SSA:n sarja

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Super Saloon Ajajat ry järjestää oman SeuranMestaruussarjan ensi kesän autoilutapahtuimien yhteydessä.

Mukaan on jo ilmoittautunut vaadittava 10 auton osanotto.

Kisoissa nähtäneen ja kuultaneen jälleen suhinaa ja pauketta, sillä ilmoittauneiden joukossa useassakin autossa tehot nousevat yli kuudensada hevosvoiman.

Tapahtumien edistymistä voi seurata SSA:n kotisivulla:

http://jynssi.hohto.net/ssa

SSA tarvitsee talkooväkeä kilpailujen järjestyyn; kiinnostuneet ottakaa yhteyttä Revon Jykään esim. maililla. Erityisesti autokilpailujen järjestelyistä kokemusta omaavien toivotaan ottavan yhteyttä.
 

Petsku

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
99
Don Vito:
Super Saloon Ajajat ry järjestää oman SeuranMestaruussarjan ensi kesän autoilutapahtuimien yhteydessä.

Mukaan on jo ilmoittautunut vaadittava 10 auton osanotto.

Kisoissa nähtäneen ja kuultaneen jälleen suhinaa ja pauketta, sillä ilmoittauneiden joukossa useassakin autossa tehot nousevat yli kuudensada hevosvoiman.

Tapahtumien edistymistä voi seurata SSA:n kotisivulla:

http://jynssi.hohto.net/ssa

SSA tarvitsee talkooväkeä kilpailujen järjestyyn; kiinnostuneet ottakaa yhteyttä Revon Jykään esim. maililla. Erityisesti autokilpailujen järjestelyistä kokemusta omaavien toivotaan ottavan yhteyttä.
Ei toiminut vielä se linkki siinä päivityksiä kohdassa, mutta todella hyvä et kaikki lähtee pyörimään nyt.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Don Vito:
Super Saloon Ajajat ry järjestää oman SeuranMestaruussarjan ensi kesän autoilutapahtuimien yhteydessä.

Mukaan on jo ilmoittautunut vaadittava 10 auton osanotto.

Kisoissa nähtäneen ja kuultaneen jälleen suhinaa ja pauketta, sillä ilmoittauneiden joukossa useassakin autossa tehot nousevat yli kuudensada hevosvoiman.

Tapahtumien edistymistä voi seurata SSA:n kotisivulla:

http://jynssi.hohto.net/ssa

SSA tarvitsee talkooväkeä kilpailujen järjestyyn; kiinnostuneet ottakaa yhteyttä Revon Jykään esim. maililla. Erityisesti autokilpailujen järjestelyistä kokemusta omaavien toivotaan ottavan yhteyttä.
Onko tietoa minkä kisojen yhteydessä Super Saloonit nähdään? Ajetaanko Ahvenistolla yhtään kyseistä kisaa?

http://members.lycos.co.uk/ahvenisto

<small>[ 20-01-2003, 12:48: Message edited by: Petri L ]</small>
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Petri L:
Onko tietoa minkä kisojen yhteydessä Super Saloonit nähdään? Ajetaanko Ahvenistolla yhtään kyseistä kisaa?

http://members.lycos.co.uk/ahvenisto
Lopullista tietua ja kalenteria ei ole, mutta jossain vaiheessa suunitelma oli sellainen, että 2 osakilp. Radalle.Com häpeninigien yhteydessä (paikkana oletettavasti Affenisto) + 2 osakilpailua EuroCar racen yhteydessä (paikkana Alastaro) + 1 osakilpailu Kemora Festivalin tapaan Jurvassa.
S2K tourin kanssa päällekäin ei olisi tarkoitus ajella jolloin myös näiden miljoonamiesten olisi mahdollista päästä ajamaan kunnon kilpa-autojen sekaan. :p
Heinäkuun EuroCar Race Alastarolla on ennakkotietojen mukaan kaksipäiväinen, jolloin siis siinä yhteydessä ajetaan kaksi osakilpailua. Muut tapahtumat lienevät yksipäiväisiä. Motoparkin ja Kemoran kohdalla ilmeisesti sopivan viiteympäristön löytymättömyys muodostui esteeksi. Keskenään ei ole kovin mielekästä kruisailla eikä Endurance-kisoissakaan näyttänyt maksavaa yleisöä tungokseen asti olevan...
 

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
Don Vito:

S2K tourin kanssa päällekäin ei olisi tarkoitus ajella jolloin myös näiden miljoonamiesten olisi mahdollista päästä ajamaan kunnon kilpa-autojen sekaan. :p
Joo näinhän se on että Ferrariin taikka Audiin tarvitaan se miljoona, mutta kilpaa ajetaan S2K Tourilla.. :D :) :rolleyes: wink
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Dale:
Don Vito:

S2K tourin kanssa päällekäin ei olisi tarkoitus ajella jolloin myös näiden miljoonamiesten olisi mahdollista päästä ajamaan kunnon kilpa-autojen sekaan. :p
Joo näinhän se on että Ferrariin taikka Audiin tarvitaan se miljoona, mutta kilpaa ajetaan S2K Tourilla.. :D :) :rolleyes: wink
Pikkupoikien mäkiautokisoissakin ajetaan kilpaa ja niiden kiinostavuuskin on samaa luokkaa kuin S2K tourin. eek! :D
 

Stilo

Well-known member
Liittynyt
15.12.2002
Viestit
53
Sijainti
Lahti
wink [/qb][/QUOTE]Pikkupoikien mäkiautokisoissakin ajetaan kilpaa ja niiden kiinostavuuskin on samaa luokkaa kuin S2K tourin. eek! :D [/QB][/QUOTE]

Kyllä S2K tourillakin on todella hienoa nähtävää. Varsinkin viime vuoden Motoparkissa oli tosi hyvää taistelua = kolme autoa rinnan pitkän suoran päässä lähes joka kierroksella + pitkin numikkoa vauhdin hakua yms. yms. Hieman toisen näköistä menoa kuin supereiden yli parin kolmenkymmenen metrin välit. ( :( Kiitos AKK:n :( ) Pitää muistaa että kiitos kuuluu S2K:lle että suomessa on edes yksi yli kaksikymmentä autoa radalle tunkeva SM-arvoinen sarja!!!!
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Stilo:
........että suomessa on edes yksi yli kaksikymmentä autoa radalle tunkeva SM-arvoinen sarja!!!!
Ootkos varma että on yli 20 autoa.....ja kauanko?
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Stilo:
......Varsinkin viime vuoden Motoparkissa oli tosi hyvää taistelua = kolme autoa rinnan pitkän suoran päässä lähes joka kierroksella + pitkin numikkoa vauhdin hakua yms. yms. Hieman toisen näköistä menoa kuin supereiden yli parin kolmenkymmenen metrin välit.
Samaninen Motopark ja vanha herra Tuisku painaa Bemulla keulalla lieskat loimuten kummassakin lähdössä ja Kyllönen heiluu puolelta toiselle yrittäen ohitusta......lopussa Tuisku painaa shikaanin yli jotta ehtii maaliviivalle ensimmäisenä.........
Sitä ennen Kemora:
3-4 autoa kiitää rintarinnan ekat kierrokset kunnes loppuu Schroderuksen F-40 taru (ja samalla lähtökin) , juuri kun auto "rupesi" kulkemaan.......

Vaihdan 100 sport-2000 kisaa noihin kahteen jos uusintana saisin :D
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Lähtihän se vanha tuttu kiistely käyntiin!!!

Tuollainen vääntö on aivan turhaa. Kyllä Suomessa katsojia riittää useammallekin luokalle. Toinen luokka pyrkii autojen tasaisuuteen tehojen osalta, toinen esittelemään miten paljon tehoa kuljettaja saa käytettyä. Suomen mutkaiset radat kuitenkin määräävät sen, että kierrosajoissa ei ole kovin suurta eroa. Katsojille on kummassakin omat hienoutensa ja heikkoutensa.

Kiinnostaisi muuten nähdä SSA:n ilmoittautumislista (ne 10 ilmoittautunutta). Voisi auttaa uusien autojen mukaan tulossa, kun nähdään että mukana on myös heikompia autoja, eikä auton tarvitse olla mikään viper tai edes audi.
 

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
Don Vito:
Pikkupoikien mäkiautokisoissakin ajetaan kilpaa ja niiden kiinostavuuskin on samaa luokkaa kuin S2K tourin. eek! :D
Kävin kerran katsomassa mäkiautokisoja ja kyllä kilpailu oli paljon kovempaa mitä Super Salooneissa. Pari kertaa olen nähnyt enemmän kuin yhden Super Saloonin samalla suoralla (lähtötilanne).
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Dale: Sitä on taas eksytty väärälle radalle? :D :D

Hienoa kuulla, että sarja jatkuu.
 

sikanopee

Member
Liittynyt
2.4.2002
Viestit
22
AKK:n jäsenlehden pääkirjoituksessa Riku Bitter toteaa ykskantaan, että AKK päättää edelleen kenen kanssa se ja sen jäsenistö on yhteistyössä. Ja rankaisee jäseniään osanotosta ei-hyväksymiinsä kisoihin. Edelleen sama pääkirjoitus toteaa, että kilpailuviraston päätöksen jälkeen AKK antaa luvat muidenkin järjestämiin kisoihin (,jos niihin aikoo osallistua toimitsijana tai kilpailijana joku AKK:n lisenssin omaava.) Lupa myönnetään vain "mikäli meidän asettamat normistot täytetään". Mitä tämä on suomeksi?????? Koskeeko tämä vain radan / autojen / järjestelyjen turvallisuutta ja kuka ne määrittelee. Vai sisältyykö tähän jotain tarkoituksenmukaisuusharkintaa esim. ajettavista luokista tai aikatauluista. Entä liittyykö tähän vaatimuksia toimitsijoista tai heidän lisensseistään jne. Vai onko AKK:n annettava lupa aina, kun selkeät turvallisuuskriteerit täytetään? Jos lupien myöntäminen jää AKK:n hyvän tahdon varaan, kuolee koko homma alkuunsa. Lisenssittömiä kuskeja tai toimitsijoita on niin vähän, että kunnon kisoja ei ilman lisenssillisiä saada aikaan. AKK:n pitäisi muistaa, että monopolitkin sortuvat aikanaan, ellei kilpailevaa toimintaa sallita. Ja toisin päin, kilpailu paremmuudesta piristää kummasti monopolin varaan tuudittautuneita "virkamiehiä". AKK:n perustehtävä lienee edelleen suomalaisen autourheilun kaikkinainen edistäminen eikä AKK:n oman arvovallan ja aseman pönkittäminen
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
sikanopee:
.....Lisenssittömiä kuskeja tai toimitsijoita on niin vähän, että kunnon kisoja ei ilman lisenssillisiä saada aikaan.....
Jou , täällä 1 lisenssitön! (siinä vaiheessa kun lisenssejä piti hommata tämä alasajo alkoi ja jotenkin innostus laimeni?!?!)
AKK:n perustehtävä lienee edelleen suomalaisen autourheilun kaikkinainen edistäminen eikä AKK:n oman arvovallan ja aseman pönkittäminen
Niin , tätä AKK:n perusajatus on haihtunut jonnekkin kauan ennen kuin peilitaloa edes suunniteltiin.

AKK:n tehtävähän on juuri kilpa-autoilijoiden auttaminen ja kilpailujen järjestämisen auttaminen
Nämä "isot pomot" ovat jotenkin onnistuneet unohtamaan sen että he ovat töissä jokaisella lisenssin omaavalla/kilpailun järjestäjällä!!!!!

Kuten lukuisat tapaukset ovat osoittaneet ollaan AKK:n johtoportaassa äärimmäisen ylimielisiä mikäli nähdään ettei AKK ole saamassa jotain jättipottia ko. asiasta , auttaa ei haluta eikä edes ottaa kantaa mihinkään......kilpailija on kuin ilmaa.

60% omasta sport2000 vastaisuudesta perustuu juuri tuohon , suuresti rummutettu ja tekojumaloitu sarja mikä on ihan samanlaista kisailua kuin ns. menneissä merkkiluokissakin.....
Hirveää hehkutusta ja suuria puheita kuinka kilpailija pääsee ulkomaille helpommin ja blaaa blaaa , sitten todellisuus näyttää ettei ulkomaille ole asiaa ja koko touhusta uhkaa suuren rahastuksen takia jääda paska käteen!
Ja ne kilpailijat jotka ulkomaille ovat menneet ovat ihan eri luokissa.....

Kuten olen aiemmin todennut, tämmöinen ämerikan shou-meininki ei toimi Suomessa , ei edes pakottamalla.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Siinä olen eri mieltä, että kyllä ameriikan show-meininki toimii, mutta tarvitsee vetäjäkseen Bob Lappalaisen.

Totta sinänsä tuo Sport2000 -juttu. Luokkahan on joidenkin mielestä näyttävä siksi, että autoja on (oli) paljon ja otteet ei aina niin siistejä? Ilmeisesti kyseiset henkilöt eivät ole nähneet Saabien lähtöjä silloin kun luokka oli vielä elinvoimainen... Autoja oli ekan kierroksen jälkeen pitkin tannerta enemmän tai vähemmän haavoittuneena kontaktin takia.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Zep:
Siinä olen eri mieltä, että kyllä ameriikan show-meininki toimii, mutta tarvitsee vetäjäkseen Bob Lappalaisen.
TOTTA!!!! mutta Lappalainen ei taida olla hommissa AKK:ssa........vaikka syytä olisi.....
Totta sinänsä tuo Sport2000 -juttu. Luokkahan on joidenkin mielestä näyttävä siksi, että autoja on (oli) paljon ja otteet ei aina niin siistejä? Ilmeisesti kyseiset henkilöt eivät ole nähneet Saabien lähtöjä silloin kun luokka oli vielä elinvoimainen... Autoja oli ekan kierroksen jälkeen pitkin tannerta enemmän tai vähemmän haavoittuneena kontaktin takia.
tämä pätee edelleenkin kohtuullisella tasolla , eli tilaakin annetaan jos ohi joku pääsee......
Sporteissahan ennen ajettiin kuin miljoona-jokkista mutta nykyisin tuskin koskea saa kun heti tulee rangaistuksia.

Ei muuta kuin pieni kontakti takaisin niin kyllä kansa tykkää......
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
sikanopee:
AKK:n jäsenlehden pääkirjoituksessa Riku Bitter toteaa ykskantaan, että AKK päättää edelleen kenen kanssa se ja sen jäsenistö on yhteistyössä. Ja rankaisee jäseniään osanotosta ei-hyväksymiinsä kisoihin. Edelleen sama pääkirjoitus toteaa, että kilpailuviraston päätöksen jälkeen AKK antaa luvat muidenkin järjestämiin kisoihin (,jos niihin aikoo osallistua toimitsijana tai kilpailijana joku AKK:n lisenssin omaava.) Lupa myönnetään vain "mikäli meidän asettamat normistot täytetään". Mitä tämä on suomeksi?????? Koskeeko tämä vain radan / autojen / järjestelyjen turvallisuutta ja kuka ne määrittelee. Vai sisältyykö tähän jotain tarkoituksenmukaisuusharkintaa esim. ajettavista luokista tai aikatauluista. Entä liittyykö tähän vaatimuksia toimitsijoista tai heidän lisensseistään jne. Vai onko AKK:n annettava lupa aina, kun selkeät turvallisuuskriteerit täytetään? Jos lupien myöntäminen jää AKK:n hyvän tahdon varaan, kuolee koko homma alkuunsa. Lisenssittömiä kuskeja tai toimitsijoita on niin vähän, että kunnon kisoja ei ilman lisenssillisiä saada aikaan. AKK:n pitäisi muistaa, että monopolitkin sortuvat aikanaan, ellei kilpailevaa toimintaa sallita. Ja toisin päin, kilpailu paremmuudesta piristää kummasti monopolin varaan tuudittautuneita "virkamiehiä". AKK:n perustehtävä lienee edelleen suomalaisen autourheilun kaikkinainen edistäminen eikä AKK:n oman arvovallan ja aseman pönkittäminen
SSA:n sarja nyt kuitenkin toteutunee hyvin suurella todennäköisyydellä (varmaahan ei ole kuin köyhän kuolema). Ja jos AKK sitten alkaa pullikoimaan, niin asioita ratkottanee vähintäinkin markkinatuomioistuimessa. Kilpailuviraston kannanotossa todettiin yksiselitteisesti seuraavaa
Kilpailuvirasto katsoo, että tehdyt sääntömuutokset mahdollistavat AKK:n lisenssin haltijoiden osallistumisen sanktiotta sellaisiin AKK:n ulkopuolisten järjestämiin autokilpailutapahtumiin, joissa noidatetaa yleisesti hyväksyttyjä autourheilun turvallisuudelle ja tekniselle tasapuolisuudelle asetettuja kriteereitä ja jotka eivät sodi autourheilussa omaksuttuja periaatteita vastaan.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Miikka:
sikanopee:
.....Lisenssittömiä kuskeja tai toimitsijoita on niin vähän, että kunnon kisoja ei ilman lisenssillisiä saada aikaan.....
Jou , täällä 1 lisenssitön! (siinä vaiheessa kun lisenssejä piti hommata tämä alasajo alkoi ja jotenkin innostus laimeni?!?!)
AKK:n perustehtävä lienee edelleen suomalaisen autourheilun kaikkinainen edistäminen eikä AKK:n oman arvovallan ja aseman pönkittäminen
Niin , tätä AKK:n perusajatus on haihtunut jonnekkin kauan ennen kuin peilitaloa edes suunniteltiin.

AKK:n tehtävähän on juuri kilpa-autoilijoiden auttaminen ja kilpailujen järjestämisen auttaminen
Nämä "isot pomot" ovat jotenkin onnistuneet unohtamaan sen että he ovat töissä jokaisella lisenssin omaavalla/kilpailun järjestäjällä!!!!!

Kuten lukuisat tapaukset ovat osoittaneet ollaan AKK:n johtoportaassa äärimmäisen ylimielisiä mikäli nähdään ettei AKK ole saamassa jotain jättipottia ko. asiasta , auttaa ei haluta eikä edes ottaa kantaa mihinkään......kilpailija on kuin ilmaa.

60% omasta sport2000 vastaisuudesta perustuu juuri tuohon , suuresti rummutettu ja tekojumaloitu sarja mikä on ihan samanlaista kisailua kuin ns. menneissä merkkiluokissakin.....
Hirveää hehkutusta ja suuria puheita kuinka kilpailija pääsee ulkomaille helpommin ja blaaa blaaa , sitten todellisuus näyttää ettei ulkomaille ole asiaa ja koko touhusta uhkaa suuren rahastuksen takia jääda paska käteen!
Ja ne kilpailijat jotka ulkomaille ovat menneet ovat ihan eri luokissa.....

Kuten olen aiemmin todennut, tämmöinen ämerikan shou-meininki ei toimi Suomessa , ei edes pakottamalla.
Pakko sanoa mielipiteeni. Sport 2000 tour ei ole nähnykkään amerikan show meininkiä. Olen sanonut aina ja sanon edelleen, kunnon romutus takaisin Camaro Cup tyyliin niin johan alkaa yleisöä kiinnostaan. Camaroissahan sallittiin kunnon kontaktit ja yleisö rakasti näkemäänsä. Harmi vaan että kauden -85 jälkeen kun camarot poistuivat suomalaisilta radoilta niin häipyivät myös katsojat. 1996 vuosi onneksi muutti kaiken,yleisö tuli takaisin 3-vuoden ajaksi. Kunnes Super Saloon poistettiin. Unohtakaa Super Saloonit ja Super Saloonit takaisin, eri nimellä ja kunnon markkinointi käyntiin ja muutamia ulkomaalaisia Ahvenistolle niin johan alkaa rata-autoilu kiinnostaan.
 

Xra

Jossain tuolla
Liittynyt
13.1.2002
Viestit
91
Jos nyt annettais niiden 20 vuotta vanhojen asioiden jo olla...
Näiden kahden luokan "kilpajuoksu" täällä foorumin sivuilla on aivan turhaa, kummallekin löytyy oma fanaattinen katsoja- ja harrastajakuntansa.

Omasta mielestäni kummastakaan luokasta ei ole suomenniemen ihmisten mielenkiinnon virikkeeksi. Supereiden muutama näyttävän näköinen auto ei vielä kansaa lehtereille vedä. Kuljettajissa ja kalustoissa on liian suuria eroja ja ainutlaatuisia kamppailuja nähdään hyvin harvoin. Sama pätee osittain Spruut2000-luokkaan. Osa porukasta ajaa harrastusmielessä ja osa on suorastaan "semiammattilaisia". Onhan silloin panostus eri luokkaa.

Suomalaisten kiinnostusta rata-autoiluun ei yksinkertaisesti nosta suosta mikään muu kuin Lappalaisen Thunderin tai Kartingin MM:n tyylinen massatapahtuma. Nimekkäitä kuljettajia, hienoja autoja, paljon tapahtumia radalla ja sen ulkopuolella... Näitä happeningeja on vaan niin mahdoton järjestää useammin kuin kerran vuodessa, jos silloinkaan...
 
Ylös