Don Vito
Sekakäyttäjä
Erkka tais olla Rauno Aaltosen tallikaveri Ooppelilla tuon kuvan ottamisen aikaan. Tosin Safari oli varmaan ainoa ralli, missä Manta 400:lla oli enää mitään jakoja.
...Alex Fiorio.Italialaisilla oli muitakin kuskeja, joiden ura vain jotenkin jäi kesken. Johtuiko sitten loppujen lopuksi taidon puutteesta vai mistä. Michele Cinotto, Gianfranco Del Zoppo, Andrea Aghini...
...Gianfranco Cunico. Paikka Fordin tehdastiimissä 1990, San Remon voitto 1993 yksityistiimissä, Italian mestaruus 1994-1996, mutta......Alex Fiorio.
Cunico aloitti nykyisen kartturinsa Luigi Pirollo kanssa yhteistyön 1998. Vuosina 2000 ja 2001 hän voitti Italian mestaruuden Ford Focus WRC:llä ja vuonna 2002 hän jatkoi Italian sarjassa mutta Mitsubischillä ja oli N Technology tiimi manageri, tämä yhteistyö kesti vuoden ja testasi samalla Super 1600 Puntoa. Myöhempinä vuosina mies on ajellut Italian ralli sarjaa, yksittäisiä ralleja ja voitti vuonna 2009 Irc Cup Tronyn Ford Focus WRC:llä....Gianfranco Cunico. Paikka Fordin tehdastiimissä 1990, San Remon voitto 1993 yksityistiimissä, Italian mestaruus 1994-1996, mutta...
Kuten henkka ok totesikin ei ole tosissaan edes yrittänyt. On sanonut ettei töiden, perheen yms takia väenväkisin yritä ulkomaille eikä rahaa siihen käytä/etsi. Jos palkkaa maksetaan, lähtee kyllä ajamaan eli käynyt Kiinan sarjassa ajamassa.Juha Salo?
Tätä en tiennykkään, ihmettelinkin että miksei Salo kelpaisi edes kokeilua varten "huipputiimeille".Kuten henkka ok totesikin ei ole tosissaan edes yrittänyt. On sanonut ettei töiden, perheen yms takia väenväkisin yritä ulkomaille eikä rahaa siihen käytä/etsi. Jos palkkaa maksetaan, lähtee kyllä ajamaan eli käynyt Kiinan sarjassa ajamassa.
Sama pätee esim moniin noista italialaisista, nyt saattaa kansallisiin ja valikoituihin lähiseudun kisoihin lähteä ilman että se määrää kaiken elämisen. Parhaimmillaan sponssirahoista jää jopa jäljellä. Joillakin kuskeilla sitten tulee myös se, että eivät edes unta näe vieraiden kielien osaamisesta. Eikä huvita lähteä maihin joissa pastaa ei osata keittää oikein al-dente.
Espanjasta löytyy myös paljon tuollaisia hyviä kuskeja, esim sattumalta 2006 Rallye Isla Tenerifessa tapaamani Antonio Ponce (isänsä oli jo samanlainen).
Nuo mielipiteet on sitten muuten saatu MM-ralleja kiertäneen andorralaisen Lloveran huoltoporukalta, eivät ole omia rasistisia kommentteja.
jep, kaveri alkaa olla jo aika vanha. Tuossa ysärin alussa olisi pitänyt takoa kun rauta oli kuumaa ja saada paikka hyvään MM-sarjaa kiertävään talliin.Cunico aloitti nykyisen kartturinsa Luigi Pirollo kanssa yhteistyön 1998. Vuosina 2000 ja 2001 hän voitti Italian mestaruuden Ford Focus WRC:llä ja vuonna 2002 hän jatkoi Italian sarjassa mutta Mitsubischillä ja oli N Technology tiimi manageri, tämä yhteistyö kesti vuoden ja testasi samalla Super 1600 Puntoa. Myöhempinä vuosina mies on ajellut Italian ralli sarjaa, yksittäisiä ralleja ja voitti vuonna 2009 Irc Cup Tronyn Ford Focus WRC:llä.
Tänä vuonna mies kiertää Italian ralli sarjaa Peugeot 207:kalla.
Kotisivut: Gianfranco Cunico.
Ketomaa ja Hänninen ovat ansainneet kansainvälisiä kantimiaan N-ryhmän MM-sarjasta, vaikkakin Hännisellä oli myös WRC-näyttöjä nykyiseen Skoda-pestiin. Muuten maailmalla näille lisäluokille tuntuu olevan melko vähän arvostusta. Kuskin kannalta paras hyöty lienee juuri kisakokemus MM-ralleista, joka sitten toivotaan, toivotaan jossain vaiheessa tulisi lunastettavaksi.Summa summarum, esim. Ranskan Sebit ovat ponnistaneet ja tulleet huomatuksi wrc:n alemmista sarjoista. Kannattaisiko siis suomalaistenkin lähteä ajamaan ennemmin noita wrc- luokan alempia sarjoja, N- ryhmä, etuvetoiset jne... Siinähän saisi samalla sitä arvokasta kokemusta mm- sarjasta.
Alex Fiorion ura varmaankin sai semmosen kolauksen 1989,että sillä oli kauvaskantoiset jäljet hänen urallaan(ainakin luulen niin:doubtful....Alex Fiorio.
Ehkä siltä väliltä. N-ryhmän maailmanmestari hän kuitenkin on, ja pystyi hyviin suorituksiin A-ryhmän Deltallakin. 90-luvulla taisi ajaa vain keikkahommia.Tietysti siitä voidaan olla montaa mieltä, että oliko Alex huippu kuski vai isänsä suurella vaikutusvallalla pääsyt ajamaan Lancialla,vai jotain siltä väliltä, kenties?[/URL]