Suurimmat ylisuoritukset kokonaisen kauden mitalla?

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Frentzeniä pidettiin suurena lupaus ennen Williams siirtoaan, jonka takia Frank päätti sitten vuonna 95 tehdä sopimuksen saksalaisen kanssa, kun maamies Hill töppäili urakalla sinä kautena.
Jonka seuraksena sai tarpeekseen ja päätti korvata Hillin Frentzenillä, tosin mahtoi katua jälkeen päin kun Hill sitten seuraavana kautena voitti mestaruuden ja Frentzen ei osoitauttunutkaan kärkikuskiksi korvattuaan Hillin.
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
970
Giancarlo Fisichella ajoi mielestäni aika lupaavasti,mutta kun pääsi huipputalliin Renaultille,jäikin pahasti Alonson varjoon..
 

Demon Hiili

Well-known member
Liittynyt
26.8.2009
Viestit
163
Bottaksesta mulle usein tullut mieleen Frenzen, loistava ns keskikastin autolla, mutta kärkitiimissä ei homma ota tuulta alleen samalla tavalla.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6249
Bottaksesta mulle usein tullut mieleen Frenzen, loistava ns keskikastin autolla, mutta kärkitiimissä ei homma ota tuulta alleen samalla tavalla.
Onko se sitten miten paljon autosta kiinni vai tallikaverista. Felipe Massa vs Lewis Hamilton, ei mikään ihan pienin ero.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Giancarlo Fisichella ajoi mielestäni aika lupaavasti,mutta kun pääsi huipputalliin Renaultille,jäikin pahasti Alonson varjoon..
Fisichella, Herbert ja Frentzen olivat kaikki suuria lahjakkuuksia pienemmissä Formula-luokissa, mutta kuninkuusluokassa ura ei ollut niin loistokas. Toki kaikki kolminkertaisia GP-voittajia kuitenkin.

Ja nippelitietona, että kaikki voittivat Renault-moottorilla (Benetton, Williams, Renault), Frentzen ja Fisichella voittivat Jordanilla, sekä Herbert ja Fisichella voittivat Fordin moottorilla myöskin (Stewart, Ford). Ja olivathan toki Frentzen ja Herbert tiimikaverit Sauberilla kaudella 1996.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6249
Fisichella, Herbert ja Frentzen olivat kaikki suuria lahjakkuuksia pienemmissä Formula-luokissa, mutta kuninkuusluokassa ura ei ollut niin loistokas. Toki kaikki kolminkertaisia GP-voittajia kuitenkin.

Ja nippelitietona, että kaikki voittivat Renault-moottorilla (Benetton, Williams, Renault), Frentzen ja Fisichella voittivat Jordanilla, sekä Herbert ja Fisichella voittivat Fordin moottorilla myöskin (Stewart, Ford). Ja olivathan toki Frentzen ja Herbert tiimikaverit Sauberilla kaudella 1996.
Se, että Herbertistä tuli ylipäätään F1-kuski pikkuformulaonnettomuutensa jälkeen oli aika illmiömäinen suoritus. Tiedä mihin olisi yltänyt ilman tuota kolaria.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5692
Fisichella, Herbert ja Frentzen olivat kaikki suuria lahjakkuuksia pienemmissä Formula-luokissa, mutta kuninkuusluokassa ura ei ollut niin loistokas. Toki kaikki kolminkertaisia GP-voittajia kuitenkin.

Ja nippelitietona, että kaikki voittivat Renault-moottorilla (Benetton, Williams, Renault), Frentzen ja Fisichella voittivat Jordanilla, sekä Herbert ja Fisichella voittivat Fordin moottorilla myöskin (Stewart, Ford). Ja olivathan toki Frentzen ja Herbert tiimikaverit Sauberilla kaudella 1996.
Kukas tallipäällikkö se oli (Jordan?) joka sanoi että Ketsupilla oli niin herkkä perse auton säätöjen suhteen, että luotti enemmän siihen kuin insinöörien dataan?
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Kysymys tulee aina olemaan että miksi Herbert,Fisichella,Frentzen eivät sitten pärjänneet huipputalleissa, oliko niin että menivät väärän aikaan kun tallissa oli jo Ykköskuski valmiina ja rakennettu talli kuskin ympärillä. Tai sitten eivät vaan riittäneet kyvyt huipputasoon, ja itse olen sitä mieltä että vähän molempia oli kun joutuivat olemaan pakostakin kakkoskuskeja ja vaikka olivatkin lupauksia niin eivät ihan terävintä kärkeä olleet kuitenkaan, vaikka hyvänä päivänä olivatkin huippuja.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5692
Kysymys tulee aina olemaan että miksi Herbert,Fisichella,Frentzen eivät sitten pärjänneet huipputalleissa, oliko niin että menivät väärän aikaan kun tallissa oli jo Ykköskuski valmiina ja rakennettu talli kuskin ympärillä. Tai sitten eivät vaan riittäneet kyvyt huipputasoon, ja itse olen sitä mieltä että vähän molempia oli kun joutuivat olemaan pakostakin kakkoskuskeja ja vaikka olivatkin lupauksia niin eivät ihan terävintä kärkeä olleet kuitenkaan, vaikka hyvänä päivänä olivatkin huippuja.
Tai sitten se auto ei vaan sopinut heille kuten ykköskuskeille.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Kysymys tulee aina olemaan että miksi Herbert,Fisichella,Frentzen eivät sitten pärjänneet huipputalleissa, oliko niin että menivät väärän aikaan kun tallissa oli jo Ykköskuski valmiina ja rakennettu talli kuskin ympärillä. Tai sitten eivät vaan riittäneet kyvyt huipputasoon, ja itse olen sitä mieltä että vähän molempia oli kun joutuivat olemaan pakostakin kakkoskuskeja ja vaikka olivatkin lupauksia niin eivät ihan terävintä kärkeä olleet kuitenkaan, vaikka hyvänä päivänä olivatkin huippuja.
Huipulla erot ovat niin pieniä. Mutta itse arvelisin, että kyse myös pään toiminnasta. Kaikki eivät kestä välttämättä huipputiimin mukanaan tuomia paineita. Aina pitäisi olla voittamassa ja vähintäänkin podiumilla.

Pienemmässä tiimissä on helpompi väläytellä vauhtiaan, ja jos epäonnistuu, helpompi laittaa syyt auton syyksi.

Kaikki kolme (Fisichella, Herbert ja Frentzen) loistivat pienemmissä tiimeissä. Frentzen ajoi suorastaan loistokkaasti Jordanilla ja Sauberilla, Fisichella Benettonilla ja Jordanilla ajoi usein myös podiumille, ja kaikki varmasti muistavat Herbertin GP-voiton Stewartilla, sekä suorituksensa myös Sauberilla. Pienemmässä tiimissä on enemmän 'me'- henki ja perhetiimin tuntua, isossa tehdas-tiimissä taas kylmempi tunnelma.

Siltikin Kaikki kolme varmistivat tiimilleen valmistajien mestaruudet ykköskuskin vanavedessä. Herbert Benettonille 1995, Frentzen Williamsille 1997 ja Fisichella Renaultille 2005 ja 2006.

Lyhyesti siis kyse enemmän päästä ja henkisistä voimavaroista kuin lahjakkuudesta, jota kaikilla näillä kolmella varmasti oli vaikka muille jakaa 🤠
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Huipulla erot ovat niin pieniä. Mutta itse arvelisin, että kyse myös pään toiminnasta. Kaikki eivät kestä välttämättä huipputiimin mukanaan tuomia paineita. Aina pitäisi olla voittamassa ja vähintäänkin podiumilla.

Pienemmässä tiimissä on helpompi väläytellä vauhtiaan, ja jos epäonnistuu, helpompi laittaa syyt auton syyksi.

Kaikki kolme (Fisichella, Herbert ja Frentzen) loistivat pienemmissä tiimeissä. Frentzen ajoi suorastaan loistokkaasti Jordanilla ja Sauberilla, Fisichella Benettonilla ja Jordanilla ajoi usein myös podiumille, ja kaikki varmasti muistavat Herbertin GP-voiton Stewartilla, sekä suorituksensa myös Sauberilla. Pienemmässä tiimissä on enemmän 'me'- henki ja perhetiimin tuntua, isossa tehdas-tiimissä taas kylmempi tunnelma.

Siltikin Kaikki kolme varmistivat tiimilleen valmistajien mestaruudet ykköskuskin vanavedessä. Herbert Benettonille 1995, Frentzen Williamsille 1997 ja Fisichella Renaultille 2005 ja 2006.

Lyhyesti siis kyse enemmän päästä ja henkisistä voimavaroista kuin lahjakkuudesta, jota kaikilla näillä kolmella varmasti oli vaikka muille jakaa 🤠
Ehkä heidän olisi kannattanut hakea terapeutilta apua, kuten Grosjean teki aikoinaan tosin ehkei nyt kuitenkaan☺
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Ehkä heidän olisi kannattanut hakea terapeutilta apua, kuten Grosjean teki aikoinaan tosin ehkei nyt kuitenkaan☺
Jos ette ole lukeneet Aki Hintsasta kertovaa kirjaa, niin nyt viimeistään kannattaa. Kirjassa Hintsa avaa tätä pakettia miten kokonaisvaltainen ihminen on ja miten pienestä ne asiat huipulla ovat kiinni. Henkinen puoli ihmisestä ei ole ollenkaan mikään pikku juttu menestyksen kannalta. Ihminen ei ole kone ja asiansa osaava terapeutti voi saada paljon hyvää aikaan.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Jos ette ole lukeneet Aki Hintsasta kertovaa kirjaa, niin nyt viimeistään kannattaa. Kirjassa Hintsa avaa tätä pakettia miten kokonaisvaltainen ihminen on ja miten pienestä ne asiat huipulla ovat kiinni. Henkinen puoli ihmisestä ei ole ollenkaan mikään pikku juttu menestyksen kannalta. Ihminen ei ole kone ja asiansa osaava terapeutti voi saada paljon hyvää aikaan.
Just tää. Edelleen ihmetyttää tämä henkisen puolen väheksyntä Suomessa. Ei se ole sattumaa että suomalaiset sulavat arvokisoissa, se on huonoa valmistautumista. Fyysistä puolta treenataan kyllä, kukaan ei naureskele kun urheilijalla on voimavalmentaja, mutta henkisen puolen valmentaja onkin sitten noloa.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Hintsa taidi joskus todeta, että 80 % suorituskyvystä tulee henkiseltä puolelta.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Jos ette ole lukeneet Aki Hintsasta kertovaa kirjaa, niin nyt viimeistään kannattaa. Kirjassa Hintsa avaa tätä pakettia miten kokonaisvaltainen ihminen on ja miten pienestä ne asiat huipulla ovat kiinni. Henkinen puoli ihmisestä ei ole ollenkaan mikään pikku juttu menestyksen kannalta. Ihminen ei ole kone ja asiansa osaava terapeutti voi saada paljon hyvää aikaan.
No kunhan vain laskin leikkiä tuosta terapeutti jutusta jossa lähinnä tarkoitin Grosjenia. Mutta aiheeseen liittyen olen kyllä itse kyllä lukenut tuosta Hitsan jutusta aikoinaan netissä hänen kommentteja liittyen miten kuskit treenaavat itsensä huippukuntoon ja myös miten valmistautuvat kisaamiseen kauden aikana.

Ja tuosta tuli mieleen se kun Nicon kertoi kauden 2016 jälkeen kuinka joutui treenaamaan niin kovasti että pystyisi Hamiltonia voittamaan sillä kaudella, ja myös kertoi kuinka esim vapaa-ajalla kokeili henkistä kuntoilua, kuten meditointia,tietoista läsnäoloa ja muistaakseni jopa ajoi paljon kartinkia myöskin vapaa-ajalla, ja kaiken lisäksi jopa joutui laihtumaan muutaman kaksi kiloa kauden lopussa, jotta pystyi haastamaan Hamiltonia paremmin aika-ajoissa ja se oli ratkaiseva seikka loppukauden aika-ajoissa josta Nico hyötyi todella paljon.

Ja näin voitti lopulta mestaruuden kauden päätteeksi monen tapahtuman jälkeen. Joten lopuksi pitää vaan olla todella henkisesti kova, ja yrittää venyttää,uhrautua niin paljon että pystyy hoitaa homma kotiin kuten Nico.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5692
70-luvun Suomessa ei huippu-urheilun sisällä uskottu henkiseen valmennukseen. Sen jälkeen se on ollut ihan jokapäiväisessä harjoittelussa mukana. Rahvas kansa tosin siitä ei tiedä hevon vitun humppaa. Liukkosen Jarmo ja Katajan Jukka sitä on Jyväskylän yliopiston ja Kihun kautta aikoinaan vieneet eteenpäin.

Kaikki junnuvalmentajatkin siitä on saaneet alkeet, jos ovat lajiliittojen kautta kouluttautuneet.
 
Ylös