Tallien sponsorointi

silostone

Well-known member
Sijainti
finland
tallien sponsorointi

oon miettinyt kuinka tallien sponsorointi on muuttunut viime kausina , koska tiedämme että tupakkayhtiöiden on väistyttävä. tunnen kyllä mitä bisnestä mobil , shell , allians , petronas , trust esim. tekee. autojen kyljet on väärällään mainoksia ja mua ainakin kiinnostaa millä toimialalla kukakin toimii ...

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Yllättävän usein vastaus löytyy Googlella. Hakusanaks vain auton kyljessä oleva teksti ja voilá, yleensä eka tai toka linkki vie ainakin firman kotisivuille, joilta selviää enemmän...
Ett silleen!!!!!!!!!

silostone

Well-known member
Sijainti
finland
kyllähän minä sen googlen tiedän , meinasin vaan päästä vähän helpommalla ja säästää aikaa ja vaivaa kun olisin voinut lukea kaikki tältä palstalta suoraan !

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Vähän hankala antaa vastauksia, kun postissasi ei ole kysymystä mistään merkistä, että "Mitä tämä tekee"
Ett silleen!!!!!!!!!

silostone

Well-known member
Sijainti
finland
jo meni vaikeeks yksinkertainen asia. no... aloitetaam sitten näin , minardin kyljet on täynnä eri firmojen tarroja . ja jos tiedät minardin sponsorin niin postaa sen firman nimi , liiketoiminta-ala ja $-määrä . esim. näin minardi,- shell,- öljy-yhtiö,- 55mlj$
ja kas ompa tieto ketkä firmat on valmiit panostamaan ykkösiin.
sit vaikka käsittelyyn jordan , jagge...

Ilmari

Banned
silostone sanoi:
jo meni vaikeeks yksinkertainen asia. no... aloitetaam sitten näin , minardin kyljet on täynnä eri firmojen tarroja . ja jos tiedät minardin sponsorin niin postaa sen firman nimi , liiketoiminta-ala ja $-määrä . esim. näin minardi,- shell,- öljy-yhtiö,- 55mlj$
ja kas ompa tieto ketkä firmat on valmiit panostamaan ykkösiin.
sit vaikka käsittelyyn jordan , jagge...
Asia ei taida sittenkään kovin yksinkertainen olla, kuten olet varmasti vastausten "vyörystä" huomannut.

Suurimpien sponsoreiden maksamaista rahoista on varmasti jotain tietoa. Valtaosa sopimuksista, samoin kuin niiden tarkat summat, ovat kuitenkin pääosin liikesalaisuuksia.

Jos joku tietää hyvän juorusivuston, mistä tämän alan tietoa löytyy, niin julkaiskoon.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Saakos tuota tupakkia mainostaa taas EU:ssa, olen vähän pihalla asiasta. Nurburgringillä ainakin Westit ja Marlporot näkyy.

Ilmari

Banned
Suomen Huippu sanoi:
Saakos tuota tupakkia mainostaa taas EU:ssa, olen vähän pihalla asiasta. Nurburgringillä ainakin Westit ja Marlporot näkyy.
Tupakkamainonnan EU:n alueella kieltävä Direktiivi tulee voimaan heinäkuussa 2005. Jotkut maat, kuten Belgia, ovat kieltäneet mainonnan jo nyt.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Eikös silloin, kun Häkä vielä ajoi, lukenut MäkkiLaareneissa Westin tilalla Mika ja David useissa kisoissa.

Felix

Well-known member
Suomen Huippu sanoi:
Eikös silloin, kun Häkä vielä ajoi, lukenut MäkkiLaareneissa Westin tilalla Mika ja David useissa kisoissa.
Englannissa ja Saksassa tupakan mainostaminen on ollut kiellettyä jo kauan, nyt on kuitenkin kyseessä "Euroopan GP" jossa mainostaminen on sallittua. Joskus Nyrre ajettiin Luxenburgin GP:nä jolla myöskin kierrettiin paikallista tupakkalakia.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Saksassa on poikkeuslaki F1-kisoja varten, muuten tupakkaa ei saa mainostaa.

Euroopan GP ei tuo mitään poikkeusta, Luxembourgin GP toi, koska siellä tupakkaa saa mainostaa:

Tässä kuva Euroopan GP:stä 1993, Donington

Hockelta 1997 (Saksan GP)

Nürrelta 1997 (Luxembourgin GP)

Hockelta 2001 (Saksan GP)