The Ketju

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Keskustelujen sekatavara-aitta.
Kaikki käy, merkityksettömät, merkitykselliset, mitättömät ja elämää suuremmat aiheet. Hitaasti tai kauhealla faartilla. Väreillä tai ilman.

Tänään ei tarvitse pysyä rajatuissa karsinassa. Ovet on auki.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Huolimatta eilisestä saunasessiosta hipaisin saunan vuolukivikiukaan lämpeämään kodinhoitohuoneen ohjauspaneelista.
Odotettavissa on, että paneroitua huone on saunomislämpöinen kun dancing on ice päättyy.
3/4 perheestä seuraa kyseistä televisiolähetystä. Itse en ole aiheesta järin innostunut.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Otsikon mukaiseen aiheeseen siirtyäkseni, mainittakoon, että autotallissani on 7 spraypurkillista ketjuöljyä. Öljy on väriltään hämmästyttävästi valkoista ja olomuodoltaan jäykkää.

Alli&Talli

Tallipaallikon rehtori
Ahdistaa, kun en tiedä haluanko lapsen vai en.
Koskaan en ole varsinaista vauvakuumetta potenut, mutta koska ikää on jo 29v, pakostikin miettii näitä lisääntymisasioita. Mistä hitosta sen tietää, onko järkeä lisääntyä vai ei? Mies on sitä mieltä, että "en minäkään vielä lapsia haluaisi, mutta joskus" ja olen yrittänyt selittää, että montaa vuotta ei ole aikaa asiaa miettiä, vaan päätös pitäisi pian tehdä.

Yhdessä ollaan oltu 9 vuotta ja parisuhteemme voi hyvin, töissä käydään, vapaa-aikamme vietetään pääosin kotona kissojen ja koirien kanssa. En ryyppää enkä rellestä, vaan viihdyn loistavasti kotona.

Minua vaan niin kovasti pelottaa mm. nämä asiat:
-miten jaksaisin valvomiset? Jo parinkin huonosti nukutun yön jälkeen olen lähes toimintakyvytön höperö, miten minun kävisi parin vuoden pätkissänukkumisen jälkeen?
-sairastin parikymppisenä masennusta, iskisikö se uudestaan?
-miten rankalta tuntuisi luopua rauhallisista "katsotaan joku hyvä leffa" tai "luen kirjaa kaikessa hiljaisuudessa" -illoista? Eli olenko tottunut liian "helppoon" elämääni jo liikaa?
-jaksaako mies tehdä töitä kahden edestä, jotta talous ei kaadu vauvan myötä?
-kun lapsi kasvaa, mitäs jos sitä kiusataan koulussa tai jos se ei koskaan saa sisaruksia, kasvaako siitä automaattisesti itsekäs pirulainen tai mitäs jos kaikkemme yritämme ja silti siitä kasvaa vastuuton aikuinen joka kaahaa autolla, menettää luottotietonsa ja potkii mummoja kadulla

Joskus melkein toivon, että gyne sanoisi, etten voi koskaan saada lapsia, joskus taan toivon ehkäisyn pettävän, jotta loppuisi tavalla tai toisella tämä päivittäinen jahkaaminen.

Olen elämääni tällä hetkellä tyytyväinen, joten miksi ottaisin riskin, että kaikki meneekin pieleen? Silti minua vaivaa se ajatus, että jos nelikymppisenä kaduttaa ja/tai mies elää katkerana kun ei saanutkaan kokea isyyttä. Onko tämä jotakin kolmenkympin kriisiä?

Stressaan helposti asioista ja olen miestänikin moneen kertaan pelotellut sillä, miten vaikeita jotkut vauvat ovat. Miehen mielestä ajattelen liikaa vain negatiivisia puolia eikä hän osaa nähdä mahdollista raskautumistani minään ongelmana (hullu!).

Joo, ehkä ihan tyhmiä ajatuksia, mutta olisin tosi kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa, mistä sen tietää kannattaako lasta yrittää tai missä tapauksessa kannattaa vain suosiolla jatkaa lapsetonta elämäänsä? Mistä tiedän, olisiko minusta äidiksi?

markoj

Custom User
Ei muuta ku pullaa uuniin, kyllä se siitä. Ei asia miettimällä kummene.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ahdistaa, kun en tiedä haluanko lapsen vai en.
Koskaan en ole varsinaista vauvakuumetta potenut, mutta koska ikää on jo 29v, pakostikin miettii näitä lisääntymisasioita. Mistä hitosta sen tietää, onko järkeä lisääntyä vai ei? Mies on sitä mieltä, että "en minäkään vielä lapsia haluaisi, mutta joskus" ja olen yrittänyt selittää, että montaa vuotta ei ole aikaa asiaa miettiä, vaan päätös pitäisi pian tehdä.

Yhdessä ollaan oltu 9 vuotta ja parisuhteemme voi hyvin, töissä käydään, vapaa-aikamme vietetään pääosin kotona kissojen ja koirien kanssa. En ryyppää enkä rellestä, vaan viihdyn loistavasti kotona.

Minua vaan niin kovasti pelottaa mm. nämä asiat:
-miten jaksaisin valvomiset? Jo parinkin huonosti nukutun yön jälkeen olen lähes toimintakyvytön höperö, miten minun kävisi parin vuoden pätkissänukkumisen jälkeen?
-sairastin parikymppisenä masennusta, iskisikö se uudestaan?
-miten rankalta tuntuisi luopua rauhallisista "katsotaan joku hyvä leffa" tai "luen kirjaa kaikessa hiljaisuudessa" -illoista? Eli olenko tottunut liian "helppoon" elämääni jo liikaa?
-jaksaako mies tehdä töitä kahden edestä, jotta talous ei kaadu vauvan myötä?
-kun lapsi kasvaa, mitäs jos sitä kiusataan koulussa tai jos se ei koskaan saa sisaruksia, kasvaako siitä automaattisesti itsekäs pirulainen tai mitäs jos kaikkemme yritämme ja silti siitä kasvaa vastuuton aikuinen joka kaahaa autolla, menettää luottotietonsa ja potkii mummoja kadulla

Joskus melkein toivon, että gyne sanoisi, etten voi koskaan saada lapsia, joskus taan toivon ehkäisyn pettävän, jotta loppuisi tavalla tai toisella tämä päivittäinen jahkaaminen.

Olen elämääni tällä hetkellä tyytyväinen, joten miksi ottaisin riskin, että kaikki meneekin pieleen? Silti minua vaivaa se ajatus, että jos nelikymppisenä kaduttaa ja/tai mies elää katkerana kun ei saanutkaan kokea isyyttä. Onko tämä jotakin kolmenkympin kriisiä?

Stressaan helposti asioista ja olen miestänikin moneen kertaan pelotellut sillä, miten vaikeita jotkut vauvat ovat. Miehen mielestä ajattelen liikaa vain negatiivisia puolia eikä hän osaa nähdä mahdollista raskautumistani minään ongelmana (hullu!).

Joo, ehkä ihan tyhmiä ajatuksia, mutta olisin tosi kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa, mistä sen tietää kannattaako lasta yrittää tai missä tapauksessa kannattaa vain suosiolla jatkaa lapsetonta elämäänsä? Mistä tiedän, olisiko minusta äidiksi?
Minusta tuntuu (=mutu), kun mietit olisiko sinusta äidiksi osoittaa, että sinusta tosiaan olisi äidiksi.

Masennusten ja muiden mahdolllisten ongelmien varalle olisi hyvä olla tukiverkko eli esim. jomman kumman vanhemmat tukena jne. Toki virallisiakin kanavia myöten saa tukiverkon "pahojen päivien varalle".

En tosin ole vielä äiti itsekään. Ja ei ehkä näillä munaskokkeleilla heti äidiksi pääsisikään.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
-kun lapsi kasvaa, mitäs jos sitä kiusataan koulussa tai jos se ei koskaan saa sisaruksia, kasvaako siitä automaattisesti itsekäs pirulainen tai mitäs jos kaikkemme yritämme ja silti siitä kasvaa vastuuton aikuinen joka kaahaa autolla, menettää luottotietonsa ja potkii mummoja kadulla?
Juu ei kasva automaattisesti. Kasvatuksella voi opettaa lapselle yhteisöllisyyttä ja sitä, että jokaisella on tehtävänsä tässä maailmassa ja perheessä. Ei sille lapselle tarvitse antaa kaikkea mitä se haluaa ja maailmaan kuuluu myös pettymyksiä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Päivän hankeluettelo:
  • Uusien istutusten (62 kpl) kostutus, eli uuden puutarhan märkyydestä huolehtiminen
  • Autojen pesu
  • Ruoan valmistus
  • Kahden jalopuuhyllyn asennus kylpyhuoneeseen
  • Kookkaan peilin asennus makuuhuoneeseen