Suunnittele oma ratasi!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Järjestän nyt radansuunnittelukisan.

Tässä ohjeistus
1. Suunnittele rata jollain kuvankäsittelyohjelmalla (toki muitakin softia saa käyttää, kunhan radan saa toimitettua minulle jossakin yleisessä kuvamuodossa)
2. Voit merkata rataasi mm. mutkien nopeuksia ja/tai vaihde millä ne tulisi F1-autolla ajaa. Mittasuhde olisi hyvä olla mukana.
3. Nimeä ratasi
4. Pidä ratasi koko inhimillisissä mittasuhteissa
5. Lähetä ratasi ennen Unkarin GP:n starttivalojen sammumista PNG, GIF tai JPG -formaatissa osoitteeseen domppari@hotmail.com
6. Odota pollia ja tuloksia rystyset valkoisina

Radoista järjestettävä äänestys tapahtuu sille varatussa pollissa ja sisältää aikarajan.

- Kaikista radoista järjestetään ensin vapaa äänestys, jossa valitaan 10 parasta rataa. Voit antaa äänesi useammalle kuin yhdelle radalle.
- Kymmenestä parhaasta radasta äänestetään kolme parasta, saat edelleen äänestää useampaa rataa.
- Lopulta kolmen parhaan radan kesken järjestetään viimeinen äänestys, jossa saa antaa vain yhden äänen.

Äänestykset tapahtuvat Unkarin GP:n jälkeen sitä seuraavalla viikolla, lyön aikataulut lukkoon myöhemmin.

Jotta äänestys ja osallistujat pysyisivät järjestyksessä, niin kuvat lähetetään ensin minulle, josta ne sitten erikseen laitan toiseen threadiin järjestykseen ja teen pollin. Tällä estetään myös "teollisuusvakoilun" mahdollisuus, koska radat julkaitaan vasta kun ne ovat jo kaikilla valmiita.

Tässä asioita joita kannattaa panna merkille ääniä antaessa.
- Radan kokonaisprofiilin esteettisyys
- Ohitusmahdollisuudet
- Kuljettajanrata? Motorspeedwayt eivät ole kiinnostavia
- Ratakuvaan käytetty työpanos
- Radasta ilmenevä radanlaatijan asiantuntemus
- Ehkä jotain muutakin

Lähettämällä kuvan rataprofiilista, annat samalla minulle oikeuden julkaista se tällä forumilla, sekä luvan käyttää sitä myöhemmin tällä forumilla toisen tyyppisissä peleissä (ei maksullisia).

EDIT: Mittasuhde mukaan

EDIT: Muutoksia sääntöihin

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Riippuu varmaan määrästä. Jos on pieni määrä niin kai ne kaikkikin voi julkaista, muussa tapauksessa vain TOP10.

WebSlave

Trackman
No perhana. Nyt minun sitten pitää ilmeisesti saada se suunnitelmani valmiiksi. Ja minä kun olin suunnitellut siitä samanlaista ikuisuusprojektia kuin muutkin projektini.

Tosin, yhtä sääntöä sinun on muutettava. Oikeuksia en tuotoksiini luovuta. Luovutan kilpailuun osallistuessani korkeintaan julkaisuluvan (sellaisenaan) tekijä mainittuna. Vaikket sinä noilla mitään bisnestä pystykään tekemään (vai ajattelitko myydä ne Tilkelle ;)), niin kyse on periaatteesta.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
No okei, selvä.

Muutetaan sääntöjä nyt sen verran, että ei tarvitse luovuttaa muuta, kuin julkaisuoikeus tässä threadissa minulle, sekä mahdollisuus käyttää sitä rataa tällä forumilla toisen tyyppisessä pelissä mukana.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Dominic sanoi:
No okei, selvä.

Muutetaan sääntöjä nyt sen verran, että ei tarvitse luovuttaa muuta, kuin julkaisuoikeus tässä threadissa minulle, sekä mahdollisuus käyttää sitä rataa tällä forumilla toisen tyyppisessä pelissä mukana.
Nyt kuulostaa paljon paremmalta.:thumbup:

WebSlave

Trackman
Dominic sanoi:
No okei, selvä.

Tuo kelpaa minulle. Alkuperäinen tarjous oli nimittäin sellainen, ettei siihen suostuisi kukaan luovaa työtä tekevä ikinä. Sehän oli pahempi kuin FISA:n tarjoamat superlisenssiehdot 1982, jotka johtivat kuskien lakkoon! ;)

Mutta tosiaan vastaukseesi minulle, eihän minun ole mikään pakko osallistua, enkä osallistukaan, ellen saa piirrostani toivomaani valmiusasteeseen.

McHaka

Well-known member
Hmm... levyllä on valmiina 13 erilaista kuvaa, joista karkeasti puolet soveltuisivat tänne. :O

Saa kai radalla olla vaihtoehtoisia reittejä, jos merkitsee grand prix -osuudet erikseen? :)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Toki kelpaa.

PS. Vain yksi rata / osallistuja hyväksytään kilpailuun.

Mangelo

Well-known member
edit - tähän oli tullut tekstiä jota ei ollut tarkoitus lähettää

Viimeksi muokattu:

Hmmp

CEO
Mielestäni tällainen kisa pitäisi järjestää täysin toisella tavalla:
1. Kilpailuun osallistuvat ratakuvat vaan suoraan tänne foorumille
2. Vapaata keskustelua radoista
3. Lopuksi äänestys, kaikki radat mukaan. Ketä muka kiinnostaa vain Dominicin mielipide?

Et silleen. Toki voidaan järjestää toinen kisa tuolla tavalla toisessa ketjussa ja katsoa, kumpi kisa saa suuremman suosion. :D

Mangelo

Well-known member
Hmmp sanoi:
Tenteissäkin voitaisiin ensimmäisenä valmiiksi saaneiden vastaukset heijastaa taululle.

Kisan jälkeen.

3. Lopuksi äänestys, kaikki radat mukaan. Ketä muka kiinnostaa vain Dominicin mielipide?
Ketä kiinnostaa kakkosnikeillä ja kavereiden äänillä manipuloidut pollit?

Et silleen. Toki voidaan järjestää toinen kisa tuolla tavalla toisessa ketjussa ja katsoa, kumpi kisa saa suuremman suosion. :D
Itse ajattelin tähän kilpailuun jonkinnäköisen radan hahmotella, vaikken olekaan aiemmin harrastanut ratasuunnittelua. Sen toisen kisan voit järjestää vaikka joskus toiste

Viimeksi muokattu:

McHaka

Well-known member
Dominic sanoi:
PS. Vain yksi rata / osallistuja hyväksytään kilpailuun.
En mä noista kyllä osaa yhtä valita. Jokaisessa on omia lähtökohtiaan, joita ei vaan voi yhdistää. Voisinkin osallistua yhdellä radalla, joka ei ole ehkä teknisesti niin hieno, mutta sen voisi jopa toteuttaa oikeasti.

:rolleyes:

wallu13

Well-known member
Hmmp sanoi:

Tuollaiseen kilpailuun sitä viitsisi jopa osallistua:ahem:

Hmmp

CEO
Milkman sanoi:
Tenteissäkin voitaisiin ensimmäisenä valmiiksi saaneiden vastaukset heijastaa taululle.
Aika ajossakin tulokset tulevat taululle sitä mukaan, kun niitä syntyy. Parhaat tulee yleensä viimeisenä. :wink:

Esitykseni perustuu ajatukseen, että tällaisessa kisassa tuskin voi olla vain yhtä parasta, vaan jokaisessa ratasuunnitelmassa on omat hyvät ja huonot puolensa. Antoisinta näkisin tässä olevan radoista käytävä keskustelu eli jokaisen ehdotukset/mielipiteet siitä, millainen on hyvä rata. En voi ymmärtää, miksei ratoja voisi lähettää suoraan tänne foorumille, kun tällaisessa ei oikein voi "luntata". :thumbup:

Edit: Äänestyksessä olisi tietysti mielenkiinto siinä, saako oma ehdotus enemmän kuin yhden äänen, oliko voittanut ehdotus ylivoimaisesti paras, vai tuliko voitto pienellä marginaalilla, jne.

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Vapaa äänestys olisi tietysti mielekkäämpi, mutta siinä on tuon em. kakkosnikkiongelma, mutta ehkä se nyt ei liikaa tällaista pilaa.

Jotta äänestys ja osallistujat pysyisivät järjestyksessä, niin ehdottaisin silti, että kuvat lähetetään ensin minulle, josta ne sitten erikseen laitan toiseen threadiin järjestykseen ja teen pollin. Tällä estetään myös "teollisuusvakoilun" mahdollisuus, koska radat julkaitaan vasta kun ne ovat jo kaikilla valmiita.

Voin vaikka rakentaa jonkinlaisen eliminointityyppisen äänestyksen, jossa ensin valitaan 10 parasta kaikista ja niistä äänestetään sitten erikseen kolme parasta, joista vielä kertaalleen äänestetään voittaja.

Viimeksi muokattu:

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Jokunen mutka vasemmalle ja jokunen oikealle ja ihan joka kierros päädytään omassa suunnitelmassani todennäköisesti samalle pääsuoralle.