Miguel
beagle
Forumin oma varikkotoimittaja sai tallipäälliköiden kommentteja tulevan kauden kynnyksellä Jerezin ja Barcelonan testien aikana.
FERRARI
Jean Todt:
Olemme nälkäisiä ja motivoituneimpia kuin koskaan aikaisemmin. Meillä on tavoitteena viides öö eikun kuudes peräkkäinen tallimestaruus. Olemme valmiit kohtaamaan uusia haasteita. Olemme sopineet tallin sisäisesti, että Rubens on tallin 1A kuljettaja ja Michael 1B. Saimme FIA:lta erikoisluvan käyttää auton numeroinnissa myös 1A ja 1B merkintöjä. Kukaan ei siis aja kaudella 2004 numerolla 2!
Michael haluaa tarttua uuteen haasteeseen, hän ei saa ykköskuskin tukea vaan tuki siirretään Rubensille. Olemme varmoja, että Michael pystyy kohtaamaan tämän uuden sisäisen haasteen ja ottamaan itselleen ensimmäisen kakkoskuskimaailmanmestaruuden. Katsomme hyvin luottavaisina tulevaisuuteen ja olemme valmiit kohtaamaan muista talleista tulevan kilpailun. Uskomme MM-taistelun ratkeavan Unkarin osakilpailuun mennessä.
WILLIAMS
Frank Williams:
Tallimme on valmis taistelemaan tallimestaruudesta vuonna 2004. Meillä on paras perä (moottori) ja paras keula. Odotamme, että automme olisi myös paras keskeltä. Talvitestimme lupaavat vahvaa kauden avausta.
Katsomme luottavaisena myös vuotta 2005. Ajajasopimukset ovat osittain auki, harkitsemme David Couldhardin vaihtamista vapautuvalle Juan-Pablo Montoyan paikalle. David on antanut vahvoja näyttöjä suomalaiskuskien kanssa, siksi asetamme tallin sisäistä painetta harkitsemalla ajajalupaus Nico Rosbergin palkkaamista. Suomalaiskuski saa Couldhardista parhaat piirteet esiin, sitä paitsi uskomme skotin murtavan vihdoin suomalaiskirouksen. Ralf Schumacherin siirtymisestä Toyotalle on alustavasti sovittu. Tiedotamme asiasta tarkemmin Unkarin osakilpailun yhteydessä.
MCLAREN
Ron Dennis:
Tallimme on tehnyt innovatiivisia ratkaisuja talvitestien aikana. Heikoista testiajoista huolimatta katsomme luottavaisina jo uutta MP4-19G version uusia moottoriratkaisuja. Laajennamme moottorin sylinterikulman vallankumoukselliseen 145 asteen kulmaan ja käännämme moottoria rungossa 90 astetta. Tällä ratkaisulla saamme korjattua lämpö- ja teho-ongelmat, joskin auton rungossa joudumme turvautumaan radikaaleihin ratkaisuihin mm. voimansiirron ja kytkimen kanssa. Uskomme, että tällä uudella radikaalilla ajattelulla saamme luotua turvallista välimatkaa lähimpiin kilpailijoihimme.
Tallimme kuskit ovat korkealle arvostettuja ammattilaisia tallin sisällä ja ulkopuolella. Uskomme, että David Couldhard saavuttaa läpimurron uudella G-versiolla, jonka otamme käyttöön Unkarin osakilpailun yhteydessä.
JORDAN
Eddie Jordan:
Katsomme luottavaisina tulevaisuuteen. Olemme saaneet takaisin uskon menestyä tulevalla kaudella. Uskomme parantavamme osakilpailuvoittojen määrää tulevalla kaudella. Olemme nimenneet automme ”Lasarus” -projektiksi. Olemme palkanneet Irlannista lisää Lasarus-yhteisön pappeja voitelemaan autoamme jokaisen osakilpailun yhteydessä. He rukoilevat lisäksi vastoinkäymisiä kilpailijatalleihin. Kokeilimme tätä menetelmää viime kaudella, ja saimme aikaiseksi ennätyksellisen paljon sateita. Jatkamme samaa suunnitelmaa. Korvaamme kahdensuuntaisen telemetrian puutteen kahdensuuntaisella rukouksella, jolla korjaamme mahdollisia kisaviikonlopun aikaisia teknisiä ongelmia. Odotamme Lasarus-yhteisöltä lisää pappeja Unkarin osakilpailun yhteydessä.
Kuljettajamme ovat sarjan huippuluokkaa. Olemme erityisen iloisia Nick Heidfeldistä, jonka odotamme tuovan talliin teknistä tietoutta sekä Ferrarista (Sauberista) että McLarenista.