

Eli ehkä sääntöuudistuksella saadaan Toimivia autoja joissa on levityksiä ja siipeä joten ulkonäkö voi ja on ihan yhtä raju ja meneminen ehkä vielä parempi jos mahdollista (antaakaa vaan periksi ainakin 8.0 litratilavuudelle...tulee viperitkin suomeen ja kilpailukykyisenä...)

Toisaalta mielestäni olemassaolevat ja hyväksytyt SS pelit saisi myös olla mukana,
mutta uusia ei sallittaisi...ei ne vauhdilla ole hurmaneet tähänkään mennessä...1999-2001 välillä Kaikki mestaruudet ovat menneet uuteen sääntöön mahtuvalle...
Eli konsepti on ihan toimiva siltä osin paitsi se että kielletään olemassaolevat autot.
Otetaan vaikka yhteislähtö ja eri luokka edes...vai päättikös AKK tämän putkirunkokiellon Schorderuksen kolarin myötä mitä on turha kaataa pelkästään Lempisen päälle?
Eikös Ferrari ollut orkkis sekin korikehikoltaan?
F40 kun on hiilikudulla vuorattu putkirunkoauto.

Vai onko mestaruuksien meneminen se AKK:n idea...kestäviä autoja viivalle ja yksinkertaisempia ylläpitää ja hankkia ei tarvii tehdä itse kaikkea kun harvassa on ne jotka toimivan ovat saaneet....suomessa mielestäni ei YHTÄÄN Ja työn jälki ratapeleissä on vähän sitä sun tätä muutamia yksittäisiä marginaalitapauksia lukuunottamatta.

Itse näen tämän mahiksena tehdä auto jolla voisi ajaa muallakin kuin Suomessa esim.Ruotsissa ja ehkä V8Roadsport luokassakin.
Ja jos auto on jälkituotanto ja esim putkirunko/monokokkki mutta luokiteltu joskus niin saallitaneen nekin ...(GT developmentsin GT-40 ja Lola T70 esim..)
Ei ne GT-40 ja Lolat niin ihmeellisä enään ole etteikö ihan esim 84-96 Vettekin sellaiselle kampoihin antaisi.. kunnolla rakennettuna tietenkin,puhumattakaan uudemmasta.

<small>[ 29-06-2002, 14:43: Message edited by: Mad-Mike ]</small>
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Kyllä osa putkirunkoisista on kieltämättä aika "hurjan" näköisiä pelejä mutta mitä autoja siellä talleissa makaa jotka tulisivat esille??

Kierrosten määrän nosto on toteuttamiskelpoinen idea se kesyttää hurjimpia moottoreita ja ajettavuuteen panostus lisääntyy (nähtiin jäärata-SM:ssä viime talvena , tosin Santin super-mitsun poksahdus auttoi asiaa........ja ei se Lempisen ohjastama SS-Audikaan tehoilla riehunut , noh joo oli se kuitenkin "isojen poikien" auton hintainen.....oletan?)

Kyllä uudet säännöt "menettelee" mutta tuliseinä vakio , ovet vakio(riippuen miten se "luetaan") ja se säälittävän kokoinen takasiipi eek! .....

Eikös se Ferrari kestänyt hyvin sen kolarin??
Olin paikalla ja kyllähän se hiukan näytti siltä että Mikolla meni jokkiskisa-vaihde päälle kuten kävi tuon jälkeenkin kerran pari ja olihan niin käynyt muutaman kerran ennenkin........
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Miikka:
ja ei se Lempisen ohjastama SS-Audikaan tehoilla riehunut , noh joo oli se kuitenkin "isojen poikien" auton hintainen.....oletan?)

Kyllä uudet säännöt "menettelee" mutta tuliseinä vakio , ovet vakio(riippuen miten se "luetaan") ja se säälittävän kokoinen takasiipi eek! .....

Eikös se Ferrari kestänyt hyvin sen kolarin??
Olin paikalla ja kyllähän se hiukan näytti siltä että Mikolla meni jokkiskisa-vaihde päälle kuten kävi tuon jälkeenkin kerran pari ja olihan niin käynyt muutaman kerran ennenkin........
Lempo on keskimääräistä parempi kuljettaja, kiitos kokemuksen mikroista ja formulafordeista. Sen lisäksi se LMS:n ex-Biela ST-Audi oli alustaltaan siinä määrin eri planeetalta kaikkiin muihin nähden että sillä pääsi mutkaisemmilla osuuksilla ihan Esan Ferrarin konttiin kiinni ja ns. hirsimökin mutkaan jarrutettaessa jopa ohikin (kykeni jarruttamaan paljon myöhemmin kuin muut ja ajamaan mutkan läpi nopeammin). Suoranopeudessa ei sitten olisikaan ollut mitään jakoa vaan keltainen Ferrari olisi suhahtanut heittämällä ohi, ellei Mikko olisi ajolinjan muutoksilla tehnyt tätä mahdottomaksi. Törmäyshetkellä nopeuseron ja keskinäisen etäisyyden suhteesta Ferrarin keula sukelsi Audin perän alle ja Esasta tulikin yllättäen kuljettajan sijasta matkustaja. Rest is history....

MItä sääntöihin (siis näihin uusiin tulee) niin ne ovat askel likimain 15 vuotta ajassa taaksepäin peltikoristen A-ryhmäläisten aikaan ja kovinkaan moni kuljettaja ei ole siitä innostunut. Sitäpaitsi radalle rakennettu WRC-Impreza tai GT-Possu tai JGT-Supra maksaisivat noin ziljoona euroa.. Ja kuinka monella on varaa sellaiseen ?? Nuo perttikuismaset ja robertlappalaiset on aika vähissä suomalaisissa autourheilupiireissä.
 

sprint

Active member
Liittynyt
28.6.2002
Viestit
38
Tämä koko juttuhan lähti liikkeelle eräästä rata-autosta ja sen sääntöjen tulkinnasta. AKK "unohti" sopivasti, että SS-autoja käytetään myös sprintissä. Olikos niitä radan SS autoja ollut about 10 (hyvänä kisapäivänä), kun taas sprinttipuolella kyseisiä autoja on lähempänä 40 joka kisassa.

Ajattelin vain, että jos ratapuolellakin ryhmityttäisiin samaan "kapinaan" kun kerran nopeuden lajipäällikkönä on sama hemmo ja siten ehkä saataisiin käännettyä asia uuteen harkintaan...mutta eipä taideta tässä(kään) asiassa pystyä toimimaan yhteisenä harrastajaryppäänä, vaan jakaudutaan "ruohonleikkureihin" ja "sorapelleihin", kuten täällä nyt ainakin yhden vastaajan mielipidettä katsellessa tulee mieleen.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
sprint:
Tämä koko juttuhan lähti liikkeelle eräästä rata-autosta ja sen sääntöjen tulkinnasta. AKK "unohti" sopivasti, että SS-autoja käytetään myös sprintissä. Olikos niitä radan SS autoja ollut about 10 (hyvänä kisapäivänä), kun taas sprinttipuolella kyseisiä autoja on lähempänä 40 joka kisassa.

Ajattelin vain, että jos ratapuolellakin ryhmityttäisiin samaan "kapinaan" kun kerran nopeuden lajipäällikkönä on sama hemmo ja siten ehkä saataisiin käännettyä asia uuteen harkintaan...mutta eipä taideta tässä(kään) asiassa pystyä toimimaan yhteisenä harrastajaryppäänä, vaan jakaudutaan "ruohonleikkureihin" ja "sorapelleihin", kuten täällä nyt ainakin yhden vastaajan mielipidettä katsellessa tulee mieleen.
---Aivan , juuri näin......Suomessa meinaa muutenkin mennä nämä SS-autot "pikkusen" yli (omasta mielestä) ensimmäisenä kun ruvetaan rakentamaan tällaista "ruohonleikkuria" , mennään ja ostetaan vaikka joku F1-laatikko autoon , tai istutetaan siihen joku "ufo-moottori" ............. sitten ne pirssit käy kerran perjantain harkoissa ja katoavat sen jälkeen......moniko näistä hitekki luomuksista on ajanut esim 2 kisaa peräkkäin??

Siis tarkoitus ei ole mollata näitä uskaliaita luomuksia mutta jotain rajaa pitäisi vetää (itselleen) millaisen tekniikan/laatikon/alustan laittaa siihen autoonsa........onko se nyt parempi sitten ajaa Esson-baarissa vai oikeen kisoissa?

Toki nekin olisivat saattaneet tulla hiukan luotettavimmiksi jos (taas tämä JOS) luokan automäärät olisivat jääneet huipputasolleen.
Ja siis se huippu automäärä oli kyllä ~20 , ja ne autot näkyi yhtäaikaa wink wink wink

Sprintin/jääradan iso luokka ei taida kärsiä juuri ollenkaan uusista säännöistä?!?!

On se nyt kumma jos ei näillä harrastaja määrillä saada sääntöjä muutettua :confused:
Pitäisi saada vaan joku vetämään porukkaa yhteen , ilmeisesti ne SSA:n ehdottamat vuoden (ööö , mikä? -98??) säännöt käyvät myös muille lajeille?
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Miikka:
sprint:
Tämä koko juttuhan lähti liikkeelle eräästä rata-autosta ja sen sääntöjen tulkinnasta. AKK "unohti" sopivasti, että SS-autoja käytetään myös sprintissä. Olikos niitä radan SS autoja ollut about 10 (hyvänä kisapäivänä), kun taas sprinttipuolella kyseisiä autoja on lähempänä 40 joka kisassa.

Ajattelin vain, että jos ratapuolellakin ryhmityttäisiin samaan "kapinaan" kun kerran nopeuden lajipäällikkönä on sama hemmo ja siten ehkä saataisiin käännettyä asia uuteen harkintaan...mutta eipä taideta tässä(kään) asiassa pystyä toimimaan yhteisenä harrastajaryppäänä, vaan jakaudutaan "ruohonleikkureihin" ja "sorapelleihin", kuten täällä nyt ainakin yhden vastaajan mielipidettä katsellessa tulee mieleen.
---Aivan , juuri näin......Suomessa meinaa muutenkin mennä nämä SS-autot "pikkusen" yli (omasta mielestä) ensimmäisenä kun ruvetaan rakentamaan tällaista "ruohonleikkuria" , mennään ja ostetaan vaikka joku F1-laatikko autoon , tai istutetaan siihen joku "ufo-moottori" ............. sitten ne pirssit käy kerran perjantain harkoissa ja katoavat sen jälkeen......moniko näistä hitekki luomuksista on ajanut esim 2 kisaa peräkkäin??

Siis tarkoitus ei ole mollata näitä uskaliaita luomuksia mutta jotain rajaa pitäisi vetää (itselleen) millaisen tekniikan/laatikon/alustan laittaa siihen autoonsa........onko se nyt parempi sitten ajaa Esson-baarissa vai oikeen kisoissa?

Toki nekin olisivat saattaneet tulla hiukan luotettavimmiksi jos (taas tämä JOS) luokan automäärät olisivat jääneet huipputasolleen.
Ja siis se huippu automäärä oli kyllä ~20 , ja ne autot näkyi yhtäaikaa wink wink wink

Sprintin/jääradan iso luokka ei taida kärsiä juuri ollenkaan uusista säännöistä?!?!

On se nyt kumma jos ei näillä harrastaja määrillä saada sääntöjä muutettua :confused:
Pitäisi saada vaan joku vetämään porukkaa yhteen , ilmeisesti ne SSA:n ehdottamat vuoden (ööö , mikä? -98??) säännöt käyvät myös muille lajeille?
Niin mielestäni jos kisat olisi alunperin pidettu pitkinä esim 25 kierrosta niin ei olis tällaisia sulakkeita radalla..ja kaikista paistaa läpi se että rahat loppui jo alkumetreillä..tai ollan liian ahneita.

Ja en tiedä mikä KAMMO ihmisillä on vapaissa säännöissä..heti huudetaan että joku tulee ja tuo jostain maailman huippusarjasta TÄNNE TAKAHIKIÄLLE "kovan pelin", tähän mennessä vain on tapauksia ollut yksi...oltiinko siitäkin niin kateita että ei haluta lisää
..toihan se katsojia...joten tervetuloa !!!
...alkaa tuntua että olen väärässä sakissa jos ei suvaita hienoja vehkeitä viivalle...ja poikihan sekin wink

Toinen on se että yhden ainoan DTM Calibran maahantuonti hankeen tiedän joka meinasi toteutua mutta kun sakut kuuli että suomalaiset ovat ostamassa vips löytyi ostaja nopeammin kuin suomesta...
Joten ei se ostaminenkaan niin helppoa ole kun autoja on kourallinen....

Ja jutut DTM Alfoista oli täyttä potaskaa italot eivät niitä anna ja Alfa itse piti ne kyllä itsellään... siellä ne on Alfan museossa...

JGTC auton kun vielä tänne näkis rantautuvan niin johan olis marjat....
Tähän mennessä sen kaltaisia rahamiehiä en ole kuullut ja nähnyt Autourheilussa vaikka AAW tykkäsikin joskus lajista...nykyään vaan veneilee kuten suvussa ollut tapana kauan.

Myös muut ns eliittilajit vievät kyllä voiton kevyesti ja esimerkkinä otan rahanpoltossa hevosurheilun ja siinä eritoten este ja kouluratsastuksen sekä kilpapurjehduksen...onkos suomessa ollut kellään 50 milj. kilpuria muuta kuin Wiikerin Maralla ??
Hjallis voi kertoa lisää mitä rahamiehet tekevät...eivät ainakaan paskasta käsiään auton ratissa edes joten pelko rahamiehistä on aika naurettava.

JA jos tulevat niin olkaa hyvä vaan mutta nykyisellä AKKn markkinointisysteemeillä ukkoja ei paikalle saada...Ainoa mitä saadaan on ottaa Rahat pois S2K kuskeilta jotta saadaan sillä suurin osa kuluja peitetyksi ja riskit minimoitua kuskien kustannnuksella ja sitten raahamalla kaikenmaailman lindoja ja muita ostosmarketti tähtiä.
Ne kun ei hetkauta, jos persettä pitää katsella niin mikadossa yhtä kauniit tulevat oma aloitteisesti jopa juttelemaan mukavia...

Vähän jäitä hattuun ja järkevästi liikeelle niin saadan vielä ne tallissakin majailevat pelit viivalle ja hups SS luokassa onkin 20 viivalla jo peräti ensi kesänä....jopa näitä kuskeja joiden luulin jo eläkkeellä olevan...
Asenteista se on kiinni lähinnä (ja vanhoista kermaperseiden kaunoista)...säännöt kyllä muutetaan (luuulisin) sellaiseksi että SS nimenomaan pysyyy Harrastajien KUNINKUUSLUOKKANA koska kynnys lähteä mukaan olisi matala ja menestyminen jopa kenties tavoitettavissa kenen vaan....nyt valtikka on Kartingissa F250 luokalla.
Ei SS mikään Suomen huippusarjan tarvii olla muuta kuin kansan sydämmissä silloin se näkyy lehtereilläkin yuck
 

ttikka

Member
Liittynyt
9.7.2001
Viestit
19
Mad-Mike
[/qb]
Vähän jäitä hattuun ja järkevästi liikeelle niin saadan vielä ne tallissakin majailevat pelit viivalle ja hups SS luokassa onkin 20 viivalla jo peräti ensi kesänä....jopa näitä kuskeja joiden luulin jo eläkkeellä olevan...
Asenteista se on kiinni lähinnä (ja vanhoista kermaperseiden kaunoista)...säännöt kyllä muutetaan (luuulisin) sellaiseksi että SS nimenomaan pysyyy Harrastajien KUNINKUUSLUOKKANA koska kynnys lähteä mukaan olisi matala ja menestyminen jopa kenties tavoitettavissa kenen vaan....nyt valtikka on Kartingissa F250 luokalla.
Ei SS mikään Suomen huippusarjan tarvii olla muuta kuin kansan sydämmissä silloin se näkyy lehtereilläkin yuck [/QB][/QUOTE]

Tamminen on oikeilla jäljillä...Harrastajien kuninkuusluokaksi SS:stä olisi kuitenkin vasta sitten kun säännöt säilytetään riittävän vapaina ja NIIDEN PYSYMISEEN VOI LUOTTAA pitemmälläkin aikavälillä.Meidän kilparyhmä ainakin pysyy visusti RS/V-8 luokassa jos vaihtoehtona on esim ohjaamoa ympäröivien korirakenteiden jättäminen alkuperäisille paikoilleen ym paskaa.

TT
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Tamminen on oikeilla jäljillä...Harrastajien kuninkuusluokaksi SS:stä olisi kuitenkin vasta sitten kun säännöt säilytetään riittävän vapaina ja NIIDEN PYSYMISEEN VOI LUOTTAA pitemmälläkin aikavälillä.Meidän kilparyhmä ainakin pysyy visusti RS/V-8 luokassa jos vaihtoehtona on esim ohjaamoa ympäröivien korirakenteiden jättäminen alkuperäisille paikoilleen ym paskaa.
TT[/QB][/QUOTE]

---SS olisi todella kuninkuusluokka katsojien silmissä jos.....KAIKKI sen tietää.....
Todennäköisesti söisi sproot-2000 sarjan välipalana :p jos 20 autoa 25:stä ajaisi maaliin asti joka kisassa. :)

-98 pikkusen viilatut säännöt (lueskelin niitä taas ja NE ON hyvät!!) ja suuret muutokset lukittu 5v. eteenpäin , kyllä rupee autoja tulemaan viivalle se on varma (luulisin??)

Joku heppu pitäisi saada veturiksi , onkos sprintti puolella "isä-hahmoa"?? sattuu ne säännöt sielläkin useampiin autoihin.......
Missä ovat entiset SS:n veturit??

Kohta tulee kiire tai ne pikkuisenkin ajokuntoiset autot menee jonnekin muihin maihin.......jollei jo menneet? (Tuiskun Z , Virtasen M , huhuja kuuluu......)
ja ei varmaan suurta ponnistelua tarvita kun katoaa äkkiä Esco , Ferrari ja varmaan molemmat Auditkin........

Vielä kerran pojat!!!! viimeiseen kisaan joka vehje viivalle , turboheput paineet alas että ajetaan maaliin asti ja kasimiehet lisäpainot kiinni (eikös se näin järkevästi ollut?!?!)
Ja kovaa kisaa :cool: :cool: :cool:
 

sprint

Active member
Liittynyt
28.6.2002
Viestit
38
Sprintin/jääradan iso luokka ei taida kärsiä juuri ollenkaan uusista säännöistä?!?!
No ei kärsi 6-luokka kyseisistä säännöistä, suurin osa kun on ralliautoja joissa ainoastaan kikkaillaan kuristimella. Muut luokat sitäkin enemmän sitten...melkeimpä ainoat nelikoille sprintin yleiskilpailussa hanttiin laittavat ovat juuri näitä 2004 laittomiksi nimettyjä laitteita (kaikkineen kyseisiä laitteita varmaan yli 100).

Joku heppu pitäisi saada veturiksi , onkos sprintti puolella "isä-hahmoa"?? sattuu ne säännöt sielläkin useampiin autoihin.......
Ei ole tietääkseni varsinaista isähahmoa, nimi+autotietokeräys on/oli meneillään alkukesästä (rallinetin tekniikka-foorumin arkistosta varmaan löytyy kyselyt jos jotakuta kiinnostaa) ja sillä saatiin painostettua sprintin lajiryhmää katsomaan asiaa uudestaan (enempää en tiedä). Saarion tekniikkaryhmä onkin sitten jo asia erikseen, mutta kaiketi jos 2 lajiryhmää painostaisi, niin kaipa tekniikankin pitäisi ottaa asia uudelleenkäsittelyyn. Ainakin toivossa on hyvä elää...
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Ei ole tietääkseni varsinaista isähahmoa, nimi+autotietokeräys on/oli meneillään alkukesästä (rallinetin tekniikka-foorumin arkistosta varmaan löytyy kyselyt jos jotakuta kiinnostaa) ja sillä saatiin painostettua sprintin lajiryhmää katsomaan asiaa uudestaan (enempää en tiedä). Saarion tekniikkaryhmä onkin sitten jo asia erikseen, mutta kaiketi jos 2 lajiryhmää painostaisi, niin kaipa tekniikankin pitäisi ottaa asia uudelleenkäsittelyyn. Ainakin toivossa on hyvä elää...[/QB]
---Niin niin , mutta kuka/ketkä sitä meteliä rupeaa pitämään?!?! , ei taida olla vapaaehtoisia :rolleyes:
Totuushan on että se/ne henkilöt eivät tule olemaan oikein suosittuja tietyillä tahoilla
Luulisi sen kyllä jotain vaikuttavan jos vaikka on 100 sprintti- + 30 rata-autoa adressissa (tietysti omistajineen...)

Tai oikeastaan HITTOON tommoset adressit :mad: , turha sitä on anella mitään (siis järjestöltä joka toimii(siis kuuluisi toimia) kilpailijoiden etujen puollustajana ja avustajana kaikissa ongelmatilanteissa) doubtful .......nyt vaan tuntuu (siis näyttää/kuullostaa , kun en ole noin periaatteessa mitenkään osallisena näissä asioissa) siltä että juuri tämä "auttaja" on se joka ne ongelmat yuck aiheuttaa.

(kjäh kjäh , saa nähdä koska nettiyhteyteni lopetetaan :D :D )

<small>[ 02-07-2002, 14:02: Message edited by: Miikka ]</small>
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
ttikka:
Tamminen on oikeilla jäljillä...Harrastajien kuninkuusluokaksi SSstä olisi kuitenkin vasta sitten kun säännöt säilytetään riittävän vapaina ja NIIDEN PYSYMISEEN VOI LUOTTAA pitemmälläkin aikavälillä.Meidän kilparyhmä ainakin pysyy visusti RS/V-8 luokassa jos vaihtoehtona on esim ohjaamoa ympäröivien korirakenteiden jättäminen alkuperäisille paikoilleen ym paskaa.

TT[/QB]
No sallitaneen tulipellin siirto 200mm taakseppäin jos alkuperäistä materiaalia on käytetty :D

Minähän nyt jo tunnetusti olen maankuulu kusipää joten soveltuisin kyllä hankkeen puuhamieheksi ellen olisi asioiden loppuunviemisessä niin helvetin laiska...
Eihän sitä Keimolaakaan auki saatu (Vielä)...
Lisäksi olen turkulainen mutta en onneksi syntyjään yuck

Elikkä suosittelen jotain tarmokaampaa ja poliittisesti korrektimpaa :mad:
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
<strong>
No sallitaneen tulipellin siirto 200mm taakseppäin jos alkuperäistä materiaalia on käytetty :D

Minähän nyt jo tunnetusti olen maankuulu kusipää joten soveltuisin kyllä hankkeen puuhamieheksi ellen olisi asioiden loppuunviemisessä niin helvetin laiska...
Eihän sitä Keimolaakaan auki saatu (Vielä)...
Lisäksi olen turkulainen mutta en onneksi syntyjään yuck

Elikkä suosittelen jotain tarmokaampaa ja poliittisesti korrektimpaa :mad:
---Keimolaa auki??? siis hä? jos "hiukan" tarkentaisitte mulle kun en oo ollu "piireissä" niin kauaa.........vai onko tää joku inside-joke?

Mutta minäpäs olen :p (Turkulainen ja syntyjään vielä doubtful )

Musta ei hommaan ole (liian vihreä) ja oon 80% ulkona kaikista jutuista........mä vaan huudan vierestä kovaa ja yllytän (LYÖ SITÄ , LYÖ....ÖÖÖHÖÖÖ EIKUN.....tarkoitin tota noin...)
wink wink wink

<small>[ 02-07-2002, 17:57: Message edited by: Miikka ]</small>
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Miikka:
<strong>
No sallitaneen tulipellin siirto 200mm taakseppäin jos alkuperäistä materiaalia on käytetty :D

Minähän nyt jo tunnetusti olen maankuulu kusipää joten soveltuisin kyllä hankkeen puuhamieheksi ellen olisi asioiden loppuunviemisessä niin helvetin laiska...
Eihän sitä Keimolaakaan auki saatu (Vielä)...
Lisäksi olen turkulainen mutta en onneksi syntyjään yuck

Elikkä suosittelen jotain tarmokaampaa ja poliittisesti korrektimpaa :mad:
---Keimolaa auki??? siis hä? jos "hiukan" tarkentaisitte mulle kun en oo ollu "piireissä" niin kauaa.........vai onko tää joku inside-joke?

Mutta minäpäs olen :p (Turkulainen ja syntyjään vielä doubtful )

Musta ei hommaan ole (liian vihreä) ja oon 80% ulkona kaikista jutuista........mä vaan huudan vierestä kovaa ja yllytän (LYÖ SITÄ , LYÖ....ÖÖÖHÖÖÖ EIKUN.....tarkoitin tota noin...)
wink wink wink
No on ja ei inside joke mailaa suoraan menee liikaa off topicin.
 
Ylös