SSA:n kilpurit

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Nytten kun tuo irtiotto sitten on virallistettu olisi kiva saada selvyyden sille että onko kaikki Autot jolla on SS luokan katastuskortti ja kuitenkin on rakennettu sääntöjenvastaisesti oikeutettuja ajamaan
Eli kuinka monen putkirungot on muusta kuin ns hyväksi havaitusta materiaalista (=jotain muuta kuin hydrauliikkaputki turvakaarena/runkona tjsp) valmistettu?
Tulee vaan mieleen että onko muutamat autot jotka on talleissa ovat juuri senkin takia ilmestymättä radalle....eli onko sittenkiin vaan niin että "jäykkäranteet" ovat niitä jotka ymmärtävät mita kova ajo maksaa ja tekevät vehkeensä kunnolla ???
Tällä hetkellä autojen riittävä taso(niin tekninen kuin visuaalinen) katsojan silmissä on ylittynyt lähinnä Audeilla ja Tuiskun Z3:lla.

Eli kysymys että AKK halusi savustaa ulos turvattomia autoja taisikin kuitenkin olla jokseenkin perusteltua.
Vielä kuten sanoin ei kaikki putkirungot ole vakuuttaneet edes normaalia metallimiestä/rakentajaa.

<small>[ 09-11-2002, 19:49: Message edited by: Mad-Mike ]</small>
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
En oikeasti tiedä autojen putkirunkorakenteista yhtään mitään, mutta "eksoottisesta (CrMo)"putkesta ei ole mitään suurempaa iloa, jos se on hitsattu samoilla vehkeillä kun mätähommat. Lanka kyllä sulaa.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Käsittääkseni AKK:n(kin) vaatimus oli seuraava:

"Kylmävedetty saumaton hiiliteräs
Minimi veto-/myötölujuus: 350 N/mm2
Minimimitat: 38(1,5")x2,5 tai 40(1,6")x2.0 mm

Pääkaaren tai pitkittäispääkaarien (ei sivukaarien) ja pitkittäispääkaarien takimmaisessa välituessa on putken minimimitat: 45(1,75")x2,5 tai 50(2,0")x2,0 mm "

Tuota saa ihan "normaalina" tilaustavarana........
Taisi olla niin että tuo hydrauliikkaputki olisi ollut toisen vaatimuksen (veto/myötölujuus) puolesta ylimitoitettua mutta toinen jää alle eli ei sallittua

Se paljonko niitä putkia kukin sinne keulaan laittaa on sitten ihan jokaisen oma asia....sitähän ei kai säännöissä pakoteta/mainita?!?!

<small>[ 09-11-2002, 21:21: Message edited by: Miikka ]</small>
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
v10:
En oikeasti tiedä autojen putkirunkorakenteista yhtään mitään, mutta "eksoottisesta (CrMo)"putkesta ei ole mitään suurempaa iloa, jos se on hitsattu samoilla vehkeillä kun mätähommat. Lanka kyllä sulaa.
Aivan.
Saumoista sen näkee millä on vedetty....
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Miikka:
Käsittääkseni AKK:n(kin) vaatimus oli seuraava:

"Kylmävedetty saumaton hiiliteräs
Minimi veto-/myötölujuus: 350 N/mm2
Minimimitat: 38(1,5")x2,5 tai 40(1,6")x2.0 mm

Pääkaaren tai pitkittäispääkaarien (ei sivukaarien) ja pitkittäispääkaarien takimmaisessa välituessa on putken minimimitat: 45(1,75")x2,5 tai 50(2,0")x2,0 mm "

Tuota saa ihan "normaalina" tilaustavarana........
Taisi olla niin että tuo hydrauliikkaputki olisi ollut toisen vaatimuksen (veto/myötölujuus) puolesta ylimitoitettua mutta toinen jää alle eli ei sallittua

Se paljonko niitä putkia kukin sinne keulaan laittaa on sitten ihan jokaisen oma asia....sitähän ei kai säännöissä pakoteta/mainita?!?!
Saahan tuota minimivaatimuksen täyttävää putkeä tilaustavarana nimenomaan...on vaan muutamassa ei S2K projektissa nähty että tinkaaminen hinnoista on AINA alkanut turvakaarien materiaalista ja hitsauksista.
 
Ylös