Sukujuttua.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken

Haa.

Olenpas tässä viimeaikoina yritellyt hieman tutkia juuriani. En mitään syvällisemmin, kunhan olen raaputellut pintaa, niinkuin on tapana sanoa.

Mutta tämän tekijä on ottanut asian jo hieman vakavammin. Saanen mainita, että lähisukulaisiani löytyy linkin takaa löytyvästä sukupuusta. Se on vielä selvittämättä, notta olenko oikeasti sukua linkin sukupuun 'tekijälle' ?

Kukin forumisti voisi tahollaan muistella vaikka iso-, tai isoisovanhempiaan, ja tsekata, jos heitä vaikka löytyisi yllä linkatusta sukupuusta.

Nimiä ei tietenkään kenenkään tarvitse mainita. Kyllä tai ei vastaus riittää varsin hyvin.

Jos ei vielä tullut selväksi, niin vastaukseni on: Kyllä.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Sen verran on pieni suku, ettei sitä edes tarvise tutkia :p Sukunimi on tullut Huittisissa olevan paikannimen mukaan jossa ko. torppa on sijainnut. Torppa sitten lunastettiin paikallisen kartanon mentyä konkurssiin joskus 1900 alussa 'itselleen'. Niin ja tuolloin vasta tuli sukunimi käyttöön, eli aika hankala on jäljittää ihmisiä.

Viimeksi muokattu:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Jr- sanoi:
Sen verran on pieni suku, ettei sitä edes tarvise tutkia :p Sukunimi on tullut Huittisissa olevan paikannimen mukaan jossa ko. torppa on sijainnut. Torppa sitten lunastettiin paikallisen kartanon mentyä konkurssiin joskus 1900 alussa 'itselleen'. Niin ja tuolloin vasta tuli sukunimi käyttöön, eli aika hankala on jäljittää ihmisiä.
Tuolta voi löytyä jotakin ?

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Äidin (eli isoisän) sukunimi löytyy kerran (Suojanen), äidinäidin sukunimeä ei löydy, isän sukunimeä ei löydy, isänäidin sukunimeä en muista/tiedä.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Ei ou. Sukunimisiäni löytyy maailmasta satakunta, omanimisiäni ei löydy muita.

burb

.
Eipä löytynyt muita sukulaisteni sukunimiä kuin yksi, joka sekin on tosin niin yleinen että sellainen löytynee useammastakin sukupuusta.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Il Tempo Gigante sanoi:
Tuolta voi löytyä jotakin ?
Löytyyhän sieltä talon nimen mukaan, muttakun nää torpparit on saattanut mennä ja tulla. Niin ja tuo aikavälikin sais olla pitemmälle 1900-luvulle.

Viimeksi muokattu:

burb

.
kouvotsvoni sanoi:
Entäs löytyykö etunimeä?
Ei. Eikä muuten löytynyt sitä sukunimeäkään minkä ensin luulin löytäneeni. Taisi iskeä hetkellinen näköhäiriö. :eek:
(En tarkoita ulkonäköhäiriötä, sehän mulla on krooninen)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Ei. Eikä muuten löytynyt sitä sukunimeäkään minkä ensin luulin löytäneeni. Taisi iskeä hetkellinen näköhäiriö. :eek:
(En tarkoita ulkonäköhäiriötä, sehän mulla on krooninen)
Mites toi sisänäkö?

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
jupla sanoi:
Ei ou. Sukunimisiäni löytyy maailmasta satakunta, omanimisiäni ei löydy muita.
Peesaan. Ehkä vähän enämpi noita sukunimellisiä kaimoja, mutta täyskaimaa ei takuuvarmasti löydy.

burb

.
kouvotsvoni sanoi:
näetkö myös pienellä kirjoitetun sisätiloissa?
:doubtful:
Minkäslaista sopimuspaperia sä olisit tuomassa mulle allekirjoitettavaksi...?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
burb sanoi:
Sopimuspapereista voisi muistaa sen vanhan totuuden, että "minkä isolla kirjoitettu antaa, sen pienellä kirjoitettu ottaa". Lue tarkkaan!

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Tämä on hyvä sopimus. Kantsii allekirjoittaa

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
ITG:n linkkaamassa listassa on meidänkin suvun sukunimiä, mutta enpä löytänyt ainakaan 'tuttuja' pikakurkkauksella.